דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: לקסוס NX

Getting your Trinity Audio player ready...

בניגוד לחלק ממתחרותיה, לקסוס לא תמיד ממהרת להחליף דגמים קיימים. ה-IS נמצא איתנו מאז 2013, ה-RX הנוכחי הושק ב-2015 ואילו השיווק של ה-CT הקומפקטית נעצר בשנה שעברה רק אחרי שעברו 9 שנים מיום ההשקה. לכן, כאשר בלקסוס הכריזו על דור חדש ל-NX - רכב הפנאי הקומפקטי - ציפינו לשינוי מהותי, כזה שיצדיק את החלפת הדגם בלוח זמנים קצר מזה שמקובל אצל היפניים. 

מהתמונות הראשונות שפורסמו לא ניתן היה להבחין בבשורה יוצאת דופן; הדור השני של ה-NX מזכיר מאוד את קודמו מבחינה חיצונית. אבל לאחר נהיגה ראשונה של כמה מאות קילומטרים מצאנו רכב שונה מאוד מקודמו, כזה שמיישר קו עם הסטנדרטים של עולם היוקרה ב-2021 וגם מציב כמה אתגרים חדשים עבור המתחרות. ועכשיו לפרטים.

צפייה בתוכן נהיגה ראשונה: לקסוס NX

כבר לא מופרע

לקסוס NX היוצא, בזמנו, היה נראה כמו רכב משוגע לחלוטין. קווי העיצוב היו קיצונים, קצת כמו אנימציה יפנית מופרעת, אבל מאז עברו כמה שנים והמראה הזה כבר עובר די חלק בגרון. לכן קצת הופתענו מכך שמעצבי לקסוס בחרו לשמור על הקו הקיים במקום להתפרע מחדש, כמו שמדי פעם הם אוהבים. 

ומה בכל זאת השתנה? גריל "שעון החול" גדל ולצידו נוספו צמד כונסי אוויר בולטים; פס תאורת היום הוטמע בתוך יחידות התאורה הראשיות, חלקו התחתון של הפגוש נראה כעת רחב ונמוך יותר ואילו מהצד הקווים פחות מחודדים ויותר הרמוניים. השינוי הבולט הוא מאחור: ליחידות התאורה כבר אין סיומת "שפיצית", והן מחוברות זו לזו בפס לד רוחבי. גם הפגושים נראים אחרת, ועל דלת תא המטען כבר לא מופיע סמל המותג. במקומו נפרס לרוחב הכיתוב "לקסוס".

לקסוס NX

מבחינת המימדים, ה-NX החדש ארוך מקודמו ב-2 ס"מ, בסיס הגלגלים שלו ארוך ב-3 ס"מ, לרוחב נוספו 2 ס"מ והגובה צמח בחצי ס"מ. לא משהו דרמטי.

אינץ' ועוד אינץ'

המהפכה מתרחשת בתוך תא הנוסעים: במקום עומס הכפתורים של הדור הקודם, ישנה כעת סביבת נהג נקיה ומזמינה יותר, בקונספט שהיצרנית מכנה בשם "טזונה" (Tazuna). את הקונספט העיצובי הזה נפגוש גם בדגמים הבאים של לקסוס, כך ששווה להתעכב עליו.

במרכז הקונסולה שוכן מסך מולטימדיה עצום בגודל 14 אינץ' - כמעט במימדי טסלה. אמנם, היצרנית מציעה גם מסך קטן יותר בגודל 9.8 אינץ', אך היבואנית כבר הודיעה שלישראל יגיע רק המסך הגדול יותר. שאפו.

לקסוס NX

המסך הענק מציע רזולוציה גבוהה ותפקוד מהיר בדרך כלל - לטענת היצרנית, הוא מהיר פי 3.6 בהשוואה למסך של הדגם היוצא. המערכת תומכת בעברית באופן מלא (גם ברכבים שפגשנו בספרד) ושולטת גם על תפקודי בקרת האקלים ועל פיצ'רים נוספים ברכב. למרבה המזל, לא הכל מופעל במגע: את טמפרטורת המיזוג ואת עוצמת מערכת השמע ניתן לתפעל גם באמצעות פקדים פיזיים נאים. 

באופן מעניין, בקרת האקלים של ה-NX שולטת לא רק על מערכת המיזוג, אלא גם על החימום של גלגל ההגה והחימום / אוורור של המושבים, כך שניתן לקבוע טמפרטורה רצויה ומערכות הרכב השונות יופעלו בעוצמה הנדרשת על מנת לספק את הבקשה. עובד לא רע.

לקסוס NX

המערכת מציעה גם הפעלה קולית בדיבור כמעט חופשי (אך לא בעברית). אחרי אמירת הפקודה "היי לקסוס" ניתן לבקש מהמערכת לפתוח את החלון למשל או להגביר את עוצמת המיזוג, והיא גם תזהה היכן יושב מי שאמר את הפקודה ותגיב רק באיזור שלו, במידת האפשר.

המערכת החדשה של לקסוס מוצעת גם עם מערך שמע מצוין מבית "מארק לוינסון", עם 17 רמקולים באיכות נהדרת - אך האופציה הזו כנראה לא תגיע לישראל. חבל.

לקסוס NX

בנוסף למסך הראשי, מציע ה-NX גם לוח מחוונים דיגיטלי, מעט עמוס בפרטים, וכן תצוגה עילית נוחה וברורה, עם מספר גדלים אפשריים לתצוגת המידע וגם תמיכה בעברית. תגיע לישראל? לא ברור.

גם מערך הבטיחות עבר שדרוג בולט, כאשר הדגש הפעם הוא על היכולת של המערכות השונות לקחת שליטה ולבצע את המשימות בדייקנות מלאה. המערכת לשמירת נתיב מסוגלת לשלוט באופן מלא בהיגוי גם בעיקולים מורכבים, בקרת השיוט האדפטיבית מתאימה את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך (גם בהיבט של עיקולים ולא רק בשמירת המרחק) ולאלו נוספו גם פריטים חדשים כמו זיהוי תנועה חוצה בצמתים עם בלימה אוטונומית, מניעת פתיחת דלת גם במעבר של רוכבי אופניים (ולא רק רכבים), מראה מרכזית מבוססת מצלמה ועוד. את ידית פתיחת הדלת המסורתית, אגב, מחליף כאן כפתור קטן ואלגנטי - אך נוח יותר לשימוש מזה של טסלה.

לקסוס NX

תיבת נוח

מהבחינה הפרקטית לא השתנה הרבה. ה-NX כאמור גדל במעט, והוא מציע כבעבר מרווח פנימי ראוי עבור ארבעה נוסעים מבוגרים. לנוסע חמישי יהיה צפוף יחסית. המושבים עצמם יכלו להיות גדולים יותר, אך הם נוחים לישיבה ותומכים היטב בגוף. בין הנהג לנוסע שלצידו ישנה קונסולה גבוהה עם תאי אחסון רבים - חלקם הגיעו במקומו של אותו משטח מגע לתפעול המולטימדיה, שכבר לא נמצא בדור החדש. טוב שכך.

תא המטען מציע נפח של קצת יותר מ-500 ליטרים, כולל תאים קטנים ושימושיים מתחת לקרקעית. בלקסוס מספרים בגאווה כי דלת תא המטען החשמלית נפתחת בתוך 4 שניות בלבד - מחצית מהזמן שהיה דרוש לביצוע אותה הפעולה בדור הקודם.

לקסוס NX

את רכבי ההשקה פגשנו עם חישוקי 20 אינץ' בחתך נמוך יחסית. למרות זאת, התקבלה נוחות נסיעה מצוינת, עם ספיגה רכה של שיבושים בכל מהירות נסיעה שהיא ונדנוד מינימלי. מרשים. בידוד הרעשים, לעומת זאת, פחות אידיאלי. רעשי רוח אמנם יש מעט, אבל רעשי כביש וצמיגים נוכחים ברכב.

לקסוס NX

אבקת חשמל

לקסוס NX יגיע ארצה עם שתי יחידות הנעה היברידיות, את שתיהן פגשנו במסגרת ההשקה. הראשונה היא ה-350h, שמצוידת ביחידת הנעה שמוכרת לנו היטב, בין היתר מדגמי טויוטה ראב 4 וקאמרי. מדובר ביחידה היברידית עם מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים, אלא שכאן ההספק גבוה יותר ועומד על 244 כ"ס - שיפור של 24% בהשוואה לגרסת ה-300h של הדור היוצא. ניתן לקבל אותה עם הנעה קדמית או כפולה, כאשר במקרה האחרון הכוח מגיע לגלגלים האחוריים באמצעות מנוע חשמלי נוסף שמותקן מאחור. ההתנהלות עם יחידת ההנעה הזו נעימה בדרך כלל, אך השילוב בין מנוע הבנזין למנועים החשמליים מתבצע לעיתים בצורה מעט מחוספסת ולא מספיק שקטה. התאוצה עצמה זריזה, 7.7 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, אך תיבת ההילוכים הרציפה יוצרת רעש נוכח במאמץ. בקיצור - מנוע מצוין למי שנוהג רגוע, אבל פחות מלהיב למי שמחפש את חוויית הביצועים. עם צריכת דלק של 13.3 ק"מ לליטר בתנאי המבחן הלא-קלים, אפשר לסמן V גדול גם בסעיף הזה.

לקסוס NX

לצידה תשווק גרסה מסקרנת יותר בשם 450h+, עם הנעת פלאג אין הייבריד - בפעם הראשונה אצל לקסוס, אחרי 15 שנה של הנעות היברידיות קלאסיות. גם במקרה הזה מדובר במנוע שמוכר מהראב 4, והוא מצליח להתעלות על מרבית המנועים האחרים בסגמנט בכמה היבטים.

סוללה גדולה יחסית של 18.1 קוט"ש מעניקה ל-NX הנטען טווח מוצהר של כ-70 ק"מ, שהם כ-20 ק"מ יותר ממה שמציעים מרבית המתחרים. ומה שנדיר יותר זו העובדה שטווח הנסיעה הזה ניתן באמת להשגה בפועל, גם בנהיגת המבחן שלא תמיד היתה מתונה. אצל מרבית המתחרים התקשנו לשחזר את נתוני היצרן.

לקסוס NX

בזמן הנסיעה על חשמל, מייצר ה-NX ביצועים מצוינים וגם פועל באופן חלק לחלוטין. כל עוד הסוללה מלאה, אין את המעברים המחוספסים שבין המנועים וגם לא את הרעש של התיבה הרציפה - אלא פשוט כוח זמין שיורד לגלגלים בצורה שקטה, חלקה ומאוד נעימה. תענוג.

אחרי שמתרוקנת הסוללה, אנחנו נשארים עם NX היברידי, שיודע לעבוד ביעילות עם השילוב שבין הבנזין לחשמל ומצליח לספק תצרוכת דלק מצוינת גם ללא טעינה. אנחנו מדדנו כ-33 ק"מ לליטר בנסיעה של כ-120-130 קילומטר, שלמעלה ממחציתם היו באמצעות החשמל בלבד. מבחן ארוך יותר שנבצע בישראל יעניק לנו תמונת מצב מדויקת יותר לגבי צריכת הדלק בפועל. בכל מקרה, הביצועים כאן נהדרים עם הספק של יותר מ-300 כ"ס, זמינות הכוח מיידית והסוללה מצליחה להיטען ביעילות מבלימות - כך שעוד לפני החיבור המחודש לשקע הצלחנו לנהוג לא מעט על חשמל שנאגר בכבישים המפותלים.

לקסוס NX

בין הרים

יצרניות רכב בוחרות בקפידה את מסלולי הנסיעה בהשקות של רכבים חדשים. וכשהמפה במערכת הניווט נראית כמו לוח של סולמות ונחשים, בעיקר עם נחשים, אז נראה שלמישהו כאן יש הרבה מאוד בטחון ברכב שלו.

נבהיר כבר עכשיו - לקסוס NX הוא לא רכב פנאי ספורטיבי. אין לו את הניצוץ של אלפא רומיאו סטלביו, גם לא את הדיוק המהוקצע של ב.מ.וו X3. אבל הוא בהחלט לא הולך לאיבוד על הכבישים ההרריים שמקיפים את האי הספרדי. 

הפלטפורמה החדשה שלו קשיחה מקודמתה, ומעניקה ל-NX מרכז כובד נמוך יחסית. גם המיקום של הסוללות, מתחת למושב האחורי בגרסה ההיברידית או מתחת לרצפת הרכב בגרסה הנטענת, מסייעי להנמכת מרכז הכובד. כך מתקבל רכב עם רכינה בהחלט נסלחת, כאשר זו מצטרפת לאחיזת כביש טובה ולתחושה מדויקת וטבעית בבלימה. לא מובן מאליו ברכב היברידי.

לקסוס NX

עלה כיתה

לקסוס NX החדש אמור להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית, כאשר מסירות ראשונות ללקוחות צפויות להתקיים במהלך חודש ינואר 2022. קפיצת המדרגה כאן בולטת, לא רק בהשוואה לדור היוצא אלא גם בהשוואה לסטנדרט המקובל ביתר דגמי לקסוס.

השינוי הבולט ביותר הוא בעיצוב הפנים ובמערך המולטימדיה המרשים, אבל גם תחום הבטיחות קפץ מדרגה, נוחות הנסיעה השתפרה ויחידת ההנעה ההיברידית-נטענת מציגה יכולות גבוהות מאוד.

אם תצליח היבואנית לשמור על רמת מחירים דומה לזו של הדור היוצא ותמשיך בתמחור אגרסיבי לעומת המתחרים הישירים, אנחנו יכולים להעריך שה-NX החדש יזכה להצלחה לא מבוטלת.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מה עדיף  
    נשאת, 12-01-2022

    האמת שהתלהבתי מאד מהרכב אבל מה שהתריע אותי המחיר . שאלתי היום ואמרו לי שהמחיר צפוי לנוע בין 300,000 או 310,000 לגרסה הבסיסית
    השאלה במחיר של 300 אלף מה אני יכול לקבל איזה רכב שעונה על הדרישות שלי :
    1 - בטיחות מלאה כמו שיש בלקסוס
    2- תא מטען גדול מעל ל 500 ליטר
    3- נוחות נסיעה ושקט בתא הנסיעה מבודד רעשים הכי הרבה.
    4 שיהיה היברידי ללא כבל ו חסכוני בדלק
    5- רכב חזק עם כח סוס גדול

    מה ההצעות שלכם בבקשה

    סגור תגובה

  • 2. השוואה בין לקסוס לקדילאק 
    לילי, 02-02-2022

    האם תוכלו לעשות השוואה בין לקסוס NX לקדילאק 4XT ?
    במחיר מדובר על מחיר דומה

    סגור תגובה

  • 3. עבודה מהבית 
    צחי דבש, 09-10-2022

    דרוש/ה נציג/ת שירות לקוחות-לא מוקד!! ללא מכירות!!
    שכר-48 לשעה, א-ה 8-17 הגשת מועמדות במייל - workingnowonline12@gmail.com

    סגור תגובה

חזור למעלה