דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דור 7 לב.מ.וו סדרה 7

Getting your Trinity Audio player ready...

ב.מ.וו טריפל 7: שבע שנים עברו מאז חשפה ב.מ.וו את הדור הנוכחי של ספינת הדגל, סדרה 7, וכעת היא חשפה את הדור השביעי של הרכב - ובמקביל אליו את ב.מ.וו i7 החשמלית. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו סדרה 7 ו-i7 צפויות להגיע ארצה בתחילת שנת 2023.

במוו סדרה 7

עיצוב ומידות

ב.מ.וו סדרה 7 ו-i7 החדשות ממשיכות את שפת העיצוב החדשה של מותג היוקרה הגרמני, זו שהוצגה ב-iX. בחזית נפגוש את יחידות התאורה המפוצלות ואת סבכת הכליות הענקית שמקבלת מסגרת מוארת. הפרופיל ממשיך הקו המוכר עם מכסה מנוע ארוך ותא מטען קצר, כאשר לשני הדגמים ידיות דלתות שקועות. מאחור העיצוב שגרתי, אם כי אלגנטי בזכות צמד הפנסים האחוריים הצרים.

מבפנים ישנו עיצוב נקי עם קווים רוחביים וארוכים. לוח המחוונים דיגיטלי (12.3") ולצידו מסך מולטימדיה (14.9") בסגנון צף וקעור, הגה בעל שני חישורים, הפס הרוחבי המקשט את הדשבורד מואר, המושבים בתפירה ייחודית ובשני גוונים ולראשונה יוצע גם ריפוד מבד קשמיר.

במוו i7

אם סדרה 7 נתפסה עד היום כרכב גדול מימדים, בהשוואה לסדרה 7 "לונג" מהדור היוצא ה-7 החדשה גדולה עוד יותר. אורכה עומד על 539.1 ס"מ (ארוכה ב-13.1 ס"מ), רוחבה עומד על רוחב 195 ס"מ (רחבה ב-4.8 ס"מ), גובהה עומד על  154.4 (גבוה ב-6.5 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 321.5 (ארוך בחצי ס"מ).

המידות החיצוניות זהות גם ב-i7 החשמלית, כאשר משקל גרסאות הבנזין נע מ-2,075 ועד 2,270 ק"ג ואילו החשמלית שוקלת 2,640 ק"ג. הבדל נוסף הוא בנפח תא המטען, כאשר לחשמלית נפח של 500 ליטרים בעוד ללוגמות הבנזין 40 ליטרים יותר.

במוו i7

יחידות הנעה

סדרה 7 תציע שש יחידות הנעה ולכולן תיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, כאשר רק גרסאות הפלאג-אין יוצעו באירופה לצד ה-i7 החשמלית. בב.מ.וו מציינים כי כלל נתוני צריכת הדלק והחשמל ממתינים לאישור סופי.

הראשונה היא ה-735i, שמצוידת במנוע 3.0 ליטרים, 6 צילינרים בטור כמובן, ולו מערכת מיקרו-היברידית והנעה אחורית. ההספק עומד על 272 כ"ס והמומנט הוא 40.7 קג"מ, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות וצריכת הדלק עומדת על 12.6 ק"מ לליטר.

במוו סדרה 7

ל-740i מנוע זהה אך בהספק של 380 כ"ס ועם מומנט של 53 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.4 שניות וצריכת הדלק עומדת על כ-12.3 ק"מ לליטר.

גרסת ההנעה הכפולה תוצע עם יחידת הנעה חזקה בשם 760i xDrive. לגרסה זו מנוע V8 בנפח 4.4 ליטרים ומערכת מיקרו-היברידית גם כן. ההספק עומד על 544 כ"ס ונתון המומנט מירבי הוא 76.4 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.2 שניות וצריכת הדלק עומדת על 8.9 ק"מ לליטר.

גרסת ההנעה הכפולה השנייה היא ה-740d xDrive בעלת מנוע דיזל. נפחו של לוגם הסולר עומד עם 3.0 ליטרים, הספקו עומד על 300 כ"ס ונתון המומנט עומד על 68.3 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.3 שניות וצריכת הדלק עומדת על כ-15.6 ק"מ לליטר.

במוו סדרה 7

לצד מנועי הבנזין והדיזל יוצעו בשנה הבאה גם יחידות הנעה היברידיות נטענות. האחת 750e xDrive בעלת מנוע 3.0 ליטרים בהספק של 490 כ"ס ו-71.3 קג"מ, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות וטווח נסיעה חשמלי שצפוי לעמוד על 80-89 ק"מ.

גרסת הפלאג-אין ההשנייה היא ה-M760e xDrive. גם לה מנוע 3.0 ליטרים כאשר ההספק מטפס ל-571 כ"ס והמומנט מגיע ל-81.5 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.3 שניות וטווח הנסיעה החשמלי צפוי לעמוד על 80-84 ק"מ.

במוו סדרה 7

במקביל לסדרה 7 תוצע ה-i7 עם הנעה חשמלית כמובן. ספינת הדגל החשמלית תוצע בשלב זה בגרסת xDrive60. ל-i7 הנעה כפולה והספק של 544 כ"ס, עם נתון מומנט שעומד על 75.9 קג"מ. ההצאה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות.

במוו i7

הסוללה בנפח 101.7 קוט"ש, צריכת החשמל עומדת על 184-196 וואט שעה לק"מ וטווח הנסיעה המשולב עומד על 590-625 ק"מ. טעינה בעמדה ביתית (10%-100%) אורכת 9.5 שעות ובטעינה מהירה (10%-80%) תמתינו 34 דקות בלבד בעמדת 195 קילוואט.

בשנה הבאה תחשןף ב.מ.וו את ה-i7 M70 xDrive עם הספק צפוי של 660 כ"ס.

במוו i7

אביזרים

כשמדובר בספינת דגל, אין טעם להרחיב אודות פרטי אבזור שגרתיים, יותר או פחות, לכן הפעם נציין כמה כאלו מיוחדים - כמו למשל מסך בגודל 31.3 אינץ' ברזולוציית 8K היורד מהתקרה לטובת צפייה נוחה ליושבים מאחור. הרכב פועל ברשת 5G ומאפשר בין היתר הזרמת מדיה הישר למסך המולטימדיה.

במוו סדרה 7 ו-i7

כדי לתפעל את הכל בנוחות, הנוסעים יהנו ממסכי 5.5 אינץ' בסגנון טלפון נייד, המוטמעים במשענות היד שבדלתות. המושבים מאחור כמובן מתכוונים חשמלית למצב (כמעט) שכיבה כולל הדום ובגג הפנורמי מושחלים חוטי לד דקיקים היוצרים דוגמאות שונות. בדומה למתחרה הבולטת ביותר של סדרה 7, מרצדס S קלאס כמובן, גם לדור השביעי של הבווארית דלתות בעלות פתיחה וסגירה חשמלית, משענות יד בדלתות ומשענת יד מרכזית מחוממות.

במוו סדרה 7 ו-i7

כל זאת בנוסף כמובן לבולמי אוויר, חישוקים המגיעים עד לקוטר של 22", בקרת אקלים עם 4 איזורים, תצוגה עילית עם מציאות רבודה, מערכת שמע מבית Bowers & Wilkins עם רמקולים המוטמעים במושבים, מערך הבטיחות המלא של ב.מ.וו ועוד.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה