דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לראשונה מזה עשורים – מותג סיני מוביל בסין והוא מוכר לכם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סין משחררת את סיכומי שנת 2023
  • במקום הראשון מחזיקה יצרנית מוכרת לנו - BYD
  • בנזין עדיין עם מעל 50% מהשוק, אבל מאבד גובה
BYD

שוק הרכב הסיני מסכם את נתוני שנת 2023, ובכל פעם נחשפים נתונים חדשים ששופכים אור מעט שונה על הנעשה בשוק הרכב הגדול ביותר בעולם.

אשתקד נמכרו בו כ-21.7 מיליון מכוניות – עליה של 5.6% ביחס לנתוני אשתקד. מנועי הבנזין עדיין תופסים את נתח השוק הגדול ביותר עם למעלה ממחצית מהמכירות (13.9 מיליון), אבל מציגים ירידה של 6.1% ביחס לנתוני שנת 2022.

את החסר ואת העלייה הכללית במכירות אפשר לזקוף כמובן לדגמים החשמליים ולדגמים היברידיים-נטענים שעלו יחדיו ל-7.7 מיליון מכירות – זינוק של לא פחות מ-36.5%, עם נתח שוק משותף של 35.7%.

הסינים רוצים סיניות – לראשונה מזה כמה עשורים מותג סיני נמצא בראש פירמידת המכירות ולא יצרנית רכב זרה. מי שהוכתרה כמלכת המכירות בסין היא BYD שלפני שנה סגרה את השלישייה, והשנה הדיחה את פולקסווגן וטויוטה שמסיימות אחריה. ואם זה לא מספיק, הביטו בפער המספרי במכירות.

ב-2023 מכרה BYD כמעט 2.571 מיליון מכוניות בסין בלבד – עליה של 43.3% ביחס לנתוני 2022. פולקסווגן שמדורגת אחריה מכרה כ-2.240 מיליון מכוניות אגב ירידה כמותית זניחה. טויוטה סוגרת את השלישיה עם 1.735 מיליון מכוניות בסין – ירידה של 3.8% ביחס לנתוני אשתקד וכמעט 50% פחות מאשר מובילת הטבלה.

BYD

על אף שיש בטבלה כ-120 מותגים שונים שחלקם לא מוכרים במערב, תמונת השלישייה מספרת את כל הסיפור – BYD שמובילה את תהליך החישמול בסין (ובעולם) רצה קדימה ומוצאת לעצמה לקוחות חדשים, ואילו יצרניות מסורתיות ששנים הובילו את הטבלה, מציגות נסיגה מכיוון שביצעו צעדים מדודים ואיטיים יותר בכיוון החשמלי.

חשמליות בלבד – BYD מאוד דומיננטית בשוק ההיברידי-נטען ואוחזת בנתח של 48% מהשוק, אבל הצטרפו אלינו לזווית החשמלית שגם מתאימה יותר לשוק הישראלי. גם בטבלה זו BYD מובילה עם 1.3 מיליון מכירות ונתח שוק של 25%. אחריה טסלה עם 603 אלף מכירות ונתח של כ-12%  וסוגרת את השלישיה היא איון, עם 477 אלף מכירות ונתח של 9% משוק החשמליות בסין.

ניו מדורגת חמישית עם 160 אלף מכירות, פולקסווגן שישית (155 אלף), אקספנג שמינית (141 אלף), ג'ילי תשיעית (121 אלף) וזיקר סוגרת את העשירייה החשמלית עם כ-119 אלף מכירות בשנת 2023.

מה אנחנו חושבים: אם עד לפני כמה שנים השליטה של מותגים סיניים בסין נבעה מהיעדר אפשרויות ובהמשך ממחירים יקרים למותגי חוץ, כעת השליטה הסינית היא בזכות ולא בחסד.

המעבר לחשמל והיתרון הסיני הקיים בכל הקשור לכמות הדגמים והמותגים, והשליטה בכל מרכיבי ייצור הסוללה – הפריט היקר ביותר ברכב חשמלי – אפשרו ליצרניות הרכב הסיניות לפרוח. עם המשך הדהירה בכיוון החשמלי, מה שקרה ב-2023 בסין הוא סממן למה שעתיד להתרחש בשאר העולם וכנראה שגם אצלנו.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה