דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מקונספט למציאות: המשפחתית של BYD יוצאת לאור

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • תמונות ראשונות לגרסת הייצור לאושן M דלפו לרשת
  • בתצורת האצ'בק, על בסיס פלטפורמת הסיל סדאן
  • היבואנית: מוקדם לדעת אם תגיע לישראל

בקצב מהיר: חודש לאחר הצגת האושן M בתערוכת בייג'ינג, תמונות ראשונות של גרסת הייצור הסדרתי למשפחתית האצ'בק חמש דלתות דלפו לרשת באדיבות מסמכי הרישום של משרד התעשייה וטכנולוגיות המידע הסיני (MIIT). נדגיש כי היא מכונה סיל X כשם זמני לדגם, שנרשם גם תחת השמות סיל 06GT, סיל מיני וסיל 05E.

כצפוי העיצוב פחות דרמטי מזה של הקונספט, ומוותר על "נוצות קרב" כמו כונסי האוויר, מסיטי האוויר ועל הספוילר הענק מאחור. החרטום מזכיר את זה של הסיל עם יחידות תאורה צרות מלפנים, ויש גם ידיות דלתות נשלפות לטובת שיפור היכולת האווירודינמית.

בסיס מודרני: הסיל X חולקת פלטפורמה עם הסיל הרגילה, אך היא קטנה ממנה, קצרה ב-17 ס"מ (463 ס"מ) ועם בסיס גלגלים קצר ב-10 ס"מ (282 ס"מ), אבל גבוהה ב-3 ס"מ (149 ס"מ).

היא תוצע עם אפשרות בחירה בין שתי מערכות הנעה, אך בהספקים נמוכים מהסיל הרגילה. עם מנוע בודד (218 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים האחוריים או עם מנוע נוסף מלפנים והנעה כפולה עם 422 כ"ס. זמני התאוצה טרם פורסמו, אך המהירות המרבית תעמוד על 200 קמ"ש. היצרנית לא מפרסמת מידע אודות קיבולת הסוללה או טווח הנסיעה, למעט העובדה שהיא תצויד בסוללות LFP.

מה אנחנו חושבים: BYD נחשבת למי שמסמלת יותר מכל את השינוי שעברה תעשיית הרכב הסינית, מכזו שמייצרת חיקויים זולים לתוצרת המערב, לאחת שמאיימת על ההגמוניה של יצרניות הרכב הוותיקות עם היצע דגמים חשמליים נרחב בכל קטגוריה אפשרית. היא גם מדגימה את הקצב המהיר של התעשיה הסינית ביכולת לעבור מאב טיפוס לתצוגה לגרסת ייצור סדרתי, תהליך שליצרניות מערביות לוקח לפחות שנתיים.

הסיל X תמצב את עצמה מעל הדולפין הזולה ממנה, עם מראה מושך בהרבה ובסיס מתקדם יותר כמתחרה בדגמים אירופאים מבוססים היטב כמו פולקסווגן ID3 ורנו מגאן E. האם היא תצליח להתמודד מול האליטה האירופאית ללא רגשי נחיתות, נדע לאחר שננהג בה. אבל בהתחשב במפגן המרשים של BYD בשנים האחרונות, אין סיבה שלא להיות אופטימיים.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה