דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי i10 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

סגמנט מכוניות המיני, ששטף את ישראל מאז 2009 הודות למיסוי הירוק, נשאר בשנים האחרונות סגמנט של 3 דגמים בלבד: קיה פיקנטו, מלכת המכירות הכמעט נצחית; יונדאי i10, האחות התאומה שאחזה בסגנות, ושברולט ספארק שמכרה אלפי יחידות מדי שנה אך לא הגיעה למספרים של צמד הקוריאניות.

לאחרונה נראה שהסגמנט הזה מצטמצם במהירות. היצרניות האירופיות עוזבות את הזירה, בשל תקנות הזיהום המחמירות שמאלצות אותן לפתח דגמים חשמליים ויקרים יותר (או גרסאות חשמליות - ושוב, יקרות - של אותם דגמים ותיקים). ספק אם שברולט תאריך את ימיה של הספארק, שלא מצליחה במיוחד בארה"ב, ואילו יונדאי וקיה הסבו את דגמי המיני שלהם לתיבות הילוכים רובוטיות במטרה לחסוך בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים - מהלך שעלול להרתיע חלק מהלקוחות.

אבל בינתיים התפתח לו משבר כלכלי בשל התפשטות וירוס הקורונה, ופתאום קניה של מכונית קטנה, חסכונית וזולה נראית כמו צעד הגיוני למדי. יתכן שדווקא בתקופה הזו יש מקום משמעותי יותר למכוניות המיני; יתכן שיונדאי i10 החדשה הגיעה לעולם בדיוק בזמן הנכון. אבל איך היא בכלל?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: יונדאי i10


יונדאי i10, מנוע 1.2 בנזין, 84 כ"ס, רובוטית, מ-79,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

מערכות בטיחות

תיבת הילוכים

צריכת דלק

ביצועים

נוחות נסיעה

  חסר חוט למדף תא המטען...

צפייה בתוכן יונדאי i10 - מבחן רכב


עיצוב

יונדאי i10 החדשה נראית נהדר לטעמנו. הפרופרוציות מדויקות יותר וגמלוניות פחות מאלו של הדור הקודם, הודות לתוספת קלה במדדי הרוחב, האורך ובסיס הגלגלים, ובמקביל קיצוץ קל בגובה. אהבנו גם את פריטי העיצוב היחודיים: חישוקי ה-"16 המעוצבים, המראות השחורות, "נקודות" הלד מלפנים, הצביעה השחורה לגג וסמל ה-i10 על הקורה האחורית. לבד מהאחרון, כל הפריטים שהזכרנו זמינים ברמת הגימור הבכירה בלבד. את הגג בגרסה הזו ניתן לקבל גם בצבע אדום, כך שניתן לייצר שילובי צבעים מקוריים למדי.

גם מבפנים המראה מרשים, אפילו קצת מרצדסי - הודות לפתחי המיזוג העגולים בצדדים ומסך המולטימדיה שמתמזג עם לוח המחוונים. הטקסטורה המעניינת על המושבים, הדשבורד והדלתות מצליחה לחפות על חומרים באיכות פשוטה יחסית.

יונדאי i10

תא הנוסעים

תנוחת הישיבה גבוהה כמו בדורות הקודמים, אולי מעט פחות. מושב הנהג נוח יחסית למקובל בקטגוריה, אך ההגה מתכוונן רק לגובה. למרות זאת הצלחנו למצוא תנוחה מדויקת בקלות.

סביב הנהג פזורים תאי אחסון רבים, שמצליחים להשכיח את העובדה שמדובר במכונית מיני קטנטונת. ישנם ברכב שני שקעי USB, אך אפילו לא שקע אחד של 12 וולט. מילא.

יונדאי i10 תא הנוסעים

רשימת האבזור דומה למדי בכל הגרסאות. הפריט העיקרי ברכב הוא המולטימדיה, בגודל 8 אינץ', שמציעה קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וגם מציעה מצלמת רוורס לא רעה. התפעול של המערכת נוח וידידותי הודות לשימוש בכפתורים פיזיים ולא רק במגע. ניתן לרכוש גם מערכת הפעלה מקומית של היבואנית כלמוביל הכוללת ווייז, פאנגו ואפליקציות אחרות בעברית.

מעבר למסך המצוין אין ברכב עוד פריטי אבזור רבים. בגרסת הסופרים הבכירה יש גם בקרת אקלים ופנסים עוקבי פניה, וזהו בערך.

יונדאי i10 מושבים

אה, ועוד משהו. יש גם את מפרט הבטיחות. יונדאי מציגה כאן את מערך אביזרי הבטיחות המקיף ביותר שפגשנו עד היום במכונית מיני כלשהי. זה כולל בלימת חירום אוטונומית - שיש גם אצל המתחרות - וגם תיקון אקטיבי לסטיה מנתיב הנסיעה (לראשונה בסגמנט), אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת עייפות ומערכת שמתריעה על תחילת תנועה של הרכב מלפנים. שאפו.

במבחן הפרקטיקה, יונדאי i10 ממשיכה להוביל את הקבוצה שלה. המושב האחורי מציע מרווח מצוין לשני נוסעים בוגרים עם שפע של מקום לרגליים ולראש. היושבים מאחור יהנו גם מווי תליה ותאי אחסון בדלתות. לנוסע שלישי, כמובן, יהיה צפוף מאוד.

יונדאי i10 מושב אחורי

תא המטען מציג נפח דומה לזה של הדור הקודם - 252 ליטרים. הוא לא גדול מאוד לכשעצמו, אך ההטענה שלו נוחה יותר מבעבר בשל סף מעט יותר נמוך. באופן תמוה, למדף של תא המטען אין חוט שמחבר אותו לדלת.

יונדאי i10 תא מטען

נוחות נסיעה

הגידול במימדים הוביל (וכנראה לא רק הוא) לשיפור משמעותי בנוחות הנסיעה. אמנם, מרגישים את שיבושי הכביש בנסיעה עירונית, אך היונדאי הקטנה מציגה אופי בוגר ונינוח, סופגת באופן מעודן את השברים ולא הופכת קופצנית באף שלב. סביר להניח שבגרסאות עם חישוקים קטנים יותר היא תהיה אפילו עוד יותר נוחה.

גם מחוץ לעיר היא שומרת על נוחות מצוינת עבור מכוניות מסוגה, כולל בידוד רעשים מצוין עד 100 קמ"ש לפחות. נעים מאוד לנסוע ב-i10 החדשה.

יונדאי i10 החדשה

מנוע ותיבת הילוכים

על פניו, המנוע של ה-i10 החדשה מזכיר מאוד את קודמו: מדובר במנוע 4 צילינדרים בנפח 1.2 ליטרים, עם הספק של 84 כ"ס ומומנט של 12 קג"מ. בפועל מדובר במנוע שונה, עם נפח קטן ב-50 סמ"ק מזה של הדגם היוצא וגם מהלך בוכנה וקדח שונים.

כך או אחרת, מדובר במנוע מעודן ומוצלח מקודמו. הוא שקט, ליניארי ומייצר כוח די הצורך על מנת לשנע את המכונית הקטנה בקצב משביע רצון. אין לו צליל מתכתי או תחושה מתאמצת. יופי של מנוע.

יונדאי i10 רובוטית

ועכשיו הגיע הזמן לדבר על תיבת ההילוכים.

את תיבת 4 ההילוכים האוטומטית החליפה כאן תיבת 5 הילוכים רובוטית בעלת מצמד יחיד. תיבה כזו היא מקור ברור לחששות: עד היום, כל מכונית שפגשנו עם תיבה כזו הציגה אופי פעולה גס ולא נינוח, עם החלפות הילוכים שטלטלו את הרכב. כאן המצב שונה בתכלית.

לבקשת היבואנית, הוכנסו כמה שינויים בניהול התיבה בדגמים שמשווקים בישראל (וזו הסיבה שבגללה תקראו בחו"ל ביקורות קשות יותר מאלו שנכתוב כאן). התיבה ה"ישראלית" מחליפה הילוכים בשלב מעט יותר מאוחר וגם יוצרת הפחתה רגעית של המומנט בעת העברת ההילוך.

יונדאי i10 2020

התוצאה מעודנת ונעימה משציפינו. זו עדיין לא תיבה אוטומטית קלאסית, והחלפות ההילוכים מורגשות מאוד, אך זו כנראה התיבה הרובוטית הטובה ביותר שפגשנו עד היום. טלטולים כמעט ואין והתחושות העיקריות הן השהיות ברורות בתאוצה בעת החלפת ההילוכים. כאילו מישהו מגיע ו"מנתק" את דוושת הגז לרגעים ספורים. 

זה משפיע בעיקר בתאוצות, במיוחד בתאוצות חזקות. יונדאי i10 היא מכונית איטית למדי: היא מגיעה ל-100 קמ"ש בתוך 15.8 שניות. זה הרבה מאוד. הגרסה הידנית, לשם ההשוואה, עושה זאת בתוך 12.6 שניות בלבד.

לטעמנט, זה בהחלט משהו שניתן לחיות איתו. התיבה הרובוטית היא לא הברקה גדולה ולא תירשם כאחת ההצלחות ההנדסיות הבולטות של מהנדסי יונדאי, אבל היא גם רחוקה מלהיות אסון. קחו נסיעת מבחן ותרגישו בעצמכם.

יונדאי i10 סופרים

ההשפעה המתבקשת של התיבה הרובוטית היא בסעיף צריכת הדלק, שם מדדנו 16.6 ק"מ לליטר בשיוט פרברי בין רמזורים. בנסיעה מאומצת יותר הנתון הגיע ל-13.7 ק"מ לליטר. מדובר בשיפור של 20% לפחות בהשוואה לדור הקודם.

יונדאי i10 כחולה

התנהגות כביש

גם כאן השינוי במימדים בולט מאוד לטובה. יונדאי i10 החדשה היא מכונית מאוזנת, נעימה, בטוחה וצפויה מאוד, שמשרה שקט ובטחון על הנהג גם בתנאים מאתגרים ובעיקולים מהירים. האחיזה גבוהה מאוד, ההיגוי מדויק והרכינה מצומצמת יחסית. היונדאי לא "מהנה" במובן הספורטיבי של המילה, אך היא מרגישה לפרקים כמו מכונית מקטגוריה גדולה יותר.

יונדאי i10 מבחן

סיכום

יונדאי i10 היא מכונית מיני מצוינת כמעט בכל פרמטר. היא מאובזרת היטב, בטיחותית, חסכונית בדלק, מרווחת במידה סבירה, מתנהגת היטב ונוחה לנסיעה. לטעמנו היא גם נראית לא רע בכלל.

ומה לגבי הגיר? הוא ללא ספק נכלל ברשימת החסרונות של המכונית ולא ברשימת היתרונות, אבל לא מדובר בדיל-ברייקר. זו תיבה רובוטית מוצלחת יחסית, שלא מגזימה בטלטול הרכב ובעיקר יוצרת השפעה על הביצועים. אם אתם אוהבים לנהוג מהר ולזנק בזריזות מכל רמזור, סביר להניח שתתאכזבו. אם אתם לא כאלו - קחו נסיעת מבחן על הרכב ותרגישו בעצמכם. ייתכן ותוכלו לסלוח לתיבה הרובוטית בקלות יחסית, במיוחד לאור היתרונות הברורים של ה-i10 בכל הסעיפים האחרים.

לצפייה בכל דגמי יונדאי בישראל

למאמר זה התפרסמו 17 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הכל טוב ויפה עד שמגיעים לת"ה 
    נהג, 24-03-2020

    למה לכל הרוחות ואחרי כל כך הרבה כשלונות עדיין משתמשים בגיר הדפוק הזה? עדיף כבר לשים גיר רציף .

    סגור תגובה

  • 2. בחירה תמוהה לבחור בתיבה רובוטית כשמתנוסס תואר האמינות מרכבי יונדאי 
    , 24-03-2020

    ובקיצור...לאחר זמן מה יתחילו בעיות בתיבה.
    התיבה "תקפוץ" יותר בהעברות הילוכים עד שיגיעו התקלות. מניסיון

    סגור תגובה

  • 3. ראיתי את פח האשפה זה על הכביש, בצבע בהיר, מישהו טרח להתקין חיישני רברס בצבע שחור והתקנה עקומה (לת)
    רק בישראל, 24-03-2020

  • 4. לא יודע עד כמה זה יעזור להם 
    דניאל, 24-03-2020

    לא משנה כמה שיפורים הם עשו ברכב מבחינת אבזור, כוח ומראה חיצוני כל עוד יש את הגיר רובוטי זה פשוט לא ילך להם כי זה להכניס ראש בריא למיטה חולה. אני אישית חושב שעדיין יעדיפו את הפיקנטו על פניה.

    סגור תגובה

  • 5. תמיר 
    עשיתי נסיעת מבחן עליו - הרכב עגלה, 28-03-2020

    אמנם יותר מעוצב (בחוץ ובפנים) ויותר איכותי
    אך התיבה פשוט מסרסת את המנוע וההפרש בין 12 שניות (לערך) בדור הקודם ל-16 שניות בחדש בהחלט מורגש.
    חבל, היה יכול להיות הצלחה

    סגור תגובה

  • 6. הדגם החדש של אי 10 
    קובו, 28-03-2020

    מעניין. מעניין כמה שלמו ל אדון ריין כדי שהוא יכתוב שאפשר לחיות עם הגיר הזה? ומי סיפר לו בדיוק שבשביל שוק זניח כמו ישראל יתחילו לשנות את תיפקוד הטיבה? זאת פשוט בדיחה, במיוחד שהביצועים לא השתנו ביחס לדגם הנמכר באירופה. הסיפור של שיפורים ישראלים הוא סיפור שהומצא כדי לכסות את העובדה המרה מכל: הנהג ישראלי ברובו מפונק מדי ולא יילך על רכב כזה. דרך אגב לאשתי יש אי 10 מדור קודם. ידני. רכב מצויין. גם בדור החדש יהיה גיר רגיל. ודווקא זה יהיה באמת רכב מצויין עם מנוע חזק ותאוצות טובות ביותר מ-3 שניות מאשר ברכב ה"אוטומטי". לסיכום: אם אתם מסוגלים לחיות עם גיר ידני אי 10 החדשה הוא רכב בשבלכם. אם לא - אל תתקרבו אליו, הוא לא בשביל הרגלי נהיגה ישראלים.

    סגור תגובה

  • 7. רכב פצצה 
    וטד, 29-03-2020

    תמיד הייה לי גרמניות סקודה פלקסווגן אפילו אמרקיות כל תקלה עולה ביוקר, יונדאי אחד הרכבים הכי טובים מכול הבחינות אחזקה זולה טיפולים ביטוח הכול. אחלה רכב

    סגור תגובה

  • 8. רכב פצצה 
    וטד, 29-03-2020

    תמיד הייה לי גרמניות סקודה פלקסווגן אפילו אמרקיות כל תקלה עולה ביוקר, יונדאי אחד הרכבים הכי טובים מכול הבחינות אחזקה זולה טיפולים ביטוח הכול. אחלה רכב

    סגור תגובה

  • 9. איך- מנוע מיושן+ גיר בעייתי 
    פרופסור צרכני, 29-03-2020

    מישהו יכול להבין איך יצרן מבין המובילים בעולם מתנהל בצורה שלומיאלית ומטופשות במיוחד,כאשר מציג דגם חדש?
    מה הבעיה לצייד דגם המנוע טורבו חדיש,שקיים בקונצרן+ תיבת הילוכים אוטומטית אמינה ונוחה???

    סגור תגובה

  • 10. למספר 9 
    קובו, 29-03-2020

    מנוע 1.2 זה מנוע מסדרה קאפה מודרנית. שני מזרקים לכל צילינדר ויחס דחיסה גבוה. טוב שאין במנוע זה מגדש טורבו. טורבו במבחן מעשי לא גורם לחיסכון בדלק וגם אמינותם של מנוע טורבו פחותה מזו של מנועים אטמוספרים. דווקא המנוע הוא מצויין. גיר רובוטי מותקן כי הוא חוסך דלק וזול לייצור. גיר רובוטי עם מצמד כפול יקר משמעותית ולא תמיד ניתן להתקין אותו ברכב קטן מימדים כמו אי 10.

    סגור תגובה

  • 11. לגביי הגיר הרובוטי רק עוד שנתיים שלוש  
    ירון, 29-03-2020

    נדע באמת את האמינות של התיבה הרובוטית החד מצמדית הזאת.
    נכון על הנייר זה גיר מעפן וכל היצרנים נכשלו עם גיר רובוטי עם מצמד אחד.
    לכן בואו נראה מה יהיה עם הגיר הזה בעוד שנתיים או שלוש ואז נבין יותר טוב לגביי האמינות של הגיר הזה.
    גם הגירים הרובוטיים כפולי מצמד הם לא שיא האמינות אז בואו...

    סגור תגובה

  • 12. עוד לא נולד כתב הרכב שלא ניסה לייפות את המציאות עם התיבות האלו 
    ספי, 29-03-2020

    בעצם הוא נולד די מזמן וקוראים לו רוני אהרונוביץ.
    גם על הקורולה בזמנו היו כתבות מפרגנות, אפילו על 107, אבל ברגע שמבלים עם תיבה כזו יותר יותר מיומיים שלושה, נתקעים עם הזינוק בעליה וברוורס בחניה, ההשהיות האלה בכל החלפת הילוך, קפיצות מעצבנות בפקקים, השיט הזה לא מתאים לתנועה צפופה ולכל מי שיש לו קצת חשק לחיות. ורוב הסיכויים שהתיבה תמות לפני מאה אלף או לכל הפחות תידרש לתיקונים יקרים, כך שכל החיסכון בדלק עולה בריבית דריבית. הדו מצמדיות אפילו יותר בעייתיות, רק מהירות יותר.
    באמת לא ברור מדוע הפיתרון הזה לא עבר מהעולם. האוטו הזה מעניין אולי בגרסה הידנית, ובמחירי יונדאי ההזויים בישראל כנראה גם זה יגיע רק לציי רכב או חבר.

    סגור תגובה

  • 13. לפעמים יש אייקונים שלא ניתן להחליפם  
    , 31-03-2020

    לדוגמא באמריקה הטוויטר סיינה המיני ואו
    שבר שיאים במכירות
    אחרי 6 שנים יצא כאילו דגם משופר
    שנכשל לגמרי מכל מיני סיבות
    לכל יצרן יש כת האייקון שלו שקשה להחליפו
    היונדאי 10 עד עכשיו היתה הצלחה אייקונים בישראל
    ועדיין אלפים נוהגים בה ונהנים
    קשה להחליף הצלחה
    לדעתי לא היו צריכים לשנות הרבה
    אולי כמה קוסמטיקה וזהו
    המנוע הקטן היה רק יתרון
    הגובה יתרון
    בגיר מעולה
    חבל

    סגור תגובה

  • 14. לפעמים יש אייקונים שלא ניתן להחליפם  
    , 31-03-2020

    לדוגמא באמריקה הטוויטר סיינה המיני ואו
    שבר שיאים במכירות
    אחרי 6 שנים יצא כאילו דגם משופר
    שנכשל לגמרי מכל מיני סיבות
    לכל יצרן יש כת האייקון שלו שקשה להחליפו
    היונדאי 10 עד עכשיו היתה הצלחה אייקונים בישראל
    ועדיין אלפים נוהגים בה ונהנים
    קשה להחליף הצלחה
    לדעתי לא היו צריכים לשנות הרבה
    אולי כמה קוסמטיקה וזהו
    המנוע הקטן היה רק יתרון
    הגובה יתרון
    בגיר מעולה
    חבל

    סגור תגובה

  • 15. מ 
    לא מוכן לקבל מחלת ים בגלל הרובוטית, 12-04-2020

    פיקנטו איקס לדעתי עדיפה ובאותו מחיר כמעט

    סגור תגובה

  • 16. הדלת הקידמית 
    חובב, 08-07-2020

    שימו לב בסוף הסירטון כשנועם יושב עם דלת קידמית פתוחה איך היא מתנודדת ברוח..

    סגור תגובה

  • 17. התיבה הרובוטית מ-ז-ע-ז-ע-ת 
    ככ, 22-04-2024

    באמת שאין לי מילה אחרת. ההשהיה הזו במעבר בין ההילוכים פשוט בלתי נסבלת.
    רכשתי רק כי הגרסה הידנית שרציתי אזלה מהמלאי. ובנסיעת מבחן לא הרגשתי משהו חריג. כשכבר נהגתי עליו באופן קבוע הבנתי איזו טעות עשיתי.
    תוך חודשים ספורים מכרתי והזמנתי את הגרסה הידנית שרציתי מלכתחילה שבינתיים הגיעה למלאי החדש.

    סגור תגובה

חזור למעלה