דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טויוטה קורולה קרוס - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...

מאז אמצע שנות התשעים, טויוטה ראב 4 היה חלק בלתי נפרד מההיצע של היצרנית היפנית, אחד מראשוני רכבי הפנאי הקומפקטיים שנעו על כבישי העולם, אם לא הראשון שבהם. אבל טרנד רכבי הפנאי המתעצם תפס את טויוטה לא מוכנה. ניסאן ג'וק נולד בשנת 2010, וסחף אחריו את תעשיית הרכב כולה - למעט טויוטה, שהגיבה באיחור ניכר.

ה-C-HR נולד רק בשנת 2016 וניסה לתפוס שתי ציפורים במכה אחת. מצד אחד, הוא הציג מימדים קטנים יחסית ועיצוב נועז, כזה שקורץ לסגמנט הג'יפונים הקטנים. מצד שני, הוא התבסס על פלטפורמת המשפחתיות של היצרנית ותומחר בהתאם - מה שאומר שהוא היה יקר מדי עבור ג'יפון קטן וצפוף מדי עבור ג'יפון קומפקטי.

זה לא ממש הפריע לו להפוך ללהיט מכירות, אבל לפני כשנתיים החליטה טויוטה לעשות סדר בעניינים. טויוטה יאריס קרוס הפך לנציג הרשמי שלה בסגמנט הקטן יותר של רכבי הפנאי, ואילו הקורולה קרוס הוצג כפתרון המשפחתי. וה-C-HR? הוא עדיין נמצא שם, אבל כעת הוא יפנה לנישה קטנה יחסית, אל הלקוחות שמחפשים את העיצוב הייחודי. הקורולה קרוס אמור לתפוס את מקומו בסגמנט החשוב ביותר של שוק הרכב.

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: טויוטה קורולה קרוס

טויוטה קורולה קרוס, 1.8 ליטר היברידי, 140 כ"ס, מ-168,990 שקלים
יתרונות חסרונות
צריכת דלק בידוד רעשים
אבזור בטיחות נוחות נסיעה
נסיעה חלקה בעיר ביצועי מנוע


צפייה בתוכן טויוטה קורולה קרוס - מבחן רכב

עיצוב

לטויוטה היו כמה הברקות עיצוביות בשנים האחרונות: לא רק ה-C-HR, גם הראב 4 ואפילו היאריס הנוכחית, הם רכבים בהחלט נאים ומקוריים. אבל הקורולה קרוס הוא לא חלק מהרשימה הזו. היצרנית היפנית בחרה כאן בסגנון שמרני, מפוהק משהו. קשה לזהות קשר ישיר אל הקורולה המוכרת, גם לא לרכבי הפנאי האחרים של המותג. כמה עוברי אורח שאלו אותנו אם הרכב הזה קשור איכשהו לסוזוקי קרוסאובר, אפשר להבין אותם.

אבל בטויוטה סימנו V על כל האקססוריז שמוכרים מג'יפונים אחרים: גריל אנכי, פסי גגון, קשתות בתי גלגלים מנופחות, חצאיות שחורות ופגושים מוכספים שאמורים להיראות כמו מיגון גחון. האם זה עוזר לקרוס להיראות כמו רכב פנאי קשוח? לטעמנו לא מספיק. אבל אנחנו גם מעריכים שלטויוטה יש לקוחות רבים שיעדיפו את הסגנון השמרני של הקורולה קרוס על פני המראה המוחצן של האחרים.

טויוטה קורולה קרוס

תא הנוסעים

סביבת הנהג דומה מאוד לזו של הקורולה הרגילה. יש כאן את אותם משטחים שחורים וגדולים באיכות סבירה (עם פלסטיקה נוקשה בחלק מהמקומות), אותם מחזיקי כוסות מבריקים שנוטים לצבור סימני אצבעות ואותה יחידת מיזוג מוכרת. אבל בקורולה קרוס נוסף תא אחסון נצרך לפני בורר ההילוכים, וגם הוחלפו המסכים.

מסך המולטימדיה כאן הוא בגודל 10.5 אינץ' והוא מציע קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל וגם תמיכה מלאה בעברית. כפתורי התפעול הפיזיים של המסך המוכר מורגשים כאן בחסרונם; כפתורי הווליום הקטנטנים הם לא באמת תחליף הולם לגלגלת נוחה. מצלמת הרוורס באיכות בינונית בלבד.

טויוטה קורולה קרוס

מול עיני הנהג ישנו לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', נאה ומודרני יותר מלוח המחוונים הותיק של הקורולה, אך כמוהו עמוס מאוד במידע ולא מציע תצוגות מתחלפות. 

ועוד כמה הערות קטנות לגבי תא הנוסעים: כפתורי חימום המושבים של הגרסה הבכירה נראים כמו אלתור מאוחר, ולא משתלבים בעיצוב הקונסולה. מחשב הדרך מסובך לתפעול, ואילו היצע חיבורי ה-USB משונה משהו: מלפנים ישנו שקע אחד בלבד בתצורה הרגילה, ואילו מאחור יש שני שקעי טייפ C.

טויוטה קורולה קרוס

מפרטי האבזור של הקורולה קרוס לא מחסירים אף פרט חשוב, אך גם לא מציגים פיצ'רים חדשניים או יוצאי דופן. גרסת הכניסה "אקטיב", שמיועדת לציי הרכב בעיקר, כוללת חישוקי 17 אינץ', מראות עם קיפול חשמלי, הנעה בכפתור, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד", מראה מתכהה ובקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור.

טויוטה קורולה קרוס

גרסת הביניים "דיינמיק" בעיקר משפרת את הנראות מבחוץ עם חישוקי 18 אינץ', מסילות גגון, פנסי ערפל מבוססי לד ושמשות כהות, ומוסיפה גם כניסה ללא מפתח ותאורת אווירה מינימלית.

ה"אדוונצ'ר" הבכירה בה נהגנו מציעה בנוסף גם גג שמש פנוראמי (שלא נפתח, אבל חצוי באמצעו על ידי קורה עבה), טעינה אלחוטית לסלולארי, ריפוד משולב עור וחימום למושבים הקדמיים.

טויוטה קורולה קרוס

מפרט הבטיחות, לעומת זאת, כולל כמה חידושים מעניינים: למשל, המערכת לבלימת חירום אוטונומית מזהה גם תנועה בנתיבים חוצים ולטענת היצרנית כוללת מצלמה עם זווית זיהוי רחבה בהרבה ומרחק זיהוי כפול; נוספה גם מערכת לסיוע בהתחמקות בתמרוני חירום, הפחתת מהירות בעקומות ומניעת האצה פתאומית, שעשויה למנוע תאונות מהסוג שפגשנו לאחרונה בארץ. בנוסף מציעה הקורולה קרוס 8 כריות אוויר, כולל כרית מרכזית בין הנוסעים מלפנים. כל המערכות מתעדכנות מרחוק בעת הצורך. מבחן ריסוק אירופאי טרם בוצע.

מושב הנהג נוח למדי והגישה אליו קלה. הישיבה גבוהה, אבל לא בצורה חריגה, ושדה הראיה טוב הודות לשטח חלונות גדול. מראות הצד גדולות אף הן ומספקות שדה ראיה רחב.

טויוטה קורולה קרוס

מאחור המצב שונה. בסיס הגלגלים של הקורולה קרוס עומד על 264 ס"מ בלבד, כמו של הקורולה האצ'בק וקצר מזה של הקורולה סדאן / סטיישן. המשמעות: מרווח הברכיים סביר, לא יותר, בדומה ל-C-HR. מנגד, מרווח הראש כאן עדיף באופן משמעותי וגם החלונות גדולים, מה שיוצר תחושה אוורירית ומוארת. לשלושה יהיה הרבה פחות נוח, מכיוון שהמושב האמצעי מאחור קטן יחסית ו"דוחף" לפנים את היושב בו. 

טויוטה קורולה קרוס

תא המטען מציע נפח של 403 ליטרים בגרסת הבסיס שכוללת גלגל חלופי, או 436 ליטרים בגרסאות היקרות יותר שלא מציעות גלגל כזה. המבנה נגיש ושימושי ובפועל מדובר בתא מטען  גדול יותר מכפי שמגלים המספרים. הכיסוי הנגלל של תא המטען עשוי בד דק, מה שפוגע בבידוד הרעשים. אבל על כך בהמשך.

טויוטה קורולה קרוס

נוחות נסיעה

כבר במטרים הראשונים של הנסיעה, אנחנו מבחינים בכיול מתלים רך. הקורולה קרוס רך יותר גם מהקורולה סדאן / סטיישן, ובעיקר הרבה פחות מרוסן מהן. על השיבושים הקטנים בעיר זה עוד עובד לא רע, והקרוס מצליח לשכך רבים מהמפגעים הקטנים. אבל פגישה מקרית עם פס האטה גדול או עם רצף שיבושים יוצרת טלטלה מוחשית יותר, שממשיכה גם במטרים שלאחר המפגע. 

טויוטה קורולה קרוס

מחוץ לעיר הנוחות טובה על כבישים איכותיים, אך גלים קטנים באספלט גורמים לקורולה קרוס לנוע בחוסר נוחות על מתליו. 

בידוד הרעשים הוא אחת מנקודות התורפה הבולטות של הקורולה קרוס. כל האצה קלה מלווה בצליל מתכתי מכיוונה של יחידת ההנעה, וגם כאשר מרפים מהדוושה הימנית שומעים רעשי כביש וצמיגים ניכרים.

טויוטה קורולה קרוס

 

מנוע ותיבת הילוכים

טויוטה קורולה קרוס מצויד ביחידת הנעה מוכרת בחלקה. בניגוד לשווקי אירופה, שמקבלים אותו עם הנעה היברידית שכוללת מנוע 2.0 ליטרים והספק של כמעט 200 כ"ס, אצלנו משווק הרכב עם מנוע בנפח 1.8 ליטרים, שבטויוטה מכנים "דור חמישי" להנעה ההיברידית. לעומת המנוע של הקורולה הרגילה או ה-C-HR, כאן ההספק צמח מ-121-122 ל-140 כוחות סוס. נתון המומנט המשולב הוא סוד שבטויוטה מסרבים לגלות.

טויוטה קורולה קרוס

עוד שינוי הוא בתגובתיות של יחידת ההנעה, שמצריכה ליטוף קל בלבד של דוושת ההאצה על מנת לתרגם את תנועת הרגל לפעולת המנועים. אבל למרות השיפור, אין כאן ביצועים מבריקים. אחרי זריזות מסוימת במטרים הראשונים, הקורולה קרוס מאיץ במתינות ובאיטיות מסוימת. נדרש טיפוס רועש לסל"ד גבוה על מנת לסיים עקיפה או לטפס בעליה, וגם אז לא מתקבלת תחושה של זריזות.

טויוטה קורולה קרוס

תיבת ההילוכים הרציפה אחראית במידה רבה לרמת הרעשים, אך היא תורמת לנסיעה חלקה בעיר ובפרברים. 

יחידת ההנעה ההיברידית של הקורולה קרוס מצליחה לנצל היטב את כוחו של החשמל ולדומם את מנוע הבנזין כמעט בכל הזדמנות. התוצאה היא צריכת דלק של 17.5 ק"מ לליטר במהלך המבחן המתון למדי שביצענו, נתון טוב מזה של הראב 4 החזק יותר - אך פחות חסכוני לעומת הקורולה הרגילה וה-C-HR. זאת על אף שיש פער של 40-45 ק"ג בלבד בין הקורולה המשפחתית לבין הקורולה קרוס.

טויוטה קורולה קרוס

התנהגות כביש

טויוטה קורולה קרוס מפגין רכינה מסוימת בעיקולים, פועל יוצא של כיול המתלים הרך, אבל אחיזת הכביש גבוהה למדי. עם זאת, כאשר האחיזה מסתיימת פתאום - מה שעלול לקרות בתמרוני חירום או סתם בנהיגה בקצב חוליגני - זה קורה בצורה מפתיעה, בעקבות היעדר התקשורת מהשלדה וההיגוי. או-אז יסטה הקרוס ממסלולו, עד שבקרת היציבות תנסה לתקן את הנעשה בצורה ברוטאלית למדי. פגשנו כבר רכבי פנאי מאוזנים יותר, גם אצל טויוטה.

טויוטה קורולה קרוס

סיכום

טויוטה קורולה קרוס, בניגוד ל-C-HR ולראב 4, לא מנסה להעיז או לחדש. הוא שמרן מאוד בעיצוב, על גבול האנונימי, ולא מציג גם אביזרים יוצאי דופן או חידושים טכנולוגיים אחרים. מהבחינה הפרקטית הוא יספק משפחה עם ארבעה נוסעים, על אף שיש מרווחים ממנו, והוא גם מציג מפרט עשיר של אביזרי בטיחות ונהנה מצריכת דלק חסכונית בהחלט.

אבל בכל הנוגע לאיכות הנסיעה, יש כאן מקום נרחב לשיפור. רמת הנוחות לא אחידה, בידוד הרעשים טעון שיפור, היכולת הדינאמית לא נוסכת בטחון בנהג וגם הביצועים לא מבריקים. 

השילוב של השם "קורולה", יחד עם ההנעה ההיברידית ותצורת הפנאי, מנבאים לקורולה קרוס הצלחה מסחרית כמעט מובטחת, ולא משנה מה נכתוב כאן. אבל הלקוחות שמעוניינים במוצר מגובש יותר אולי יעדיפו דווקא את הקורולה סטיישן, שגם זולה יותר בפער די משמעותי.

לצפיה בכל דגמי טויוטה בישראל

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה