דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל קרוסלנד (מתיחת פנים) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

שני רכבי הפנאי של אופל, הקרוסלנד והגרנדלנד, היו למעשה הסנונית שבישרה על הכנסתו של המותג הגרמני תחת מטריית קונצרן PSA הצרפתי. ובקונצרן כמו בקונצרן, המשמעות היא שיתוף מכלולים עיקריים, בדגש על פלטפורמות, מנועים ותיבות הילוכים. כתוצאה מכך, פיג'ו 2008 ואופל קרוסלנד הם רכבים מאוד דומים מתחת למעטה העיצוב, אך בזמן שפיג'ו השיקה דור חדש ומרשים של ה-2008, הקרוסלנד מבוסס עדיין על ה-2008 הקודם ומסתפק כעת במתיחת פנים בלבד.

עם זאת, מדובר במתיחת פנים משמעותית - בעיקר בכל הנוגע למראה החיצוני ובדגש על חזית הרכב. מעבר לכך גם האחוריים עברו עדכון קל וכן נרשם שיפור מסוים ברשימת האבזור ועדכון לשמות הגרסאות. לאור כניסתם של מספר מתחרים משמעותיים לקטגוריה, מתיחת הפנים של הקרוסלנד די קריטית להישרדות שלו. האם הוא עומד במשימה?

לעמוד הדגם בקטלוג iCar:  אופל קרוסלנד


אופל קרוסלנד, 1.2 ל' טורבו-בנזין, אוט' 6 הילוכים, 130 כ"ס, מ-123,990 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב חיצוני

נוחות נסיעה עירונית

מרווח פנימי

תא נוסעים מתיישן

אבזור

  תיבת הילוכים

  אופל קרוסלנד

 

עיצוב

אז כפי שצויין בהקדמה, העיצוב החיצוני מסגיר מיד - מדובר כאן בקרוסלנד אחר. מחודש. זה מובחן במיוחד כשמתבוננים על תווי פניו השונים. החזית קיבלה עכשיו את הנראות העדכנית בקו העיצוב של אופל, בדומה לקורסה החדשה, המרשימה בעיצובה. הקרוסלנד המחודש מרשים משמעותית מקודמו, נראה אלגנטי, רבוע, קשוח ומתקדם יותר. גם האחוריים עודכנו אבל באופן פחות דרמטי. אלה יישרו קו עם המראה האופנתי הנוכחי - שכבה מושחרת המחברת בין שני גופי התאורה האחוריים ובקומה שמתחתיה פרוסות אותיות המרכיבות את שם הדגם. הפרופורציות נותרו כפי שהיו כמובן, כלומר רכב צר וגבוה. אלה פרופורציות הרחוקות מלהחמיא, אך עם זאת בסך הכל מדובר ברכב נאה בהחלט, שמתמודד בקטגוריה של דוגמנים.

אמנם, עיצוב תא הנוסעים נאה גם הוא, אך לא מביא עימו שום חידוש או בשורה. הגוונים ברובם כהים והקווים שגרתיים. איכות החומרים פחות מרשימה וישנו שימוש די נפוץ בחומרים נוקשים המקיפים את סביבת הנהג. רמת ההרכבה לעומת זאת טובה.

 אופל קרוסלנד

תא הנוסעים

מבנה המושבים הקדמיים צר למדי, מה שעלול אולי לפגום בנוחות עבור אנשים גדולי מידות. מצד שני, מבחינת אפשרויות כוונון המושבים יש כאן מעבר למצופה בקטגוריה: כרית לתמיכה בגב מתכווננת חשמלית בארבעה מימדים שונים, אפשרות להארכת המושב לתמיכה משופרת באיזור הירכיים (מצוין לארוכי רגליים) ואפילו זווית המושב מתכווננת חשמלית. תנוחת הנהיגה המתקבלת כאן היא SUVית, כלומר תחושה של ישיבה מעל הרכב. תא הנוסעים מרגיש מאוורר ומואר בזכות שטח החלונות הגדול והאווירה בסך הכל נעימה.

 אופל קרוסלנד


בגרסת ה-Elegance הנבחנת כאן, שהיא גם הגרסה המאובזרת יותר בין השתיים, יש גם גג שמש פנוראמי (שאינו נפתח) אשר תורם רבות לאווריריות. גרסה זו כוללת גם טעינה אלחוטית לסלולארי, מצלמת חניה עם תצוגת "מבט על", מערכת לחניה אוטומטית ומראות צד מתקפלות חשמלית. בנוסף כולל המפרט שלה גם מסך מולטימדיה בגודל 8 אינץ' (לעומת 7 בגרסת הבסיס). בחוץ הצביעה היא דו גוונית, בפנים בקרת האקלים מפוצלת ובין הפנים לחוץ יש מערכת לכניסה והנעה ללא מפתח.

 אופל קרוסלנד

בהיבט הבטיחות יש כאן התרעת שטחים מתים במראות הצד ומערכת זיהוי תמרורים, אבל בקרת שיוט אדפטיבית אין כאן למשל. מסך המולטימדיה גדול ובעל תצוגה נאה וברורה וכולל קישוריות סלולר, אך מסך המגע לעיתים מצריך נגיעה חוזרת להזנת הפקודה. ההשתלטות על תפעול המערכות השונות בסך הכל קלה ומהירה וזאת למרות ריבוי הכפתורים ומימדיהם הקטנים באופן יחסי.

 אופל קרוסלנד

המרווח הפנימי לארבעה נוסעים טוב מאוד. מרווח הרגליים מאחור סביר בהחלט, אבל לרוחב כצפוי המצב פחות מבטיח ומאפשר נסיעה צפופה לחמישה נוסעים מבוגרים. בימים חמים גם פתחי אוורור יחסרו ליושבים מאחור.

תא המטען לעומת זאת מתבלט בנפח הטענה מרשים ביחס לקטגוריה עם 410 ליטרים אך המבנה קצת פחות פרקטי מאחר והוא תואם לפרופורציות הכלליות של הרכב, כלומר צר למדי אך עמוק פנימה וכלפי מטה.

 אופל קרוסלנד

נוחות נסיעה

בנסיעה עירונית הקרוסלנד שוחה כמו דג במים. המימדים הצרים, שטחי החלונות הגדולים וההגה המהיר והממש-קל מייצרים מכונת תמרונים עירוניים יעילה.

 אופל קרוסלנד

באופן כוללני, בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים נפגוש בדרך כלל רכבים עם איכות נסיעה סבירה בלבד ביחס למשפחתית ממוצעת. הקרוסלנד לא שונה בהיבט הזה. סגנון הנוחות מסתדר יותר עם ספיגת בורות ופחות עם בליטות. הנוקשות הבסיסית מורגשת בעיקר בנסיעה עירונית שם בליטות ופסי האטה עירוניים ישודרו מדי פעם אל תא הנוסעים.

 אופל קרוסלנד

מחוץ לעיר המצב טוב יותר ובסך הכל הקרוסלנד משייט בנינוחות, אבל אם נקרה בדרכו כביש גבה גלי, הוא יחשוף לעתים מחסור בריסון בעומק הפעולה ויתמודד באופן פחות מוצלח עם מפגע שכזה.

כל עוד המהירות ממוצעת, גם רמת השקט בתא הנוסעים טובה. רעשי כביש מכיוון בתי הגלגלים בכל  זאת כמעט תמיד נוכחים בתא הנוסעים ומתגברים ככל שעולה המהירות. מעבר למהירות הממוצעת גם רעשי הרוח מכיוון בתי המראות מצטרפים להמיה הכללית.

 אופל קרוסלנד

מנוע ותיבת הילוכים

נושא מערכת ההנעה לא טופל במסגרת מתיחת הפנים. כפי שסיפרנו הקרוסלנד נולד ישירות לתוך שיתוף הפעולה עם קבוצת PSA ולכן קיבל את מנוע ה-1.2 טורבו המוכר לנו מהקבוצה. זה משודך לתיבה פלנטרית בעלת 6 הילוכים, ומציע הספק של 130 כוח סוס ומומנט נאה של 23.4 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש על הנייר אורכת 10.2 שניות.

 אופל קרוסלנד

בפועל הקרוסלנד לא מרגיש ביצועיסט במיוחד, לא במובן של חוסר בכוח אלא יותר במובן של תגובות שאינן מיידיות מספיק וסל"ד שצריך להצטבר על מנת לנפק כוח משמעותי יותר. התגובה ללחיצה הדוושה בבקשת הורדת הילוך לוקחת את הזמן שלה. כך גם ביציאה מהמקום, הכוח לא מתפרץ בבת אחת אלא נבנה בלינאריות מתונה. הביצועים זריזים אך רחוקים מאוד מלרגש, כאשר עיקר האשמה נעוץ בכיול ותפקוד תיבת ההילוכים. בנוסף נציין שפגשנו מערכות הנעה מעודנות יותר בפעולתן.

נסיעת המבחן התובענית בחלקה הסתיימה עם ממוצע צריכה של 12.3 ק"מ לליטר. לא רע.

 אופל קרוסלנד

התנהגות כביש

הקרוסלנד הוא לא מהספורטיביים בקבוצה. ההגה מאוד קל במשקל ואילם למדי. כיול המתלים לא רהוט דיו, ואילו מבין השילוש הדינאמי הזה, השלדה היא הבולטת לטובה ומשדרת קורטוב של מידע לישבן הנהג, אך זה לא מספיק כדי להפוך את הקרוסנלד למכונה מתגמלת מבחינה דינאמית. רמת האחיזה טובה כצפוי, אך התגובות המהירות של ההגה הקל וחסר התחושה יחד עם זוויות גלגול מוחשיות מאוד, לא מעודדות את הנהג להיכנס לאתגרים מיותרים.

 אופל קרוסלנד

סיכום

אופל קרוסלנד זכה לשיפור משמעותי במראה החיצוני במסגרת מתיחת הפנים, ואסור לזלזל בזה. אמנם, זהו עדיין אותו ג'יפון קטן בעל פרופורציות פחות מרשימות אבל עכשיו הוא נראה קשוח, אלגנטי ובעיקר מעודכן לפי צו האופנה הנוכחי.

אבל שדרוג אמצע החיים כאן התמקד בעיקר בקנקן ופחות בתוכנו, כך שמעבר למראה החיצוני המוצלח, הקרוסלנד לא התקדם בתחומים אחרים. רכב הפנאי הקטן של אופל מציע יתרונות גם היום ביחס למתחריו, בעיקר בכל הקשור למישור הפרקטי עם תא נוסעים מרווח למדי ותא מטען גדול יחסית. גם רמת האבזור (בגרסה היקרה יותר) מביאה עמה כמה פרטי אבזור ייחודיים ומפנקים, ומערכת ההנעה שלו יעילה וחסכונית.

עם זאת, יש כמה תחומים שבהם הקרוסלנד צפוי לחוות אתגרים רבים בהתמודדות עם המתחרות – במראה של תא הנוסעים, באיכות הנסיעה ובחוויית הביצועים שמעניקה יחידת ההנעה. בתחומים האלה כבר יטפל הדור הבא שלו, ככל הנראה.

לדגמי אופל בישראל – אופל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה