מתיחת הפנים של קיה ספורטז' הגיעה לישראל בתחילת 2019 ובישרה על שינויים מהותיים בהיצע הגרסאות. גרסת ה-1.6 ליטרים הבסיסית הפסיקה להימכר, גרסת דיזל חדשה וחסכונית הצטרפה - ואילו גרסת ה-GT-Line החזקה המשיכה את חייה כרגיל (בדגם שלפני מתיחת הפנים), אך לאחר מספר חודשים גם היא יצאה מהקטלוג. את מקומה תפסה גרסת ה"פרימיום" החדשה, שהגיעה ארצה בחודש מאי האחרון.
כמו אותה GT, גם היא מצוידת במנוע 1.6 טורבו חזק ומוצלח; הויתור העיקרי הוא על ההנעה הכפולה ועל מספר פריטי עיצוב, מה שאפשר ירידת מחיר משמעותית של 17,000 שקלים. האם התמורה הכוללת השתפרה?
עיצוב
הספורטז' הוא רכב נאה. מתיחת הפנים הביאה שינויים קלים בלבד בגריל הקדמי וביחידות התאורה, לא משהו שמבחינים בו במבט ראשון. את הצבע הכחול של רכב המבחן נדיר לפגוש על הכבישים, כך שזכינו לתשומת לב.
גרסת ה"פרימיום" נבדלת מהגרסאות האחרות בעיקר בחישוקים גדולים יותר ("19 לעומת "17), וגם במפתח נאה שמזכיר את זה של הסטינגר (למעט ציפוי העור).
תא הנוסעים
מבפנים פגשנו בריפוד משולב עור, שלא קיים בגרסאות האחרות ומעניק נוחות ישיבה טובה מאוד. אהבנו את הצבע הבהיר של סביבת הנהג. תנוחת הישיבה מצוינת וקל מאוד להתמקם מאחורי ההגה. גם הנדסת האנוש ברורה ופשוטה, הכל נגיש ונוח לתפעול.
רשימת האבזור של גרסת ה"פרימיום" נדיבה מזו של הגרסאות האחרות. בהשוואה לגרסאות ה-2.0 ליטר בנזין וה-1.6 דיזל יש כאן גם גג שמש פנוראמי ובלם יד חשמלי (שקיימים רק ב-2.0 הבכירה), כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח ובקרת שיוט אדפטיבית.
אלו מצטרפים למפרט הסטנדרטי בכל גרסאות הספורטז', שכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, מראה נגד סנוור, מצלמת רוורס, חיישני חניה מקוריים ומראות עם קיפול חשמלי.
מערכת המולטימדיה של הספורטז' היא אחת מהטובות שמוצעות היום בשוק. יש לה מסך בגודל "8 עם נראות טובה גם תחת שמש ישירה, היא תומכת בעברית, מציעה ניווט של ווייז וקישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ויש לה ממשק ידידותי מאוד למשתמש.
בתחומי השימושיות והמרווח אין חדש. המושבים הקדמיים מרווחים ונוחים למדי. גם מאחור יש מרווח נדיב. שני מבוגרים יתמקמו בנוחות, אפילו שלושה יסתדרו בעת הצורך. משענת הגב מתכווננת והנוסעים נהנים מפתחי מיזוג ושקעי טעינה. תא המטען מציע נפח טוב ומבנה נגיש.
נוחות נסיעה
כמו תמיד, קיה ספורטז' מצליח להיות נוח למדי במרבית תנאי הדרך. הגרסאות הזולות יותר, שמגיעות עם חתך צמיג גבוה יותר, מעניקות ספיגה טובה יותר של השיבושים בעיר - אך גם כאן הספורטז' רוב הזמן מצליח לשמור על רמת ריסון טובה. מחוץ לעיר הופכת הנוחות לטובה הרבה יותר: הספורטז' מרגיש שלו, יציב, נינוח ומאוד שקט.
עד כמה שקט? נדמה שלא נגזים אם נאמר שהוא מהשקטים ביותר בקבוצתו. במסגרת מתיחת הפנים שופרה רמת הבידוד, ועם המנוע הזה כמעט ולא שומעים דבר בזמן נסיעה. תענוג.
מנוע ותיבת הילוכים
איזה כיף של מנוע, איזה יכולות נהדרות. נתחיל בנתונים: מנוע הטורבו של הספורטז' מייצר 177 כוחות סוס ו-27 קג"מ מנפח של 1,600 סמ"ק. רצועת הכוח שלו מתחילה מ-1,500 סל"ד (שיא המומנט) ומגיעה עד ל-5,500 סל"ד (שיא ההספק). המשמעות היא שתמיד יש כוח זמין, והרבה.
כל נגיעה בדוושה מטיסה את הספורטז' בקלילות למהירויות גבוהות, כל רמז קל שתשלחו לרגל ימין יגרום למכוניות במראה להפוך קטנות יותר ויותר. הויתור על ההנעה הכפולה תרם להפחתה מבורכת במשקל והביא לתחושה קלילה ודינאמית. מעבר למצב הנהיגה הספורטיבי מחדד עוד יותר את תגובות הדוושה ויאפשר לכם להיות ראשונים בכל רמזור ולשטח כל עליה מאיימת.
תיבת ההילוכים כפולת המצמדים אחראית גם היא על השיפור ביכולות. היא מגיבה מהר, פועלת באופן חלק ומשתהה קלות רק במקרי קיצון של זינוק בעליה תלולה, למשל.
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10 ק"מ לליטר - נתון דומה לזה שהשגנו עם מנוע הבנזין האטמוספרי, אבל התמורה שמתקבלת כאן בביצועים היא גדולה בהרבה.
התנהגות כביש
שפע הכוח שיורד לגלגלים הקדמיים יוצר לעיתים לוחמת מומנט קלה בהגה, אך הרפיית דוושה עדינה מסדירה את מאזן הכוחות ומאפשרת לכל 177 הסוסים לרדת אל הגלגלים ביעילות. אחיזת הכביש מצוינת כמו תמיד, זוויות הגלגול מתונות והעובדה שהצמיגים פה רחבים יותר ביחס לגרסאות האחרות תורמת גם היא לתחושת הבטחון.
אמנם, הספורטז' עדיין לא רכב עם אופי ספורטיבי למרות תוספת הכוח, זאת בשל היעדר התקשורת עם הנהג, אך ניתן לנסוע בו מהר מאוד - ובבטחה.
סיכום
זו ללא ספק גרסה מתבקשת של קיה ספורטז'. היא משפרת את התמורה באופן משמעותי בתחומי הביצועים והאבזור, ומשמרת את היכולות הגבוהות שלו בכל הנוגע לשימושיות, מרווח ובטיחות.
גרסאות הדיזל ימשיכו לקסום למי שמציב את צריכת הדלק בראש סדר העדיפויות, אך הספורטז' טורבו מוסיף לא מעט לחוויית הנסיעה - והפעם במחיר נגיש מבעבר.
לצפייה בכל דגמי קיה בישראל
למאמר זה התפרסמו 34 תגובות