דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נחשפה טויוטה יאריס החדשה

Getting your Trinity Audio player ready...


דור חדש נחשף לאחד מדגמי הסופר מיני המצליחים בישראל. זוהי היאריס הרביעית בשושלת, אחרי הראשונה שהוצגה בשנת 2000, השניה שהוצגה ב-2005 והשלישית שהוצגה ב-2012 ונמכרת עד היום. היאריס החדשה מתבססת על גרסת הסופר מיני לפלטפורמת ה-TNGA, שזכתה לכינוי GA-B (לעומת ה-GA-C של הקורולה וה-C-HR וה-GA-K של הראב 4 והקאמרי). מהיבואנית "יוניון מוטורס" נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח בחציון השני של השנה הבאה.

טויוטה יאריס 2020

מבחינה חיצונית, היאריס החדשה אכן נראית דינאמית וספורטיבית יותר מבעבר. הגריל הקדמי גדל, פנסי החזית נמתחו לאחור וקורה A ממוקמת בעמדה אחורית יותר, עם שיפוע מתון מבעבר. מאחור בולטות יחידות התאורה החדשות והגדולות (עם חותמת לד שמזכירה את לוגו קבוצת הכדורגל יובנטוס), שמשתלבות בתוך הכנף האחורית של המרכב. צביעה דו גוונית תוצע גם היא, בדומה לדור הקודם.

המימדים עברו שינוי מהותי במטרה לשפר את המרווח הפנימי - וגם כדי לתמוך בהצהרות על אופי ספורטיבי יותר. היאריס החדשה אמנם קצרה בחצי ס"מ מקודמתה ואורכה יעמוד על 394 ס"מ בלבד, אך בסיס הגלגלים שלה גדל ב-5 ס"מ ל-256 ס"מ וגם הרוחב של המכונית גדל ב-5 ס"מ ל-174.5 ס"מ. מנגד, מימד הגובה קוצץ ב-4 ס"מ (147 ס"מ) - אך בטויוטה מבטיחים כי מרווח הראש לא נפגע, שכן תנוחת הישיבה הונמכה אף היא.
היאריס החדשה מבוססת על הגרסה המוקטנת של פלטפורמת ה-TNGA - שמוצגת כאן לראשונה וזוכה לכינוי GA-B (לעומת ה-GA-C של הקורולה וה-C-HR וה-GA-K של הראב 4 והקאמרי). הפלטפורמה החדשה מציבה את הנהג 6 ס"מ מאחור בהשוואה לדור היוצא, במטרה למרכז ולהנמיך את מרכז הכובד של המכונית (שאכן הונמך ב-1.5 ס"מ). בנוסף, זווית גלגל ההגה הורמה ב-6 מעלות וההגה עצמו קטן מבעבר לטובת שיפור הראות. בטויוטה מצהירים על שלדה מאוזנת ומוקשחת מבעבר, מה שמשפר את זוויות הגלגול, מרחקי הבלימה, יציבות הנסיעה והתנהגות הכביש.

טויוטה יאריס 2020

יחידת הנעה היברידית של היאריס חודשה לחלוטין, והיא המבוססת על מנוע בנזין בעל 3 צילינדרים בלבד. המנוע החדש, שנהנה מניצולת תרמית מרשימה של 40% וזהה מבחינה טכנולוגית למנוע ה-2.0 ליטרים ההיברידי של הקורולה (שלא משווק בישראל) ולמנוע ה-2.5 ליטרים של הראב 4, פועל במחזור אטקינסון ונהנה ממנועים חשמליים חזקים הפועלים במתח גבוה. גם סוללת הניקל-מטאל של הדור היוצא הוחלפה בסוללת ליתיום-יון חדשה שתהיה קלה יותר ב-27%.

באמצעות יחידת ההנעה החדשה מבטיחה היצרנית שיפור של 15% בביצועים ו-20% בתצרוכת הדלק לעומת היאריס היוצאת. נתונים רשמיים טרם פורסמו, אך לאור ההצהרות ניתן לצפות להספק של כ-115 כ"ס ולצריכת דלק של כ-32 ק"מ לליטר. על פי ניסויים שנערכו במתווה התנועה העירוני של פאריס, רומא ודארמשטאדט שבגרמניה, טוענים בטויוטה כי בנהיגה עירונית מסוגלת היאריס לנוע במשך 80% מהזמן בכוח החשמל בלבד.

טויוטה יאריס 2020

בנוסף ליחידת ההנעה ההיברידית, חלק משווקי העולם יקבלו את היאריס גם עם מנועי בנזין אטמוספריים בנפח 1.0 ו-1.5 ליטרים.

בתא הנוסעים מציגה היאריס עיצוב מודרני ונקי עם מסך מולטימדיה צף, מיעוט יחסי של כפתורים ותאורת אווירה פנימית. לטענת היצרנית, חל שיפור מהותי באיכות החומרים, ובדשבורד נוספו חיזוקים לטובת הפחתת הרעידות והרעשים בנסיעה. מלבד מסך המולטימדיה המרכזי, המידע לנהג יוצג גם על גבי מסך דיגיטלי גדול במרכז לוח המחוונים וכן באמצעות תצוגה עילית בגודל יוצא דופן של 10 אינץ' - אשר תכלול מידע על נתוני הנסיעה, מערכת הניווט וזיהוי התמרורים.

רשימת האבזור האופציונלי כוללת פריטים כמו משטח טעינה אלחוטית, חימום למושבים ולגלגל ההגה, גג שמש פנוראמי, בקרת אקלים, בלם יד חשמלי ועוד.

טויוטה יאריס 2020

טויוטה מצהירה כי היאריס תוכננה במטרה להיות המכונית הבטוחה ביותר בעולם מסוגה. ברשימת מערכות הבטיחות ניתן למצוא בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת בכל טווחי המהירויות ומערכת לשמירה על נתיב הנסיעה. בנוסף תוצע "כרית אוויר מרכזית" להגנה מפני פגיעות צד - עליה לא נמסר מידע בשלב זה.

כמו הדור היוצא, גם היאריס החדשה תמשיך להיות מיוצרת בצרפת. בטויוטה מדווחים כי המפעל הוסב לייצור של דגמים על בסיס פלטפורמת ה-GA-B בעלות של 300 מיליוני אירו. הפלטפורמה החדשה, שכרגע משרתת את היאריס בלבד, צפויה בעתיד לשמש גם כבסיס לרכב פנאי קטן.


לדגמי טויוטה בישראל - טויוטה

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה