דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 5008 (מנוע 1.2 ל') - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

פיג'ו 5008 כבר נמצא זמן מה בארץ. למרות שמדובר במכונית די מוצלחת שזכתה לביקורות טובות, מספרי המכירות לא התקרבו לאלו של המתחרים. ההצלחה של מיצובישי אאוטלנדר והגרסה החדשה והמוזלת של סקודה קודיאק חייבו את יבואן פיג'ו להגיב. התגובה הגיעה די מהר והגיעה בקטן. ממש קטן. 

מנוע בנפח 1,200 סמ"ק בלבד הצטרף להיצע הגרסאות הרחב למדי של ה-5008, והוזיל את מחיר הכניסה ב-11,000 שקלים - לפני מבצעים והנחות של אלפי שקלים שכבר פורסמו. הנפח הקטן יכול להישמע כמו התחלה של בדיחה במכונית כל כך גדולה, אבל ניסיון השנים האחרונות מלמד שאין באמת קשר בין הנפח ובין היכולות בפועל. יצאנו לבירור מעמיק בנסיעה ארוכה במטרה להכריע האם מדובר בשילוב הגיוני.

 

לעמוד הדגם בקטלוג: פיג'ו 5008


פיג'ו 5008, 1.2 ליטרים, טורבו בנזין, אוטומטית 130 כ"ס, מ-174,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

תנוחת ישיבה לנהג

נוחות נסיעה

מושבים לנוסעים

עיצוב פנים

  הנדסת אנוש

פיג'ו 5008

עיצוב

מותר להיות אמביוולנטים כשרואים את ה-5008. האמת, כמו בחיים – אם אחיך נראה ממש מעולה, הבעיה היא לא בך. ובכל זאת אף אחד לא רוצה להיות במקום הזה.

ליד ה-3008, הקווים של ה-5008 נראים קצת מתוחים מדי ובסיס הגלגלים הארוך נראה פחות אתלטי. כשמתבוננים בה בפני עצמה מדובר במכונית מרשימה ומתוחכמת למראה. מכיוון שזאת הגרסה הזולה ביותר נעדרים כאן חלונות מושחרים מאחור וגם חלק מגימורי האלומיניום והכרום, דבר שקצת מחדד את תחושת המיניוואן שהיא מעניקה. מצד שני, גם כאן מוצעים חישוקי 18 אינץ' מרשימים. 

הפנים נראה כמעט כמו ב-3008 וזה פשוט מרהיב. אין ספק שסביבת הנהג של שתי האחיות היא מהמתקדמות בסביבה. חבל רק שהריפוד מרגיש פשוט והצבעים לא זוכים לשילוב נאה כמו בגרסאות יקרות יותר.

 
פיג'ו 5008

תא הנוסעים

שילוב של מסך מולטימדיה שמתנוסס לו מעל הדשבורד ולוח מחוונים דיגיטלי ועתידני למראה הופכים גם את הגרסה הפשוטה ביותר לטכנולוגית וייחודית. איכות החומרים מרגישה רוב הזמן טובה אבל יש פה ושם בכל מיני מקומות פלסטיקה שמרגישה קצת פשוטה. איכות ההרכבה לעומת זאת לא מושלמת ושמענו מעט קרקושים ברכב המבחן. 

תאי אחסון יש בשפע ועם תא מרכזי ענק ונוח לשימוש בין המושבים לא צריך להיות מפוזר גדול כדי לאבד דברים. 

פיג'ו 5008

מפרט האבזור סביר אך לא מעבר לזה. יש לוח מחוונים דיגיטלי שעליו כבר דיברנו והוא בהחלט נאה ומודרני. בנוסף יש בלם יד חשמלי, בקרת אקלים ועוד מעט פרטים מתבקשים. מצד שני הרבה מערכות שכבר התרגלנו לקבל כמעט כברירת מחדל לא מגיעות ברכב. בין היתר מדובר בבקרת שיוט אדפטיבית ותיקון סטייה מנתיב (יש רק התראה). 

תנוחת הישיבה גבוהה ומאפשרת תצפית טובה קדימה. שטח חלונות גדול מאפשר ראות טובה גם לאחור. מצד שני, ההגה כמקובל בפיג'ו הוא קטנטן ובעיקר מתכוונן באופן לא מספיק ורסטילי כך שלא כל אחד יגיע בקלות לתנוחת ישיבה מיטבית. 

ישנה הפרדה בין איזור הנהג לאיזור הנוסע שמתוחם בקונסולה גדולה (היא שמאפשרת את תא האחסון הענק שבאמצע). היחידה הזאת יוצרת ריחוק מסויים בין הנהג לנוסע וקצת תחושה של צפיפות שאין לה גיבוי ממשי במרחב בפועל. 
 
פיג'ו 5008

המושבים בשורה השניה מחולקים ל-3 כסאות נפרדים. הם לא גדולים אך מעניקים אפשרויות כיוונון אישיות לכל נוסע גם בהשענה של המושבים וגם במרחק שלהם. במבחנים קודמים התלוננו על מרווח הראש לנוסעים גבוהים בגלל גג השמש. בגרסה הפשוטה ביותר אין גג שמש והמשמעות היא מרווח ראש טוב בהרבה לנוסעים גבוהים.

בשורה השלישית המרווח לראש סביר – לפחות כל עוד אתה בגיל בו אתה עדיין מוכן להידחס למושב בלי דלת או חלון. הזזה של שורת המושבים השניה מעט לפנים תשפר את מרווח הרגליים למימדים סבירים, שיתאימו בעיקר לילדים.

תא המטען קטן מאוד כאשר כל המושבים בשימוש. אם מתחילים לקפל מושבים הוא גדל בצורה משמעותית ובקונפיגורציה של 5 מושבים יש שפע של מקום למטען מאחור.

 
פיג'ו 5008

נוחות נסיעה

כבר בנהיגות הקודמות ב-5008 התרשמנו ממערכת המתלים. היא רכה יחסית אבל לא באופן מוגזם. הנוחות הכללית והיכולת לבודד את הנוסעים מהשיבושים של הכביש טובה מאוד. אפשר לסייג ולציין כי מפגעים ממש גדולים בכביש מהיר עוברים פנימה, אבל מדובר במקרים מאוד חריגים. 
 
פיג'ו 5008

גם בתחומי הכרך המתלים מתנהגים היטב ומצליחים לספוג הרבה מהנזק הזה, שנקרא רחוב בערי המרכז. פסי האטה ואפילו שיבושים גדולים יותר מתקבלים רוב הזמן באופן סביר ומעלה.

כמו הרבה רכבים בעלי תא מטען גדול או חלל שמיועד ל-2 מושבים נוספים, בידוד הרעשים פחות מרשים – פועל יוצא של התהודה שעולה מהחלל הגדול. אם מקפלים את צמד המושבים וסוגרים את המדף מאחור מתקבל בידוד לא רע. שילוב של מדף פתוח ורעש חיצוני בחסות מזג האוויר הסוער של ימי המבחן הוביל לרעשי דרך יותר רציניים מהרגיל אך לא מדובר בנקודה שאפשר לזקוף לחובתו של הרכב.

 
פיג'ו 5008

מנוע ותיבת הילוכים

המבחן הזה נסוב סביב יחידת ההנעה וליתר דיוק - היכולת של 1,200 הסמ"קים הצנועים להניע את 7 המושבים ויושביהם בקצב סביר. בכדי להסביר את העניין אשמח להתחיל דווקא עם המפרט הטכני של המנוע הקטן. 

לצוציק שלפנינו 130 כוחות סוס – הספק זהה לאחיו מונע הדיזל. המומנט עומד על 23.5 קג"מ, נתון גבוה עבור מנוע בנפח צנום ורק 2 קג"מ פחות מהאח הגדול עם מנוע הטורבו בנזין המפיק 180 כ"ס. הוא גם ניצב במרחק של 7 קג"מ סבירים מהאח מונע הדיזל. כפועל יוצא הוא מגיע ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות – שתי שניות אחרי האח עם ה-180 ו-1.6 שניות לפני האח המונע בדיזל. 
 
פיג'ו 5008

אז על הנייר אין למנוע הקטנטן במה להתבייש. על הכביש הוא עומד למבחן לא פשוט – להוביל נוסעים לא קלים בכלל על ציודם הכבד (טיול בן כמה ימים במדבר) לדרום הרחוק ובזריזות חזרה למשפחות האוהבות במרכז הארץ. 

האמת, מהרגע בו הרכב יוצא לדרך, המנוע מפתיע באופן הנמרץ בו הוא פועל. הוא מושך את הרכב העמוס והכבד בקלילות מפתיעה. את העליות הרבות לאורך הדרך הוא עבר בלי השתהות מיותרת. אם פגשתם גרסאות קודמות של המנוע הצנום של פיג'ו-סיטרואן תגלו שהגרסה החדשה על 130 סוסיה נחושה ואפקטיבית בהרבה מקודמותיה. גם הטרטור ה-3 צילינדרי התחלף בצליל קצת יותר רציני. בכבישים מישוריים ראינו על מחוג המהירות תופעות מפתיעות שלא נרחיב עליהן את הדיבור. רק נגיד שהוא בהחלט יכול לצבור קצב באופן מספק.
 
פיג'ו 5008

גם בעליות, גם בכבישים מפותלים, מוביל הנוסעים הצרפתי תפקד באופן טוב. נכון, בהרכב משפחתי מלא ועם ציוד כבד, אולי לא היינו מהמרים על עקיפה בעלייה מול פנייה עיוורת. אך ככל שההיגיון מאפשר הרכב יאפשר אף הוא.

לצד המנוע המרשים ניצבת תיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים. את התיבה תמיד חיבבנו בכל מפגשינו הקודמים וגם כאן היא עושה עבודה נאמנה בהוצאת המקסימום מהיכולות של המנוע. במקרה דנן מדובר בהילוכים מעט יותר קצרים כדי שפערי ההספק והמומנט לא יורגשו.

בסופו של המבחן, שכלל בעיקר נסיעה בין עירונית רגועה ולפרקים מהירה ותובענית, צריכת הדלק התייצבה על כ-11.5 ק"מ לליטר. נתון מרשים אם כי לא חריג.

 
פיג'ו 5008

התנהגות כביש

ה-5008 עבד קשה במהלך המבחן כדי להוכיח שהוא מסוגל לעמוד בקצב התובעני הנדרש מרכב בעל 7 מושבים, ולא רק בקו ישר. מי שמחפש רכב 7 מושבים מהנה לנהיגה באמת – כפי שהיתה פורד S-max בזמנה – לא צפוי לקבל כאן (או בכל רכב פנאי 7 מושבים אחר כרגע) את מבוקשו, אבל התוצאה הסופית לא רחוקה מדי. ל-5008 אחיזה טובה. הוא צפוי מאוד, מגיב היטב לשינויי כיוון והעברות משקל ומהווה כלי מצויין להובלת נוסעים באופן בטוח.
 
פיג'ו 5008

השילוב בין הגה קטן ויחס העברה ישיר לגלגלים גורם לו לפנות מהר באופן מפתיע. למען האמת, יש קצת חוסר איזון בין גודל ומהירות ההגה לשאר מכלולי הרכב. כי למרות שהוא פונה בחדות יחסית הוא גם מפתח תת-היגוי מוקדם יחסית – שני דברים שעל פניו אמורים לסתור אחד את השני. וכאן מבינים שאם אתה בביזנס של להוביל משפחות היית שמח לאופי קצת יותר רגוע. מצד שני, אם אתה בביזנס של לעשות מחלת ים לילדים אז עלול להיתקל במגבלות אחיזה גבוהות אבל לא מספיק גבוהות ביחס לקצב של הרכב או המהירות של ההפנייה שלו. 

והדיסוננס הזה הופך אותו לפחות מוחלט באופי שלו. תקחו את המתחרים לדוגמא – כמעט כולם מציגים אחיזה כמעט מוחלטת והתנהגות ניטראלית להחריד – ויש לזה סיבה. אז אם אתם חובבי נהיגה ספורטיבית, כנראה שתאהבו את מגוון הדרכים בהן ניתן לנהוג את ה-5008. אבל אם אתם אנשי היי-טק או לואו-טק שרק רוצים להגיע הביתה בשלום – ייתכן ופחות תתלהבו מההגה הקטן והמהיר שמפנה את הרכב במהירות ובחדות גבוהות מהמקובל.

 
פיג'ו 5008

סיכום

פיג'ו 5008 בגרסת ה-1.2 טורבו מצליח לנטרל כל חשש ממנועי טורבו צנומים. המנוע החדש הפתיע לטובה ולא משנה באיזו סיטואציה. גם מבחינת נוחות הנסיעה, המרחב ל-7 והאבזור, לא נרשמו תלונות משמעותיות. 

עם זאת, ה-5008 לא חף ממגרעות. הנדסת האנוש זוכה לביקורת בכל דגמי המותג ותא המטען קטנטן ביחס לרוב המתחרים בקבוצה כשכל המושבים בשימוש. גם הנוחות של המושבים לא הבריקה בנסיעות ארוכות. 

האתגר העיקרי של הפיג'ו הוא העובדה שבמחירים מאוד קרובים ניצבים מתחרים מבית סקודה ומיצובישי. לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות ביחס לפיג'ו, אך לשניהם מנועים גדולים – ועל הנייר גם חזקים יותר. כדי לשכנע את הנהג הפשוט לבחור ברכב עם נפח מנוע קטן והספק נמוך, יכול להיות שיהיה צורך בתמריץ רציני יותר. 

בכל מקרה, אנחנו סבורים כי נפח המנוע או ההספק הם לא שיקולים שצריכים לעמוד לרעתו של הפיג'ו בכל השוואה שהיא. הוא מציע ביצועים מצוינים עבור מוביל נוסעים משפחתי.

לצפייה בכל דגמי פיג'ו בישראל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה