לנדרובר דיפנדר נחשף

אחרי לא מעט טיזרים חשפה סוף סוף לנדרובר את רכב השטח החדש. אלינו הוא יגיע בחודש מרץ 2020

פורסם: 10/09/2019

 

מאת: רן סגל


לנדרובר דיפנדר עטור הילת שטח בזכות ולא בחסד. הדיפנדר יוצר במשך 33 שנים, עד שנת 2016 וכעת, כמעט 4 שנים מאז הפסקת הייצור הרשמי חושפת היצרנית הבריטית את הדור החדש של רכב השטח. מיבואנית לנדרובר בישראל, חברת המזרח, נמסר כי לנדרובר דיפנדר החדש עתיד להגיע לישראל בשנה הבאה בחודש מרץ.


לנדרובר דיפנדר 90
 

עיצוב ומידות

לנדרובר מציינים כי שמרו על הצללית המוכרת והמרובעת, יחד עם החלון הצר והארוך במפגש עם הגג. גם בחלקו האחורי דאגו לנדרובר לשמר סממן נוסף מאותו דיפנדר מיתולוגי ועיצבו את התאורה האחורית כך שתזכיר את יחידות התאורה הנפרדות והפשוטות של הדגם הקודם. ואיך אפשר בלי גלגל חשוף על גבי הדלת האחורית.

icar ב telegram


בפנים נשמרו הקווים הישרים והזקופים אך בניגוד לסביבה הספרטנית בדור הקודם, הפעם מדובר בהייטק של ממש עם מסך מולטימדיה גדול, לוח מחוונים דיגיטלי וגם גלגלות מיזוג אוויר גדולות עם תצוגת הטמפרטורה בתוכן.


לנדרובר דיפנדר 110
 

לנדרובר דיפנדר החדש ישווק בשתי מידות מרכב הנושאות שמות הוותיקים. דיפנדר 90 לגרסת 3 דלתות קצרה, עם אופציה למושב שישי בין הנהג לנוסע. ודיפנדר 110 לגרסת 5 דלתות ארוכה שגם כן תציע אופציה למושב שישי או תצורת 7 מקומות ישיבה סטנדרטית יותר.


לנדרובר דיפנדר 110 ו-90
 

אורכו של דיפנדר 110 עומד על 501.8 ס"מ (43.5 ס"מ יותר מהגרסה הקצרה) רוחבו עומד על 210.5 ס"מ, גובהו עומד על 196.7 ס"מ (0.7 ס"מ פחות מהגרסה הקצרה עם מתלי ברזל) ובסיס הגלגלים עומד על 302.2 ס"מ (43.5 ס"מ יותר מהגרסה הקצרה).


לנדרובר דיפנדר 90
 

מנוע וביצועים

בעת השקתו יוצע הדיפנדר החדש עם שני מנועי דיזל D200 ו-D240, לצד שני מנועי טורבו-בנזין P300 (4 צילינדרים) ו-P400 (6 צילנדרים) בעלת מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט, כאשר בשנה הבאה תצטרף יחידת הנעה היברידית נטענת.


לנדרובר דיפנדר 90
 

לגרסת D200 מנוע בנפח 2.0 ליטרים המספק 200 כ"ס ונתון מומנט העומד על 43.8 קג"מ. האצה ל-100 קמ"ש אורכת 10.3 שניות (עשירית שניה פחות בגרסה הקצרה) והמהירות המרבית עומדת על 175 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על כ-10.9 ק"מ לליטר.

גרסת D240 בעלת מנוע בנפח זהה מספקת 240 כ"ס ונתון מומנט מירבי זהה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 9 שניות (עשירית שניה יותר בגרסה הארוכה) והמהירות המרבית עומדת על 188 קמ"ש. צריכת הדלק במסלול משולב עומדת על 10.9 ק"מ לליטר (10.8 בגרסה הארוכה).


לנדרובר דיפנדר 110
 

גרסת P300 בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטרים המספק 300 כ"ס ונתון מומנט העומד על 40.7 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.1 שניות (עשירית שנייה פחות בגרסה הקצרה) והמהירות המרבית עומדת על 191 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 8.3 ק"מ לליטר (8.5 ק"מ לליטר בגרסת דיפנדר 90).

גרסת P400 הבכירה בעלת מנוע בנפח 3.0 ליטרים המספק 400 כ"ס ונתון מומנט העומד על 56 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.4 שניות (עשירית שניה פחות בגרסה הקצרה) והמהירות המירבית עומדת על 191 קמ"ש (208 קמ"ש בגרסאות בעלות חישוקי 22 אינץ'). צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 8.6 ק"מ לליטר (8.7 ק"מ לליטר בגרסה הקצרה).


לנדרובר דיפנדר 110
 

אבזור ובטיחות

בדומה לדגמי לנדרובר אחרים גם הדיפנדר יוצע בחמש רמות גימור. גרסה בסיסית הנושאת את שם הדגם, S,  SE, HSE, גרסת מהדורה ראשונה (שתציע מאפיינים יחודיים ותוצע רק בשנה הראשונה לשיווק), והגרסה הבכירה ביותר דיפנדר X. הרוכשים גם יוכלו לאפיין את הרכב וליצור התאמה אישית מגוונת יותר מכל לנדרובר אחר, עם ארבע חבילות אבזור – Explorer, Adventure, Country ו-Urban אשר יקנו לדיפנדר מראה ייחודי ובנוסף הלקוחות יוכלו לרכוש מדבקת הגנה חיצונית שתסייע לשמור על הדיפנדר שלהם גם בתנאי שטח קשים. אופציות נוספות כוללת כננת נשלטת שלט רחוק, אוהל גג וסוכך אטום למים, מוטות, וו גרירה וגגון ייעודי.


לנדרובר דיפנדר 110
 

האבזור הסטנדרטי בהחלט עשיר במיוחד ביחס לדור הקודם של הדיפנדר ויכלול תאורת לד מלאה, מראות צד מחוממות, חיישני גשם ותאורה, חישוקי ברזל בגודל 18 אינץ', מושבים קדמיים עם חימום וכוונון חשמלי חלקי, מראה פנימית נגד סנוור, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מולטימדיה בגודל 10 אינץ' הכוללת קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת ניווט, בקרת שיוט ומגביל מהירות. גרסאות ה-90 הינן בעלות מתלי ברזל ואילו גרסאות 110 ייהנו ממתלי אוויר. רמות הגימור הגבוהות יציעו לוח מחוונים דיגיטלי, חישוקים קלים במידות 19, 20 ועד 22 אינץ', הגה וידית הילוכים מצופים עור, גג פנורמי, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת שמע משודרגת מבית Meridian, מושבים מחוממים ומקוררים ועוד.


לנדרובר דיפנדר 110
 

בתחום הבטיחות ישנה מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב כולל התערבות אקטיבית בהיגוי, מערכת זיהוי תמרורים המקושרת אל בקרת השיוט, מערך מצלמות 360 מעלות ומערכת חניה אוטומטית. רמות הגימור הגבוהות יותר כוללת גם מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, התרעת רכב בשטח מת ומצלמת רוורס, כמו כן גם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת תנועה חוצה מאחור.


לנדרובר דיפנדר 90
 

שטח

לנדרובר דיפנדר החדש יציע מרווח גחון מרשים המגיע עד 29.1 ס"מ, זווית הגישה המקסימלית עומדת על 38 מעלות (30.1 במצב סטנדרטי), זווית נטישה של 40 מעלות (37.7 מעלות במצב סטנדרטי) וזווית הבטן עומדת על 28 מעלות (22 מעלות במצב סטנדרטי) ו-31 מעלות בגרסת דיפנדר 90. כמו כן לדיפנדר החדש חיישן עומק לנסיעה במים לעומק של 90 ס"מ ומערכת ClearSight Ground View המאפשרת לראות את תוואי הנסיעה "דרך" מכסה המנוע. על נסיעת השטח מנצחת מערכת Terrain Response ובגרסת ה-X תמצאו את הגרסה המתקדמת  Terrain Response 2, דיפרנציאל עם חלוקת מומנט וקטורית ומתלי אוויר גם בגרסת ה-90 הקצרה.

לדגמי לנדרובר בישראל – לנדרובר

יעוץ והצעות לקניית רכב

כתבות נוספות








 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. דיפנדר  רכב שטח מטורף!!!!!!!!!!!!!!!!

,11.09.2019

2. מחיר?  (לת)  

תוהה,17.09.2019

קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ קבל ייעוץ
ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה