דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מותג הרכב הסיני זיקר מצטרף לחגיגת החשמל המקומית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • זיקר בישראל, עם שני דגמים מובטחים: X ו-001
  • המחירים נעים בין 185 ל-330 אלף שקלים
  • כמו טסלה, גם זיקר יפרוס רשת טעינה מוזלת עבור הרוכשים

לפני כחצי שנה דיווחנו לכם על הגעתו הצפויה של מותג הרכב החשמלי זיקר (Zeekr), עוד אחד בסוללת המותגים האינסופית שאסף לעצמו קונצרן ג'ילי הסיני. התוכנית המקורית היתה להתחיל בפעילות כבר ברבעון האחרון של 2023, אך באופן טבעי, ההשקה נדחתה לתחילת השנה.

בכך מצטרף המותג - בראשו עומד עמית הראל, לשעבר מנהל מוצר במותגים סיאט, פורשה ומרצדס, ובארבע השנים האחרונות מנהל מוצר ומכירות בלקסוס - בישראל לוולוו, פולסטאר ו-Lynk&Co המיוצגים כאן על-ידי היבואנית מאיר, לסמארט המשווקת על-ידי כלמוביל, ל-LEVC המשווקת כאן באמצעות EV-מוטורס וכמובן לג'ילי המיובאת על-ידי קבוצת יוניון, בדומה לזיקר עצמה. לוטוס עוד לא כאן, בינתיים.

ועוד מילה אחת על המותג עצמו, שנוסד רק ב-2021 ובאוקטובר של אותה שנה מכר בסין מכונית ראשונה מתוצרתו. סך המכירות עד כה במהלך כל 26 חודשי פעילותו עומד על כ-200 אלף מכוניות, וישראל לדברי היבואנית היא השוק הרביעי במערב בו הוא נוכח. נזכיר רק כי לשני הדגמים לא בוצע עדיין מבחן ריסוק ביורו-נ'קאפ. אך לדברי היצרנית, מבחן שכזה צפוי באפריל הקרוב.

X למרכז הזירה

הדגם הבסיסי והזול יותר מהשניים הוא ה-X (אל תזכירו את טסלה כמובן) שנחשף בתערוכת שנגחאי לפני כ-10 חודשים, רכב פנאי קומפקטי - על בסיס פלטפורמת SEA של ג'ילי בה עושים שימוש גם מותגים אחרים בקונצרן - שמתחרה באירופה מול פולקסווגן ID3 למשל, במחיר דומה לו.

הערכנו לכן שמחירו בארץ יתחיל בסביבות ה-200 אלף שקלים, אך מסתבר שגרסת הכניסה המכונה לונג ריינג' עולה 185 אלף שקלים, כאשר גרסת ההנעה הכפולה מעלה את המחיר ל-205 אלף שקלים.

אם רוצים לקבל מושג על גודלו, הרי שהוא קצר במעט מהמכונית הנמכרת ביותר בישראל, BYD אטו 3. אורכה של זו 445 ס"מ, ה-X נמתח ל-443 ס"מ בין הפגושים. הוא צר מהאטו 3 במספר ס"מ (183.5 לעומת 187.5 ס"מ), אבל בסיס הגלגלים שלו ארוך בשלושה ס"מ - 275 ס"מ. תא המטען צנוע למדי עם 362 ליטר, לעומת 440 ליטר ב-BYD.

הוא משווק בישראל ובשאר העולם עם בחירה בין שתי מערכות הנעה - אחורית בלבד עם 272 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות, או בגרסה בכירה עם צמד מנועים והנעה כפולה, 428 כ"ס ו-3.7 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש. סוללה בקיבולת 66 קוט"ש מציעה טווח נסיעה של 425-445 ק"מ, בעוד טעינה מהירה בהספק של 150 קילוואט אמורה לאפשר מילוי סוללה - כך היבואנית - מ-10% ל-80% תוך 27 דקות בלבד.

שתי הגרסאות שונות במקצת ברמות הגימור-אבזור, אך בשתיהן יש בין היתר מסך מולטימדיה בגודל "14.6 ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל "8.8.  יש גם תצוגת נתונים עילית על השמשה הקדמית, כניסה והנעה ללא מפתח ודלת תא מטען חשמלית. לגרסת הכניסה חישוקי "19, להנעה הכפולה "20.

מערכות הבטיחות בשתיים כוללות בין היתר סיוע לשמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית וזיהוי רכב בשטח מת, חיישני חניה מלפנים ומאחור ומערכת התרעה ייחודית על שכחת ילדים הקיימת בכל הגרסאות והדגמים, אשר מפעילה את המזגן במקרה ובו חיישן התנועה ברכב מזהה תנועה בזמן שהרכב נעול.

001 לכיוון יוקרה

זיקר מכנה את ה-001 ספינת הדגל של המותג, בינתיים לפחות. ואם לשפוט על פי המראה, יש בכך היגיון. על בסיס הפלטפורמה המודולרית של ג'ילי הוצב מרכב שוטינג-ברייק שכבר גרם לנו להיזכר בפורשה טייקן ספורט-טוריזמו. ואפשר להניח בזהירות שגם מעצבי זיקר נזכרו ברכב הספורט המיוחד.

שלא כמו ה-X, ה-001 הוא רכב גדול שאורכו מתקרב לחמישה מטרים (495.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים ענק (300 ס"מ) וממד רוחב יוצא דופן (200 ס"מ). גם תא המטען האחורי נדיב מאוד ועומד על 539 ליטר, מידות גדולות ומרשימות גם בהשוואה ליונדאי איוניק 6 למשל.

גם כאן יש אפשרות בחירה בין שתי גרסאות הנעה. האחת עם מנוע אחורי המפיק הספק דומה לגרסת הבסיס של ה-X עם 272 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-7.2 שניות. לאחרת הנעה כפולה, מנוע נוסף מלפנים ולא פחות מ-544 כ"ס המאפשרים זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות.

לשתי הגרסאות סוללת 100 קוט"ש עם אפשרות טעינה מהירה בקצב של 200 קילוואט ומילוי סוללה מ-0% ל-80% תוך חצי שעה לדברי היצרנית. טווח הנסיעה הרשמי מרשים מאוד ועומד על 620 ק"מ במקרה של המנוע הבודד, 590 ק"מ בהנעה הכפולה.

ה-001 ישווק כאן בשלוש רמות אבזור, שלושתן עם מסך מולטימדיה בגודל "15.4 ולוח מחוונים בגודל "8.8, עם תצוגה עילית קדמית בגודל "14.7. בכולן יש כניסה והנעה ללא מפתח ודלת תא מטען חשמלית. מערכות הבטיחות דומות לאלה של ה-X בתוספת זיהוי תמרורים. בגרסה הבסיסית יש חישוקי "21, בשתי הבכירות "22. ראוי להזכיר כי ברמת האבזור הגבוהה מכולן מצוידת ה-001 במתלי אוויר אדפטיביים.

המחירים: הלונג ריינג' הבסיסית אך בעלת הטווח המרשים מכולן עולה 270 אלף שקלים, בעוד תוספת מנוע, המון כוח וביצועים ואבזור בגרסת פרפורמנס מעלה את המחיר ב-25 אלף שקלים. הגרסה הבכירה (קריפטון) עם מתלי אוויר עולה 330 אלף שקלים.

מה אנחנו חושבים: ראשית, נראה כי תמחרנו את זיקר- חודשים ארוכים לפני שהגיעה - מעט גבוה מדי, שכן ה-001 וה-X הפתיעו אותנו עם תגי מחיר נמוכים בכ-10 אחוזים מכפי שהערכנו. ועכשיו, נותר רק לוודא להיכן מכוונת יוניון עם המותג הזה. אם הוא רוצה להתברג במקום טוב באמצע בין מותגי בסיס סיניים - ראה BYD, ג'ילי עצמה וכו' - למותגי יוקרה, זה בהחלט יכול לעבוד כבר מההתחלה. לפחות מבחינת התמחור.

למאמר זה התפרסמו 30 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה