דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סיטרואן C4 (חשמלית) - מבחן וידאו

Getting your Trinity Audio player ready...

השם סיטרואן C4 הפך מוכר בקטגוריית המשפחתיות בשני העשורים האחרונים, ואחרי הפסקה קצרה הוא שב אלינו לסיבוב שלישי. אבל לפני שנפתח בסקירה עצמה, נתחיל בקצת היסטוריה.

הדור הראשון (2004) של ה-C4 דווקא הצליח כאן יחסית ואפילו נכח בלא מעט ציי רכב. העיצוב העגלגל קרץ לדגמי עבר, והיו עוד מספר פריטים יחודיים לתקופה כמו לוח השעונים הדיגיטלי במרכז וכמובן ההגה עם הטבור הקבוע. מוזרות סיטרואנית שכזו. אבל דווקא הנוחות לא הייתה הקלף החזק שלו.

הדור השני (2010) ויתר על מרבית הגחמות החדשניות והיה "עוד מכונית". הנוחות שופרה וגם הנדסת האנוש, אבל מי רצה לנהוג בסיטרואן שרוצה להיות גולף? המכירות לא נסקו והיורשת התעכבה. הקקטוס העוקצנית שהוצגה 4 שנים לאחר מכן דווקא כן זכתה לאהדת הקהל, אך לאחר שהופסק הייצור של ה-C4 עברה הקקטוס מתיחת פנים שהפכה את העיצוב למיינסטרימי יותר והחלל נפער שוב.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סיטרואן C4


סיטרואן C4, חשמלית, 136 כ"ס, טווח 351 ק"מ, 164,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

אבזור

מרווח ל-3 מאחור

נוחות

התנהגות כביש דינאמית

עיצוב

  יכולת שטח

צפייה בתוכן סיטרואן C4 (חשמלית) - מבחן וידאו



הדור השלישי של ה-C4, שהוצג לפני כשנה, כבר לא נראה כמו עוד מכונית משפחתית. אז האם סיטרואן C4 החדשה מחזירה את הניצוץ הסיטרואני לסגמנט המשפחתיות? יצאנו למבחן עם הגרסה החשמלית וחזרנו עם כמה תובנות.

עיצוב

העיצוב החיצוני מדבר בשפת העיצוב החדשה של סיטרואן, זו שכבר פגשנו במתיחת הפנים של ה-C3 עם פנסים בשלוש קומות, כשאלו הראשיים גדולים יותר וכוללים עוד פס לד בתוכם. בחזית נוצר מעין X שכזה ובכלל העיצוב שואל לא מעט מאפיינים מרכב התצוגה CXpireance. הפרופיל שלה הוא כשל רכב פנאי - מעט מוגבה עם בתי גלגלים שחורים ואפילו תזכורת לכריות ה"איירבאמפ" בתחתית הדלתות, אבל יש טוויסט - תצורת קופה עם זנב קצרצר, אולי רמז לקסארה ההיא, ובעיקר מותאם לסגמנט מתפתח של משפחתיות-פנאי-קופה כמו קיה אקסיד ומאזדה CX-30. החלק אחורי קצת מזכיר טויוטה C-HR, בעיקר בחיבור בין הפנסים האחוריים לקורת הצד, כשגם הם יוצרים מעין X ופגוש אחורי עם חצאית שחורה שעולה גבוה. פנאי, כבר אמרנו.

סיטרואן C4

מבפנים, העיצוב חדש לגמרי ונראה עדכני עם לא מעט קווים ישרים בזוויות שונות. העיצוב נקי ופשוט, יש כמה אזכורים מעניינים כמו דוגמת גלגל השיניים המפורסם של אנדרה סיטרואן – מה שהיווה את ההשראה ללוגו המותג. לצד המסכים הדיגיטליים יש שילוב עם תפעול פיזי ויעיל.

סיטרואן C4

תא הנוסעים

הכניסה למושבים הקדמיים מצריכה הרמת רגל כדי להיכנס, אבל מהרגע שהתיישבתם תגלו מושב נוח מאוד, כחלק מאותה פילוסופיית נוחות שסיטרואן מחזקת בשנים האחרונות.

המרווח טוב לכל הכיוונים ויש פה לא מעט תאים שימושיים, כשרק בקונסולה המרכזית תמצאו תא שטוח לטלפון, עוד אחד גדול יחסית בקומה למטה כשהוא בעצמו מסתיר עוד תא תחתיו, 2 מחזיקי כוסות ומשענת יד מתכווננת למרחק שבתוכה יש עוד תא שימושי ומדופן גומי. אבל השו"ס הוא מגירה שממוקמת מעל תא הכפפות הרגיל ומעליה יש מחבר ייעודי נשלף לטאבלט. מדליק לגמרי. עכשיו רק צריך ליישם את זה בגב המושבים הקדמיים.

סיטרואן C4

סטיגמות על הנדסת אנוש צרפתית כבר לא נמצא כאן, ולמען האמת זה היה כך גם בדור הקודם, אבל ברגע שהוסיפו ל-C4 "קקטוס" או "פיקאסו" זה קצת הלך לאיבוד. לבקרת האקלים יש תפעול נפרד ואם תרצו יש עוד כפתור ייעודי שיקפיץ את התצוגה, בקרת השיוט מתופעלת מההגה ולא מידית נפרדת מאחוריו, והמולטימדיה פשוטה לתפעול ובלי יותר מדי תתי תפריטים.

סיטרואן C4

שדה הראיה טוב לפנים ולצדדים, הוא לא מצטיין אבל לא משהו חריג. רק השמשה האחורית המפוצלת צרה, אז מזל שיש את כל החיישנים ומצלמת הרוורס שגם משנה את הזווית שלה ברגע שמתקרבים ממש למכשול.

סיטרואן C4

המושב האחורי ממוקם גבוה יותר מאלו הקדמיים וצריך לעיתים לשים לב למשקוף כשנכנסים. המושב נוח לשניים עם מרווח ברכיים וראש טוב. 3 אנשים יוכלו להצטופף פה בזכות מושב כמעט שטוח, אבל הנוסע במרכז יתמודד עם תעלת הינע בולטת. לפחות יש כאן פתחי מיזוג, שני שקעי USB, תאורת תקרה נפרדת, ידיות אחיזה, משענת יד עם מחזיקי כוסות ועוד מעמד לטאבלט או לטלפון וגם פתח לתא המטען.

סיטרואן C4

סיטרואן C4 בדור השלישי משווקת כרגע ברמת גימור אחת – Shine , עשירה למדי וזהה בכל שלוש יחידות ההנעה. יש פה כניסה והנעה ללא מפתח כשהרכב ידליק את תאורת היום-לד בהתקרבות וגם יפתח את נעילת הדלתות עבורכם, לוח מחוונים דיגיטלי קטן יחסית אבל כולל את כל מה שצריך ויש לו גם כמה תצוגות מתחלפות כשחלקן ניתנות להתאמה אישית ברמת הנתונים המוצגים, מסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ' בעל מערכת הפעלה חדשה ועם קישוריות מלאה לטלפון הנייד ומערכת ניווט מקורית שכוללת אפילו מיקומי עמדות טעינה (או תחנות דלק בגרסאות הבנזין והדיזל). יש גם תצוגה עילית צבעונית ורחבה המציגה פרטים כגון מהירות הנסיעה, זיהוי תמרורים, בקרת שיוט ואת מערכות הבטיחות.

סיטרואן C4

בנוסף יש תאורת לד מלאה, חיישני חניה אחוריים וקדמיים ומצלמת רוורס עם מבט-על שנבנה תוך כדי הנסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים לאחור, חיישני גשם ותאורה, מראה נגד סנוור, בלם יד חשמלי אבל בלי אוטו-הולד, ריפוד בד משולב עור שמרגיש יותר כמושב עור עם שילוב בד (כי דווקא מרכז הכיסא עשוי עור מה שצובר חום בקלות) חישוקי 18 אינץ' כשבחשמלית הם בעיצוב שונה ולה יש בנוסף גם הגה מחומם. מרשים.

סיטרואן C4

גם בבטיחות יש לא מעט מערכות כמו בלימת חירום שמזהה הולכי רגל וגם דו-גלגלי, מערכת תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית שומרת מרכז נתיב, התרעת רכב בשטח מת, התרעת עייפות, אורות גבוהים אוטומטיים ומערכת זיהוי תמרורים מורחבת שמזהה למשל גם תמרורי אין-כניסה.

איכות החומרים וההרכבה כמקובל בקטגוריה. קו הדשבורד והדלתות עשוי גומי עבה, בחלק מדיפון הדלתות ובמשענות היד וההגה יש גם ציפוי עור, אך למטה משם נמצא כבר פלסטיקה פשוטה.

סיטרואן C4

תא המטען בנפח 380 ליטרים, ממש כמו בגרסאות ההנעה האחרות. המפתח רחב וגם סף ההעמסה לא גבוה. יש פה מדף לפיצול הגובה, 2 תאים בצדדים, שני ווי תליה וגם תא קטן מתחת לרצפה לאחסון כבל הטעינה למשל. מה שכן, בחשמלית לא תוכלו לגרור ציוד ובאחרות תוכלו לגרור עד 1.2 טונות.

סיטרואן C4

נוחות נסיעה

הנוחות העירונית טובה מאוד. ל-C4 מתלים פרוגרסיביים שהופיעו לראשונה במתיחת הפנים של הקקטוס ולאחר מכן גם ב-C5 איירקרוס. היא מצליחה לבודד מפגעים קטנים באופן מעורר הערכה, וגם כאלה גדולים היא מצליחה לשכך, אך לעיתים נשמעים רעשי מתלים.

בנסיעה בין-עירונית מתקבלת נוחות טובה מאוד גם כן. היא לא מתנדנדת בכביש גלי ויחסית מרוסנת למרות המתלים הרכים, נוחות מערסלת כזו. גם בידוד הרעשים טוב ברוב הזמן כשרעשי כביש מצטרפים סביב 90 קמ"ש, אבל הם ממש לא מפריעים.

סיטרואן C4

מנוע ותיבת הילוכים

המנוע החשמלי המותקן בסיטרואן C4 הוא זה המוכר מכל קו הדגמים החשמליים של פיג'ו-סיטרואן, DS וכמובן גם אופל. ההספק עומד על 136 כ"ס, נתון המומנט המירבי הוא 26.5 קג"מ מסל"ד אפסי וההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.0 שניות. ה-C4 מוצעת גם עם מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים וטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטרים ולשניהם הספק של 130 כ"ס.

סיטרואן C4

המנוע החשמלי מגיב בצורה טובה, זריזה ולינארית. הוא לא חזק כמו ברכבים חשמליים יקרים יותר כמו קיה נירו EV או יונדאי איוניק 5 למשל, אבל אין לו שום בעיה לחיות בקצב כביש 6 וגם להפתיע לא מעט רכבים, בטח כשעוברים למצב "ספורט" בבורר מצבי הנהיגה. יש גם מצב "נורמל" שבו כנראה תשתמשו ברוב הזמן, וגם מצב "אקו" שחותך בעוצמת המיזוג, אז בימים חמים העדפנו לוותר עליו.

סיטרואן C4

אל המנוע משודכת תמסורת ישירה עם הילוך בודד, כמקובל ברכבים חשמליים. לתיבה יש מצב של בלימה ריגנרטיבית בלחיצה על מצב B בבורר ההילוכים. מצב זה מאפשר לנו נהיגה בדוושה אחת עד למצב של כמעט עצירה. באופן אישי אני מאוד אוהב את הפונקציה הזו ברכבים חשמליים, רק חבל שב-C4 (ובעוד דגמים של הקונצרן) אין כמה עוצמות לבלימה ומצב שיביא את הרכב לעצירה מלאה כמו אצל חלק מהמתחרות.

סיטרואן C4

ל-eC4 סוללה בנפח 50 קוט"ש ואת הרכב קיבלנו עם טעינה מלאה וטווח מוצג של 352 ק"מ. קילומטר אחד יותר מהטווח המוצהר. צריכת החשמל במהלך המבחן עמדה על כ-175 וואט שעה לק"מ, מה שיספק טווח נסיעה ריאלי של כ-300 ק"מ ואף יותר אם תקפידו על נסיעה חסכונית ומתונה.

סיטרואן C4

את הסוללה אפשר להטעין בעמדה ביתית במשך כ-5 שעות או בחצי שעה בעמדה מהירה של 100 קילוואט, עד ל- 80% סוללה.

סיטרואן C4

התנהגות כביש

התנהגות הכביש בטוחה והתחושות טובות בסך הכל, אבל ה-C4 לא דינאמית כמו למשל פיג'ו 2008, גם לא זה החשמלי. הפער הזה מגיע בעקבות אותם מתלים פרוגרסיביים שמספקים כמובן את אותה נוחות מרשימה, אבל מרגישים רכים בכביש מפותל.

ל-C4 הגה רך מאוד ולא ממש מתקשר, התחושה מהבלמים ספוגית והיא מגיבה בתת היגוי מקובל, אך הוא פרוגרסיבי ונשלט. לאותו הגה רך יתרון בתמרון העירוני שהופך פשוט וקל.

סיטרואן C4

סיכום

סיטרואן C4 מנסה הפעם ליהנות מכל העולמות – גם משפחתית וגם ג'יפון. ולמען האמת היא מצליחה לעשות את זה לא רע בכלל.

נכון שהיא לא מרווחת כמו רכבי פנאי קומפקטיים בסגנון פיג'ו 3008 או יונדאי טוסון, והיא גם לא ספורטיבית כמו מאזדה CX30 או קיה אקסיד. אבל יש לה נוחות מרשימה מאוד, אבזור עשיר, הנדסת האנוש טובה ובגרסה החשמלית יש גם טווח נסיעה שיתאים ליום-יום.

אז אם אתם מחפשים רכב שנראה מיוחד, שימושי, נוח ומאובזר - קחו סיבוב על ה-C4. נראה שחזר לה הניצוץ לעיניים.

לצפייה בכל דגמי סיטרואן בישראל

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה