דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הונדה סיוויק טייפ R שוב שוברת שיא - אבל המשחק כבר לא הוגן

Getting your Trinity Audio player ready...

מאת איתי שטיינברג

 

בקצרה:

  • הונדה סיוויק טייפ R היא שוב מכונית ההנעה הקדמית המהירה ברינג
  • בכך היא מחזירה את התואר שעבר לרנו לפני 4 שנים
  • מכונית המבחן לא היתה סדרתית לחלוטין

מסלול הנורבורגרינג בגרמניה הפך כבר מזמן לאמת המידה למכוניות ספורטיביות ולכאלו שמתיימרות להיות כאלה, וכעת נרשם מהפך נוסף בקרב הנצחי שבין הונדה לרנו, על תואר "מכונית ההנעה הקדמית המהירה ביותר" במסלול המפורסם.

בהונדה מעדכנים כי הסיוויק קבעה זמן של 7:44:881 דקות, שיפור של כחצי שניה לזמן שקבעה ב-2019 רנו מגאן RS טרופי-R. ושימו לב להגדרה הבאה, שכן נחזור אליה בהמשך: "הזמנים מתייחסים לדגמים בייצור סדרתי ולתוואי הארוך של המסלול - 20.8 ק"מ, כפי שהוגדר בתקנות המדידה ב-2019".

צפייה בתוכן הונדה סיוויק טייפ R שוב שוברת שיא - אבל המשחק כבר לא הוגן

להונדה סיוויק טייפ R שמחירה בישראל עומד על 314 אלף שקלים רצפה חדשה, עם בסיס גלגלים ארוך מבעבר (273.5 ס"מ). המרכב מעט ארוך ורחב יותר אבל גם מעט נמוך יותר. למרות המידות הנדיבות יותר, המשקל העצמי עלה רק ב-35 ק"ג (1,429 ק"ג) הודות למכסה מנוע מאלומיניום ומכסה תא מטען משרף אפוקסי (קל ב-20%).

מערכת ההנעה דומה בבסיסה לדור הקודם. מנוע בנזין מוגדש בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו חדש, סעפת יניקה ופליטה בתכנון שונה, מערכת קירור משופרת, גלגל תנופה קל יותר והספק מרבי של 329 כ"ס, 9 כ"ס יותר מהדור הפורש. תיבת שישה הילוכים ידנית עברה מספר שינויים לטובת שיפור העברות ההילוכים תחת עומס ויחס ההעברה הסופי קצר מבעבר. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מכני מוגבל החלקה. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 5.4 שניות, 0.4 שניות פחות מטייפ R היוצאת. המהירות המרבית: 275 קמ"ש.

לטייפ R מתלים בתכנון שונה, מפסק סרנים רחב מבעבר (כ-4 ס"מ מלפנים, 2 ס"מ מאחור) ותושבות מתלים אחוריים מחוזקות. גם מערכות ההיגוי והבלימה (ברמבו) עברו שינויים בעוד צמיגי המישלן - פיילוט ספורט 4S - רחבים מבעבר (265/30) על חישוקי "19 לעומת "20 בדור הקודם.

אז נכון, הונדה סיוויק טייפ R היא אחת הבודדות מסוגה, והונדה ראויה לשבח על הבחירה בשימור מתכון קלאסי של מנוע בעירה פנימית לא תמיכה חשמלית ותיבת הילוכים ידנית. היצרנית היפנית תמיד בחרה לשמור על עצמאות רעיונית ולא במקרה היא רשומה על מספר עצום של פתרונות טכנולוגיים חכמים בעולם המוטורי. חבל רק שהיא לא מיישמת זאת עם ארסנל הדגמים הרגילים שלה שמציג פער הולך וגדל ממובילות התעשייה, לפחות מבחינה שיווקית.

אבל יש עוד נקודה, שאינה מתייחסת רק להונדה. שבירת שיאי הנורבורגרינג הפכה בשני העשורים האחרונים לתחרות מעניינת אך מעט מאכזבת בין היצרניות. אנחנו לגמרי בעד דחיפה הדדית למצוינות ופריצת מעטפת היכולת, אבל היצרניות שכחו כנראה (לא באמת) שהן מציגות את שוברות השיאים כמכוניות שניתן לרכוש בסוכנות. זה פשוט לא נכון. לא בקטגוריית ההאצ'בק שם מתרחשת התחרות העזה ביותר בשנים האחרונות, ולא בקטגוריות אחרות.

קחו למשל את הסיוויק שוברת השיא. בניגוד למכונית הסדרתית היא נעלה צמיגים שלא ניתן לצייד בהם את המכונית בעת רכישה - מישלן פיילוט ספורט קאפ 2. אלה צמיגי מירוץ עם מעט חריצים כדי לאפשר לעלות איתם על הכביש ולא מעבר לכך, שיתרונם מתבטא ללא ספק בשניות ארוכות על פני 20 הק"מ של המסלול המאתגר.

בשוברת השיא הוסרה גם כל מערכת מיזוג האוויר ומנועים חשמליים שונים (מראות למשל). ועוד לא דיברנו על סוג הרפידות (שאינו ידוע) ועשוי לסייע אף הוא בגילוח של מספר שניות. וזו רשימה ממש חלקית של שינויים שלא נמצא במכונית הסדרתית אותה רוכשים. הונדה כמובן אינה היחידה שעושה זאת, היא רק האחרונה.

מבחינתנו, או ששוברות השיא יהיו סדרתיות לגמרי, או שאפשר לוותר על תחרות המי-יבלף-טוב-יותר הזו.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה