דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סקודה סופרב 1.4 - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


סקודה סופרב זכתה להמון מחמאות מאז שהושקה בארץ. גם כאן ב-iCar היא זכתה לביקורות טובות במסגרת ההשקה בחו"ל ובמבחן המקומי שערכנו לה, ואפילו קטפה את תואר מכונית המנהלים של השנה במשאל עיתונאי הרכב. אבל עם כל הכבוד למנועים השריריים ולרשימות האבזור המופלגות, האם הגרסה עם המנוע הבסיסי ביותר, הרבה פחות אבזור והנעה קדמית, תצליח להיות מרשימה באותה המידה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: סקודה סופרב

סקודה סופרב, טורבו-בנזין 1.4 ליטר, 150 כ"ס, סטייל, 186,990 שקל

יתרונות

חסרונות

מרחב פנימי
בידוד רעשים

אבזור
התנהגות כביש

צריכת דלק
עיצוב פנים


סקודה סופרב

עיצוב

סקודה סופרב החדשה נראית מצויין. נקודה. את המראה המסורבל של תא המטען בגרסאות הקודמות החליף מראה זורם ואלגנטי. גם בגרסת ה-Style, שלא מתיימרת לטפס למחירים המופרכים של הגרסאות היקרות, היא מרגישה מאוד יוקרתית, מבחוץ ומבפנים.

תא הנוסעים

כשמעבירים יד על הדשבורד בתא הנוסעים אפשר להתרשם מאיכות ההרכבה המעולה. גם איכות החומרים טובה רוב הזמן, אך פה ושם יש איזו חתיכת פלסטיק פשוטה ומחוספסת בתחתית הדשבורד.

איכות תא הנוסעים לא נמדדת רק בעיצוב המוצלח ובפלסטיקה, אלא גם בפרטי האבזור שנמצאים בו. רמת ה-Style שהגיעה למבחן מציעה, כמו בגרסה הבסיסית, מערכת מולטימדיה מתקדמת, בלוטות' וחיבורים לנגני שמע. לרשימה נוספו כאן מערכת חנייה אוטומטית, תא מטען נפתח חשמלית, פנסי קסנון, חישוקים מוגדלים ועוד אי אלו גדג'טים שקצרה היריעה עבורם. כן, כל זה מגיע כבר ברמת האבזור השנייה. אם ראיתם את הסרטון שערכנו לסופרב, ודאי כבר התרשמתם ממפרטי האבזור הגבוהים של יתר הגרסאות. לא הספקתם לצפות? זו ההזדמנות, הסרטון מופיע בתחתית העמוד.

סקודה סופרב

שני המושבים הקדמיים חשמליים, כך שכל אדם בכל גובה ימצא לו תנוחת ישיבה נאותה ומרווח שיספק גם שחקני כדורסל. המיקום שלהם קצת נמוך ולמבוגרים יכול להיות קצת קשה לצאת מהרכב. בנוסף, הם לא הכי נוחים לנסיעות ארוכות.

פתיחת הדלתות האחוריות חושפת מושב אחורי עצום. הח"מ לא ממש גבוה ונראה היה שהמושב עצמו לא היה מאוד מרוצה למראה הבוחן:
"עזוב אחי", הוא אמר, "תביא מישהו יותר גבוה כדי לבדוק פה את המצב".
"180 ס"מ זה בסדר? יש מישהו כזה במערכת שלנו".
"לא, מישהו יותר גבוה".
"190?"
"לא, לא, משהו בכיוון של  2.10 / 2.15. אתה יכול השנה למצוא כאלו ביד אליהו, יש שם כמה שמחפשים עבודה".

אז המושב האחורי הוא מהטובים שקיימים בשוק הרכב ללא קשר לקטגוריה, אבל מה עם תא המטען? בדרך לא דרך הצליחו בסקודה להנדס תא מטען לא פחות מפתיע מתא הנוסעים. הוא עצום, למעלה מ-560 ליטר. זה סוג של אוהל קסמים, או לאלו עם הדמיון הפחות מפותח - פיתרון מוצלח למצוקת הדיור.

סקודה סופרב

נוחות נסיעה

על רשימת האבזור הארוכה כבר בזבזנו את זמנכם, אבל החל מגרסת הסטייל הסקודה מצויידת בפריט חשוב ומאוד לא טריוויאלי. ארבעת הבולמים של מכונית המנהלים, הלא כל כך יקרה, הם מהסוג המתכוונן, כלומר, הם מסוגלים להתקשח ולהרפות את עצמם לבחירתכם. לרכב יש 3 מצבי מתלים: נוחות, רגיל וספורט. במצב הנוח ביותר הצ'כית הופכת להיות רכה ומאוד נוחה. זאת לא נוחות מוחלטת, אלא נוחות אמריקאית שבמהירות גבוהה מתחילה להפוך לנדנוד. מעבר למצב ספורט הופך אותה למכונית הרבה יותר נוקשה וקופצנית. היא מתחילה להעביר יותר ויותר שיבושים פנימה אבל המרכב הופך להיות מפולס ומדוייק. מצב "נורמאל" מאפשר שילוב די נכון בין שני המצבים. זה לא אומר שזה מושלם, אבל זה בהחלט איזון מוצלח. כל נהג יכול לבחור את המצב המתאים לו כך שקשה יהיה למצוא מישהו שיתרשם לרעה מהנוחות של הסופרב.

אבל לא הכל יכול להיות מושלם. נראה שמישהו בחר לחסוך ע"י הורדה של חומרי בידוד. מכוניות מנהלים אמורות לבודד את הנהג מהדרך, אבל בסופרב הזו עברו קצת יותר מדי רעשי כביש לנוסעים. רעשי רוח ומנוע מבודדים יותר טוב, ובכל מקרה זו נקודת חובה לא גדולה בסעיף הנוחות.

סקודה סופרב

מנוע ותיבת הילוכים

כאן ניצב סימן השאלה הגדול של המבחן. ברור לכל בר דעת שהגרסה החזקה, עם מנוע והנעה כפולה שמגיעות מהגולף R המפלצתית, תהיה מרשימה, וכך חשבנו על הגרסה היקרה של הסופרב. אבל ברכב המבחן יש את המנוע הבסיסי ביותר בהיצע. יש לו רק 1,400 סמ"ק מוגדשי טורבו, ובסך הכל 150 כוחות סוס. זה כמעט חצי מהגרסה החזקה. ההתנעה כמעט לא נשמעת והיציאה מהמקום מתבצעת במהירות ובזריזות מפתיעות. רק בנקודות קצה, עקיפות מהירות ועליות מאוד תלולות, מתחיל להתברר שבכל זאת אין תחליף להרבה סמ"קים ולסקודה הגדולה לוקח קצת זמן לסיים עקיפה, ולחלופין היא צריכה להוריד 2 הילוכים על מנת לשמור על קצב. ולמרות זאת, ביחס לרוב המכוניות שאינן מצויידות במגדש טורבו, היא תהיה מהירה יותר ובעלת זמינות כוח טובה יותר כמעט בכל מצב.

תיבת ההילוכים, ה-DSG, ממשיכה בקו השיפור שלה. היא כמעט ולא רועדת במהירויות "זחילה", היא מעבירה הילוכים באופן חלק גם תחת עומס והיא לא מהססת להוריד הילוכים במהירות כשנדרש הדבר.

צריכת הדלק של הסופרב תביך הרבה מכוניות קטנות וקלות ממכונית המנהלים הכבדה מצ'כיה. במבחן המשולב שלנו הצריכה עמדה על כ-12.3 ק"מ לליטר.


 

התנהגות כביש

עד עכשיו כמעט ולא מצאנו מגרעות במכונית המנהלים המוצלחת של סקודה. כנראה שבסקודה יודעים שסעיף ההנאה מנהיגה יהיה אחד האחרונים בדרישות הנהגים שלה. ואכן, הסקודה, בגרסת ההנעה הקדמית היא פשוט לא מכונית מהנה. הסופרב אוחזת את הכביש נפלא כל עוד לא מדובר בכביש מפותל מדי או רטוב מדי. כאשר התנאים מתחילים להערים עליה קשיים היא נוטה יותר ויותר לתת היגוי. ההגה חסר תקשורת וכך גם התקשורת מצד השלדה. במצב ה"קומפורט" הרכות מתבטאת בנטייה להרחיב קו ומגיעה יחד עם רכינת מרכב. במצב "ספורט" הנטייה לרכון פוחתת אך הסופרב עדיין יוצאת מוקדם מדי לתת היגוי. חשוב לציין שהיא נשארת בטוחה מאוד וצפוייה בכל מצב, אלא שהיא פשוט לא מהנה כלל. 

סקודה סופרב

סיכום

לאחר נהיגה ארוכה בסקודה סופרב החדשה מתברר שגם בגרסת המנוע הבסיסית ביותר מדובר באחת מהמכוניות המוצלחות שהניחו את צמיגיהן על אדמת ארץ הקודש. המרווח הוא אמת מידה גם בקטגוריה אחת למעלה, המראה נפלא, הביצועים טובים בהתחשב בגודל המנוע ובמחיר והאבזור מפנק, בטח בהתחשב במחיר הרכב. מי שיוותר על קניית הגרסאות היקרות לא ירגיש שחסכו עליו או שהמכונית שבה הוא נוסע מוצלחת פחות מהגרסאות היקרות יותר. ההפך הוא הנכון. מבחינת היחס שבין תמורה ומחיר, דווקא הגרסה הבסיסית של הסופרב מציעה, כנראה, את האיזון הנכון ביותר מבין שלל הגרסאות, וייתכן שגם מבין כלל מכוניות המנהלים בישראל.   


צפייה בתוכן סקודה סופרב 1.4 - מבחן רכב




לדגמי סקודה בישראל - סקודה

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה