לאחר איחוד פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר, היה זה עניין של זמן עד שגם המסחרית הקטנה תעבור לפלטפורמה משותפת
פורסם: 08/06/2022
פיאט הציגה את הדור השלישי של המסחרית הקטנה, פיאט דובלו. לאחר איחוד קונצרן פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר, ושת"פ המסחריות הגדולות שקיים עם מתקופת הדור הראשון של פיאט דוקטו בשנות ה-80, היה זה עניין של זמן בלבד עד שהדובלו תוחלף ותעבור לפלטפורמה וליחידות ההנעה המשמשות את סיטרואן ברלינגו המצליחה.
בכך, הופכת הברלינגו לדגם עם עוד ארבעה אחים תאומים, כאשר פרט לסיטרואן נמצא גם את פיג'ו פרטנר/ריפטר, אופל קומבו, טויוטה סיטי וכעת גם פיאט דובלו, אשר מוצעת בארה"ב תחת השם ראם פרו מאסטר סיטי ולאור איחוד הכוחות, לא מן הנמנע שהיא תגיע גם לשם.
הדובלו מצטרפת למהלך דומה שהתרחש לפני מספר חודשים עם האחיות הגדולות, סיטרואן ג'מפי ופיאט סקודו, ששחזרו את ימי השת"פ מהדור הראשון והשני שלהן, כאשר בדור הנוכחי גם הדגם הזה משמש את פיג'ו, אופל וטויוטה. כפי שדיווחנו לאחרונה, טויוטה תצטרף גם לקטגוריית המסחריות הגדולות עם אחות תאומה לפיאט דוקטו וראם פרו מאסטר, פיג'ו בוקסר, סיטרואן ג'מפר ואופל מובאנו.
מסמלת, יבואנית פיאט בישראל, נמסר כי הדובלו החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה הנוכחית.
הדגם החדש כמעט וזהה לסיטרואן ברלינגו, אך עם מספר עדכונים מתבקשים כדי בכל זאת לבדל אותו משאר הטנדרונים. בעוד יחידות התאורה הקדמית נותרו זהות, הסבכה העליונה מקבלת עיצוב חדש עם חלק אטום עליו מתנוסס לוגו FIAT. גם לפגוש עיצוב שונה במקצת. בפרופיל נפגוש חישוקים מבית פיאט ואילו מאחור ההבדלים זניחים.
מבפנים גם כן נפגוש בעיצוב של הברלינגו כאשר על ההגה יתנוסס סמל פיאט כמובן ואת בורר ההילוכים העגול כבר מחליף זה החדש שהוצג לראשונה בפיג'ו 308 והגיע כבר לדגמים נוספים.
גם הדובלו תוצע בשני אורכי מרכב ובגרסאות עם או בלי שורת מושבים שנייה. בגרסאות ללא שורה המושבים השנייה יוצע פתח ייעודי המאפשר לשאת פריטים ארוכים עד 3.4 מטרים ופיצ'ר נוסף המאפשר את הגבהת מושב הנוסע ליצירת נפח אחסון נוסף של 500 ליטרים, לטובת פריטים שבירים למשל. בנוסף ישנה מחיצה הנעה על מסילה ומאפשרת ורסטיליות במעבר בין מושבים לשטח העמסה.
כושר ההעמסה של הגרסה החשמלית בתצורתה המסחרית המלאה מגיע ל-800 ק"ג ואילו בגרסאות מנועי הבעירה הפנימית ניתן להעמיס טון אחד. נפח ההעמסה מגיע עד 4,400 ליטרים.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.