דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי טוסון 2021: מה השתנה?

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי טוסון הוא אחד מרכבי הפנאי הנמכרים ביותר בישראל בשנים האחרונות. מאז השקת שושלת הטוסון, לפני כ-16 שנה, הוא הספיק להפוך לרכב הפנאי הנמכר ביותר של יונדאי, עם למעלה מ-7 מיליון יחידות שעלו על כבישי העולם - קרוב ל-70,000 מהן בישראל בלבד.

הדור החדש של הטוסון לא רק נראה אחרת מקודמו - הוא גם מציג שורה ארוכה של שיפורים בתחומי הטכנולוגיה, האבזור, הבטיחות, יחידת ההנעה ועוד.

יונדאי טוסון

עיצוב

גם בדור הקודם הטוסון היה רכב נאה, אבל בסגנון סולידי ומאופק יחסית. הטוסון החדש, לעומתו, מציג מהפכה של ממש בעיצוב. מעצבי יונדאי הגדירו את זה כ"גיאומטריה של תכשיט", עם צורות, זוויות ומפלסים שונים שיוצרים מראה שונהבנוף.

האיזור הבולט ביותר הוא כמובן החזית, שם ישנה סבכה קדמית בעיצוב תלת מימד, עם יחידות תאורת יום שחולשות על חלק ניכר מהשטח ויוצרות מרבד תאורה גדול יחסית.

יונדאי טוסון

מוטיב המשולשים בולט ביחידות התאורה מלפנים, בסבכה הקדמית, בחיטובים שבדלתות, בקורה האחורית וגם ביחידות התאורה שמאחור. ההשחרה של הקורה האחורית יוצרת מראה של "גג צף" שמשתפל לאחור, כך שהתצורה נראית ספורטיבית - אך אווירת ה-SUV נשמרת כאן במלואה הודות לחצאיות מושחרות, קשתות בתי גלגלים רבועות וצמד פסי גגון. יחידות התאורה האחוריות מחוברות זו לזו בפס לד רוחבי.

יונדאי טוסון

תא הנוסעים

בתוך תא הנוסעים הסגנון פחות מוחצן ויותר קלאסי-אלגנטי, עם שילוב של צבעים בהירים וחומרים איכותיים. הגימור השחור-מבריק של הקונסולה המרכזית מסתיר בתוכו כפתורי מגע להפעלת המיזוג ומערכות נוספות, וישנם חידושים גם במראה של גלגל ההגה, בקונסולה המרכזית הגבוהה שמפרידה בין הנהג לנוסע שלצידו ובפסי המתכת שעוברים דרך המיזוג לרוחב הדשבורד. נציין גם את שילוב המתכות בכפתורי החלפת ההילוכים ובמתגים השונים. המעבר מידית הילוכים בולטת לכפתורים קטנים (SBW) מסייע גם הוא למראה הנקי.

יונדאי טוסון

בנוסף מציע הטוסון גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ', עם תצוגות מתחלפות בהתאמה אישית.

יונדאי טוסון

מימדים

לעומת קודמו, הטוסון החדש גדל ב-2 ס"מ לאורך ובס"מ אחד בבסיס הגלגלים, לרוחב נוסף 1.5 ס"מ ואילו לגובה נוספו לא פחות מ-5 סנטימטרים משמעותיים. מרווח הברכיים מאחור צמח ב-2.6 סנטימטרים, וכל אלו יוצרים מרווח פנימי טוב מאוד ומאפשרים ישיבה נוחה מאחור גם לגבוהי קומה. 

גם תא המטען גדל בכמה עשרות ליטרים, וכעת הוא מציע נפח נדיב של 515 ליטרים.

יונדאי טוסון

יחידת הנעה

לכאורה, המנועים כאן דומים לאלו של הדור היוצא. יש מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ליטרים, או מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים. אבל מתחת לפני השטח יש שיפורים מהותיים. שני המנועים הם מסדרת ה- SmartStream החדשה של יונדאי ובוצעו בהם מספר שינויים.

יונדאי טוסון

בגרסת ה-2.0 ליטרים נעשה מעבר לשימוש בבלוק מאלומיניום במקום ברזל (מה שתרם להפחתת משקל של 23 ק"ג) וכן מעבר למערכת קירור המבוססת על תרמוסטט חשמלי ולשימון מבוקר מחשב. בזכות השיפורים האלו, ולמרות הגידול במימדים, הפך הרכב לחסכוני יותר מבעבר בפער של כמה אחוזים בודדים.

יונדאי טוסון

בגרסת ה-1.6 ליטרים המוגדשת חלו גם כן מספר שיפורים, בהם שימוש במערכת חדשה של תזמון שסתומים משתנה-רציף (CVVD). ההספק עלה מ-177 ל-180 כ"ס, תיבת ההילוכים כפולת המצמדים חודשה והתאוצה ל-100 קמ"ש התקצרה מ-9.1 ל-8.8 שניות בלבד.

יונדאי טוסון

עוד שינוי חשוב הוא בהיצע הגרסאות: בדור הקודם רק הגרסה הבכירה צוידה במנוע החזק. כעת ניתן למצוא את המנוע הזה ב-4 מתוך 5 גרסאות של הטוסון.

יונדאי טוסון

אבזור

כאן יש לא מעט חידושים - עניין מתבקש לאור העובדה שהטוסון הקודם הושק ב-2015, בעוד הדור החדש הגיע לישראל בשנת 2021. מסך המולטימדיה של הטוסון גדל מ-7 ל-8 אינץ'. מערכת לכניסה והנעה ללא מפתח מוצעת כעת כסטנדרט, כמו גם בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold , מערכת להנעה מרחוק ותאורת אווירה פנימית.

יונדאי טוסון

בגרסאות בכירות יותר נוספו פריטים חדשים כמו טעינה אלחוטית לסלולארי, תאורת לד עוקבת פניה, חימום למושבים הקדמיים, לוח מחוונים דיגיטלי, מנופי החלפת הילוכים על גלגל ההגה ועוד.

יונדאי טוסון

גם באגף הבטיחות חל שדרוג. בהשואה לדגם היוצא, מניין כריות האוויר עלה מ-6 ל-7 וכן נוספו פריטים כמו מערכת לזיהוי תמרורים, זיהוי תנועה חוצה בצמתים, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת והתרעה על שכחת ילד במושב האחורי. שלא נזדקק.

יונדאי טוסון

יכולת דינאמית

יונדאי טוסון החדש פותח באירופה, במטרה לקלוע לטעם של הקהל האנין ביבשת הישנה. מערכת המתלים כוללת תמוכות מקפרסון מלפנים ומתלה רב חיבורי חדש מאחור המושלבים עם בולמי זעזועים בעלי טכנולוגיית שסתומים חדשה המאפשרת שיכוך משתנה.

יונדאי טוסון

מערכת הגה כוח חדשה מציעה מנגנון תגבור חשמלי היושב על מסרק ההגה ומאפשרת תגובות מיידיות ותחושת היגוי טבעית מבעבר. בורר מצבי הנהיגה מאפשר בין היתר לשנות את רמת התגבור של ההגה.

יונדאי טוסון

בשורה התחתונה

השם הותיק והמוכר נשאר כשהיה, אבל כל היתר השתנה מקצה לקצה. יונדאי טוסון מודל 2021 הוא רכב מעוצב עם מראה יחודי בהרבה בהשוואה לדגמי העבר; הוא גדול ומרווח יותר, וגם תא המטען שלו מכיל יותר; רשימת האבזור השתדרגה משמעותית, עם דגש על תחום הבטיחות, וגם המנועים עברו מקצה שיפורים בולט. הטוסון מתמודד כיום בזירה תחרותית מורכבת מבעבר, והוא מגיע אליה עם יכולות בהחלט גבוהות.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה