דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לנצ'יה מתכננת קאמבק

Getting your Trinity Audio player ready...

לנצ'יה, מותג עם היסטוריה מרשימה, הווה מדשדש ועתיד לוט בערפל, נבלע בתוך כל מותגי "סטלנטיס", קונצרן העל החדש שנוצר מאיחוד פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר. המנכ"ל החדש-ישן של סטלנטיס, הלא הוא קרלוס טווארס, מי שהיה מנכ"ל קונצרן פיג'ו-סיטרואן והביא אותו לאחת התקופות הרווחיות בתולדתיו, הציב לכמה מן המותגים יעד ברור וחד משמעי: הציגו רווחים וצמיחה או שנאלץ לסגור את המותג.

לנציה אפסילון - דור 3
לנצ'יה אפסילון

תחת הגיליוטינה עמדו אלפא רומיאו, DS ולנצ'יה, אך בעוד השתיים הראשונות חושפות רכבים חדשים ומציגות צמיחה עקבית (מי יותר ומי פחות), לנצ'יה נותרה הרחק מאחור ולמעשה משווקת כיום באיטליה בלבד היצע שכולל דגם אחד בלבד - הדור השלישי של לנצ'יה אפסילון, המבוססת על פיאט פנדה ומיוצרת כבר 11 שנים עם תוכנית המשך לשנתיים נוספות, אז עתיד להיות מוצג הדור הרביעי.

לנצ'יה תחגוג בנובמבר הקרוב 116 שנים להיווסדה. בין הדגמים האיקוניים שהופיעו במהלך השנים ניתן למנות את לנצ'יה סטראטוס (1973) שעוצבה על-ידי "ברטונה" וגרסת הראלי שלה שזכתה 3 שנים ברציפות באליפות הראלי העולמית (74', 75', 76'), לנצ'יה דלתא (1979) וגרסאת הראלי המופרעת שלה ב-Group B. בצד הפחות נעים של ההיסטוריה נמצא את הדור השני של לנצ'יה ת'מה שהייתה למעשה גרסה איטלקית לקרייזלר C300 או כמובן לנצ'יה וויאג'ר שהייתה גם היא Badge Engineering של קרייזלר.

דגמי הראלי של לנציה
דגמי הראלי של לנצ'יה

השבוע הציג מנכ"ל לנצ'יה, לוקה נפוליטנו, את תוכנית הלידה מחדש (Renaissance) לעשור הקרוב. ראשית, לנצ'יה מבטיחה כי תציג 3 דגמים חדשים, אחד בכל שנתיים, כאשר הראשון יוצג ב-2024. מדובר בדור הרביעי לאפסילון הקטנה, אך בלנצ'יה מציינים כי לא מדובר עוד במכונית מיני: האפסילון החדשה תעלה כיתה היישר אל קטגוריית הסופר-מיני עם אורך של 4 מטרים ותציע גם הנעה חשמלית לגמרי. האם היא תתבסיס על מכלולי פיג'ו 208? עוד מוקדם לדעת.

מנכל לנציה - לוקה נפוליטנו
לוקה נפוליטנו, מנכ"ל לנצ'יה

שנתיים לאחר מכן, ב-2026, תציג לנצ'יה דגם חדש, שבשלב זה מכונה "ספינת הדגל", אך עם אורך של 4.6 מטרים, מדובר ככל הנראה במכונית סדאן חדשה. בלנצ'יה מציינים כי זו גם השנה בה יחול המהפך והיא תייצר רכבים חשמליים בלבד. ב-2028 יוצג דור חדש ל"דלתא", כאשר לנצ'יה מציינים שאורכה יעמוד על 4.4 מטרים והיא תזכה ל"עיצוב שרירי". ערכי עיצוב הפנים שיובילו את המותג נקראים S.A.L.A – Sound, Air, Light ו-Augmented, כשהמילה SALA באיטלקית משמעותה חדר או סלון.


לנציה גמא
לנצ'יה גמא

לדברי לנצ'יה, שלושת הדגמים הללו יכסו 50% מדרישות השוק ובהתאם יסייעו בצמיחת המותג והקונצרן. מכירות הרכבים יעברו למודל דיגיטלי, כאשר השאיפה היא ל-50% מכירות ברשת, זאת לצד חזרה לשווקים גלובליים עם פתיחה של 100 סוכנויות חדשות ב-60 ערים אירופאיות מרכזיות. למשימה הוקצו 5 מנהלי איזור למדינות צרפת, גרמניה, ספרד, בלגיה והולנד. הבחירה במדינות הללו הגיעה לאור תוכנית הצמיחה של המותג, כאשר ספרד, בלגיה וצרפת נבחרו בעקבות החיבה לתוצרת איטלקית, הולנד וגרמניה מובילות בתחום מכירות הרכב באינטרנט ובנוסף שלושת הדגמים העתידיים של לנצ'יה משתייכים לקטגוריות המובילות בשווקים אלו.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה