דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הפלישה מתעצמת: צ'רי רוצה להקים מפעל באיטליה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ממשלת איטליה מעוניינת להגדיל את יצור המכוניות בשטחה
  • צ'רי מחפשת מיקום למפעל אירופאי ראשון
  • השתיים מנהלות מגעים, אך יש גם אפשרויות נוספות
צ

סינית מתוצרת אירופה: ממשלת איטליה מנהלת בימים אלו מגעים עם יצרנית הרכב הסינית צ'רי, לפתיחת מפעלים בשטחה, בנוסף למפעלי סטלנטיס שכבר פועלים בארץ המגף. על פי דיווח ברויטרס, מפעלי סטלנטיס במדינה מייצרים כ-800 אלף כלי רכב בשנה, בעוד הממשלה המקומית מעוניינת לדחוף את הכלכלה המקומית באמצעות הגדלת הייצור ל-1.3 מיליון כלי רכב בסך הכל. 200 אלף מתוכם באמצעות הגברת קצב הייצור של סטלנטיס, והיתר באמצעות יצרניות אחרות שיקימו מפעלים בשטחה.

על פי הדיווחים, שר התעשייה האיטלקי אדולפו אורסו ניהל משא ומתן עם טסלה ועם שלוש יצרניות סיניות נוספות, אחת מהן היא כאמור צ'רי - שגילתה עניין בהקמת מפעל במדינה. אפשרות נוספת מבחינתה של צ'רי היא השתלטות על המפעלים הישנים של ניסאן בברצלונה, ספרד, כאשר בשני המקרים מדובר במדינות עם שיעור חדירה נמוך במיוחד של כלי רכב חשמליים - 4% באיטליה ו-5% בספרד, לעומת ממוצע אירופי של 16%. המספרים תואמים לאסטרטגיה של צ'רי, שדוגלת בייצור של דגמים עם מנועי בעירה פנימית לצד חשמליים.

 ג

התכניות של צ'רי: לאחרונה הכריזו בצ'רי על תכנית לפריסה רחבה באירופה, עם שלושה מותגים שיושקו בכל השווקים הגדולים באירופה - אומודה וג'קו (יגיעו גם לישראל בקרוב באמצעות כלמוביל), ומותג היוקרה אקסלנטיקס (Exlantix) שיצטרף בשלב מאוחר יותר. בכל אחד מהמותגים תשיק צ'רי באירופה שלושה רכבי פנאי, כאשר המהלך יושלם עד סוף שנת 2025.

נזכיר כי במקור תכננה צ'רי את ההתרחבות לאירופה כבר בשנת 2017, אך המהלך נדחה מסיבות שונות וצפוי להתחיל בעת הקרובה.

מה אנחנו חושבים: השוק האירופי מאיים לחסום את דרכן של יצרניות הרכב הסיניות באמצעות הטלת מכסים והערמת קשיים אחרים, אך הסיניות לא מוותרות ונכנסות מהדלת האחורית. הקמת מפעלים מקומיים על אדמת היבשת הישנה - כפי שכבר עשו יצרניות רבות מהמזרח, בהן טויוטה, יונדאי, הונדה, קיה, ניסאן ואחרות, וכפי שתעשה בקרוב BYD שכבר הכריזה על הקמת מפעל בהונגריה - תאפשר ליצרניות הסיניות לדלג מעל חסמי היבוא, שכן אלו בדרך כלל מתייחסים לארץ הייצור של הרכב ולא לזהות היצרנית.

ואם בעבר נהנו חברות סיניות מיתרון בעלות הייצור בשל כוח האדם הזול, כיום הם מחזיקים ביתרון חשוב הרבה יותר - שליטה בחומרי הגלם היקרים הדרושים לייצור הסוללות. היתרון הזה צפוי להישמר גם אם במפעל יעבדו אזרחים אירופאיים. או, סביר יותר להניח, מהגרים.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה