דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הטנדר הבא של ניסאן יהיה... מיצובישי

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניסאן ומיצובישי משתפות פעולה לראשונה בצפון אמריקה
  • הטנדר המשותף ישווק עלידי השתיים באופן נפרד
  • יש סיכוי מסוים שנראה אותו גם בישראל
ניסאן פרונטיר

לקחו את הזמן: מיצובישי היא חלק מברית רנו-ניסאן-מיצובישי מ-2016, אבל רק עכשיו מודיעות ניסאן ומיצובישי על שיתוף פעולה עבור שוק יעד מסוים, ובמקרה הזה השוק הצפון אמריקאי.

רעיון השותפות הוא כזה: ניסאן תשיק טנדר בינוני (טון) והיברידית-נטענת ראשונה בצפון אמריקה על בסיס טכנולוגיה של מיצובישי, בזמן שמיצובישי תשיק דגם חשמלי בעזרת טכנולוגיה של ניסאן.

"אנחנו לא יכולים לעשות הכל לבד," אמר מנכ"ל ניסאן, מקוטו אוצ'ידה (Uchida), "אנחנו צריכים שותפויות כדי למלא פערים אסטרטגיים."

מה נמצא על הפרק? טרייטון של מיצובישי לא נמכר בצפון אמריקה והגעתו ממפעל של מיצובישי מעבר לים תטיל עליו מס של 25%, שהופך את מחירו ללא כדאי. אבל לניסאן מפעל במקסיקו שנועד לדלג מעל המשוכה הזו ובכך מיצובישי טרייטון יוכל להיכנס למשבצת "טנדר זול" כיורש של ניסאן פרונטיר, שנמכר בין היתר בשווקי מבוקשי טנדרים נוספים כמו אלה שבאמריקה הלטינית.

ניסאן פרונטיר

כרגע פרונטיר מוצע רק עם מנועי בעירה פנימית, אבל גרסאות היברידיות שונות כמו גם גרסה כול-חשמלית נמצאות בבחינה עבור הדור הבא של הטנדר המתוכנן לראות אור לא לפני 2027.

נכון להיום לניסאן אין גרסה היברידית-נטענת מפיתוח עצמאי, אך היא כן משווקת כזו שמבוססת על טכנולוגיה של שותפה אחרת, דונגפנג הסינית. דגם זה נמכר רק בסין תחת מותג משותף של השתיים שנקרא 'ונוסיה' (Venucia).

בשוק האמריקאי ניסאן נמצאת בפלונטר סבוך יותר, כי אין לה אף דגם היברידי בארסנל הדגמים וכעת משהביקוש לחשמלי לא גבוה כפי שציפו, אין לה דגם היברידי או היברידי-נטען להציע כאלטרנטיבה.

התבססות על טכנולוגיה כזו מבית מיצובישי, למשל זו בה עושה שימוש האאוטלנדר PHEV, יכולה לסייע לניסאן במתן מענה ראשוני שגם יעזור לה להתרחב לפלחי שוק אחרים. מה תרוויח מיצובישי? פלטפורמה חשמלית מבית ניסאן, למשל זו של ה'אריאה'.

ניסאן פרונטיר

מה אנחנו חושבים: ניסאן ומיצובישי משתפות פעולה כבר שנים. למשל בייצור מכוניות מיני, חשמליות ובנזין, לשוק היפני. מיצובישי גם משתמשת בפלטפורמה והמנוע של ניסאן אקסטרייל (מכונה 'רוג' בצפון אמריקה) עבור הדור הנוכחי של אאוטלנדר.

בזמנים בהם יש צורך להדק את החגורה ולנצל טוב יותר את המשאבים, יש היגיון בשיתופי פעולה, בוודאי כשזה נעשה בעידן הנוכחי, החשמלי והיקר לפיתוח. וגם אנחנו נוכל להרוויח. כי אם טרייטון הבא יקבל תקינה אמריקאית הוא יוכל להגיע גם לישראל.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה