אקומושן 2019: תעשיית רכב כחול-לבן

קהילת יזמי הרכב הישראלית הציגה עשרות חידושים במסגרת הכנס השנתי בתל אביב. בין המבקרים: בכירי יצרניות הרכב בעולם

אקומושן 2019: תעשיית רכב כחול-לבן

פורסם: 13/06/2019

 

מאת: נועם ריין



 

כנס "אקומושן" השביעי התקיים השנה במתכונת מורחבת במיוחד, בנוכחות 4,000 מבקרים שהגיעו מרחבי העולם ל"אקספו" בתל אביב (לשעבר גני התערוכה).  במסגרת הכנס הוצגו פיתוחים וטכנולוגיות של 135 חברות סטארט אפ ישראליות.
 

בין המבקרים בכנס ניתן למנות שורה של בכירים בתעשיית הרכב העולמית, בהם יו"ר פורד, סגן נשיא רנו-ניסאן-מיצובישי, סגן נשיא בענקית החלקים "מאגנה" ובכירים מפולקסווגן, דיימלר, בוש ועוד. כבר תקופה ארוכה שקהילת הסטארט-אפ הישראלית מעוררת סקרנות בקרב יצרניות הרכב, ורבות מהן כבר הקימו כאן מרכזי מחקר ופיתוח - בהן ג'נרל מוטורס, מרצדס, סקודה, ב.מ.וו, יונדאי, פורשה ואחרות. רק בשבוע החולף נחנכו בישראל מעבדות חדשות של תאגיד רנו-ניסאן-מיצובישי ושל פורד.


 

בין החידושים שהוצגו בכנס ניתן למנות את הרובוט של חברת IVObility, המשתלב במכוניות קיימות והופך אותן לאוטונומיות, באמצעות זרועות המסובבות את ההגה ולוחצות על הדוושות. הרובוט עשוי לחסוך רכישה של מכוניות חדשות ולזרז את הטמעת הטכנולוגיות האוטונומיות בכלי הרכב הנוסעים על הכבישים. למשל, חברת משלוחים המחזיקה במאות כלי רכב תוכל להתקין מערכות כאלו בצי הקיים במקום להחליף את כל המכוניות שברשותה.
 

בכנס נחשפה גם פלטפורמה החדשה למכוניות חשמליות של חברת SoftWheel, המשלבת את כלל רכיבי ההנעה, בלימת הזעזועים, ההיגוי וחיישנים נוספים בתוך גלגלי הרכב - מה שמאפשר חסכן במקום ובאנרגיה.

סופטוויל

ומה אם הרכב האוטונומי יתקל במכשול בדרך, או למשל בשוטר שיורה לו לחצות פס לבן - דבר שהאלגוריתם צפוי שלא לאפשר? חברת LiveU, שמתמחה בהעברת שידורי וידאו בקצב גבוה עבור שידורי טלויזיהבין היתר, הציגה מערכת לשליטה מרחוק על ידי מרכז בקרה שיוכל להתערב בשעת הצורך. רק השבוע פורסם כי LiveU נרכשה בסכום של 200 מיליון דולר על ידי קרן "פרנסיסקו פרטנרס" האמריקאית.

חברת Blitz, שכבר מכרה בישראל כ-2,000 קטנועים חשמליים, חשפה פתרון של סוללות נשלפות - המאפשרות החלפה מהירה והמשך נסיעה, מה שיכול להסיר את מגבלת הטווח למשימות כמו משלוחי פיצה.
 

חברת Arbe חשפה רדאר יחודי ברזולוציית HD, אשר ישמש כ"עינים" של הרכב האוטונומי. הרדאר מציע יכולת מיפוי מפורטת פי 100 ביחס למערכות הקיימות בשוק, ופועל בכל תנאי מזג האוויר והתאורה. יכולת ההפרדה הגבוהה של הרדאר מאפשרת להסתמך עליו כחיישן מרכזי ואמין יותר בהשוואה למצלמות.

ארבה
 

חברת ParKam הציגה פיתוח המסוגל לזהות מקומות חניה פנויים באמצעות שימוש במצלמות אבטה קיימות, ולהעביר דיווח לנהגים בזמן אמת. 
 

חברת UVeye הציגה מערכת לסריקת רכב דיגיטלית, היכולה לנטר את מצב הרכב כאשר הוא נכנס לחניון למשל; המערכת מבוססת על בינה מלאכותית ומסוגלת לזהות חריגות ושינויים במרכב הרכב, בגחון או בצמיגים. המערכת יכולה לשרת מכוני טסטים ובדיקת רכב, חברות השכרה וגם גופים בטחוניים. החברה חתמה לאחרונה על הסכמי שיתוף פעולה עם סקודה וטויוטה.

UVEYE
 

אחד הפיתוחים המשמעותיים ביותר שנחשפו עוסק בטעינת הרכב החשמלי, מה שמהווה כיום את אחד החסמים הגדולים בתחום. בשונה מתדלוק בנזין או סולר, טעינה מלאה של סוללה חשמלית עשויה לארוך מספר שעות - מה שהופך את טווח הנסיעה למגבלה מוחלטת. חברת StoreDot הישראלית שיתפה פעולה עם BP הבינלאומית, והציגה בכנס סוללת קטנוע הנטענת בתוך 5 דקות בלבד - זאת באמצעות שינוי ההרכב הכימי של הסוללה ומניעת ההתחממות שלה. החברה טוענת כי בעתיד ניתן יהיה גם לטעון סוללות של מכוניות חשמליות בקצב דומה.

סוללה
 

חברת City Transformer חשפה רכב חשמלי מתקפל (עם פוטנציאל להפוך לרכב אוטונומי). בזמן נהיגה הרכב מגיע לרוחב של 144 ס"מ, קצת פחות ממכונית מיני רגילה, אך בלחיצת כפתור הוא מתקפל למימדים של אופנוע - מה שחוסך מקום רב בחניה. 
 

ואם אחרי כל זה ניסע ברכב אוטונומי-חשמלי, הוא כנראה יהיה גם שיתופי - מה שאומר שנצטרך לחלוק את המרחב האישי עם משתמשי דרך נוספים. כדי לאפשר חווית נסיעה דומה לזו של רכב פרטי ולהעניק לכל נוסע את היכולת לשמוע מוזיקה משלו ללא אוזניות, הציגה חברת Silentium מערך של רמקולים הכולל שידור תדר נגדי למוזיקה המושמעת מרמקולים אחרים, כך שלכל נוסע נוצרת מעין "בועת" סאונד אישית. המערכת יכולה להתאים גם לכלי רכב מהעידן הנוכחי - דמיינו למשל את האפשרות לשמוע מוזיקה שונה מזו של הילדים מאחור, ותתאים גם לשימושים ביתיים.

סילנטיום
 

אורלי דהן, מנכ"לית קהילת EcoMotion: "יצאנו לדרך לקראת הכנס השביעי, כשברור לנו שנקודת המפנה לתעשייה הישראלית בתחום התחבורה החכמה נמצאת מעבר לפינה. בסיכום הכנס השביעי, ברור לנו עוד יותר כי נקודת המפנה תתרחש. הטכנולוגיה הישראלית בשלה להטמעה, והיום ראינו את הניצנים הראשונים לאופן בו הטכנולוגיה הישראלית תשפיע ותשנה סדרי עולם בתעשיית הרכב המשתנה מדי יום לנגד עינינו. אני לא נביאה ולא יודעת מתי רכבים אוטונומיים יהיו מוטמעים באופן מלא בכבישים, אבל אני יכולה לחתום על זה שבכל רכב אוטונומי וחשמלי תהיה טכנולוגיה ישראלית".

 
 

צילומי סטילס: אסף קליגר

צילום וידאו: יוסי כהן, בני דויטש

עריכת וידאו: שלו שטיינבאום

לפני שרוכשים רכב - טיפ מצוות iCar

כתבות נוספות









 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה
ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה