דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס LX בישראל: מ-890,000 שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי שלושה דורות שזכו להצלחה בארה"ב ובמדינות המפרץ, הדור הרביעי של לקסוס LX הוא הראשון שנוחת בישראל. מדובר באח יוקרתי לטויוטה לנדקרוזר 300 - שאף הוא אינו משווק כאן בהיעדר תקינה מערבית. תג המחיר מתחיל ב-890 אלף שקלים ומסתיים מעל מיליון שקלים לגרסה הבכירה.

כבסיס משמשת שלדת סולם חדשה (TNGA-F) וקשיחה יותר מזו של הדור היוצא, המאפשרת באמצעות שימוש נרחב באלומיניום (דלתות צד למשל) הפחתת משקל של 200 ק"ג. בחרטום ממוקם מנוע V6 בנזין כפול-מגדשים עם 409 כ"ס, 26 כ"ס יותר מה-V8 בנזין האטמוספרי בנפח 5.7 ליטר ב-LX570 הקודם.

לקסוס LX

המנוע הקטן יותר מאפשר מיקום אחורי ונמוך יותר של מערכת ההנעה בתוך השלדה, ובכך מוסר משקל מהחרטום. המנוע מחובר לתיבת 10 הילוכים אוטומטית (שמונה בעבר) עם הנעה כפולה-קבועה והילוך כוח, והוא מאפשר שיפור משמעותי בביצועים עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-6.9 שניות, 0.8 שניות פחות מה-LX570 הקודם.
תצורת המיתלים נותרה זהה ל-LX570 היוצא (עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור) אבל הגיאומטריה שונתה עם מהלך מתלה ארוך יותר מלפנים ומיקום שונה של בולמי הזעזועים מאחור, במטרה לשפר את נוחות הנסיעה. הם נתמכים קפיצי סליל ובגרסאות הבכירות עם בולמי זעזועים אדפטיביים, ומערכת הידראולית המאפשרת הגבהת מרכב והגדלת מרווח הגחון.

לקסוס LX

רשימת עזרי השטח כוללת בורר מצבי נהיגה שטח (אוטומטי, כורכר, חול, בוץ, שלג עמוק וסלעים) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר, ומאפשר כעת הפעלה גם ב-4H (רק בהילוך כוח בדגם היוצא). כבעבר יש גם בקרת זחילה, מעין בקרת שיוט לשטח, ומערכת סיוע לתמרון בשטח טכני הבולמת את הגלגל האחורי פנימי ומסייעת להקטין רדיוס סיבוב.

עם זאת, סבכת שעון החול עצומת הממדים פוגעת בזווית הגישה (21 לעומת 25 מעלות ב-LX570). גם מרווח הגחון קטן ב-2 ס"מ (20.5 ס"מ) וחישוקי הענק ("20 בגרסאות הבסיס, "22 בבכירות) פגיעים בנהיגת שטח.

לקסוס LX

הממדים דומים ל-LX היוצא, עם בסיס גלגלים זהה (285 ס"מ). אבל הוא ארוך ב-1.5 ס"מ (509.5) רחב ב-1 ס"מ (190 ס"מ) ונמוך ב-2.5 ס"מ (188.5 ס"מ). סביבת הנהג כוללת צמד מסכי מגע בקונסולה המרכזית. עליון ("12.3) לשליטה במערכת שמע וניווט, תחתון ("7) לבקרת האקלים.

לקסוס LX

רשימת האבזור בגרסת הכניסה "קיושו" כוללת בין היתר ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים (חימום גם לאחוריים), מצלמות חניה היקפיות עם אפשרות תצוגה גם מתחת לגחון בנסיעת שטח, בקרת אקלים מפוצלת לארבעה אזורים, משטח טעינה אלחוטי ודלת תא מטען חשמלית.

הגרסה האמצעית מכונה "הדורי" והיא מוסיפה סגירת דלתות רכה, תצוגת נתונים עילית, מקרר מתחת למשענת היד, מערכת שמע משודרגת (מארק לווינסון עם 25 רמקולים), ושדרוג תנאי השירות של היושבים מאחור עם צמד מסכים בגב המושבים הקדמיים, אוורור למושבי השורה השניה, ווילונות הצללה לחלונות הצד.

לקסוס LX

הגרסה הבכירה נקראת "טקומי VIP" והיא מוותרת על שורת המושבים השלישית ומציבה בשורה השניה צמד כורסאות מתכווננות חשמלית עם הדום לנוסע מימין וקונסולה מרכזית ביניהם עם מסך מגע לשליטה במערכת הבידור-נוחות, משטח טעינה אלחוטי ושקע חשמל.

כל הגרסאות מצוידות במערכות הבטיחות המתקדמות של לקסוס לרבות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת.

לקסוס LX

לקסוס LX - מחירים:

לקסוס LX600 קיושו יעלה 889,900 שקלים
לקסוס LX600 הדורי יעלה 949,900 שקלים
לקסוס LX600 טקומי VIP יעלה 1,049,900 שקלים 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה