דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

היכרות - נבחרת ה-SUV מבית ג'נסיס

Getting your Trinity Audio player ready...

זו הייתה לידה איטית ומדודה. מה שהחל כדגמי יוקרה של מותג יונדאי בשנת 2004, הבשיל למותג עצמאי עם זהות משלו כעבור 9 שנים בלבד, בשנת 2015. ההחלטה של קבוצת יונדאי להפריד את ג'נסיס ולתת למותג אוטונומיה משלו נולדה מתוך ההצלחה בשוק האמריקאי, שם היא התברגה בין שלושת המכוניות הנמכרות ביותר בסגמנט שלה, וגם זכתה למחמאות בין היתר מגופים כמו "קונסיומר ריפורט", JD.POWER ואחרים. לישראל הגיע מותג היוקרה הצעיר בשנת 2021, ובתוך זמן קצר השיג היקפי מכירות משמעותיים וגם זכה להצלחות במבחנים השוואתיים, בין היתר מול מתחרים ותיקים מגרמניה.

הזהות המותגית נובעת מהעיצוב של הרכב. בג'נסיס העיצוב מתחיל בסמל שעל החרטום, מגן הנושא את הלוגו ומצדיו כנפיים רחבות – מהן יוצא ונמשך העיצוב של המכונית. החזית בעלת סבכה גדולה, ומתוך יחידות התאורה יוצאים צמד קווי רוחב הנמשכים לכיוון המותניים, ומהווים את אחד מסימני ההיכר של דגמי המותג.

התוצאה היא דגמי פנאי בעלי עיצוב מובחן, כאלה שניתן יהיה לזהות בקלות – אפילו מבלי לראות כלל את הסמל או לקרוא את הכיתוב שעל דלת תא המטען. צמד הקווים האלו מגדיר היטב את תפיסת הדינמיות של המותג, המלווה את הקונספט העיצובי של כל הדגמים.

 

ג'נסיס GV80

הדגם הבכיר בהיצע רכבי הפנאי של ג'נסיס הוא ה-GV80. רכב הפנאי הגדול הזה היה גם הראשון להגיע לישראל. את ה-GV80  מוביל המראה שלו מהחזית בעלת אפקט הגעה מרשים, מכסה מנוע ארוך המשתלב בשמשה קדמית וגג המשתפל במתינות לאחור.

בתוך חלל הנוסעים תמצאו, ברמת הגימור Luxury, ריפודי עור נאפה על כל 7 המושבים. לקדמיים יש גם חימום, אוורור ועיסוי. לשורת המושבים השלישית יש קיפול והקמה חשמליים ויש גם 3 אזורי טמפרטורה לבקרת האקלים.

גימורי העץ עשויים מעץ אמיתי ומה שנראה כאלומיניום מוברש בקפידה – הוא בדיוק זה. אפילו בורר העברת ההילוכים אינו "רגיל" ועשוי מקריסטל שקוף. תא נהג דיגיטלי מלא עם לוח מחוונים בעל תצוגה תלת מימדית יוצאת דופן. ממשק המולטימדיה כולל מסך 14.5 אינץ' ודרכו אפשר לשלוט בפונקציות רבות ברכב וכמובן להתממשק לאנדרואיד אוטו או אפל קארפליי. מערכת שמע סופר-איכותית מבית לקסיקון (בגרסת Luxury) מביאה את החוויה האקוסטית של 18 רמקולים לחלל הנוסעים.

הג'נסיס GV80 אינו רכב קטן עם בסיס גלגלים של 295.5 ס"מ ואורך כולל של 494.5 ס"מ מדובר ב-SUV מרשים מאוד. כדי שהוא גם ינוע באופן מרשים, תמצאו בחרטום מנוע טורבו-דיזל בעל 6 צילינדרים המסודרים בטור בנפח של 3.0 ליטרים. זהו אחד המנועים החלקים והחזקים ביותר מסוגו. תפוקת הכוח עומדת על 278 כ"ס והמומנט 60 קג"מ אשר עובר למערכת הנעה כפולה קבועה דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. זמינות הכוח מרשימה בכל טווחי המהירות וגם צריכת הדלק חסכונית בהתחשב במימדים, עם נתון של של 11 ק"מ לליטר.

בנוסף ה-GV80 מקבל דירוג בטיחות 8 במדד משרד התחבורה - הגבוה ביותר האפשרי, בזכות 10 כריות אוויר ומגוון מערכות סיוע לנהג ובטיחות אקטיבית. בהן אפשר למנות תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, התראה על שכחת ילדים ברכב ועוד מערכות רבות.

ביחס למתחרים הישירים שלו ה-GV80 מציע גם מימד של תמורה טובה למחיר, בזכות יכולת דינאמית טובה וחבילות אבזור נוחות ובטיחות הראויות לסגמנט היוקרה.

 

ג'נסיס GV70

הרבה מהיתרונות של ה-GV80, בחבילה קומפקטית יותר המתאימה למי שלא צריך 7 מושבים. המראה החיצוני ספורטיבי, בזכות חישוקי הגלגלים שמגיעים עד לקוטר של 21 אינץ', סבכת החזית הדומיננטית, המוטיב החוזר של הפנסים הכפולים וקווי העיצוב שבצדי המרכב ומאחור.GV70   משדר את שפת העיצוב של המשפחה באריזה מעט יותר קטנה.

הגיבוי הדינאמי למראה הספורטיבי מגיע ממנוע טורבו בנזין בנפח 2.5 ליטרים המפיק 304 כ"ס ו-43 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות וההנעה כפולה-קבועה לכל הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים. ההנעה הכפולה מקנה ל-SUV אחיזה גבוהה בכל תנאי הדרך, כביש או דרך עפר. מערכת המזהה את סוג השטח שעליו ה-GV70  נוסע – מעבירה את הכוח לגלגלים האפקטיביים ביותר.

בין המושבים תמצאו כפתור שליטה חכם המאפשר – בעזרת תנועות האצבע – לזהות את כתב היד ומעניק גישה מהירה וטבעית לתפקודים הרבים של מערכת המולטימדיה. מסך 14.5 אינץ' מרכז את כל הפונקציות הרבות שיש ברכב. תפעול מערכת השמע (עם 9 או 15 רמקולים), ממשקי קארפליי ואנדרואיד וכן הגדרות מערכות הסיוע לנהג והבטיחות האקטיבית כמו גם את הגדרות הנוחות השונות – כמו למשל תאורת האווירה על 64 גווניה.

חבילת הבטיחות גם כאן היא בדרגת 8 הגבוהה ביותר וכוללת 8 כריות אוויר, התראה על שכחת ילדים, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לפנים ולאחור, תיקון סטיה מנתיב ומערכות רבות אחרות המסייעות במניעת תאונה או בצמצום השלכותיה.

ואם אתם כבר מוכנים לעבור לעידן החשמלי – שווה להזכיר גם את GV70 Electrified, הגרסה הכל-חשמלית של הדגם הזה. היא מתבססת על ארכיטקטורת ה-800 המאפשרת טעינה אולטרה-מהירה, עם מילוי הסוללות מ-10% ל-80% בתוך 18 דקות בלבד, בעמדות 350 קילוואט שכבר החלו להיפרס בישראל. צמד מנועים מייצרים 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ, באמצעות הנעה כפולה, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת רק 4.2 שניות וטווח הנסיעה המירבי – משתנה בין שלושת רמות האבזור – יהיה עד 465 קילומטרים. בנוסף יש לגרסת ה-Electrified יכולת לספק חשמל החוצה – V2L – בעזרת מתאם נפרד.

 

ג'נסיס GV60

הדגם החדש ביותר בהיצע ה-SUV של ג'נסיס הוא GV60. SUV יוקרתי מבית ג'נסיס שתוכנן מאפס כרכב חשמלי. הבסיס שלו היא פלטפורמת E-GMP של קונצרן יונדאי לה יש יתרונות רבים: נתחיל עם שימוש במתח של 800 וולט, המאפשר טעינה אולטרא-מהירה בקצב מירבי של 350 קילוואט המוסיפה מאות קילומטרים לטווח בדקות ספורות. שימוש במתח גבוה מאפשר להוריד את הזרם ובכך להפחית את העומס התרמי על הסוללה עצמה ועל החיווט הפנימי. לבחירה גרסה עם מנוע אחורי יחיד או שני מנועים היוצרים הנעה כפולה. בנוסף, מתקבלת רצפה שטוחה לגמרי המתורגמת לתא נוסעים מרווח מאד. אותו ג'נסיס ניצלה היטב כדי לעצב חלל נוסעים יוקרתי למראה – דיגיטלי במלואו ועם קישוריות מלאה.

העיצוב לוקח את הקונספט הדינאמי-אלגנטי של המותג צעד קדימה עם קווים עגולים וזורמים יותר, הזהות המותגית נשמרת גם ללא שבכת החזית הגדולה – כי לא צריך – אבל פנסי החזית הייחודיים נוכחים היטב, והמרכב מעובה ומנופח כדי לרמוז על העוצמה.

בתוך הרכב תמצאו משטחים נקיים רבים, כביטוי לעיצוב הקוריאני שבו חללים גדולים ומרווחים נדיבים הם ביטוי ליוקרה. לוח המחוונים הדיגיטלי צף מעל למשטח דשבורד כשמול הנהג גלגל הגה עבה מרופד עור שבמרכזו לוגו GENESIS המוכר. בורר מצבי הנהיגה מקבל ב-GV60 חיים חדשים בצורת ספירת קריסטל סובבת.

מערכת ההנעה מספקת עד 489 כ"ס ו-71.4 קג"מ בגרסה הבכירה. בנוסף, יש לג'נסיס יכולת לנתק את הגלגלים הקדמיים בתנאי נסיעה רגועים כדי לחסוך בצריכת הזרם ולהגיע לטווחי נסיעה של עד 517 קילומטרים (בהתאם לגרסה).

 

סיכום

ג'נסיס מציבה כיום נבחרת מודרנית ואיכותית של רכבי פנאי יוקרתיים, עם מגוון טכנולוגיות הנעה שיכולות להתאים לקהל לקוחות רחב - שתי אופציות חשמליות וידידותיות לסביבה, מנוע טורבו-בנזין עוצמתי וגם מנוע טורבו-דיזל יעיל. מעבר ליחידות ההנעה, מתבטאים הערכים של ג'נסיס בכל מה שנוגע לשימושיות, נוחות הנסיעה, איכות החומרים המוקפדת, מפרטי האבזור והבטיחות ותחושת היוקרה שעוטפת את הנהג.

לכל זה מצטרף מערך שירות ייחודי בשם Genesis ONE הכולל מנהל שירות אישי שזמין ללקוח 24/7, טיפולים ללא עלות למשך 3 שנים, איסוף והחזרת הרכב מבית הלקוח עם מסירת רכב חליפי ועוד. מסוג הסטנדרטים שמגדירים מהי יוקרה.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה