דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

פיג'ו 308 סטיישן - מבחן רכב

Getting your Trinity Audio player ready...


פיג'ו 308, מכונית השנה 2014, נחתה בישראל לפני זמן לא רב. לא מדובר במכונית השנה שלנו (שנבחרה לאחרונה על ידי עשרות כתבי רכב ישראלים), אלא במכונית השנה של עיתונאי הרכב באירופה. לפני שפיג'ו 308 הגיעה ארצה, חשבנו לעיתים שהזכיה שלה בתואר הנכסף מונעת משיקולים פוליטיים או ממאבק בין כוחות שונים באירופה. אחרי מבחן מקיף שערכנו לה עם הגעתה, התברר של-308 החדשה יש המון מה להציע - ובהחלט מדובר במכונית שלא מתקשה להתייצב איפשהו למעלה בדירוג המכוניות המוצלחות של השנה.

מצד שני, כבר גילינו שיש לה כמה מגרעות, והבולטות שבהן אלו נוחות נסיעה בינונית בתוך העיר ומושב אחורי צפוף מדי. האם גרסת הסטיישן פותרת את הבעיות? והאם הסטיישן היא הגרסה הנכונה של הצרפתייה הלוהטת? על כל זה ועוד בפסקאות הבאות...

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פיג'ו 308SW


פיג'ו 308 SW, מנוע 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 130 כ"ס, החל מ-139,990 שקל

יתרונות

חסרונות

יחידת הנעה

תפעול מערכות בנהיגה

מרווח מאחור

תאי אחסון

נוחות ושימושיות

מחיר


פיג'ו 308 סטיישן

עיצוב

אחד האתגרים הגדולים בעולם הרכב הוא עיצוב של מכוניות סטיישן. כשמעצבים מכונית ורוצים שהיא תראה טוב וגם תעשה דברים נוספים, הכל קל. אבל שרוצים לעצב קופסא שימושית, ועל הדרך מנסים לגרום לה להראות קצת פחות קופסא, העניינים קצת יותר מורכבים. אז בפיג'ו 308 סטיישן מדד הפלוס מינוס עומד על 0. לא יצא מדהים אבל הם בהחלט לא פגעו במראה ההרמוני והמעט קונפורמיסטי של גרסת חמש הדלתות.

פיג'ו 308 סטיישן

תא הנוסעים

בתא הנוסעים העסק אחר לגמרי. רק כשרואים את ה-308 החדשה לעומת הקודמת מבינים עד כמה רדיקאלי שינוי העיצוב. הקודמת מספרת את הסיפור של אירופה הקלאסית: יוקרה אלגנטית עם עץ, כרום ושלל כפתורים. החדשה, לעומתה, נקייה לחלוטין מכל הסחת דעת. יש מסך מגע גדול שמרכז בתוכו כמעט הכל, יש הגה עם כפתורי שליטה, ומספר זעום של כפתורים, שלא צריך יותר מיד של לוחם בהנדסה קרבית כדי לספור אותם, על הדשבורד.

התוצאה מרהיבה מצד אחד, אבל הריבאונד מגיע כשצריך לתפעל הכל. ריבוי מערכות במקום אחד מצריך מעבר של הררי תפריטים במערכת המולטימדיה, ומעבר לעובדה שזה לא נוח, זה דורש תשומת לב רבה מהנהג תוך כיד נהיגה. איכות החומרים בתא מצוינת ברוב המקרים וקצת מאכזבת במקומות מסויימים. איכות ההרכבה לא רעה בכלל.

בפיג'ו שינו לאחרונה את תנוחת הישיבה לחלוטין. ההגה עשה דיאטה וירד בעשר מידות לפחות, והוא מתכוונן בנפרד מלוח המחוונים. התוצאה: קל מאוד להגיע לתנוחת ישיבה ספורטיבית ורחוקה יחסית מהשמשה. לא כולם אהבו את הסט הזה בהתחלה אבל הרוב מאוד התחברו לעניין אחרי זמן מה.

פיג'ו 308 סטיישן
תא הנוסעים זהה לגרסת ההאצ'בק / צילום: אסף בר-שי

המרווח מלפנים טוב, גם לנוסע וגם לנהג, אבל ההפתעה הראשונה מגיעה דווקא בשורה השנייה. בסיס הגלגלים של ה-308 סטיישן ארוך ב-11 ס"מ לעומת הגרסה הרגילה. ההבדל הזה משמעותי במיוחד מכיוון שבגרסת ההאצ'בק המרווח מאוד גבולי למבוגרים. בסטיישן, פתאום הצפרדע הופכת לנסיכה. המרווח לרגליים מעולה והמרווח לראש לא פחות ממצוין. אם בהאצ'בק היינו מתלבטים האם להסיע שחקני פינג פונג סיניים, בסטיישן גם שחקני כדורסל יוכלו להעביר נסיעה ארוכה. בבדיקה יותר מעמיקה הצלחנו להוביל גם מבוגרת דקה יחד עם שני ילדים בכיסאות בטיחות.

תא המטען גדול מאוד בנפח וגם מאוד שימושי. קיפול המושבים נעשה על ידי כפתור בתא המטען ואז נוצר ברכב משטח הטענה שניתן להנחית עליו מטוסים קלים. למרות שגם בגרסת ההאצ'בק יש לא מעט מקום לציוד, הסטיישן מגמדת אותה באלגנטיות.

נוחות נסיעה

הביקורת העיקרית השנייה כלפי ה-308 הרגילה היא על נוחות נסיעה בינונית בלבד בתוך העיר. גרסת הסטיישן זכתה לשינוי קל בכיול המתלים. נוחות הנסיעה השתפרה בתוך העיר, למרות שפה ושם על שיבושים קטנים ועל כבישים שמתאימים יותר לפרדות מאשר לבני אדם, היא מעט קופצנית. מחוץ לעיר המצב מצויין. ה-308SW מרוסנת ובעיקר מאוד שקטה. יחד עם אחיזה גבוהה היא מרגישה גדולה מהגודל והמשקל האמיתיים שלה.

פיג'ו 308 סטיישן

מנוע ותיבת הילוכים

50 ק"ג.זאת תוספת המשקל שנושאת עימה גרסת הסטיישן של ה-308 בגין הישבן הגדול (מה שאומר שמהנדסי פיג'ו צריכים להעביר לקים קרדשיאן שיעור ביעילות מבנית). עם המשקל הנוסף צריך להתמודד מנוע בנפח 1,200 סמ"ק בעל שלושה צילינדרים בלבד, אבל למנוע הזה יש 130 כוחות סוס ויותר מ-23.4 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד. הסיפור של המנוע הוא טווח הפעולה המרשים. רצועת הכוח - אותו תחום שמתחיל בשיא המומנט ונמשך עד שיא ההספק - רחבה יותר מהשאנז אליזה. היא מתפרסת על פני לא פחות מ-3,800 סל"ד, והופכת את המנוע ליעיל בדיוק בתחומים שבהם הוא פועל במרבית הזמן. משולש הצילינדרים הקטן של פיג'ו מגיע עם השהיית טורבו אפסית וגם הנשימה בסל"ד גבוה נעשית באופן מוצלח. מעבר למצב "ספורט" מעניקה למנוע תחושה גמישה עוד יותר בטווח הסל"ד הבינוני והסטיישן לא תתקשה להגיע למהירויות שיעליבו חוליגאנים בכביש שש.

שוק המשפחתיות עובר, אט אט, למנועים יעילים יותר וצורכי בנזין המשודכים למגדשי טורבו הם מראה נפוץ. בכל זאת, המנוע של פיג'ו מצליח למצב את עצמו כאחד היעילים והמוצלחים בחבורה.
צריכת הדלק שנמדדה במבחן אינה מרשימה. בסביבות ה-11 ק"מ לליטר במתווה בין עירוני בעיקרו. אנחנו נוטים להאמין שמדובר בבעיה ברכב המבחן עצמו, שעבר חיים לא קלים, מכיוון שבהתנסות קודמת עם ה-308 צריכת הדלק הייתה טובה יותר בהרבה.

פיג'ו 308 סטיישן

התנהגות כביש

התנהגות הכביש של פיג'ו 308 סטיישן סבירה בהתחשב בכך שמדובר בסטיישן. בסיבוב ראשוני ההגה הקטנטן מרגיש מאוד זריז והכניסה לפנייה נחושה, אך ככל שהעומס על צמד הצמיגים הקדמיים עולה כך הם נוטים להיכנע לחוקי הפיזיקה והרכב נוטה יותר לתת היגוי. האחיזה גבוהה מאוד, ובכלל, פיג'ו 308 גם בגרסת הסטיישן תרגיש בטוחה ואפילו מהנה פה ושם.

סיכום

פיג'ו 308 היא מכונית טובה מאוד בגרסה בלי הזנב, ומכונית מצוינת בגרסה עם הזנב המוארך. לא מדובר רק על נפח ההטענה המשופר, אלא על גרסה שמגיעה ללא פינות חדות ומגרעות בולטות. העובדה שמדובר במכונית השנה באירופה היא לא הפתעה. ההפתעה היחידה היא שלצד המודעות המבשרות על כך לא שמו את הכינוי SW.


בסרטון הוידאו - גרסת ההאצ'בק של פיג'ו 308:

צפייה בתוכן פיג'ו 308 סטיישן - מבחן רכב




לדגמי פיג'ו בישראל - פיג'ו

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה