דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ג'יפ צ'ירוקי 2.4 (יבוא מקביל) - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


עולם הרכב הישראלי משתנה - אפשר להביא מכוניות בתקינה אמריקאית, אפשר לייבא מכוניות במקביל ליבואנים הרשמיים ומקובל יותר ויותר למכור מכוניות חדשות לגמרי "0 קילומטרים" על השעון, אבל כיד שנייה ובהנחה משמעותית. קחו את כל אלה ביחד ותקבלו את "אוטו מקס", החברה החדשה של מספר משקיעים ובהם ינון עמית שניהל את חברת אלבר ורונן לוי, שניהל את המוסך הירושלמי המרכזי של רנו-ניסאן בירושלים.

בסוכנות החדשה שלהם בראשון לציון אפשר למצוא את רכבי ג'יפ האמריקאי ביבוא מקביל, לצד מכוניות חדשות "0 קילומטרים" של מאזדה, מיצובישי ואחרים. אנחנו לקחנו את ג'יפ צ'ירוקי שהם מביאים בעצמם לישראל. הגרסה היא זו שמצוידת במנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר עם הנעה קדמית בלבד (2X4), ברמת הגימור Latitude. מחירה הרשמי הוא 275,000 שקלים ובתקופת ההשקה היא נמכרת ב-250,000 שקלים.

אצל היבואן הרשמי, מכשירי תנועה, מחירי הצ'ירוקי נעים בין כ-270 לכ-320 אלף שקלים אבל קשה מעט להשוות, כיוון שרמות הגימור אינן זהות בין אוטו מקס לבין מכשירי תנועה וכיוון שהיבואן הרשמי מביא את כלי הרכב עם מנוע גדול יותר (3.2 ליטר, 271 כ"ס) ועם הנעה לכל הגלגלים (4X4).

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ג'יפ צ'ירוקי

ג'יפ צ'ירוקי, בנזין 2.4 ליטר, 184 כ"ס, הנעה קדמית, 250,000 שקל

יתרונות

חסרונות

שימושיות
הנדסת אנוש

עיצוב בעל נוכחות
תיבת הילוכים

אבזור
יכולת שטח


ג'יפ צ'ירוקי
ג'יפ צ'ירוקי. מקדימה כתוב ג'יפ

עיצוב

פרצוף יפני זועם. כך נראית החזית של ג'יפ צ'ירוקי - הפנסים הצרים, כמו עיניים מזרח אסייתיות, נישאות מצדי ומעל לגריל מלא שיניים בוהקות, מתחת לכיתוב Jeep המיתולוגי. גריל השיניים מזכיר את האווירה המיתולוגית, אבל מלבדו ומלבד הסמלים הבוהקים קשה להבחין שמדובר בג'יפ של ג'יפ.

וזה לא אומר שמלבד החזית שצריך להתרגל אליה היתר אינו יפה. שאר הצ'ירוקי נאה מאוד - יש בו מעט קימורים אירופיים והרבה קווי קרוסאובר קלאסיים. היינו מסתדרים בלי מדרגות הצד.

ג'יפ צ'ירוקי
ג'יפ צ'ירוקי. מבחוץ לא תוכלו להבדיל

תא הנוסעים

בחוץ מצאנו מעט אזכורים לג'יפ המקורי, בפנים מצאנו עוד שניים חביבים ביותר (מלבד לוגו הכרום, כמובן). האחד הוא ההטבעה על ההגה "Since 1941" באותיות רטרו נוסטלגיות. השני דורש ראייה חדה מעט - בתחתית המסגרת השחורה של החלון הקדמי משתנה לפתע הקו והופך לצללית של הוויליס המקורי כשהוא מטפס על תלולית. אהבנו!

חוצמזה אין חדש - האווירה בפנים אינה ג'יפית-מיוחדת, אלא טבעית, נעימה וקלאסית לעידן הקרוסאוברים. הקווים הכללים נעימים וישנן מסגרות מצופות בפלסטיק דמוי מתכת בכמה מוקדים. בתוך הסביבה הזאת מפוזרים המוני פרטים - כפתורים, מחוונים, חוגות והרבה פרטי מידע שכתובים על הצגים למיניהם ומכבידים מעט על התפעול וקריאת הנתונים, בעיקר תוך כדי תנועה. לשם המחשה - מצאנו לא פחות משלושה מצפנים שונים שיכולים להציג בו זמנית את כיוון הנסיעה.

עוד הערות על הנסת האנוש - לא מעט ממיקומי הכפתורים אינו נגיש וכך גם מחזיקי הכוסות. בצד החיובי של הנדסת האנוש ישנו תפעול מצוין של לא מעט מערכות מגלגל ההגה וגם פתחי המיזוג הגדולים והטובים. איכות החומרים וההרכבה נראית מצוינת, אם כי תוך כדי תנועה שמענו רעשי הרכבה די מעיקים, בעיקר מאזור מושבי העור האחוריים.

מושבי העור של ג'יפ צ'ירוקי רכים ונעימים וההתאמה שלהם לגוף תשתנה לפי ממדי הגוף. מדרס כף הרגל לא מאוד נוח, אבל במושב מותקנת מערכת חשמלית תלת ממדית לתמיכה בגב התחתון, כלומר - אפשר לקבוע את עומק התמיכה וגם את המיקום שלה במעלה הגב. מראת הצד השמאלית אינה מוצלחת - היא קטנה מדי וגם מגדילה, כך שהשטח שהיא מכסה אינו גדול והשטח המת - דווקא כן.

לצד מושבי העור, הנהג והנוסע שלצדו נהנים מרמת פינוק ושימושיות גבוהה במיוחד: ביניהם ישנו תא גדול עם מגרעות למטבעות ושקעי טעינה - 12V וגם USB לטעינה. נוסף על כך - שקע טעינה מלפנים ולצדו חיבורי USB, AUX ו-SD שמאפשרים חיבור למערכת הקול בעלת צג המגע הגדול שכוללת גם מצלמת נסיעה לאחור, חיבוריות בלוטות' ושליטה מההגה. עוד סביב הנהג והנוסע: תא שימושי נפתח מעל צג המגע, תא גדול ומפתיע שמוטבע בתוך מושב הנוסע, נפח אחסון יפה מתחת לצמד המושבים הקדמיים, תא מאוד נוח לטלפונים ליד שקעי הטעינה וגם תאים לא מאוד גדולים בדלתות, שמתאימים לשני גדלי בקבוקים. ברשימת האביזרים ברכב המבחן מצאנו גם גג פנורמי לכל אורך תא הנוסעים שחציו נפער לרווחה, נוריות קריאה מלפנים ומאחור, בקרת שיוט וגם חימום למושבים ולהגה.

הגישה אל המושבים האחוריים מצוינת - זאת למרות פתחים מעט צרים והודות לדלתות שנפערות לרווחה. בתוך התא המרווח אינו גדול במיוחד. נוסעים בגובה 180 ס"מ ומטה יסתדרו היטב. המושב האחורי נוח יותר לשניים מאשר לשלושה. המושבים עצמם די נוחים והיושבים נהנים ממחזיקי כוסות במשענת למרפקים ומתנוחת ישיבה גבוהה ושולטת. את המושבים אפשר להטות קמעה קדימה ואחורה, ואפשר גם לקפל אותם לגמרי, כדי להגדיל את תא המטען. הבגאז' גדול יחסית, רף ההעמסה אליו מעט גבוה אבל הוא שימושי עם ווי תלייה לשקיות סופרמרקט ומבנה יעיל אם כי מעט עמוק.

ג'יפ צ'ירוקי
ג'יפ צ'ירוקי. וגם בפנים ההבדלים קטנים

נוחות נסיעה

הישיבה הגבוהה בתא הנהג של ג'יפ צ'ירוקי נוחה ויעילה. המתלים עצמם ביחד עם המשקל הרב של המרכב מספקים ריכוך נעים בדרך כלל, אם כי ספיגת המהמורות שלהן אינה יעילה: המתלים 'עסוקים' באופן קבוע ובפגמים בינוניים וגדולים המרכב מיטלטל מדי.

הבידוד מרעשים טוב בכל הקשור ברעשי רוח. עם זאת, רעשי הכביש נוכחים באופן קבוע במהירויות גבוהות.

מנוע ותיבת הילוכים

הג'יפ צ'ירוקי שנמכר באוטו מקס מגיע עם מנוע בנזין בנפח 2.4 ליטר שמייצר 184 כ"ס. המנוע אינו עוצמתי ברמה כזאת שעושה את הצ'ירוקי חורך אספלטים בשרני. ובכל זאת, הכוח שלו הרבה יותר ממספק. אפשר לשמור על קצב תנועה מהיר - וזאת למרות שכלי רכב כזה אינו מזמין נסיעה מהירה יתר על המידה.

תיבת ההילוכים שמעבירה את כח המנוע לגלגלים הקדמיים היא אוטומטית-קלאסית אבל יש בה לא פחות מתשעה הילוכים. מספר כזה של יחסי העברה מאפשר חלוקה יעילה מאוד של הכוח על פני כל תחומי המהירות, וגם ההעברות חלקות וטובות בדרך כלל. בדרך כלל - כי ישנם מצבים של שינוי מהיר בדפוס הנהיגה, למשל, האטה ממושכת שהופכת באחת להאצה. במקרים כאלה תיבת ההילוכים 'מתבלבלת' לעתים וההילוך נתקע ואינו עובר באופן חלק.

ג'יפ צ'ירוקי
ג'יפ צ'ירוקי. ההבדל הוא במנוע

התנהגות כביש

כפי שאנחנו נוהגים לומר, כלי רכב גדול, גבוה וכבד, אינו צפוי לספק חוויות נהיגה מדויקות ואתלטיות מדי, והצ'ירוקי אינו שונה מהמקובל בעניין הזה. תנוחת הנהיגה המיניוואנית מזמינה נהיגה שלווה. ההגה שלו 'מנותק', כלומר - אינו מעביר היטב את מה שקורה על הכביש לידי הנהג. גם זוויות הרכינה די משמעותיות. עם זאת, אחיזת הכביש טובה מאוד וההגה נעים מאוד לפעולה.

ג'יפ צ'ירוקי
ג'יפ צ'ירוקי. שולט ומנותק

שטח

אין מצב שנכתוב על ג'יפ של ג'יפ בלי להתייחס ליכולת השטח שלו. ובכן, בלי הנעה כפולה ובטח שבלי הילוך כוח ונעילות דיפרנציאלים אין מה לצפות כאן לחזרה לימי הוויליס או ה-CJים של ג'יפ. ובכל זאת, מרווח הגחון סביר מאוד, קל יחסית לראות את קצות המרכב והצ'ירוקי מוצק, כך שנהיגה זהירה בשבילים היא רלוונטית בהחלט ואפשר לצאת עם הצ'ירוקי לטיול משפחתי בשטח עדין וסלול יחסית.

ג'יפ צ'ירוקי
ג'יפ צ'ירוקי. פחות מחיר, ופחות הנעה

סיכום

למרות לוגו ג'יפ והאיור המוצלח בחזית תא הנוסעים, אין הרבה "ג'יפ" בצ'ירוקי - לפחות בגרסה נטולת ההנעה הכפולה, הגבהת המרכב ונעילות הדיפרנציאל. ברגע שלא מצפים ממנו להיות 'ג'יפ', אפשר ליהנות מתנוחת נהיגה גבוהה ויעילה ומרמות פינוקים ושימושיות גבוהות מאוד לארבעה עד חמישה נוסעים. הנוכחות הבולטת והסמלים של ג'יפ הם בונוס.


לדגמי ג'יפ בישראל - ג'יפ

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה