דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

נהיגה ראשונה: סאנגיונג רקסטון החדש

Getting your Trinity Audio player ready...



סאנגיונג רקסטון היוצא, ממנו עוד מסתובבים מאות כלים על כבישי ישראל, היה מוצר ביניים מוצלח. מצד אחד, הוא היה רכב שטח אמיתי עם 7 מקומות ישיבה, יקר יותר מסובארו פורסטר וסוזוקי גרנד ויטרה וגם טוב מהם בשטח; מצד שני, הוא היווה אלטרנטיבה זולה ומשתלמת למיצובישי פאג'רו וטויוטה לנדקרוזר, עם מחיר שנמוך מצמד היפנים בכ-100 אלף שקלים.

אבל תמיד הוצמדה לרקסטון כוכבית. כמו כל דגמי סאנגיונג בשני העשורים הקודמים, הוא היה עוף מוזר. תא הנוסעים שלו היה מיושן ולא איכותי במיוחד, רמת הבטיחות היתה בינונית בלבד והוא הקנה תחושה של מכונית מתקופות מוקדמות יותר. או במילים אחרות - חוסכים לא מעט כסף, אבל מרגישים את זה.

צפייה בתוכן נהיגה ראשונה: סאנגיונג רקסטון החדש



ועכשיו מגיע לישראל רקסטון חדש. הוא נראה מודרני, הוא מאובזר היטב ולא מוותר על מפרט השטח הקשוח שלו. יש לו הנעה כפולה, שלדת סולם, הילוכי כוח וכל מה שצריך כדי להסתער על אתגרי הנגב. האם הוא יכול סוף סוף להיפטר מהכוכבית שלו? והאם הוא מצדיק מחיר של כמעט רבע מיליון שקלים?


מודרניזציה

מזל טוב! סאנגיונג הצטרפה סוף סוף למשפחת העמים, והציגה רכב שיכול להתמודד בכבוד במבחן אולם התצוגה. הוא נראה מרשים, הרקסטון, מציע מראה הרמוני שיכול להיטמע בקלות בכבישי ישראל של 2018. בניגוד ליתר דגמי המותג הקוריאני, זה רכב שמרגיש טבעי לראות אותו עם לוחית של 8 ספרות. הוא מזכיר מהצד קצת את שברולט טראוורס, מאחור את סובארו אאוטבק, ויש לו כמה ניקלים שהיינו מוותרים עליהם - אבל אם לא נהיה קטנוניים, נוכל בהחלט לתת לסאנגיונג ציון גבוה במבחן הנראות.

בתוך תא הנוסעים הרושם אמביוולנטי. ברור שיש כאן קפיצת מדרגה עצומה, כמעט בלתי נתפסת, ביחס לדור הקודם. הוא פשוט נראה הרבה יותר טוב. יש לו גלגל הגה שמנמן מצופה עור (שלראשונה מתכוונן לעומק!), חומרים איכותיים בדלתות, במשענת היד המרכזית ובריפוד הכסאות, ואפילו דיפון העץ על הדשבורד נראה לא רע. היינו מוותרים בשמחה על העץ שמסביב לידית ההילוכים וגם על השריד האחרון למוזרות של סאנגיונג - כפתור הטיפטרוניק הזעיר של בורר ההילוכים.

סאנגיונג רקסטון החדש

רשימת האבזור לא רעה בכלל, אם כי מחוץ לעולמות השטח נקבל בדרך כלל יותר מזה בסכום של רבע מיליון. יש לרקסטון בקרת אקלים עם פתחים בשלוש שורות המושבים (כולל שליטה על העוצמה בשורה השלישית!), יש גם בלם יד חשמלי שמחזיק את הרכב בעמידה ברמזור, בקרת שיוט (רגילה), שקע 220 וולט בשורה השניה, חיישן גשם, מראות צד בקיפול חשמלי ומולטימדיה תקנית עם מצלמת רוורס. מצד שני, אין כאן הנעה בכפתור, חלון שמש בגג, מושבים חשמליים או ריפודי עור.

במשלוחים הקרובים יקבלו רוכשי הרקסטון מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית, אך זו תוחלף בקרוב במערכת מקורית באיכות גבוהה יותר (הלקוחות שכבר קנו יוזמנו להחלפת המערכת ללא עלות).

בתחום הבטיחות כולל הרקסטון לא פחות מ-9 כריות אוויר, מערכת בלימת חירום אוטונומית הפעילה עד למהירות של 180 קמ"ש, התרעת סטיה מנתיב (ללא תיקון היגוי), זיהוי תמרורים ומעבר אוטומטי לאורות גבוהים.

סאנגיונג רקסטון החדש


על הכביש

הרקסטון, כמו בעבר, יושב שלדת סולם - אך למרות זאת הוא מציע רמה גבוהה למדי של נוחות ועידון בנסיעה על הכביש. הוא מצליח להתמודד היטב עם השיבושים בהם נתקלנו בנהיגה הראשונית, נותר שקט למדי (למעט רעשי רוח מכיוון מראות הצד) וגם מפגין התנהגות סבירה לחלוטין. אמנם, ישנה לעיתים את "תחושת האוטובוס" המוכרת ממכוניות עם שלדת סולם, אבל זו ללא ספק מכונית שתהיה נעימה מאוד ביומיום.

אגב, רמת הנוחות הטובה נשמרת בכל 7 מושבי הרכב. המושבים עצמם מציעים תמיכה מצוינת ונוחות גבוהה מלפנים וגם בשורה השניה. אל השורה השלישית קשה הרבה יותר לגשת ומרווח הרגליים שבה מצומצם, אך דווקא רוחב הכסאות לא רע.

המנוע לא השתנה לעומת הדגם היוצא. מדובר במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים עם הספק של 181 כ"ס ב-4,000 סל"ד ועם מומנט מרשים של 42.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד. הביצועים לא רעים בסך הכל: התאוצה המיידית אמנם לא מרשימה (משקל של 2.2 טונות מכתיב תאוצה של 11.9 שניות ל-100 קמ"ש), אך המומנט הנדיב מאפשר לו לעקוף בקלילות, להאיץ היטב בעליות וגם למשוך נגרר במשקל של עד 3 טונות. תיבת 7 ההילוכים, מתוצרת מרצדס, מתפקדת היטב.

סאנגיונג רקסטון החדש


על ההרים

אפשר לצאת לטייל עם סאנגיונג רקסטון. זהו לא עוד ג'יפון מדרכות, והוא שונה בתכלית מרכבים כמו קיה סורנטו, יונדאי סנטה פה ושברולט טראוורס. טוב, זה לא חידוש. הרקסטון מאז ומתמיד ידע לרדת לשטח, וגם היום המפרט לא מאכזב. שלדת סולם, הילוכי כוח ובקרת משיכה יעילה מאפשרים לו להתמודד בכבוד עם טיפוסים בעליות מאתגרות, הצלבות ומהמורות כאלו ואחרות.

הוא לבטח מציג עבירות גבוהה יותר מסובארו פורסטר, למשל. הוא גם יכול להתמודד בכבוד עם מיצובישי פאג'רו, על אף היעדר הנעילות. לעומת זאת, טויוטה לנדקרוזר וג'יפ רנגלר יהיו עדיפים עליו בכל מה שנוגע למהלכי המתלה וזוויות המרכב, וייתכן גם שהם יציגו יתרונות בהורדת הכוח לקרקע. בקרת המשיכה ברסקטון לא תמיד מצליחה במשימתה.

אז אפשר לטייל עם הרקסטון, בהחלט, אבל עדיף לעשות זאת אחרי מקצה שיפורים בסיסי. מרווח הגחון שלו עומד על 21.5 ס"מ, זוויות הגישה והנטישה עומדות על 20.5 ו-22 מעלות בהתאמה, ואלו נתונים שהגבהה בסיסית תוכל לשפר משמעותית. היינו מוסיפים גם מיגון תחתון (היבואנית כבר מציעה פתרון כזה בעלות של כ-5,000 שקל), וכמובן מחליפים את צמיגי הכביש איתם מגיע הרכב. כל אלו יהפכו אותו לחיית עבירות מרשימה, אבל גם בלעדיהם הרקסטון מרגיש טוב בשטח. ויש לו גם יכולת גבוהה לגהץ שבילים במהירות ובנינוחות.

סאנגיונג רקסטון החדש


תמורה נאותה למחיר

סאנגיונג רקסטון הופך סוף סוף לקניה מוצלחת ומומלצת, בלי כוכביות מעיקות. אמנם, מי שלא מטייל בשטח יהנה כנראה יותר ממכוניות כמו קיה סורנטו או סקודה קודיאק - אבל חובבי הטיולים ימצאו את הרקסטון החדש קודם כל  כשותף נאמן לנסיעה על הכביש, רכב נוח, נעים והגיוני למשימות היומיום; אך מעבר לכך, הם יוכלו בהחלט לרדת איתו מהכביש וליהנות מטיולי שטח, ועל הדרך לחסוך כ-100,000 שקל ביחס לצמד היפניות לבית מיצובישי-טויוטה. ברוכה הבאה, סאנגיונג.

למאמר זה התפרסמו 39 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה