דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פורסמה הטבת שווי שימוש לעובדים בחל''ת

Getting your Trinity Audio player ready...

רשות המסים מפרסמת בימים אלו הנחיות מיוחדות בעניין חיוב שווי שימוש ברכב לעובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת). על פי ההנחיות, תתאפשר זקיפת שווי שימוש יחסי לעובדים אשר הוצאו לחל"ת והחזירו את הרכב למעסיק.

ככלל, מעסיק שהעמיד לרשות העובד רכב צמוד, נדרש לזקוף לעובד הכנסה בהתאם לשווי שנקבע בתקנות מס הכנסה. על כן, מעסיק שהעמיד לרשות עובד רכב צמוד נדרש לחייב את שכרו של העובד בשווי השימוש על פי התקנות, וגם כאשר הרכב היה ברשות העובד רק בחלק מהחודש הרי שיש לזקוף שווי רכב מלא. החריג לכלל זה, הוא מצב בו לא מתקיימים יחסי עובד - מעביד  במהלך חודש קלנדרי מלא, כלומר בעת תחילת עבודה או סיומה (כגון: פיטורין), ובמצב זה ייזקף שווי רכב באופן יחסי לימי ההעסקה במהלך החודש.

מגרש ליסינג

על פי ההנחיות החדשות, הוחלט להקל ולקבוע כי עובד שיצא לחל"ת בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, ובאותו מועד או לאחריו החזיר את הרכב שהוצמד לו למעסיק, ייזקף לו שווי שימוש ברכב באופן יחסי לימים בחודש בהם הרכב היה ברשותו. זאת במקום זקיפת שווי שימוש לחודש מלא כפי שנקבע בתקנות מס הכנסה. שווי שימוש יחסי יחושב גם בעת חזרתו של עובד מחל"ת, במידה וקיבל רכב מהמעסיק במהלך החודש.

שווי השימוש יחושב כאמור, לפי מועד החזרת הרכב למעסיק, ולא לפי מועד יציאת העובד לחל"ת. כמו כן, התנאי להקלה הוא שממועד החזרת הרכב למעסיק על ידי העובד ועד לחזרת העובד לעבודה לא העמיד לרשותו המעסיק רכב.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. הכל טוב ויפה - אבל תמיד עדיף יד שנייה 
    מני, 05-04-2020

    וואלה להחזיק רכב ליסינג מחברה זה לרוב לא משתלם (אלא אם יש לכם מעסיק זהב), כי ביננו - בן אדם נורמלי, לא נוסע אלפי קילומטרים בחודש אז זה פשוט לא מצדיק. לנו יצא לקנות נירו, כמעט כמו חדש בטרייד מוביל, היא הייתה בת 3 ובמצב מעולה, גם היברידית וחסכונית - אבל הכי חשוב - כבר ספגה את ירידת הערך שלה. אני חושב שלא משנה איך נסובב את זה - יד שנייה תמיד עדיף

    סגור תגובה

  • 2. השתלמות ליסינג 
    דוקטור רכב, 06-04-2020

    מדינת ישראל הרגה את ענף הליסינג בגלל החזירות שלה לגביית מיסים ושווי שימוש. רק אנשים שנוסעים מעל 20000 ק"מ בשנה בודקים את העלות מול תועלת של הסכמי הליסינג. . רוב אנשי ההיטק החזירו את הרכבים. וכתוצאה מכך אותה תיירות שהגיעה לפריפריה בסופי שבוע מתה. ומדינת ישראל הפסידה שוב. מדינת ישראל מחפשת את החור שבגרוש בכל פינה בלי ראייה לטווח ארוך. ככה לא מנהלים מדינה . מצטער! לא בתחבורה ולא בבריאות.

    סגור תגובה

חזור למעלה