דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיצובישי: התוכניות לעתיד

Getting your Trinity Audio player ready...

העקרונות המנחים

מיצובישי הוא תאגיד ענק שנוסד לפני 150 שנה. חלקכם בוודאי שמעתם על מזגנים של מיצובישי, מלגזות ואפילו מעליות, אבל כולכם מכירים את "מיצובישי מוטורס" - יצרנית הרכב של תאגיד מיצובישי היפני.

ההיסטוריה המוטורית של מיצובישי התחילה כבר לפני מעל 100 שנים, כאשר הציגו את ה-Model A. בהמשך נוסדה מיצובישי מוטורס המוכרת לנו כיום ומאז עברה מספר גלגולים. יצרן הרכב כבר לא נמצא בבעלות מלאה של התאגיד, שכן בסוף שנת 2016 שליש ממנו נרכש על-ידי ניסאן - מה שהפך את המותג לצלע השלישית בברית רנו-ניסאן-מיצובישי.

מיצובישי

ליצרן 3 עקרונות מנחים: הראשון הוא אחריות התאגיד לחברה (Shoki Hoko), אשר בבסיסה עומדת השאיפה להעשיר את החברה (Society) באופן מהותי ורוחני תוך תרומה לשימור הסביבה הגלובלית. השני הוא יושרה והגינות (Shoji Komei), מה שמתבטא בשמירה על עקרונות של שקיפות, פתיחות וביצוע עסקים באופן ישר והגון. העקרון השלישי מדבר על הבנה גלובלית באמצעות עסקים (Ritsugyo Boeki) – כלומר, הרחבת העסקים על בסיס נקודת מבט כלל עולמית.

על בסיס עקרונות מנחים אלו מיצובישי התוותה את הדרך לצעדים הבאים שינקוט היצרן.

פיתוח: דגמים גלובליים ורכב מקושר

קו הדגמים החדש של מיצובישי זכה לעיצוב חזית בשם Dynamic Shield ("מגן דינמי"), אותה פגשנו לראשונה באאוטלנדר העדכני ב-2015 ולאחר מכן באקליפס קרוס אשר נחשף ב-2017. השילוב בין חזית חסונה מעולם רכבי הפנאי לבין חלק מרכזי בולט ושחור כפי שהיה בדור האחרון של הלנסר Evolution נועדה לייצר את המראה החדש של דגמי המותג - המשלב בין קשיחות לדינאמיות. האקליפס קרוס הוא דוגמה מוצלחת לשילוב הזה: השם "אקליפס" הגיע ממכונית ספורט ותיקה, בעוד הביטוי "קרוס" מייצג את מאפייני ה-SUV של הרכב.

מיצובישי אקליפס קרוס

מהר מאוד מאפייני ה-Dynamic Shield הגיעו גם לדגמי מיצובישי האחרים, ובהם ה-ASX המעודכן, הטרייטון ואפילו האטראז' והספייס סטאר.

GT PHEV

קו העיצוב החדש נולד לראשונה בדגמי הקונספט, ובהם ה-GT PHEV משנת 2016, ה-e-Evolution מ-2017 וה-Engelberg Tourer. בנוסף לקו העיצובי, דגמי הקונספט מבשרים גם על התכנית להרחבת ההיצע של רכבי הפנאי המצוידים בהנעות היברידיות-נטענות וחשמליות.

GT PHEV

כחלק מהתוכנית האסטרטגית המשותפת לברית רנו-ניסאן-מיצובישי, נקבע כי מיצובישי תוביל את החדירה של החברות לשווקי אסיה המתפתחים, זאת מאחר והיא מוכרת היטב בקרב מדינות ASEAN (איגוד האומות הדרום-מזרח אסייתיות) - בעיקר בזכות רכבי ה-4X4 והטנדרים. בעקבות כך חשפה מיצובישי בנובמבר 2019 את ה-Xpander Cross. מדובר ברכב פנאי בעל 7 מושבים עם מרווח גחון מרשים של 22.5 ס"מ, המבוסס על המיניוואן Xpander. ה"אקספנדר קרוס" ישווק תחילה באינדונזיה ובהמשך יפתח השיווק לשאר ארצות דרום-מזרח אסיה.

מיצובישי אקספנדר קרוס

כחלק מפיתוח הדגמים החדשים, מיצובישי מפתחת גם את תחום המכונית המקושרת ועם תחילת 2020 חתמה על הסכם עם חברת OTONOMO הישראלית המתמחה בשירותי מידע בתחום הרכב. הפלטפורמה של "אוטונומו" תוטמע במערכות המולטימדיה החכמות ותאפשר שיתוף מידע בהיקפים גדולים באמצעות ענן.

מיצובישי אקספנדר קרוס

המערכת תדע לעדכן את הנהג בעמדות טעינה קרובות, ניווט חכם, מקומות חניה, אחזקה מונעת ואזהרות בטיחות. בהמשך המערכת תוכל להתממשק עם פלטפורמות ערים חכמות בטכנולוגיית V2X – Vehicle to Everything. השירות החדש יוצע ראשית בארה"ב ובאירופה כבר במהלך השנה הקרובה.

איכות הסביבה: הפחתת שימוש, שימוש חוזר ומיחזור

אחד הדגשים המשמעותיים ששמה מיצובישי הוא בשמירה על הסביבה כבר בתהליך הייצור, ולא רק בפליטות של כלי הרכב עצמם. בשל כך, במפעל הראשי של מיצובישי ביפן הותקנו פאנלים סולאריים אשר מייצרים חשמל הנאגר לסוללות PHEV ישנות - ואלו מספקות חשמל "ירוק" למפעל עצמו. בנוסף מיצובישי מקיימת נסיונות לשימוש בחומרים ירוקים יותר בכלי הרכב, ועוסקת בפיתוח חומרי "פלסטיק" טבעיים, שימוש בחומרים מתכלים ומעבר לצבעי רכב מבוססי מים אשר מצמצמים את השימוש במתכות כבדות שנפלטות מפסולת מתקני הצביעה.

מיצובישי e-evolution

פיתוח ירוק נוסף שהציגה מיצובישי הוא ה-Dendo Drive House - DDH. מדובר בבית אקולוגי בעל מערכת ניהול אנרגיה חכמה ומערכת V2H – Vehicle to Home. על גג הבית מותקנים לוחות סולאריים הטוענים את הסוללה הביתית ובכך מתאפשרת הפעלת כלל המכשירים צורכי החשמל באופן חסכוני ונקי, וכמובן גם מתאפשרת טעינת רכב PHEV או חשמלי על בסיס אותה אנרגיה שהצטברה.

מיצובישי Mi-Tech קונספט

ה-DDH מאפשר חיסכון כלכלי ושימור אנרגטי על-ידי שימוש באנרגית השמש במהלך היום, כאשר הדיירים פחות נמצאים בבית, ואילו בשעות החשיכה כאשר צריכת החשמל הביתית עולה מאפשרת המערכת להשתמש באנרגיה שנאגרה בסוללה הביתית ובסוללת הרכב עצמו.

צפייה בתוכן מיצובישי: התוכניות לעתיד


בנוסף חתמה מיצובישי על הסכמי שיתוף פעולה עם מספר מחוזות ביפן לאספקת רכבים בעלי מערכת הנעה חשמלית או היברידית-נטענת (מיצובישי i-MiEV החשמלית ומיצובישי אאוטלנדר PHEV) המסוגלים לנצל את הסוללה הפנימית ברכב כמקור אנרגיה באיזורים מוכי אסון.

שיתופי פעולה: חיזוק ברית רנו-ניסאן-מיצובישי

לפני כ-4 שנים הצטרפה מיצובישי לברית רנו-ניסאן ויחד הפכו השלוש לקונצרן הרכב הגדול בעולם. אחד התוצרים משיתוף הפעולה החדש הוא צמצום הוצאות הייצור והיכולת ליהנות מפיתוחים משותפים.

ברית רנו-ניסאן-מיצובישי

בדומה לפלטפורמות המשותפות כבר היום בין דגמי רנו וניסאן (למשל, רנו קדג'אר וניסאן קשקאי) ולשימוש במנועים דומים (לדוגמה מנוע 1.3 ליטרים שפותח בשיתוף מרצדס), לא מן הנמנע שבקרוב נפגוש את הפלטפורמות והמנועים הללו גם בדגמי מיצובישי החדשים. שימוש באותן טכנולוגיות הוא המפתח לצמצום הוצאות והגדלת הרווחיות תוך שמירה על הייחודיות של כל מותג.

מיצובישי PHEV

אחד היתרונות הבולטים ביותר של מיצובישי בחיבור בין החברות הוא הנסיון הרב שנצבר אצלה בתחום ההנעות ההיברידיות-נטענות. הנעת הפלאג-אין הייבריד של מיצובישי היא אחד מסיפורי ההצלחה הבולטים בתחום הזה: למעלה מ-100,000 כלי רכב כאלו היא מכרה באירופה בלבד; בכל שנה מ-2013 ועד 2017, זה היה רכב הפלאג-אין ההיברידי הנמכר ביותר באירופה. בגרמניה מכרה מיצובישי יותר מהדגמים המתחרים של פולקסווגן, בשוודיה יותר מוולוו. לא מובן מאליו. כך שלא נופתע אם מערכות ההנעה המתקדמות של מיצובישי יופיעו בעתיד גם בדגמים אחרים של היצרן.

לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה