דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

6 דברים שכדאי לדעת על איוניק 6

Getting your Trinity Audio player ready...

בשבועות האחרונים הגיעה לישראל יונדאי איוניק 6, הסדאן החשמלית המדוברת. היא מגיעה אל זירת החשמליות הלוהטת ומציעה תמהיל מסקרן של עיצוב, שימושיות וטכנולוגיות, עם כמה מאפיינים מוכרים שכבר פגשנו באחות איוניק 5 - אך גם עם כמה חידושים בולטים. אלה הדברים החשובים שאתם צריכים לדעת עליה.

 

העיצוב

יונדאי איוניק 6 תוכננה בהשראת דגם הקונספט, ה-Prophecy EV, והיא מצליחה לסובב ראשים גם בגרסת היצור הסדרתית. מחד, הקווים שלה פשוטים ונקיים, ללא עומס עיצובי מוגזם; מאידך, יש בה תחכום שמתבטא באינספור פריטים קטנים, שנועדו להשגת יכולת אווירודינאמית יוצאת דופן.

תאורת הלד בסגנון הפיקסלים היא אחד מסימני ההיכר של סדרת דגמי האיוניק הנוכחיים, וניתן למצוא אותה לא רק בפנסי החזית אלא גם מאחור ועל מראות הצד. הצללית נמוכה וספורטיבית, מה שגם נתמך על ידי מכסה המנוע הארוך, מסיטי האוויר והספוילר מאחור. ידיות הדלתות הנסתרות, חישוקי ה-"18 היחודיים והקווים החלקים להפליא של הגוף סייעו כולם לאיוניק 6 להשיג מקדם גרר פנטסטי של 0.21cd - נתון שטוב ממנו אפשר למצוא רק אצל מרצדס EQS, מכונית שעולה למעלה ממיליון שקלים.

 

המרווח

האיוניק 6 מבוססת על פלטפורמת ה-E-GMP של קונצרן יונדאי, פלטפורמה יעודית לרכבים חשמליים. הפלטפורמה אפשרה למהנדסי יונדאי להשיג בסיס גלגלים של 295 ס"מ, נתון יוצא דופן שמעניק מרווח נדיב במיוחד לנוסעים מאחור. בנוסף, הרצפה שטוחה לחלוטין, מה שמשפר את נוחות הישיבה עוד יותר.

בנוסף לתא מטען אחורי בנפח 401 ליטרים, אפשרה הפלטפורמה למקם עוד תא מטען נוסף מלפנים בנפח של עד 45 ליטרים.

 

הביצועים

את האיוניק 6 אפשר לקבל עם שלוש יחידות הנעה לבחירה. כבר בגרסת הכניסה ישנו מנוע אחורי בהספק של 151 כ"ס ועם מומנט נדיב של 35.6 קג"מ, מה שמאפשר לה להשיג ביצועים טובים יותר ממרבית משפחתיות הבנזין ולהאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 8.8 שניות. בגרסאות הביניים ישנו מנוע בהספק של 228 כ"ס שמקצר את זמן התאוצה ל-7.4 שניות - נתון שפעם היה מוכר מדגמים ספורטיביים. בפסגת ההיצע ניצבת גרסת ההנעה הכפולה, עם צמד מנועים בעלי הספק משולב של 325 כ"ס ועם מומנט מירבי של 61.6 קג"מ. כל הכוח הזה מאפשר לה להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 5.1 שניות בלבד.

בניגוד לחשמליות אחרות, ביונדאי לא שמו את הדגש רק על התאוצות. בכל הגרסאות מקבלים התנהגות כביש מצוינת, הודות למרכז הכובד הנמוך ולכיול המוקפד של השלדה והמתלים, מה שמאפשר שינויי כיוון מהירים ומעניק לנהג תחושת יציבות ובטחון.

 

הבטיחות

ביונדאי ציידו את האיוניק 6 ברשימה ארוכה של טכנולוגיות מתקדמות, במטרה להשיג את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר שניתן. נפרט על חלקן: בין היתר תמצאו ברכב 7 כריות אוויר, כולל אחת מרכזית בין הנהג לבין הנוסע שלצידו; עוד כולל המפרט מערכת לבלימת חירום אוטונומית המזהה כלי רכב, הולכי רגל, כלים דו-גלגליים ומזהה גם תנועה חוצה בצמתים, מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעה ומניעת פתיחת דלת במעבר רכב חולף, מגביל מהירות חכם הכולל זיהוי תמרורים, התרעת עייפות, התרעה ומניעת התנגשות בכניסה ויציאה מחניות, התרעה על שכחת ילד מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם זחילה בפקקים, אורות גבוהים אוטומטיים ועוד. בחלק מרמות הגימור תקבלו גם מערך היקפי של 4 מצלמות המקרין את תצוגת השטחים המתים על גבי לוח המחוונים.

הטכנולוגיות האלו ואחרות העניקו לאיוניק 6 ציון מירבי של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי של EuroNCAP, עם ציוני משנה גבוהים של 97% בהגנה על מבוגרים ו-87% בהגנה על ילדים.

 

טווח הנסיעה

כבר בגרסת הכניסה מקבלים את האיוניק 6 עם סוללת 53 קוט"ש, שמעניקה טווח נסיעה שימושי של 429 ק"מ. אבל הנתון המרשים באמת מגיע בגרסאות האחרות, שם יש סוללת 77.4 קוט"ש עם טווח עצום של 614 ק"מ - מה שאומר שניתן לנסוע ברכב ממטולה ועד אילת, ועוד להישאר עם טווח רזרבי של למעלה מ-100 ק"מ.

הנתון הנדיר הזה מושג הודות לצריכת חשמל פנטסטית של 14.3 קוט"ש ל-100 ק"מ - וזה קורה בזכות המבנה האווירודינאמי להפליא של הרכב, לצד יעילות מצידה של יחידת ההנעה.

 

הטעינה

הפלטפורמה החדשנית מאפשרת ליונדאי איוניק 6 לעבוד במתח של 800 וולט - נתון כפול מזה של מרבית הדגמים החשמליים הנמכרים כיום בשוק. המשמעות היא שאם מציבים את נתון המתח הזה במשוואה המוכרת של "מתח כפול זרם שווה הספק", אז ניתן להגיע בזרם החשמל הרגיל לטעינה בקצב מסחרר של 350 קילוואט. עמדות כאלו עדיין נדירות מאוד בישראל, אבל הן יאפשרו לאיוניק 6 להיטען מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות בלבד. המשמעות: בקצב כזה ניתן יהיה להשיג טווח נסיעה נוסף של 100 ק"מ בתוך פחות מחמש דקות. אבל גם בעמדות טעינה אולטרא-מהירות נפוצות יותר, כאלה שעובדות בהספק של 175 קילוואט, ניתן לקבל קצב טעינה מרשים במיוחד עם מילוי של 10%-80% בתוך קצת יותר מ-20 דקות. יכולות שכאלו מחסלות באופן סופי את "חרדת הטווח".

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה