ריינג' רובר איווק - מבחן וידאו

קוראים לו ריינג' רובר והוא מתחרה באחד מפלחי השוק המתפתחים ביותר כיום, רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים. עד כמה הוא נאמן ל-DNA של מותג השטח ואיך הוא על הכביש?

פורסם: 28/05/2019

 

כתב וצילם סטילס: אסף בר-שי | צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום



 

מי שלא צריך להתלבט יותר מדי ביומיום אם לגהץ את האשראי או לא, בוודאי נהנה מההיצע הגדל והולך של רכבי הפנאי הקומפקטיים היוקרתיים. בתקופה האחרונה בחנו כאן כמה שחקנים חדשים ומחודשים בקבוצה הזו, כמו ב.מ.וו X2, וולוו XC40 ולקסוס UX. ריינג' רובר איווק דווקא לא הומצא לאחרונה והוא מגיע אלינו כבר כדור שני, ותיק יחסית לקבוצה הרעננה הזו. 
 

ההבדל המהותי בין האיווק לחבריו, הוא במחיר הגבוה מהם משמעותית, בעיקר כאן בישראל. בהתאם איווק פונה לקהל יעד, או לשיטה שיווקית, מעט שונה. רוב כלי הרכב בקבוצה הם חלופה למכוניות מנהלים מאובזרות או לרכבי פנאי גדולים ממותגים עממיים. איווק מתייג את עצמו יותר כאח קטן של אייקון השטח הוותיק, ריינג' רובר. הנה, החברה היא לנד רובר, אבל לא קוראים לו "לנד רובר איווק" אלא "לנד רובר ריינג' רובר איווק", כלומר, תת-המותג הפנימי שקורץ לחובבי רכב השטח הגדול ועתיר היכולת.


ריינג' רובר איווק, 2.0 ליטר טורבו בנזין, אוטומטי 9 הילוכים, 250 כ"ס, מ-448,000 שקל
יתרונות

חסרונות

עיצוב חיצוני ופנימי

הנדסת אנוש

נוחות נסיעה

עוצמת מנוע וביצועים

התנהגות כביש

  מחיר


 

עיצוב

בעיצוב שלו איווק הולם בהחלט את שפת העיצוב של הריינג' הגדול, אפילו קצת דומה מדי למשפחה וגם לדור הקודם. מצד שני איווק מציע תפנית אלגנטית לכיוון יותר 'שיקי', כזה שיתאים פחות לפודרה של מעלה זיק ויותר לזו שמול מראת איפור בשבוע האופנה. הקו האופנתי הזה ממשיך גם בסדרה של פרטי עיצוב ייחודיים, שמפנקים את עיני חובבי העיצוב. בין הפריטים הללו, הפאנלים הגרפיים בחלקים הצדדיים-קדמיים, הפנסים הקדמיים ההייטקיסטיים, האחוריים שמזכירים את המנהרה העמוקה בסדרת "מנהרת הזמן" של פעם ואי אפשר להתעלם כמובן מידיות הדלתות המוטמעות בדפנות לטובת עיצוב מינימליסטי, ונשלפות חשמלית ברגע שצריך אותן.


המינימליזם והאלגנטיות הבולטת נמשכים בתוך תא הנוסעים. כשיצא ריינג' רובר בדור הקודם שלו, הוא הציע את אחד מתאי הנוסעים המרהיבים שנראו בעולם הרכב. מאז ועד היום נגזרות סביבות הנהג והנוסעים בדגמי תת המותג ריינג' רובר מהקבינה ההיא. כך גם באיווק, הסביבה פשוטה ונעימה מאוד לעיניים ומשדרת יוקרה שהיא דווקא לא בריטית-משתפכת בסגנון היגוארים של פעם, אלא יותר נעימה ומרגיעה, אחות לתפיסה של וולוו כיום.
 

ריינג רובר איווק
 

יש בתא הנוסעים מעט פלסטיקים, לרוב חבויים, שאינם באיכות משתפכת, אבל רובה של סביבת הנהג רכה, איכותית ונעימה למראה ולמגע. ההתמצאות ותפעול המערכות קצת פחות מוצלחות. זאת לאור מיעוט הכפתורים הפיזיים, דבר שמוביל אותנו להשתמש בהרבה מאוד רכיבי מגע (אפילו הכפתורים על ההגה משלבים אלמנטים של מגע ועיצוב מתחלף). כשאנחנו צריכים להיעזר במסכים, שם הפעולה פחות חלקה: קשה לעתים למצוא את הפעולה המבוקשת, בעיקר בנהיגה, וגם תגובות המסך מעט איטיות. בהשתקפויות של השמש הים תיכונית החזקה, קשה לעתים לראות מה כתוב על המסך.

 
ריינג רובר איווק
 

תא הנוסעים

אבזור הבטיחות משתנה בין רמות האבזור. בכל הגרסאות יש בלימה אוטונומית, התרעות על רכב בשטח המת מותקנות רק בגרסת ה-S פלוס ומעלה ואורות גבוהים אוטומטיים - רק ב-SE העליונה.
 

באבזורי הפינוק - בכל הגרסאות יש מסך מולטימדיה גדול, 10 אינץ', שב-S פלוס ומעלה שולט במערכת סאונד מתקדמת של מרידיאן. בכל הגרסאות יש חלון גג פנוראמי גדול שלא נפתח.

ריינג רובר איווק
 

המושבים באיווק נוחים מאוד, בעיקר לבעלי (או בעלות) גוף בממדים קטנים עד בינוניים. למרות זאת, למעט בגרסת העל, חסרה לנו תמיכה בגב התחתון. קל לכוונן את המושבים הללו לתנוחת נהיגה טובה, נעימה ושולטת.
 
ריינג רובר איווק
 

המושבים האחוריים מרווחים יחסית לשני היושבים ליד החלון. יש מרחב יפה לראש ולכתפיים, אבל הרגליים נהנות שם קצת פחות. זאת הן בשל מקום מצומצם לכפות הרגליים והן בשל העובדה שכפות הרגליים ממוקמות גבוה ועל כן הישיבה שם קצת 'עוברית' ומכווצת. מעבר לזה, בשורת המושבים האחורית יש נוריות קריאה, תאי אחסון ראויים ופתחי מיזוג.
 
ריינג רובר איווק
 

תא המטען אינו גדול במיוחד, אבל הוא שימושי בהחלט. רף ההעמסה מעט גבוה, אבל המיפתח רחב וגבוה וכך הבגאז' נגיש. נוסף על כך, בתא יש רשת אחסון, נקודות עיגון ושקעי 12 וולט. את המושבים האחוריים אפשר להפיל כדי להגדיל את נפח האחסון, אולם לא מתקבלת רצפה שטוחה  וארוכה, אלא מעט שיפוע.

ריינג רובר איווק
 

נוחות נסיעה

מיד לקראת תחילת הנסיעה אפשר ליהנות מאחד האביזרים המיוחדים של האיווק - מראת הפנים. זאת הופכת בלחיצת כפתור למצלמה אחורית דמוית-מראה. כך אפשר לראות מה קורה מאחורי המכונית גם אם המושב האחורי מלא באנשים גבוהים או בציוד. מעבר לזה הראות מצוינת לפנים ולצדדים, אבל מבט אחורה לא יחשוף יותר מדי, בשל קורות הצד האחוריות העבות והחלון האחורי המינימלי.
 
ריינג רובר איווק
 

נוחות הנסיעה באיווק טובה, בעיקר בגרסאות הבסיס. מרגישים בעיר קצת את הקפיצות והפנים של הכביש, אולם לא באופן מטריד. גרסת ה-SE כוללת גלגל 20 אינץ' ושם הנוחות צפויה להיות פחות טובה ומרוככת.
 

ריינג רובר איווק
 

מחוץ לעיר רמת הנוחות משתפרת וברור שאופי הנסיעה כאן רחוק מהטלטלות והרעשים המוכרים ברכבי שטח קשוחים. סביבת הנהג והנוסעים מבודדת היטב מרעשי רוח ודרך והרכב משדר יציבות נינוחה. במושבים הקדמיים זו סביבה שנעים להעביר בה שעות ממושכות של נסיעה.

 
ריינג רובר איווק
 

מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן צויד במנוע העליון שבהיצע, טורבו-בנזין בנפח 2,000 סמ"ק שמייצר 250 כ"ס. המנוע הזה אינו עוצמתי וחלק כמו אצל כמה מהמתחרים ובנוסף הוא צריך להדהיר מרכב כבד מאוד באופן יחסי. התוצאה לא הופכת אותו לעצלן, אבל הביצועים וההאצות אינם מהחזקים בתחום.
 
ריינג רובר איווק
 

תיבת ההילוכים היא אוטומטית בשיטה הקלאסית, אולם היא בנויה מתשע מהירויות. ההעברות שהגיר מספק חלקות ומעודנות, אבל התגובות לבקשות הנהג לא תמיד מיידיות וכך התיבה לא מאוד ביצועיסטית.
 

צריכת הדלק במבחן היתה בסביבת 7.5 ק"מ לליטר בנזין.
 

ריינג רובר איווק
 

התנהגות כביש

לעומת מערכת הכוח שאינה מהבולטות, התנהגות הכביש של ריינג' רובר איווק בהחלט שמה אותו במקום טוב. למרות המשקל והממדים, האיווק ממעט מאוד לנטות הצידה בסיבובים, גם אם הם מהירים וחדים. הדבר נוסך רוגע ואמון בשלדה. נוסף על כך, ההיגוי, הגם שהוא מעט קל, מדויק ואפילו מעביר תחושות די טובות של מה שקורה על האספלט. לא עניין מובן מאליו בקבוצת רכבי הפנאי. 

ריינג רובר איווק
 

בשטח

בפרקי הכביש, בעיקר בנוחות ובהתנהגות, ברור שהאיווק מצמצם ככל האפשר את האופי הקשוח של הריינג' רוברים הקלאסיים. אבל כך העניין גם בתחומי הנסיעה בשטח והעבירות. אין לריינג' רובר הזה נעילות דיפרנציאל או הילוכי כוח ובחו"ל אפשר לקנות אותו אפילו בגרסה נטולת הנעה לכל הגלגלים. ועוד משהו, אין לנהג או לנוסעים ידיות אחיזה מעל לחלונות או במקום אחר, אלמנטים הכרחיים ברכב ששואף לעתים לכיוונים של שיפועי צד וטלטלות פתאומיות.
 
ריינג רובר איווק
 

עם זאת, יחסית לרכבי פנאי אחרים בקבוצתו, היכולת שלו לא רעה. מרווח הגחון בו הוא כ-21 סנטימטרים כך שהוא לא ימהר 'להתיישב' על אבנים בולטות. גם זוויות המרכב שלו מעט טובות מהמקובל בקבוצה וכמובן, ההנעה לכל הגלגלים תשלוף אותו לעתים ממצבים מביכים של חוסר אחיזה. 


ריינג רובר איווק
 

סיכום

רכישה של ריינג' רובר בגודל מלא היא עניין של שבע ספרות. אנשי לנד רובר החליטו עם האיווק להנגיש את המותג הזה לכיוון של סכומים הרבה יותר נגישים - וזאת למרות שבחינת הממדים והביצועים מרחיקים אותו כמעט מכל מתחרה בפלח השוק שלו. ההנגשה של המותג השאירה לא מעט מאופי העיצוב הרבוע, הגם שלקחה אותו לכיוון יותר אופנתי-אורבני, וגם שמרה על רמה נדיבה של יוקרה בפנים. עם זאת, את הפן הכי מזוהה עם המותג ריינג' רובר, יכולת השטח הפנומנלית, בחרו היצרנים שלא לשמר. בשביל זה יציעו לכם שם לבחון חלופות אחרות, אולי דיסקברי ספורט או הדיפנדר שיושק בקרוב. 


 

לדגמי לנדרובר בישראל - לנדרובר

יעוץ והצעות לקניית רכב

כתבות נוספות








 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ קבל ייעוץ
ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה