דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו iX בישראל: פנאי חשמלי חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

כשנה לאחר שנחשף בעולם, מנחיתה בישראל דלק מוטורס את ב.מ.וו iX - רכב פנאי חשמלי חדש, כאשר הפעם מדובר על דגם שתוכנן מראש כחשמלי, בניגוד ל-iX3 למשל. ה-iX יתברג בסביבת המחיר של ה-X5, ולמעשה מדובר בדגם ראשון מסוגו בשוק הישראלי - לפחות עד שמרצדס תשיק את גרסת הפנאי של ה-EQS, שטרם נחשפה.

ב.מ.וו IX

גם מבחינת המימדים, ה-iX החדש מתמקם בסמיכות ל-X5. האורך שלו עומד על 495.3 ס"מ (ארוך בכ-3 ס"מ מה-X5), הרוחב הוא 196.7 ס"מ (צר ב-4 ס"מ) והגובה עומד על 169.5 ס"מ (נמוך ב-5 ס"מ מה-X5 וזהה ל-X6). בסיס הגלגלים נמתח לאורך של 3 מטרים בדיוק (2.5 ס"מ יותר), הודות לפלטפורמה החשמלית שעליה מבוסס הרכב. בניגוד ל-X5, ב-iX אין אופציה לשבעה מקומות ישיבה.

ההפתעה הגדולה שמכין ב.מ.וו iX ללקוחות היא בעיצוב של תא הנוסעים, ששונה בתכלית מכל מה שהציגה ב.מ.וו בעשורים האחרונים. הסגנון מודרני בהרבה, עם חלל ריק ונקי מתחת לדשבורד, קונסולה מרכזית צפה עם ידית הילוכים בצורת גלגלת, גלגל הגה בצורת משושה עם שני חישורים, ידיות דלתות עם פתיחה אלקטרונית וצמד מסכי שליטה גדולים - לוח מחוונים צבעוני בגודל 12.3 אינץ' ומסך מולטימדיה בגודל 14.9 אינץ', עם מערכת הפעלה חדשה וקישוריות לאפל קארפליי - אך עדיין ללא אנדרואיד אוטו, בשל מגבלת התדרים שלא מאפשרת חיבור אלחוטי של הפונקציה בישראל.

ב.מ.וו IX

ב.מ.וו iX ישווק בישראל עם שני מערכי הנעה שונים, כאשר בשני המקרים מדובר על צמד מנועים שיוצר הנעה כפולה - אך עם הבדלים ניכרים בהספק ובקיבולת הסוללה. גרסת הבסיס מכונה בשם 40, והיא מציעה הספק משולב של 326 כ"ס, מומנט של 64.2 קג"מ ותאוצה של 6.1 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הסוללה בגרסה הזו היא בקיבולת של 76.6 קוט"ש, טווח הנסיעה המוצהר הוא 408 קילומטרים וקצב הטעינה המירבי בעמדות DC הוא 150 קילוואט.

הגרסה הבכירה מקבלת את השם 50, ומציגה נתונים עדיפים באופן משמעותי. הספק המנועים הוא 523 כ"ס, המומנט עומד על 78 קג"מ, קיבולת הסוללה היא 111.5 קוט"ש - הסוללה הגדולה ביותר שמוצעת כיום ברכב חשמלי כלשהו בישראל - ואילו טווח הנסיעה עומד על 600 קילומטרים. קצב הטעינה המירבי בעמדות DC הוא 200 קילוואט, אך חשוב לציין כי בשלב זה אין בישראל עמדות ציבוריות עם קצב של יותר מ-175 קילוואט.

ב.מ.וו IX

כל אחת מגרסאות המנוע תוצע בשתי רמות גימור לבחירה. גרסת ה-40 הבסיסית מקבלת את השם "Spirit", ותציע מפרט עשיר הכולל מערכת עזר לחניה עם מצלמות תלת מימד, חיישנים היקפיים, חניה אוטומטית וזכרון של 50 המטרים האחרונים לטובת נסיעה עצמאית לאחור; עוד כולל המפרט גם ריפודים דמויי עור, כוונון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, בקרת אקלים עם ארבעה איזורי טמפרטורה, סגירת ואקום לדלתות, דלת תא מטען חשמלית עם פתיחה ללא מגע, גג שמש פנוראמי, תצוגה עילית צבעונית, טעינה אלחוטית וחישוקי "21 קלים.

מעליה תוצע גם גרסת 40 מאובזרת יותר בשם "Tech", שמוסיפה למפרט גם גימור חיצוני ספורטיבי, דיפוני עץ וקריסטל, זכרונות ועיסוי במושבים הקדמיים.

ב.מ.וו IX

בגרסת ה-50 החזקה ניתן לקבל את רמת הגימור הבסיסית "Ultimate", שמוסיפה למפרט גם מתלי אוויר אדפטיביים, היגוי לגלגלים האחוריים, שמשה קדמית תרמית עם יכולת סינון חום וחישוקי "22.

הגרסה היקרה ביותר נקראת "Ultimate Bronze" והיא מוסיפה למפרט גם פנסי לייזר, ריפוד עור מלא ואוורור למושבים הקדמיים.

היצע מערכות הבטיחות זהה בכל הגרסאות וכולל 6 כריות אוויר, תיקון סטיה מנתיב, בקרה אקטיבית לשטחים המתים במראות הצד, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ותנועה חוצה מלפנים ומאחור, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לסיוע בתמרוני חירום, התרעת עייפות ומערכת לעקיפה סמי-אוטונומית.

ב.מ.וו IX

ב.מ.וו iX - מחירים:

ב.מ.וו iX בגרסת 40 ספיריט יעלה 559,000 שקלים

ב.מ.וו iX בגרסת 40 טק יעלה 599,000 שקלים

ב.מ.וו iX בגרסת 50 אולטימייט יעלה 699,000 שקלים

ב.מ.וו iX בגרסת 50 אולטימייט ברונז יעלה 759,000 שקלים

בכל המקרים המחיר כולל גם עמדת טעינה עם התקנה של חברת אפקון. משך תקופת האחריות על הרכב הוא 3 שנים, כאשר הסוללה נהנית מאחריות ל-8 שנים או 160,000 קילומטרים.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה