דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

Live Blog: סקודה קודיאק במבחן ארוך טווח

Getting your Trinity Audio player ready...



סקודה קודיאק - מבחן ארוך טווח

סקודה קודיאק - מבחן ארוך טווח

8/12/2019, 14:44
מערכת ה-Connect It של צ'מפיון מסונכרנת גם עם אפליקציה בסלולרי ומספר ימים לאחר הטיפול השגרתי שעבר הקודיאק יכולנו לראות את פירוט הטיפול ובאיזה ק"מ הוא בוצע. זהו פיצ'ר חביב למעקב אחר הטיפולים וגם מאפשר להציג היסטוריה מסודרת לרוכש פוטנציאלי כשנרצה למכור את הרכב בעתיד.

סקודה קודיאק - מבחן ארוך טווח

4/12/2019, 09:49
קבלו את הסרטון החמישי בסדרה - והפעם אתגרנו את הקודיאק בשטח! צפיה מהנה:

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה קודיאק במבחן ארוך טווח



1/12/2019, 10:36
ביום שישי, כשכולם עמדו בתור בקניונים למבצעי הבלאק פריידי, החלטנו לנסוע לאיקאה כדי לקנות כמה רהיטים. התור למרבה המזל לא היה ארוך במיוחד, והקודיאק הצליח לבלוע בקלות את כל הקניות. הכוורת הגדולה, שהגיעה בשני ארגזים באורך מטר וחצי, נכנסה בשכיבה כאשר קיפלנו את המושב האמצעי בשורה השניה. ארון נוסף, שהגיע בשני ארגזים באורך של קצת יותר ממטר, נכנס כאשר הסטנו קדימה את המושב השמאלי - מבלי לקפל אותו. מעליו נכנסו שני ארגזי 50 ליטר ושתי מגירות בחבילות נפרדות, ובצד השני הכנסנו עגלת תינוק גדולה עם אמבטיה. כל זה נכנס כאשר נשארו ברכב עוד 4 מקומות ישיבה זמינים. מרשים!

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה קודיאק במבחן ארוך טווח

28/11/2019, 21:05
אתמול התקיימה ועידת הרכב, שבין היתר מהווה עבורנו הזדמנות שנתית לאוורר את הג'קט. בדרך לועידה תלינו אותו על וו שנמצא על קורה B, במושב האחורי, ומיועד בדיוק למטרה הזו.



26/11/2019, 17:26
אתמול הכנסנו את הקודיאק לטיפול ראשון, קצת פחות מ-500 קילומטרים לפני שהגענו ל-15,000 ק"מ. כאמור, בחרנו במוסך ספטון בפתח תקווה, שמאז סגירת המוסך המרכזי בעיר אחראי לטיפול גם בדגמי סקודה - בנוסף לפולקסווגן וסיאט.



הגענו למוסך בשעה 9:00 בדיוק, כפי שנקבע, פתחנו "כרטיס עבודה" והתיישבנו בפינת ההמתנה המצומצמת שכוללת 4 כורסאות ומכונת שתיה. במוסכים אחרים פגשנו פינות המתנה גדולות ונוחות יותר, שהציעו גם עמדות מחשב וטעינה לסלולארי.

אחרי שעה וחצי בדיוק, שכללו החלפת שמן, פילטר שמן, בדיקות כלליות וגם שטיפה ידנית (!) של הרכב, קיבלנו בחזרה את המפתחות. תזמון מצוין - בדרך כלל אנחנו רגילים לחכות הרבה יותר מזה.



העלות של הטיפול עומדת על 878 שקלים, אך בספטון מספרים כי מרבית הלקוחות מקבלים הנחות קטנות. זהו לא טיפול זול - אך בהתחשב במחירו הגבוה של הרכב, ובכך שהוא דרש 6 ליטרים של שמן מנוע, המחיר גם לא גבוה באופן מיוחד.

לצפיה בחשבונית הטיפול בגודל מלא - לחצו על התמונה:



24/11/2019, 14:03
היום יצאנו עם הקודיאק לנהיגת שטח ביער בן שמן. יש לנו לא מעט מה לספר על הקודיאק בכל הנוגע ליכולות השטח שלו - ועל כך נרחיב בסרטון הוידאו הקרוב - אבל בינתיים ניגע ביתרון אחד ובחסרון אחד. החסרון העיקרי הוא מהלך מתלה קצר יחסית, כמו במרבית רכבי הפנאי שמיועדים לכביש. המהלך הקצר יוצר הצלבות בתדירות יחסית גבוהה ולפעמים מקשה על אחיזה מלאה בקרקע. מולו עומדת מערכת ההנעה הכפולה היעילה, מבוקרת מחשב, שנהנית גם מבקרת משיכה מוצלחת יחסית. לאחר השהיה קצרה שבה מסתחרר הגלגל באוויר, בולמת המערכת את הגלגל המצליב, מעבירה את הכוח לגלגלים האוחזים ומאפשרת לקודיאק להמשיך להתקדם ביעילות.



21/11/2019, 16:26
השבוע במסגרת פגישת עבודה נסענו דרומה. כדי להשיג תמונה טובה נכנסנו קצת לשטח; לא משהו קשוח, בסך הכל שביל כבוש שיאפשר להרגיש את מערכת המתלים של הצ׳כית.

בדומה לנוחות העירונית, גם כאן מהלך המתלה הקצר של הקודיאק גורר הרבה התרחשות וסגירות מתלה פה ושם אבל כשהקצב מעט עלה היא החלה לשכך לא רע. נהנינו בעיקר מהתצפית הטובה החוצה שאפשרה לראות אבנים סוררות ולנסוע בקצב גבוה ללא חשש.

תנוחת הישיבה לא מבריקה, בטח כבר כתבנו, היא זקופה למדי וההגה לא יוצא מספיק רחוק כדי שניתן יהיה להישען אחורה. מצד שני המושב נוח מאוד. צריכת הדלק בנסיעה המאוד רגועה, לא בהכרח איטית, עמדה על כ-10.6 קמ לליטר.



19/11/2019, 11:30
אנחנו הולכים ומתקרבים לטיפול הראשון של הקודיאק. את התור למוסך החלטנו לנסות ולהזמין באמצעות אפליקציית סקודה. אתמול אחר הצהריים פתחנו את הסמארטפון וקיבלנו רשימה של המוסכים לפי המרחק מהמיקום הנוכחי שלנו. ביקשנו לקבוע תור למרכז השירות ספטון בפתח תקווה, קיבלנו אישורים בהודעת סמס ובמייל, והבוקר בשעה 7:30 קיבלנו טלפון מהמוסך לצורך התיאום הסופי. בשבוע הבא ניכנס למוסך ונדווח על הטיפול עצמו.



17/11/2019, 12:31
אחרי 5 חודשי מבחן ולמעלה מ-13,000 קילומטרים, אנחנו יכולים לדווח לכם על שיפור בצריכת הדלק. המנוע כנראה "נפתח לאחרונה" והשינוי בהחלט מורגש: עד שהגענו ל-10,000 ק"מ, הצריכה עמדה על 8.6 ק"מ לליטר. מ-10,000 ועד 13,000 ק"מ, הצריכה היא 9.5 ק"מ לליטר. זהו שינוי משמעותי שלא נמדד בתדלוק בודד - אלא לאורך אלפי קילומטרים.

14/11/2019, 23:52
ביומיים האחרונים הקודיאק נח בנתב"ג, ואנחנו המראנו להשקה האירופית של טויוטה C-HR. מזוודת טרולי קטנטנה לא ממש הצליחה לאתגר את הסקודיאק שלנו...



12/11/2019, 9:46
אנחנו מתקרבים ל-15,000 קילומטרים, והחל מ-12,500 ק"מ - הקודיאק מציג התרעה לקראת הטיפול המתקרב שמופיעה בכל התנעה. התזכורת הזו דואגת שלא נשכח לתאם את הטיפול.



10/11/2019, 18:11
מתחת למדף של תא המטען, אותו ניתן לפתוח גם כאשר המושבים בשימוש, מסתתר עולם ומלואו. אין כאן הרבה נפח אחסון, אבל בחלל הקטן הזה נמצאות רשתות האחסון של הקודיאק, עיגוני הפלסטיק של המזוודות, משולש האזהרה וגם המדף הנגלל שאפשר למקם בקיפול של השורה השלישית. אחרי כל זה מצאנו שם מקום לעוד כמה פיצ'פקעס קטנים.



7/11/2019, 17:28
ועכשיו, קבלו את החלק הרביעי בסדרת סרטוני הוידאו - אתגר ההתאמה האישית.

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה קודיאק במבחן ארוך טווח



5/11/2019, 14:37
במשך מספר ימים מערכת ה"קונקט איט" חדלה מלתפקד. היא לא נדלקה עם הנעת הרכב, לא הופעלה גם בלחיצה על הכפתור היעודי ובאופן כללי לא הגיבה. אחרי טלפון קצר להתייעצות עם נציגי היבואן, נמצאה הבעיה: כפתור קטן המותקן מתחת לתא הכפפות צריך להיות במצב לחוץ וכנראה נלחץ החוצה מסיבה שאינה ידועה. ברגע שהחזרנו אותו למצבו - המערכת חזרה לתפקוד מלא.



3/11/2019, 15:46
אחרי מספר חודשים בהם התאורה בקודיאק עבדה על מצב "אוטומטי" באופן קבוע, החל מיום שישי האחרון חלה החובה להדליק אורות גם ביום. בערב שלפני זה קיבלנו תזכורת באמצעות האפליקציה של סקודה. אז העברנו את המתג שני קליקים ימינה למצב של "דולק קבוע", ושם הוא ישאר עד לסוף החורף, שכן התאורה בקודיאק נכבית באופן עצמאי כשעוזבים את הרכב. פשוט ונוח.



31/10/2019, 07:15
כל תאי האחסון בקודיאק מרופדים בציפוי גומי או בד. הסיבה - כך החפצים שנמצאים בפנים הרבה פחות מרעישים ומקרקשים.



29/10/2019, 12:31
עם תום הקיץ ותחילת הסתיו, התחלנו לנסוע יותר ויותר עם גג השמש במצב פתוח. במרבית שעות היום אנחנו פותחים רק את כיסוי הבד ונהנים משפע של אור בתא הנוסעים; מדי פעם, בנסיעות קצרות יותר, אנחנו פותחים גם את החלון עצמנו ומקבלים שמש נעימה ואוויר טרי.



27/10/2019, 16:36

הגשם תפס אותנו אתמול בערב במהלך נסיעות קצרות בסביבת הבית. הכבישים היו חלקים במיוחד, בשל השמנוניות שמציפה את האספלט אחרי הקיץ והאבק, ולכן החלטנו שזו הזדמנות מצוינת לאתגר את אחיזת הכביש של הקודיאק. בחרנו קטע אספלט נטוש ושומם ונסענו במעגל במהירות שהלכה והתגברה. מערכת ההנעה הכפולה מיהרה לפצל את הכוח בין הגלגלים, ובקרת היציבות בלמה מיד את הגלגל המחליק. לא משנה כמה ניסינו ובאיזה פרובוקציות נקטנו, הקודיאק פשוט סירב לייצר החלקה - ולו המינימלית ביותר. מרשים.

24/10/2019, 13:00
תקופת הסתיו מביאה עמה בין השאר גם שקיעות יפהפיות. כשעברנו אתמול לפנות ערב בטיילת התל-אביבית עם דמדומי היום האחרונים, לא יכולנו שלא להתייחס לשקיעת השמש שממש הכריחה אותנו לעצור ולצלם את צללית הקודיאק על רקע צבעי השמים הייחודיים.



22/10/2019, 14:26
בשמחת תורה יצאנו לטיול "הארד קור" שכלל לינה תחת כיפת השמיים בקמפינג באיזור עמק בית שאן. מזג האוויר כבר נסבל אפילו בעמק החם. מי המעיינות הצוננים עוזרים להעביר את שעות הצהריים החמות ובשאר שעות היום מזג האוויר נעים עד קריר, בהחלט תקופה נפלאה לטייל בה.



תא המטען של הקודיאק, כפי שכבר הוכיח לנו מספר פעמים במהלך התקופה האחרונה, מכיל בקלות את כל ציוד הקמפינג ואפילו מאפשר לגלול את כיסוי תא המטען מעל כל התכולה. האפשרות לפתוח את תא המטען באמצעות כפתור השלט מוכיחה עצמה כמאוד נוחה במהלך פריקת הציוד בתחילת ההתארגנות לקמפינג וגם בסיום החופשה בתהליך האריזה. הגישה הקלה לתא המטען הופכת את פעולת ההעמסה ליעילה בביצוע הנגלות החוזרות להעמסת תא המטען.



20/10/2019, 18:42
לקראת סיום עונת החגים עלינו צפונה לטיול משפחתי אחרון. הדרך לצפון, בעיקרה לאורך כביש 6, אפשרה לנו לשפר את נתון צריכת הדלק עליו מצהיר מחשב הדרך. הממוצע שאנחנו מכירים כאן בשימוש היומיומי השגרתי נע בין 9-11 ק"מ לליטר. שיוט בממוצע של 100 קמ"ש על כביש חוצה ישראל הסתיים עם נתון נאה של 12.8 ק"מ לליטר. זה המקום להזכיר שבסוג כזה של נהיגה, הקודיאק מסוגל להשבית את פעולת שניים מתוך ארבעת הצילינדרים - מה שגם כן תורם לשיפור בצריכת הדלק.

17/10/2019, 10:11
רצף החגים, החופשים וביניהם גם כמה סופ"שים, מאפשרים לנו לטייל הרבה יותר ולהעמיד את הקודיאק בתנאים שונים מהרגיל.

בחול המועד יצאנו לטיול יומי ביערות הכרמל כשלשם כך נדרש הקודיאק להעמיס 5 נוסעים פלוס תינוק - מה שגם מחייב כמובן את פתיחת צמד המושבים האחוריים בתא המטען. כשמדובר בטיול שאינו כולל לינה מחוץ לבית, גם שארית תא המטען שנותרת לאחר פתיחת המושבים, מאפשרת לכלול את כל ציוד הפיקניק הדרוש. ויותר מזה - אפילו נותר מקום לציוד נוסף.



15/10/2019, 14:19
בחג הראשון ארזנו את הילדים (וחצי מהבית) ויצאנו לחופשה קצרצרה. אמנם רק שני ילדים היו ברכב, אבל הציוד נערם ומילא את תא המטען כמעט לגמרי. אנחנו רגילים לדבר על הקודיאק כרכב למשפחה עם 4-5 ילדים, אבל למעשה תא המטען הענק הופך אותו לרכב מצוין גם למשפחה עם 2-3 ילדים, כזו שאוהבת לצאת לטיול עם כל הבית על הגב.

כמו שכבר סיפרנו, לאחרונה הצטרף תינוק חדש למשפחה. במהלך הטיול חיברנו את משאבת החלב אל שקע החשמל שברכב, וניצלנו את הנסיעות הארוכות לטובת שאיבה. שקע החשמל הזה הולך ומתגלה כפיצ'ר שימושי במיוחד בחודשים האחרונים.



13/10/2019, 09:06
למערכת בקרת האקלים אופציה אוטומטית לבחירה בין סירקולציה פנימית לחיצונית. אנו מכירים ביתרונות הסירקולציה החיצונית, כמו הכנסת אוויר רענן בימי קיץ חמים או סיוע בפיזור אדים בימי החורף, אך הבעיה מתחילה כשהמערכת לא חוזרת לסירקולציה פנימית (ובמצב אוטומטי זה קורה מאוחר מידי). למה הכוונה? הגעתם שמחים וטובי לב אל הקודיאק שלכם ויצאתם אל הדרך, אבל אז פגשתם בפקקי תנועה ומהר מאוד תוכלו להריח את גזי הפליטה של הרכב שלפניכם. לא נעים. גם כשביטלנו את האופציה האוטומטית בהגדרות בקרת האקלים, בכל כיבוי והנעה המערכת תמיד חוזרת לסירקולציה החיצונית.

10/10/2019, 18:52
שדה הראיה בקודיאק טוב למדי. הישיבה גבוהה, רואים את קצה מכסה המנוע וגם יש חיישנים היקפיים (שנוטים להיות מעט לחוצים גם כשאין ממש במה לפגוע מסביב לרכב), אבל בכל זאת יש לו כמה נקודות חובה. הראשונה: טווח הכוונון של הכיסא לא מאפשר הנמכה מספקת כך שגם אנשים ממוצעי קומה ישבו קרוב לתקרה. השניה: קורות A, יחד עם מראות הצד שצמודות אליהן, יוצרות שטח מת בעיקר כשמביטים לצדדים כמו במעבר צומת או ביציאה מחניה.



6/10/2019, 11:23

בשעה טובה ומוצלחת - הגענו ל-10,000 קילומטרים עם הקודיאק. מתחילים במרץ את העשור הבא.


3/10/2019, 17:50

לפני החג יצאנו עם הרכב לחלק כל מיני דברים טעימים לכל מיני חברים - סוג של מסורת. בשנה שעברה עשינו את אותו המסלול עם סופר-מיני (מעולה), השנה זה היה התפקיד של הקודיאק. שני הבדלים משמעותיים מצאנו בין שתי המכוניות, בכל הנוגע לחווית החלוקה. 

הראשון הוא המושב הגבוה של הקודיאק - מצחיק שדווקא זה היה פרמטר כל כך מרכזי, אבל כשנכנסים ויוצאים מהרכב עשרות פעמים המיקום הגבוה של המושב והמושב הנוח הופכים לפקטור מרכזי בשיפור הנוחות. בשביל נהגים מבוגרים מספיקות 2-3 יציאות וכניסות לרכב כדי להרגיש בהבדל. 

האלמנט השני הוא תא המטען החשמלי. מצד אחד, זה מאוד נוח לפתוח מבפנים או מרחוק ואז להגיע ולשלוף חבילה. מצד שני, הפתיחה איטית יחסית ולפעמים צריך לחכות עד שהוא נסגר. כשעושים את הפעולה המון פעמים זה יכול להיות קצת מתיש.




29/9/2019, 11:14
רגע לפני שמסתיימת השנה, קבלו את הסרטון השלישי במספר - אתגר השימושיות. ושתהיה לכולנו שנה טובה!

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה קודיאק במבחן ארוך טווח



26/9/2019, 15:34

תינוק חדש הצטרף למשפחה! יחד איתו נכנס לקודיאק כסא בטיחות חדש וגדול במיוחד, מדגם "מרתון" של חברת ברייטקס. המרווח הנדיב לרגלי הנוסעים מהווה יתרון לא רק בהסעת מבוגרים, אלא גם בעיגון מושבי בטיחות: הכסא המדובר תופס מקום רב לאורך, ובמכוניות אחרות ידרוש הזזה לפנים של המושב הקדמי. כאן הצלחנו להכניס אותו מבלי להזיז כלל את המושב הקדמי.


24/9/2019, 10:49

כמו בדגמים רבים אחרים של קבוצת פולקסווגן, גם בקודיאק יש משענת יד מתכווננת. ניתן לכוון גם את אורך המשענת וגם את הזווית שלה, כך שנוח מאוד לשים עליה את היד ועדיין לאחוז בהגה. החסרון העיקרי: אם המשענת פתוחה לכל אורכה, לא ניתן לשים במחזיקי הכוסות פחיות גבוהות או בקבוקי חצי ליטר.


22/9/2019, 13:55

היום הופיע לנו על המסך החיווי שבתמונה לזמן קצר. משמעות החיווי: ישנה תקלה במערכת המצלמה או הרדאר מלפנים, כך שבלימת החירום האוטונומית ובקרת השיוט האדפטיבית אינן מסוגלות לפעול. אחרי כמה דקות נכבה החיווי והמערכות חזרו לפעול כסדרן. אנחנו ננסה לבדוק את מקור התקלה וכמובן שנעדכן.


19/9/2019, 14:10

בפעם הראשונה מאז תחילת המבחן, סיימנו מיכל דלק שלם בנסיעות עירוניות בלבד. בימים האחרונים בילינו שעות רבות בכבישים העמוסים של גוש דן, והתוצאה יחסית סבירה: 7.4 ק"מ לליטר, לא פער גדול במיוחד לעומת ממוצעי המבחן כולו.

17/9/2019, 11:32

הקודיאק שלנו בצבע חום, אנחנו מוכנים להישבע, אבל איכשהו כל מי שרואה אותו משוכנע שהוא שחור. האמת היא שרק כשהוא לגמרי נקי, ותחת תאורה מאוד מסוימת, ניתן לזהות את הגוון החום.



15/9/2019, 14:58
אחרי מספר חודשי מבחן, פתאום מצאנו מתחת לתא המטען פיצ'ר שחשבנו שקיים רק בסופרב. אלו הם שני מחזיקים מתקפלים אשר נצמדים לרצפת תא המטען ומאפשרים לקבע מזוודה או חפץ גדול כך שלא יזוז. פטנט מעולה, במיוחד כאשר שמים חפצים לא גדולים בתוך תא מטען גדול במיוחד.

סקודה קודיאק - מבחן ארוך טווח

12/9/2019, 17:35
מכסה מיכל הדלק של הקודיאק כולל פין יעודי אשר נכנס לתוך מגרעת על דלתית תא התדלוק. זהו פתרון נוח יותר בהשוואה ל"ווי התליה" שיש ברכבים אחרים, שם המכסה נופל מהוו לעיתים קרובות. אגב, במבט מקרוב ניתן לזהות את סמלי פולקסווגן ואודי על המכסה...

סקודה קודיאק - מבחן ארוך טווח

10/9/2019, 11:16

הווים בתא המטען ממוקמים בנקודה יחסית נמוכה: עד היום, כאשר תלינו עליהם שקיות מהסופר, השקיות היו פשוט מונחות על רצפת תא המטען ולאחר מכן גם נשמטות מהוו. היום הנחנו עליהן לראשונה שקית קטנה של אוכל מוכן ממסעדות - והפתרון היה מושלם.

סקודה קודיאק - מבחן ארוך טווח

8/9/2019, 8:40
הקודיאק שלנו פספס את זה, אבל לאחרונה הודיעה היבואנית על הוספה של "חבילת שינה" בגרסאות ה"סטייל" ומעלה. החבילה כוללת משענות ראש יעודיות לתמיכה בראש בזמן שינה, שמיכה עם מקום אחסון ייעודי ושטיח הכולל 2 מדרגות "טרקלין" – עם שיפוע לנוחות מיקום הרגליים.

5/9/2019, 9:27

הקודיאק שלנו מצויד בתאורת לד מלאה, והיא מהטובות שפגשנו. טווח ההארה שלה רחב, האור בהיר ולא מעייף את העין והאורות הגבוהים מסוגלים לסנוור גם את המטוסים בשמיים. בחניות צפופות אנחנו נהנים מהפנסים עוקבי הפניה שמאירים את הזווית, ולאחר החניה האורות נשארים דלוקים לזמן שאותו ניתן להגדיר - על מנת שניהנה מתאורה מוצלחת בדרך הביתה. 


3/9/2019, 14:35

ועוד ספיח אחד אחרון לטיול בצפון מהשבוע שעבר. במהלך הטיול נסענו בעיקר עם רכב מלא בנוסעים וציוד, וטיפסנו שוב ושוב בעליות אתגריות במהירות נמוכה יחסית: עלינו לצפת והסתובבנו בה לא מעט, נכנסו לכפרים בגליל, מעלות תרשיחא ועוד לא מעט כבישים בין עירוניים מאתגרים. המזגן עבד בעוצמה מקסימלית והנסיעה המאומצת נתנה את אותותיה עם צריכת דלק של 6.6 ק"מ לליטר לאורך הטיול - לא כולל הנסיעה חזור. תדלקנו ליד כרמיאל, ולאחר שהגענו למרכז הקודיאק חזר לעצמו והראה מספרים שקרובים יותר ל-10 ק"מ לליטר.


1/9/2019, 16:31

נוסעים לקטטה המונית? קחו איתכם סקודה קודיאק!

רגע לפני שאוגוסט נגמר, סייענו בסוף השבוע להוביל 29 כסאות "כתר" לטובת אירוע שערכו חברים. היה די מדהים לגלות שכל הכסאות נכנסו בקלות לרכב, וזאת כאשר קיפלנו רק 2/3 מהמושב האחורי והשארנו את כסא הבטיחות במקומו. אנחנו מעריכים כי עם קיפול מלא של המושב האחורי ותכנון קצת יותר מדוקדק, ניתן להעמיס גם 40 כסאות ללא קושי מיוחד. 

האירוע, אם תהיתם, הסתיים בשלום - ללא קטטות וללא נפגעים בנפש או בכסאות.


29/8/2019, 12:30

אחד הפיצ'רים האהובים עלינו בקודיאק הוא מחזיק הכוסות שבין המושבים הקדמיים. בתחתיתו ישנן 5 "שיניים" שמאפשרות להציב בפנים בקבוק פלסטיק ממשפחת קוקה-קולה ו"לנעול" אותו כך שתתאפשר פתיחה ביד אחת. במסגרת הטיול בצפון השתמשנו בו לא מעט.

27/8/2019, 16:13

את הטיול בצפון ערכנו עם המשפחה המורחבת, כך שניצלנו את ההזדמנות ואירחנו ילדים בגילאים שונים בשורת המושבים השלישית של הקודיאק. כל הילדים הם ממשפחות עם 6 נפשות, וכולם רגילים לנסוע במיניוואנים קומפקטיים - מאזדה 5, קיה קארנס ורנו לוגאן MCV. התחלנו עם הצעירים והמשכנו לבוגרים יותר ובסך הכל הכנסנו לשורת המושבים השלישית בקודיאק ילדים בגילאי 4, 7, 8, 10 ו-13. כולם ציינו שהמושבים נוחים ומרווחים, ועדיפים על פני מושבי השורה השלישית במיניוואנים של ההורים. כולם גם ציינו לטובה את הגישה הנוחה יחסית אל החלק האחורי של הרכב. המתבגר בן ה-17, שהיה גבוה יותר ממרבית המבוגרים שנכחו בטיול, העדיף את שורת המושבים השניה...


25/8/2019, 18:10

היום עלינו עם הרכב לחופשה משפחתית של מספר ימים בצפון. העמסנו את המשפחה והציוד על הקודיאק, ואירחנו גם ילדים בשורת המושבים השלישית. הקודיאק מצויד בפיצ'ר ייחודי: מעל הנהג מותקן מיקרופון זעיר, אשר משמיע את הקולות ברמקולים שנמצאים בשורה השלישית. כך ניתן לדבר עם הנוסעים בחלל הרכב מבלי להרים את הקול.

הילדים שישבו מאחור הופתעו לשמוע את הדיבור, אך נהנו להרגיש שותפים בשיחה שהתנהלה בחלק הקדמי של הרכב. ניתן לשלוט על עוצמת ההגברה באמצעות תפריטי הסאונד שבמסך המולטימדיה. בעוצמות הגבוהות הורגש הד מעט משונה.


22/8/2019, 16:52

בדרך כלל אנחנו מרגישים שהקודיאק הוא רכב גדול למדי. אבל השבוע הגיע אלינו למבחן רכב אחר, שפתאום לידו הקודיאק הרגיש כמו מכונית סופר מיני...


20/8/2019, 13:59

בנסיעה האחרונה לטיול גילינו שהסקודה היא מכונית מאוד מחונכת. כשנוסעים בכביש מהיר עם בקרת שיוט אדפטיבית פועלת, והקודיאק מזהה רכב איטי יותר בנתיב השמאלי, הוא יאט את המהירות בהתאם לרכב משמאל ויסרב לעקוף מימין. אממה? בישראל, שבה נהגים רבים נשארים בנתיב המרכזי והשמאלי ללא הצדקה, זה לפעמים פחות עובד. הפתרון פשוט: קליק כלפי מעלה על מנוף בבקרת השיוט, והרכב מבין את הרמז ומאיץ בחזרה למהירות הרצויה.


18/8/2019, 16:27

בשבוע החולף ביקרנו בחיפה ונהגנו לא מעט בעליות ובירידות. המנוע החזק מעניק כמובן ביצועים טובים מאוד בטיפוס בעליות, אבל יש לו יתרון נוסף - בלימת מנוע טובה מאוד בירידות. זה אפקט שקשה להשיג עם מנועי טורבו קטנים, מכיוון שבלימת המנוע מושפעת באופן ישיר מנפח המנוע. כאן, עם מנוע 2.0 ליטרים, זה עובד מצוין וחוסך שימוש בבלמים.

15/8/2019, 14:36

בפעם השניה מאז קיבלנו את הרכב, חיכתה לנו הודעה במסך הבית של מערכת ה"קונקט-איט" (ההודעה הראשונה היתה ברכות לרגל קבלת הרכב). לחיצה על ההודעה פתחה סרטון חגיגי בו הודיעו לנו על פלייליסט מיוחד של שירי אהבה שיצרה היבואנית בשיתוף עם רדיוס 100FM לרגל ט"ו באב. 

