דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'ילי גיאומטרי C - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

צילום וידאו: אריאל זנדברג ושלו שטיינבאום

עריכת וידאו: שלו שטיינבאום

ג'ילי היא לא היצרנית הסינית הראשונה שמגיעה לישראל. היא גם לא הראשונה שמגיעה לכאן עם רכבים חשמליים בלבד, אבל היא בכל זאת קצת שונה. לעומת מותגים אחרים שנחתו כאן לאחרונה, בהם אייווייז, מקסוס, סרס וסקייוול, ג'ילי היא לא חברה קטנה וצעירה שנולדה אל העידן החשמלי. מדובר באחת מענקיות הרכב של סין, שמייצרת מיליוני כלי רכב מדי שנה ומחזיקה בבעלות מלאה על וולוו השבדית, וגם באחזקות במותגי סמארט ואפילו מרצדס. 

אז עכשיו ג'ילי מגיעה אלינו, בשלב הזה עם תת המותג "גיאומטרי", שמיועד לתחום החשמל. היבואנית היא קבוצת יוניון, יבואנית טויוטה שכבר צברה קצת ניסיון בעולמות החשמל עם GAC, ומחזיקה גם בחברת עמדות הטעינה EV-Edge.

דגם הבכורה, הגיאומטרי C, מכוון לפלח הביניים של קטגוריית רכבי הפנאי: הוא גדול יותר מ-MG ZS ומיונדאי קונה, אבל קטן יותר מסקודה אניאק ויונדאי איוניק 5. אפשר להקביל אותו, בעולמות המסורתיים יותר, לרכבים כמו טויוטה C-HR או קיה אקסיד. אחרי כל ההקדמה הארוכה הזו, הגיע הזמן לבדוק לעומק את המוצר החדש ולסכם נהיגת בכורה של כמה מאות קילומטרים ארוכים.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'ילי גיאומטרי C


ג'ילי גיאומטרי C, מנוע חשמלי, 204 כ"ס, סוללת 70 קוט"ש, מ-142,900 שקלים

יתרונות

חסרונות

עיצוב פנים

תפעול חלק מהמערכות

ביצועים

מרווח ראש מאחור

טווח נסיעה

  התנהגות כביש

צפייה בתוכן ג'ילי גיאומטרי C - מבחן רכב


עיצוב

מדובר לטעמנו ברכב נאה בהחלט, גם אם לא מסובב ראשים. הגריל האטום בחזית מבהיר מיד שמדובר ברכב חשמלי, ואילו פנסי הלד המוארכים אחראיים על יצירת המראה המודרני. חישוקי 18 אינץ' תורמים אף הם להופעה, ואילו הגג המשתפל מזכיר רכבי פנאי-קופה כמו קיה אקסיד או מאזדה CX-30. החלק האחורי מעט מגושם, והמימדים בפועל גדולים מכפי שהם נראים במבט ראשון.

באופן די חריג, הרכב משווק בישראל בארבעה צבעי מרכב בלבד: לבן, תכלת, כסוף ואדום. רכב המבחן צויד בחבילה האופציונלית (1,500 שקלים נכון למועד פרסום הכתבה) שמוסיפה למפרט גם גג מושחר, קליפרים זוהרים לבלמים וריפודים שונים מבפנים.

ג'ילי גיאומטרי C

תא הנוסעים מרשים הרבה יותר מהעיצוב החיצוני. המראה נקי, מינימליסטי, כמעט עתידני; אהבנו את הטקסטורות הייחודיות בקצוות של הדשבורד ובדלתות, את הקונסולה הצפה-למחצה ואת הגוונים הנאים של חומרי הדיפון. מסך מולטימדיה מרכזי גדול מצליח לפצות על לוח מחוונים קטן יחסית. תאורת אווירה שמגיעה גם במקומות יצירתיים יחסית משפרת את הנראות בלילה, ואנחנו רק נשמיע תלונה על איכות החומרים הבסיסית. ג'ילי הצליחה להסוות לא רע את הפלסטיקה הפשוטה באמצעות העיצוב המתוחכם.

ג'ילי גיאומטרי C

תא הנוסעים

עמדת הנהג נאה ומזמינה. המושבים רכים וגדולים במידה מספקת, ואילו הכוונון החשמלי מאפשר למצוא תנוחת ישיבה בקלות יחסית. היינו שמחים לטווח כוונון רחב יותר של גלגל ההגה. הראות החוצה טובה.

הסלולארי מתמקם מיד במשטח הטעינה האלחוטית, ובהמשך הקונסולה המרכזית נמצאים עוד לא מעט תאי אחסון שימושיים עבור יתר החפצים. בתקרה ישנו תא למשקפי שמש ומתחת לקונסולה ישנו חלל אחסון נוסף.

ג'ילי גיאומטרי C

ההתממשקות למערכות המוכרות מתבצעת בצורה פחות חלקה. לוח המחוונים הדיגיטלי קטן ועמוס במידע וגם לא תמיד מציג את מה שרוצים: אם עברתם את ה"מהירות המומלצת", למשל, לא תוכלו לראות את צריכת החשמל הממוצעת. מסך המולטימדיה הגדול - 12.3 אינץ' - לא כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. היבואנית אמנם התקינה ברכבים אפליקציית ווייז וגם צירפה דונגל לטובת חיבור האינטרנט, אך העסק עובד בצורה שלעיתים מקרטעת. כפתור ווליום מצאנו רק על גלגל ההגה, ואילו כפתורי המגע הנאים שלפני ידית ההילוכים - שאחראיים על ניתוק בקרת היציבות ושילוב המערכת לבקרת גלישה במדרון - נלחצים בטעות לא פעם אחרי שמושיטים יד תמימה לסביבתם.

ג'ילי גיאומטרי C

אבל יש לנו גם הרבה דברים טובים אחרים לומר על מערכת המולטימדיה הזו, שכוללת תצוגה ברורה ומפורטת של צריכת החשמל ומצבי הנהיגה השונים, מאפשרת שליטה נוחה כמעט בכל פיצ'ר של הרכב וגם נהנית מרזולוציה גבוהה.

רשימת האבזור כאן עשירה במיוחד, וכוללת גג שמש פנוראמי גדול, עם כיסוי עבה יחסית אך ללא אפשרות פתיחה; בנוסף יש כאן גם זכרונות לכוונון המושבים, חימום למושבים, מראות צד מתקפלות, מראה מרכזית מתכהה, תאורת לד ראשית, תצוגה עילית מצוינת (בגרסה הבכירה בלבד) ועוד.

ג'ילי גיאומטרי C

מערכת השמע מתוצרת Bose כוללת 8 רמקולים ומציעה איכות מצוינת לעומת מערכות עממיות אחרות, אך לא מגיעה אל הדיוק ויכולות הבאס של מערכות ממותגות אחרות - לרוב כאלו שנמצא בדגמי יוקרה.

בנוסף יש מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת מימד, שמופעלות אוטומטית עם הפעלת האיתות במהירויות תמרון איטיות. המצלמות מתפקדות היטב ומאפשרות גם הקלטה של קטעי נסיעה אחרונים מ-4 זוויות שונות. מישהו אמר טסלה?

גם היצע אביזרי הבטיחות נדיב, וכולל בלימת חירום אוטונומית רגישה מדי (הופעלה פעמיים שלא לצורך במהלך המבחן), מערכת יעילה לתיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, אורות גבוהים אוטומטיים וניטור שטחים מתים במראות הצד. מבחן ריסוק מערבי עדיין לא בוצע לדגם.

ג'ילי גיאומטרי C

המושב האחורי מפתיע לטובה: הרכב אמנם לא נראה גדול מבחוץ, אך בסיס גלגלים של 270 ס"מ הוא נתון חריג בקטגוריה הזו. בהתאם, המרווח לברכיים מצוין וגם רוחב המושב לא רע. הנמכת הגג לטובת העיצוב, יחד עם גג השמש הפנוראמי, גוזלת מעט ממרווח הראש; כדי להתמודד עם זה הנמיכו את המושב, ויצרו נקודת תורפה נוספת...

הנוסעים מאחור יהנו גם מפתח מיזוג בודד ושקע USB לטעינה. הרצפה כמעט-שטוחה.

תא המטען מציע נפח רשמי של 417 ליטרים, נתון שהיה יכול להיות טוב בהרבה לולא הזווית החדה של הגג. הנפח עצמו סביר והגישה יחסית נוחה. מתחת לרצפה מסתתרים עוד תאי אחסון נוספים ואילו מתחתם ישנו גלגל חלופי מוקטן. לא פריט נפוץ ברכבים חשמליים.

ג'ילי גיאומטרי C

נוחות נסיעה

בדרך כלל, רכבים חשמליים נוטים להיות פחות נוחים לנסיעה - פועל יוצא של הקשחת המתלים עקב המשקל הרב. יש חריגים כמובן, אבל בג'ילי לא היו צריכים מלכתחילה להתמודד עם בעיה מיוחדת - שכן הרכב שוקל כ-1.6 טון בסך הכל, משקל סביר לגמרי. יכולת הספיגה מצוינת כמעט בכל מצב, על שיבושים גדולים וקטנים כאחד, כאשר רק במצבי קצה - למשל על בורות עמוקים וחדים - נרשמת טלטלה ברכב.

מחוץ לעיר הנוחות גם כן טובה מאוד, וכך גם בידוד הרעשים: רעשי מנוע כמובן לא קיימים, רעשי כביש ורוח מופיעים רק מעל 100 קמ"ש - ועולים לטונים שקצת מפריעים רק במהירות גבוהה בהרבה.

ג'ילי גיאומטרי C

יחידת הנעה

ג'ילי גיאומטרי C מצוידת במנוע קדמי בהספק של 204 כוחות סוס (150 קילוואט), נתון שהפך נפוץ מאוד ברכבים חשמליים. המומנט עומד על 31.6 קג"מ והתאוצה המוצהרת ל-100 קמ"ש אורכת 7.7 שניות בלבד. 

במצב "אקו" השגרתי (אין מצב "נורמל") התאוצות ליניאריות ומאוד משכנעות. מעיכה עמוקה של הדוושה הימנית תוביל ליציאה נמרצת מהמקום, אך זה רק הפרומו למה שקורה במצב הנהיגה הספורטיבי. כאן כדאי להיות זהירים בהרבה עם המצערת, מכיוון שכל לחיצה חזקה מובילה לסחרור גלגלים קולני ולא מאוד יעיל. גם בהאצות ביניים הגלגלים הקדמיים מתקשים למצוא אחיזה; לא פלא שמרבית היצרנים בוחרים לשדך הספקים כאלו להנעות אחוריות ברכבים חשמליים.

ג'ילי גיאומטרי C

אחרי שהאחיזה מושגת, מתקבלת תאוצה מהירה במיוחד. כן, כזו שמדביקה את הגב למושב, מורחת את הנוף בחלונות וכל קלישאה אחרת שאתם מכירים בנוגע לרכבים חשמליים. התאוצה הזו ממכרת, והיא מרשימה לא פחות גם בעקיפות מאומצות ובעליות. סחתיין.

מצב "אקו פלוס" מאלחש את התאוצות וגם מנתק צרכני חשמל אחרים כמו תאורת האווירה, חימום המושבים ואפילו המיזוג. ויתרנו עליו בנימוס.

ג'ילי גיאומטרי C

בלימה רגנרטיבית מתאפשרת כאן ב-3 רמות שונות, כאשר הבחירה ביניהן מתבצעת באמצעות תפריטי המולטימדיה. במצב המוגבר ביותר ניתן כמעט לנהוג ברכב בדוושה אחת. 

רכב המבחן צויד בסוללה הגדולה מבין השתיים, בעלת קיבולת של 70 קוט"ש וטווח נסיעה מוצהר של 460 קילומטרים. ניתן כנראה להתקרב למספר הזה בנהיגה מתונה יחסית; אנחנו נהגנו בכבישים בין עירוניים במהירות של 110-120 קמ"ש ומדי פעם גם האצנו בחוזקה, כך שסיימנו את המבחן עם נתון צריכת חשמל של 180 וואט-שעה לק"מ - שווה ערך לטווח של כ-400 קילומטרים. לא רע.

ג'ילי גיאומטרי C

טעינה ביתית תלת-פאזית (11 קילוואט) תאפשר מילוי של הסוללה הגדולה בתוך 6 שעות וקצת. טעינה מהירה מתאפשרת בקצב מירבי נמוך יחסית של 75 קילוואט, מה שאומר שניתן יהיה למלא את הסוללה מ-20% ל-80% בתוך קצת פחות מ-40 דקות. אנחנו איתרנו עמדה של 50 קילוואט, ומילאנו באמצעותה את הסוללה בקצב מירבי - שהואט כרגיל אחרי שהגענו ל-80% סוללה.

ג'ילי גיאומטרי C

התנהגות כביש

זו לא מכונית ספורטיבית באופיה, ואין כאן שלדה מלוטשת נוסח פיג'ו 2008 למשל. אבל אחיזת הכביש טובה מאוד, הרכינה מינימלית והתחושה בבלמים סבירה בהחלט. את התזכורת לכך שמדובר במכונית בנזין שהוסבה לחשמל אנחנו מקבלים במצבי הקצה - שם חלוקת המשקל לא מספיק מאוזנת ואובדן האחיזה עלול להתגלות במפתיע. מדובר בסיטואציות באמת נדירות.

ג'ילי גיאומטרי C

סיכום

ג'ילי גיאומטרי C היא מכונית מצוינת כמעט בכל פרמטר שבו בוחנים אותה: היא נראית טוב מבחוץ ובעיקר מבפנים, מאובזרת היטב, זריזה מאוד, נוחה לנסיעה, שימושית ומרווחת באופן יחסי ונהנית מטווח נסיעה נדיב. החסרונות נמצאים בתפעול של חלק מהמערכות, במרווח הראש מאחור ובהתנהגות הכביש בסיטואציות מסוימות. 

אבל השורה התחתונה כאן חייבת לכלול גם את המחיר, שכן נכון לסוף 2021 הגיאומטרי C מתומחרת כמו מכונית משפחתית ממוצעת - ומציעה תמורה עדיפה על פני ג'יפונים חשמליים אחרים בטווח מחירים דומה, בעיקר בהיבטים של טווח הנסיעה, הביצועים והאבזור. כל עוד המחיר הזה ישמר, המתחרים יצטרכו להתמודד עם תחרות קשה במיוחד.

לצפייה בכל דגמי ג'ילי בישראל

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מה עם מבחן ריסוק 
    אורי, 11-12-2021

    הרכב סופר מסקרן ומציב רף חדש ואתגר מבחינת מרחק, נוחות ואבזור.
    אבל אין לרכב מבחן ריסוק. הדגם הקודם של גילי בארץ זכה לציון נמוך במבחן ריסוק - וזאת הסיבה לדעתי שלא הצליח. היה דומה ל MG עם טווח יותר גדול אבל חלש בהרבה בריסוק.

    סגור תגובה

  • 2. בעל טיוטה  
    אילן , 22-03-2022

    כתבה מעולה ,חסר מידע על טיפולים ועלותם ,כל כמה זמן צריך לעשות טיפול, עלות הקמת עמדת הטענה ביתית ,לידיעת הקהל טיפולים בטויטה בארץ יקרים , והיבואן בעייתי מאוד ,וזה מניסיון אישי מר במיוחד ,עלות 4 פלגים מקוריים בחול 54 שקל ,עלות בטויטה 570 שקל ,טיוטה לא מוכנים להגיד מה הפלג הנכון משקרים בנושא למרות שהמידע באתר ,כאשר שאלתי אמרו המידע לא מעודכן ,כאשר הכנסתי את הרכב לטיפול במוסך שלהם שיקרו ואמרו שאני צריך להחליף רפידות קידמיות ואחוריות , והודו ששיקרו ,מדדתי מולם רפידה מהמחסן לעומת רפידה מהרכב ,

    סגור תגובה

  • 3. בעל טיוטה  
    ישראלי ישראל, 05-09-2022

    סוכנויות של טיוטה היו פעם טובות עם מנהלים מוסריים ואיכותים, אבל שבעלי המניות רוצים יותר דיוידנדים הם מחליפים את המנהל במנהל או מנהלת שלא רואים בעינים ומשקרים חופשי, אמרו לי שגומיות הציריות קרועות ייש להחליפן, כמובן במחיר בשמיים, סירבתי, אחרי שבועיים עברתי בדיקת רישוי מדוקדקת וקפדנית וחוץ מהברקת פנסים לא היתה כל בעיה עם הרכב, חוץ מזה טיוטה גם התקלקלה ביבוא דגמי רכבים חדשים, לדוגמא רציתי לקנות יאריס קרוס אורבן וראיתי סרטים מהממים ביוטוב, מסתבר שהחברה בארץ מיבאת דגם "עני" של היאריס ללא גלגלי מגנזיום שחור, ללא מערכת שמע של JBL ללא פתיחה או סגירה חשמלית של המטען, פשוט הם מזמינים רכב ערום ומתקינים מערכת קול סינית, גלגלים טסוט הפשוטות ביותר, שום אבזור שקיים בדגמים שנמכרים בחול, פשוט מוכרים כלום בהרבה כסף, אני לא אקנה יותר טיוטה ובגללכם.

    סגור תגובה

  • 4. עבודה מהבית 
    צחי דבש, 09-10-2022

    דרוש/ה נציג/ת שירות לקוחות-לא מוקד!! ללא מכירות!!
    שכר-48 לשעה, א-ה 8-17 הגשת מועמדות במייל - workingnowonline12@gmail.com

    סגור תגובה

  • 5. אחלה 
    נחום תקום, 30-01-2024

    איך רואים פה מבחן דרך בוידיאו

    סגור תגובה

חזור למעלה