דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ההפתעה של קיה בווגאס: מסחריות חדשות שיסייעו בניהול העסק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה חושפת אבות-טיפוס מסחריים-חשמליים
  • יציעו "מודולריות קיצונית" עם מגוון אפשרויות התאמה
  • דגם ראשון יושק ב-2025 מול סיטרואן ברלינגו

בשורה לעסקים: כבר התרגלנו לכך שתערוכת הטכנולוגיה CES הנערכת מדי תחילת שנה בלאס וגאס, הפכה לבמה מרכזית עבור יצרני רכב, בעיקר לחשיפת דגמים חדשים ומיזמים עתידניים. אבל התערוכה הזו כבר מזמן אינה רק טכנולוגית באופיה, אלא כזו שמאמצת את עולם הרכב במלואו, ובכך הפכה לתערוכת הרכב הבינלאומית החשובה מכולן, בערך.

קיה למשל בחרה להציג בתערוכה האמריקאית דווקא משפחה חדשה של דגמים מסחריים. אבל כצפוי, יש שם גם בשורות טכנולוגיות. שכן המסחריות החשמליות-עתידניות של קיה יסתייעו ביכולת בינה מלאכותית במטרה לשפר את הפעילות העסקית של הלקוח. לפחות זו הקשורה לשינוע הסחורות.

הפלטפורמה החדשה של קיה מקבלת את השם PBV (ר"ת Platform Beyond Vehicle, פלטפורמה מעבר לרכב), ואילו הדגמים החדשים שנחשפו יקבלו את השמות PV1, PV5 ו-PV5. אגב, כולם מוגדרים בשלב זה כרכבי קונספט.

האח הגדול: בקיה הכריזו גם על תוכנת ניהול מתקדמת, שתאפשר למנהלי ציי הרכב לפקח על פעילות הנהגים ולייצר אופטימיזציות שונות. התוכנה, שתפעל גם באמצעות בינה מלאכותית, תציע תזמון לפעולות תחזוקה אפשריות במטרה לצמצם את זמני ההשבתה של כלי הרכב, תנטר את המכירות, המלאי הזמין וקצב המשלוחים, תתכנן מסלולי הפצה יעילים, תבקר את הטמפרטורה ברכב וגם תאפשר תכנון אופטימלי של זמני הטעינה, במטרה לנצל בצורה מיטבית את שעות העבודה וזמני ההפסקות של העובדים.

בנוסף, מערכת המולטימדיה ברכב תאפשר התקנת אפליקציות צד-שלישי, במטרה לעבוד עם מערכות ניהול קיימות של עסקים שונים. מערכות שבעבר הותאמו לעבודה עם מכשירים ניידים בלבד.

מתחרה לברלינגו: הדגם הראשון שיכנס לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה הוא קיה PV5, רכב מסחרי באורך משוער של כ-4.7 מטרים שיתחרה בסיטרואן ברלינגו ופולקסווגן קאדי, ויתומחר באירופה בכ-35 אלף אירו. ה-PV5 יוצע במספר תצורות מרכב, עם גרסת נוסעים בעלת שבעה מושבים, גרסה מסחרית סגורה עם גג רגיל או מוגבה וגם בגרסת שלדה פתוחה לטובת התקנת ציוד הרמה או ארגז קירור.

כבסיס תשמש פלטפורמת ה-E-GMP המוכרת של קונצרן יונדאי-קיה, כאן בגרסה המותאמת להנעה קדמית ועם מתח עבודה של 400 וולט בלבד, במקום 800 וולט בדגמים המוכרים.

בקיה מתגאים בגמישות תכנונית שתאפשר להתאים את החלל הפנימי למשימות שונות, עם פירוק של המושבים, העמסת סחורה בתוך "ארונות" נשלפים על גבי מסילות יעודיות, ומרכב נטול ריתוכים עם כמות חלקים קטנה ב-55% מהמקובל, במטרה לאפשר הזמנה של הרכב במספר מידות אורך וגובה שונות בעלות נמוכה יחסית.

מפתח הדלתות יהיה רחב וללא עמודים, במטרה להקל על ההעמסה, ובפנים רק תא הנהג יהיה קבוע - בעוד יתר איזורי הרכב, כולל מושב הנוסע הקדמי, יהיו ניתנים להסבה מהירה ולמעבר בין הסעות למשלוחים. מול מושב הנהג יותקן שולחן לעבודה משרדית, ואילו גלגל ההגה יתקפל ויוכל לשמש גם כמנורה שולחנית.

התכניות להמשך: אחרי ה-PV5 יוצג גם דגם גדול יותר בשם PV7, עם אורך שמתקרב ל-6 מטרים, טווח נסיעה מוגדל, אופציה להנעה כפולה ומתח עבודה של 800 וולט, במטרה לקצר את זמני הטעינה ולאפשר שימושיות גבוהה גם בנסיעות למרחקים ארוכים.

קיה PV1 יהיה דגם קטן לשימושים עירוניים, עם הבטחה לרדיוס סיבוב קטן במיוחד לטובת תמרון בחללים צפופים. כל הדגמים המסחריים יבנו במפעל חדש שיבנה בדרום קוריאה, ויוכל לספק קצב יצור של 150 אלף רכבים בשנה.

בהמשך צפויה הפלטפורמה לספק גם יכולות אוטונומיות, ולשמש כ"רובוטקסי" באמצעות מערכת שפותחה על ידי קונצרן יונדאי-קיה בשיתוף חברת Aptiv.

מה אנחנו חושבים: העידן החשמלי מעניק פוטנציאל כמעט אינסופי ליצירת דגמים שונים, מרובי שימושים, בעלות פיתוח יחסית נמוכה. ואחרי אינספור רכבי פנאי בתצורות שונות, מקדישות יצרניות הרכב תשומת לב גם למגזר העסקי - שיכול להפיק תועלת רבה מהגמישות התכנונית של הפלטפורמות החשמליות.

הדגמים האלו, בליווי מעטפת תוכנה שתעניק ערך מוסף לבעלי העסקים, הם בשורה חשובה לא פחות, וכנראה שהרבה יותר, מעוד דגם קונספט בעיצוב מוגזם. אנחנו אהבנו.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. ההפתעה של קיה בווגאס: מסחריות חדשות שיסייעו בניהול העסק 
    DANY_TORONTO, 09-01-2024

    יש לי כמה שאלות:
    מה קורה כשהסוללות מתרוקנות?
    האם הנהגים יעצרו באמצע המשלוחים כדי להטעין את המצברים? איפה?
    & זמן = כסף ומשלוחים מאוחרים או בכלל לא!
    תשכח מכלי הרכב החשמליים מכיוון שהם לא מעשיים = כבדים מאוד, מסוכנים לגוף האדם = קרינת ELF ו-EMF וכו'.
    לא לא ולא לרכבים חשמליים!

    סגור תגובה

  • 2. לא, לא ולא - למטורלל שפה ???? 
    אקי, 09-01-2024

    דני, של שטראוס או קנצרן אחר. צריך להגביל את השרץ

    סגור תגובה

  • 3. ההפתעה של קיה בווגאס: מסחריות חדשות שיסייעו בניהול העסק 
    DANY_TORONTO, 10-01-2024

    2. אתה האידיוט הכי גדול. כולם כאן מודעים לבעיות הרבות עם רכבים חשמליים.
    אז למה אתה פותח את הפה המטונף שלך - בכלל? אתה אחד מהטיפשים גאן במדור הרכב!
    אני מקווה שאתה מסוגל להבין - אם בכלל...

    סגור תגובה

  • 4. ל 1 
    ח, 10-01-2024

    כבר היום בעיות הטווח ברכב חשמלי לא קיימות. רוב הרכבים נוסעים בין טעינות טווח מעל ומעבר.
    אחרי כמה שעות נהיגה גם הנהג צריך הפסקה, אז בזמן שהוא הולך לשירותים ולקנות קפה הרכב נטען מספיק לכמה שעות נהיגה נוספות, עד סוף היום שבו יטען שוב ל 100%.
    איפה? במאות אלפי תחנות שכבר קיימות בעולם, וברבות שהולכות ונבנות כל הזמן.
    בריאות? לא בדקתי מדעית את השפעת הקרינה ברכב והאם היא גרועה מהקרינה הנפלטת מהטלפון המוצמד לראש, אבל דבר אחד מדעי וברור, מה שנפלט מהאגזוזים של רכבי בנזין ודיזל בודאות פוגע, לא רק בנהג אלא בכל האוכלוסיה.
    כך שההתפתחות לכיוון החשמלי היא רק הגיונית וקוראת לא במיקרה.

    סגור תגובה

  • 5. חשמל זה העתיד 
    אלון, 27-01-2024

    למרות התגובות והרגשות המעורבים בנושא רכבים חשמליים ֶ גם אם במדינה לא מתכוננים מספיק ואין תשתיות ועמדות זה העתיד היצרנים ינטשו אט אט את הבנזין המזהם ואת המורכבות המיותרת של רכבי מנוע בעירהֶ במשך הזמן מפתחים סוללות קטנות יותר בעלות קיבולת שמל גבוהה יותר והקילומטר
    רצים בכל טעינה רק יגדל אין מה להשוות בכלל לאופציות הנוספות שיתאפשרו בעתיד בתחום הרכב החשמלי בהצלחה לכולםֶ

    סגור תגובה

חזור למעלה