את המוזיקה שמנגנות האפליקציות ניתן לשמוע כברירת מחדל דרך רמקול קטן באיכות גרועה שמותקן איפשהו בחלל הרכב; כדי להאזין דרך הרמקולים המצוינים של מערכת השמע עצמה, יש צורך לבחור במצב AUX במערכת המולטימדיה. קצת מסורבל, אבל נחמד לדעת שהאפשרות קיימת.

13/8/2019, 14:49
כמה מהר מאיץ הקודיאק ל-100 קמ"ש? ובכמה הוא עושה את זה עם 7 נוסעים? קבלו את הסרטון השני בסדרה - אתגר הביצועים. תהנו.

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה קודיאק במבחן ארוך טווח



11/8/2019, 8:32
חזרנו מההורים במוצאי שבת עם קופסאות של אוכל. היכן שמים אותם בלי לחשוש שמשהו יפול וילכלך? לשם כך השתמשנו בוו התליה למעילים שנמצא על קורה B, בשורת המושבים השניה. כי בשביל שקית אחת קטנה לא תמיד מתחשק לפתוח את תא המטען המרוחק...

סקודה קודיאק - מבחן ארוך טווח

8/8/2019, 14:58

על הקודיאק שלנו מותקנת מערכת ה-Connect it של היבואנית צ'מפיון מוטורס, שלמעשה מייצרת תוסף למערכת המולטימדיה ומאפשרת ניווט באמצעות Waze ושימוש באפליקציות כמו פאנגו ועזרי רדיו אינטרנטי. מטבע הדברים, אנחנו משתמשים בעיקר בניווט של ווייז. התצוגה מצוינת, ברורה ונוחה, המערכת משתמשת בתפעול קולי מעולה ולטעמנו נראית טוב יותר מהאפליקציה המקבילה של אנדרואיד אוטו. היא גם עולה באופן מיידי עם הנעת הרכב.

מנגד, יש לה גם כמה חסרונות. ראשית, המערכת איטית יחסית למולטימדיה המקורית של הרכב, כך שהתגובה ללחיצה לא מופיעה באופן מיידי. שנית, המערכת "משתלטת" על המסך - כך שאם רוצים להחליף תחנה ברדיו או לבחור במצב אחר של בולמי הזעזועים, צריך לצאת בחזרה למסך של הרכב, לעבור לתפריט הרצוי ואז לחזור על ידי לחיצה ארוכה על כפתור ה-Media. חסרון שלישי הוא בעובדה שעדיין לא מצאנו שימוש לכל האפליקציות האחרות. אנחנו מבטיחים להמשיך לבדוק ולעדכן.

6/8/2019, 17:19

תאורה בסוככי השמש, מעל מראות האיפור? מצוין! תאורת לד, כזו שלא מסנוורת את הנהג אך מאירה באופן בהיר במיוחד? אפילו יותר טוב.


4/8/2019, 17:21

בסוף השבוע נסענו לחופשה משפחתית קצרה, ועל הדרך נתבקשנו להעביר משלוח של 5 ארגזים ליעד אליו הגענו. הארגזים כמובן נכנסו בקלות לצידה של מזוודה גדולה, זוג עציצים ועוד מספר שקיות. יש משהו מאוד מהנה ומשחרר ברכב עם תא מטען גדול כל כך; הידיעה שלא משנה מה צריך לקחת ולסחוב, הכל יכנס בקלות, מאפשרת לארוז בלי מחשבה יתרה על כל פריט וגם להשאיר מקום לחפצים נוספים במידת הצורך. כל זה, כמובן, כל עוד לא משתמשים בצמד המושבים בשורה השלישית...


1/8/2019, 15:41

השבוע הרחקנו צפונה לטובת שירות מילואים קצר. בבסיס המילואים אליו נקראנו יש מרחקים ענקיים מנקודה לנקודה, כך שאת מרבית ההתניידות הפנימית עשינו ברכב. וכאן חשפנו משהו לא מבריק מצד המתלים: בכבישים רגילים המתלים מציעים נוחות נסיעה טובה למדי, אם כי קצת "רכה" במצב "נוחות" וקצת נוקשה בשאר המצבים. בבורות ובכבישים העלובים שבשטחי הבסיס מתברר שמהלך המתלה קצר, כך שבורות קשוחים או  פסי האטה אלימים מתוצרת צה"ל מובילים לסגירת מתלה ויוצרים טלטלה ברכב. למזלנו, רוב הכבישים בארץ יותר טובים מאלו שסולל הצבא בבסיסיו...


30/7/2019, 11:10

הבוקר מערכות הבטיחות של הקודיאק הצילו אותנו. רצינו לעבור נתיב ימינה ובדקנו במראה - הכל היה נקי. אותתנו והתחלנו לעבור נתיב. לפתע ההגה החל לגלות התנגדות ולא אפשר לנו להמשיך ימינה. מבט נוסף במראה (שעכשיו הנורה שעליה הבהבה בהיסטריה) גילה רכב שהחליט לעבור בבת אחת 3 נתיבים ימינה כדי לרדת במחלף. הגאון חתך גם קו הפרדה לבן והגיע ליעדו ככל הנראה.

זיהוי הרכב בשטח מת, שמלווה כאן באופן נדיר בהיגוי אקטיבי ורוטט, חסך אי נעימות ומפגש עם נהג רשלן במיוחד.


28/7/2019, 8:14

בסוף השבוע נסענו לבקר את המשפחה בצפון הקרוב, וכמיטב חוקי מרפי הילדה נרדמה רבע שעה לפני שהגענו הביתה. כדי להעביר את הזמן ולתת לה עוד קצת זמן שינה, החלטנו לנסוע לטיול אקראי במספר מושבים וקיבוצים באיזור המרכז. העברנו את בולמי הזעזועים למצב Comfort כדי לאפשר לה להמשיך לנמנם בנוחות, וטיילנו בין וילות מפוארות לרפתות ולולים. בדרך הביתה פגשנו את האוטובוס המפורסם של מפלגת כחול-לבן ועצרנו בצד לצילום משותף.

25/7/2019, 16:37

למרות שהקודיאק שלנו בצבע חום (זה אפילו מופיע ברשיון!), רבים מזהים אותו כרכב שחור. כך או אחרת, צבעים כהים נוטים לא רק להתלכלך, אלא גם "לבלוע" את קווי העיצוב ולהפוך מכוניות אלגנטיות להרבה פחות מיוחדות. ברכבים יוקרתיים מסוימים זה נפתר באמצעות גופי תאורה יחודיים שממוקמים על הרכב, ואצלנו בקודיאק יש את פס הכרום שתוחם את מסגרת החלונות ושובר את המשטחים הכהים העצומים. הוא נראה בהחלט מכובד.

23/7/2019, 16:52

היום בצהריים פקדה את משרדי iCar הפסקת חשמל ממושכת. אחרי המתנה ארוכה ללא מזגן, ולאחר שסוללת המחשב הנייד כמעט התרוקנה, החלטנו לרדת לעבוד מהמשרד החלופי - המושב האחורי של הקודיאק.

לא יכולנו לבקש סביבת עבודה נוחה יותר: סגרנו את וילונות הצד וקיבלנו הצללה ופרטיות. במושב האחורי נהנים ממיזוג יעיל עם אפשרות שליטה על הטמפרטורה, משענת יד עם מחזיקי כוסות וממרווח רגליים ענק שמאפשר לשים את המחשב על הברכיים. והבונוס הגדול: במרכז המושב ישנו שקע 220 וולט, אליו חיברנו את המחשב, ולצידו שקע 12 וולט ושקע USB לטעינת הסלולארי. תאורת הלד בתקרה (שמיועדת לקריאת ספר או מפות בנסיעה) ממוקדת על מקלדת המחשב, ממנו כתבנו אליכם את הפוסט הזה - רגעים אחדים לפני שחודש זרם החשמל במשרד.


21/7/2019, 12:16

הקודיאק שלנו אמנם נראה שחור, אך למעשה מדובר בצבע חום כהה ונאה למדי. הבעיה מתחילה ברגע שהרכב צובר לכלוך, שכן כל גרגר אבק נראה בבירור על הצבע הכהה. ביום חמישי אחר הצהריים החלטנו לשטוף את הרכב לקראת הנסיעות בסופ"ש, אך כבר למחרת לכלנו אותו מחדש. בצהרי יום שישי נסענו עם המשפחה והחברים ל"מפל שרונים", פינת חמד קסומה, רטובה ומוצלחת הנמצאת בצמוד לצומת ירקון, לא רחוק מקניון שרונים.

הדרך לשם עוברת בשביל עפר ארוך ולא קל בכלל, שיכול להסב נזקים למכוניות פרטיות. הקודיאק כמובן התמודד איתו בלי בעיה, אבל היום נצטרך כבר לגשת שוב למכון השטיפה...

18/7/2019, 16:20

השימוש הגובר במושבים האחוריים הביא אותנו לתסריט מוכר שכל בעל רכב נתקל בו: הילד מאחור פותח את הדלת באגרסיביות על דלת הרכב השכן, מה שמייצר אי-נעימות כפולה, פעם אחת מצד הרכב השכן שנפל קורבן ופעם שניה לבעל הרכב עצמו שליבו דואב על השריטה החדשה. מנגנון ייחודי וגאוני (לא פחות) שמורכב על ארבעת דלתות הקודיאק בא למנוע בדיוק את התופעה הזו והוא עושה זאת בצורה מושלמת. מגן גומי שנשלף עם פתיחת הדלת (ומתקפל פנימה עם סגירתה) מונע כל פגיעה כזו עבור שני הצדדים. כך זה נראה:

16/7/2019, 14:28

התחלנו ליהנות יותר ויותר מהאפשרות להסיע 7 נוסעים בקודיאק. בניגוד למבוגרים, הילדים מתנדבים ולפעמים אפילו מתחננים לשבת בשורת המושבים השלישית. ברור גם שהמושבים הללו נועדו בעיקר עבורם והם מצידם נהנים מהפרטיות ומסביבת המחיה הנפרדת. ויש גם יתרונות להורים: הילדים והמריבות שבאות איתם ממוקמים קצת יותר רחוק מהאוזן ואפשר אפילו ליהנות יותר מהמוזיקה.

14/7/2019, 9:13

יום שישי, שעת בוקר מאוחרת מדי ואנחנו מתארגנים לקראת נסיעה לצפון הרחוק במטרה להעביר את סוף השבוע באיזור אגמון החולה. ציוד ללילה אחד עבור משפחה לא מהווה אתגר עבור תא המטען של הקודיאק. גם שלושה ילדים מאחור, כשאחד מהם על בוסטר, לא סובלים מצפיפות בשום צורה.

כמה דקות לאחר שיצאנו, נזכרנו שאחד הילדים, כיאה לימים של מזגן, חום ולחות ושוב מזגן, צורך אנטיביוטיקה. ואיך לוקחים ברגע האחרון אנטיביוטיקה שמצריכה קירור? תא הכפפות המקורר בקודיאק נתן מענה יעיל, ואפילו אפשר לקבוע את עוצמת רוח המיזוג שתיזרק אל התא. נקווה שהפעם הבאה שיהיה לנו צורך בקירור בתא הכפפות תהיה עבור פחית קולה ולא עבור תרופות.

11/7/2019, 23:52

בדרך הפקוקה מדי לפארק רעננה, מרוגשים לקראת המפגש של משינה עם ברי סחרוף על הבמה, הקודיאק מגלה את חוזקות תא הנוסעים עבור שהיה ממושכת. המזגן המפוצל מקרר היטב גם את הנוסעים מאחור, מערכת המולטימדיה מספקת אפשרויות מוזיקליות מגוונות והגג השקוף חושף שמיים צבועים באדום-שקיעה. לבסוף, כשמגיעים לאיזור החניון, מגלים שכמובן אין חניה פנויה. מזל שהגענו עם ג'יפון בעל הנעה כפולה. טיפוס קליל על מדרכה ומשם במעבר חולי היישר אל החניה המיוחלת בשטח. הקודיאק מצטרפת למצעד הכבוד של ג'יפונים גיבורים שהתייצבו שם לפניה. לבסוף גם ההופעה היתה מוצלחת, אבל זה כבר לא קשור לקודיאק שלנו.

9/7/2019, 16:25

בנוסף לאבזור הסטנדרטי של גרסת ה"סטייל", על הקודיאק שלנו מותקנים שני אביזרים נוספים: מערכת ה"קונקט-איט" שפיתחה היבואנית המקומית ועריסה לסלולארי. על מערכת ההפעלה של המולטימדיה נרחיב בהמשך המבחן; העריסה לסלולארי מוכרת מדגמים רבים נוספים של צ'מפיון מוטורס שנבחנו אצלנו בעבר, ובכל זאת נאמר כמה מילים לגביה.

מצד אחד, כאן העריסה פחות נצרכת, שכן ישנו משטח טעינה אלחוטי לסלולארי וגם מערכת "אנדרואיד אוטו" ו"אפל קארפליי", שמייתרות את הצורך בהסטת המבט אל המכשיר הנייד. מצד שני, ברכב מותקנת תוכנת ניווט של וייז כך שאנחנו לא צריכים תמיד להפעיל את אפליקציות ההתממשקות, ובסלולארי של חלקנו אין בכלל תמיכה בטעינה אלחוטית - כך שהעריסה בהחלט נצרכת. המיקום שלה נוח מאוד, נגיש ליד ולעין וקרוב לשקעי הטעינה. בנוסף קל להכניס ולהוציא מתוכה את המכשיר.


7/7/2019, 17:59

ועכשיו - הגיע הזמן לפתוח באופן רשמי את המבחן עם סרטון הוידאו הראשון. תהנו!

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה קודיאק במבחן ארוך טווח

4/7/2019, 10:11

למרות המימדים הגדולים יחסית - הוא ארוך בכ-30 ס"מ ביחס למיצובישי אקליפס קרוס שהיה אצלנו במבחן הקודם - אנחנו מצליחים להכניס את הקודיאק יחסית בקלות אל החניה הביתית. זה קורה בעיקר בזכות מצלמה מצוינת וחיישנים היקפיים, כי שדה הראיה לכשעצמו לא עושה לנו חיים קלים מול העמודים והקירות בחניה הצפופה.

2/7/2019, 14:52

כוונון המושב של הקודיאק לקח לנו קצת זמן. זה מושב קשיח יחסית, מהסוג שתומך היטב בנסיעות ארוכות, ולמי שאוהב תנוחת ישיבה נמוכה עלול להיות קצת מורכב למצוא את הזווית המתאימה. אחרי כמה ימים טובים הצלחנו להתקבע על התנוחה ושמרנו אותה בזיכרון.


30/6/2019, 11:32

בסוף השבוע לקחנו את הקודיאק לנסיעה חוצת ארץ, לא מצפון לדרום אלא ממערב למזרח.

ארבעה מבוגרים היא סחבה הפעם וזה לא היה ממש אתגר. מאחורה שני מבוגרים מצאו שפע של מקום. גם חיבורי USB לניידים הועילו. את גג השמש הענק הם מאוד אהבו בשתי הדקות הראשונות, אבל אחר כך התלוננו על החום - אז סגרנו אותו.

הנסיעה עצמה עברה בנעימים. בכביש בין עירוני הקודיאק די נוח ובידוד הרעשים, לפחות בכבישים הספציפיים עליהם נהגנו, היה טוב מאוד. בחודשים הקרובים נדע אם זה עניין נקודתי או שהבידוד באמת מוצלח.

26/06/2019, 14:51

יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם לסקודה קודיאק, רכב הפנאי הגדול שהגיע לישראל לפני שנתיים בדיוק. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בקודיאק באופן שוטף וננהג בו אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

המכונית שהתייצבה למבחן היא אחת הגרסאות המרשימות ביותר של הקודיאק: היא מצוידת במנוע 2.0 ליטרים מוגדש עם 190 כ"ס, עם הנעה כפולה ברמת הגימור "סטייל" - לאחר שדרוג מפרט האבזור שבוצע מוקדם יותר השנה. מחיר המחירון של המכונית, נכון ליום תחילת המבחן, עומד על 232,000 שקלים, לפני אגרת רישוי בגובה של 3,355 שקלים.

מאז תחילת השיווק, בחודש יוני 2017, נמכרו בישראל קצת יותר מ-6,200 יחידות של סקודה קודיאק - כאשר במרבית התקופה הביקוש היה גדול מההיצע שיכלה היבואנית לספק.


הקודיאק הוא אחד מכלי הרכב המחופשים ביותר באתר iCar: מאז ההשקה שלו בישראל הוא הדגם השני הכי מחופש של סקודה, בפער קטן מאוד אחרי האוקטביה; ובכלל, זהו אחד מ-5 רכבי הפנאי המחופשים ביותר באתר.

סקירות הוידאו שערכנו לקודיאק זכו ליותר מ-168,000 צפיות; רק טויוטה קורולה וקיה ספורטז' השיגו מספרי צפיות גבוהים יותר, וגם הם עשו זאת בשני דורות שונים ובמשך תקופה ארוכה הרבה יותר.

עד שנתחיל בדיווחים השוטפים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון המבחן שערכנו לה כאשר היא הגיעה לישראל.

צפייה בתוכן Live Blog: סקודה קודיאק במבחן ארוך טווח

לאחר זמן מה אנו חוזרים לקיים כאן במקביל שני מבחנים ארוכי טווח - ולצידה של הסקודה יבחן גם סיטרואן קקטוס.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים הקודיאק את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה