דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בקרוב בישראל: יונדאי אלנטרה היברידית

Getting your Trinity Audio player ready...

למרות הצמיחה המובנת של סגמנט רכבי הפנאי, הקהל הישראלי עדיין שומר אמונים למכונית המשפחתית הקלאסית. עשרות אלפי רכבים משפחתיים נמכרים בארץ מדי שנה, ללקוחות פרטיים ולציי רכב, כאשר בצמרת טבלת המכירות מככבות באופן קבוע המשפחתיות הקלאסיות - כך שמוקדם מאוד להספיד את הסגמנט הזה.

בשנת 2020, למשל, נמכרו בישראל למעלה מ-40,000 מכוניות משפחתיות ותפסו נתח שוק של כ-20%. למעלה ממחצית המשפחתיות שנמכרו בשנה החולפת היו היברידיות - נתון מדהים לאור העובדה שרק שני דגמים בקטגוריה הזו מציעים הנעה היברידית.

יונדאי אלנטרה היברידית

ההעדפה למשפחתיות ההיברידיות נובעת מכמה סיבות. ראשית, כמובן, צריכת הדלק המעולה: מכונית משפחתית היברידית מסוגלת להגיע בקלות לצריכת דלק של 20 ק"מ לליטר ואף למעלה מכך, וכך לחסוך עשרות אחוזים מעלויות השימוש השוטפות ברכב. שנית, הטבות המס הופכות את הרכב ההיברידי לכזה שנמכר במחירים דומים למשפחתיות הבנזין המסורתיות, ולכן גם רכבים היברידים יהיו לא פעם עשירים יותר באביזרי נוחות ובטיחות; שלישית, מי שמקבל רכב היברידי ממקום העבודה נהנה גם מהטבת שווי שימוש של 500 שקלים בחודש. ולזה אפשר להוסיף את חוויית הנסיעה השקטה והנעימה שמעניקים הרכבים ההיברידיים ואת זמינות הכוח המיידית שמתקבלת מהמנוע החשמלי.

בשבועות הקרובים תגיע לישראל משפחתית היברידית נוספת - יונדאי אלנטרה החדשה. מדובר בדור השביעי של האלנטרה, משפחתית ותיקה שהוצגה בדור הראשון לפני כ-30 שנה ומאז נמכרה בכמעט 14 מיליון עותקים ברחבי העולם. לישראל היא הגיעה באמצע שנות התשעים, אז עוד בשם "יונדאי לנטרה", ובהמשך היא תפסה תאוצה והפכה לרבת מכר גם כאשר נמכרה בשם "יונדאי i35" למשך מספר שנים.

ועכשיו, רגע לפני ההשקה של האלנטרה החדשה וההיברידית, הגיע הזמן להכיר אותה בקצרה.

יונדאי אלנטרה היברידית

עיצוב ומימדים

בהתאם לאופנה העכשווית, המראה החדש של האלנטרה הוא בתצורת קופה-ארבע-דלתות - בדומה לסונטה. יחד עם הפרופרוציות החדשות מתקבל עיצוב דינאמי מבעבר. הקווים המחודדים של הדור הנוכחי מודגשים עוד יותר בדור החדש – החל בחזית עם השבכה הגדולה והפנסים הזוויתיים, בדופן המכונית בולטים קווים מחודדים גם כן וכך גם בחלקה האחורי עם יחידות התאורה המחוברות בפס לד ותא המטען המחודד.

יונדאי אלנטרה היברידית

הודות לשימוש בפלטפורמה חדשה מציגה האלנטרה צמיחה ברוב המימדים לעומת הדור הנוכחי. אורכה עומד על 467.5 ס"מ (ארוכה ב-5.5 ס"מ), רוחבה עומד על 182.5 ס"מ (רחבה ב-2.5 ס"מ), גובהה עומד על 142 ס"מ (נמוכה ב-3.6 ס"מ) ואילו אורכו של בסיס הגלגלים עומד על 272 ס"מ (צמיחה של 2 ס"מ). המשמעות: ליושבים מאחור מובטח מרווח פנימי מצוין, שכן מדובר באחד מבסיסי הגלגלים הארוכים ביותר בקטגוריית המשפחתיות.

יונדאי אלנטרה היברידית

יחידת ההנעה

לראשונה בתולדותיה, תציע האלנטרה יחידת הנעה היברידית דומה לזו של האיוניק המוכרת. מדובר במנוע בנזין בנפח 1.6 ליטרים GDI מסדרת Smartstream של יונדאי הפועל במחזור אטקינסון, ומנוע חשמלי בהספק של 32 קילוואט (כ-43.5 כ"ס) בעל סוללת ליתיום-יון פולימר. ההספק המשולב עומד על 139 כ"ס ונתון המומנט המירבי עומד על 27 קג"מ - מספרים מצוינים עבור רכב משפחתי.

יונדאי אלנטרה היברידית

בדומה לאיוניק גם באלנטרה ההיברידית המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים. התוצאה היא לא רק צריכת דלק חסכונית, אלא גם ביצועים מצוינים עם תאוצה של 10.5 עד 10.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, בהתאם לרמת הגימור.

ביונדאי מציינים כי שיפרו את התנהגות הכביש הודות למרכז כובד נמוך יותר, כיול מתלים חדש לצמצום זווית הגלגול, בידוד הרעשים שופר וכן ישנו מתלה אחורי רב חיבורי לשיפור הנוחות.

יונדאי אלנטרה היברידית

בטיחות

לפני מספר שנים התחייבה יבואנית יונדאי כי כל דגם חדש שיושק בישראל יצויד במלוא אביזרי הבטיחות הזמינים. גם האלנטרה נאמנה להבטחה הזו, ומציעה מפרט בטיחות מרשים הכולל בלימת חירום אוטונומית מורחבת עם זיהוי כלי רכב, הולכי רגל, רוכבי דו-גלגלי וגם תנועה חוצה בצמתים - פריט שמוכר מקטגוריות גבוהות יותר.

מערכות חשובות נוספות כוללות תיקון סטיה מנתיב ושמירה אקטיבית על מרכז הנתיב, חיווי תזכורת למניעת שכחת נוסע במושב האחורי, התרעה על תחילת נסיעה של רכב מלפנים וכן בקרת שיוט אדפטיבית עם מנגנון לזחילה בפקקים.

יונדאי אלנטרה היברידית

בנוסף, ברמת הגימור הבכירה ישנה מערכת אקטיבית לניטור שטחים מתים במראות, המספקת התרעה קולית לצד מניעה אקטיבית של מעבר הרכב לנתיב לא פנוי, באמצעות בלימה דיפרנציאלית. מערכת נוספת מספקת התרעה על רכב חוצה בעת נסיעה לאחור, ומבצעת אף בלימת חירום עצמאית במידת הצורך.

במהלך השנה החולפת הועמדה האלנטרה למבחן הריסוק המחמיר של איגוד IIHS האמריקני, וזכתה בציון המירבי.

יונדאי אלנטרה היברידית

אבזור וטכנולוגיה

שתי רמות גימור צפויות להגיע לישראל, ושתיהן יהיו מאובזרות היטב. בין היתר יכלול המפרט מערכת מולטימדיה מקורית עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, התנעה מרחוק, כניסה והנעה ללא מפתח, תא מטען עם פתיחה חכמה ללא מגע, חישוקי סגסוגת בקוטר "16 ועוד.

הגרסה הבכירה תגדיל את החישוקים ל-17 אינץ', ותוסיף גם פריטים כמו טעינה אלחוטית לסלולארי, לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ', גג שמש נפתח ועוד.

יונדאי אלנטרה היברידית

אז מתי כל זה קורה?

ההשקה של יונדאי אלנטרה החדשה בישראל צפויה להתקיים ב-23/11, כך שכל מי שמעוניין ברכב יוכל להזמין אותו עוד בשנה הנוכחית. אספקת הרכבים ללקוחות מתוכננת לתחילת 2022, כך שהרוכשים יהנו מרישום של שנת הדגם החדשה. סגמנט המשפחתיות צפוי להיות מעניין בשנה הבאה.

יונדאי אלנטרה היברידית

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה