רכב השנה של iCar לשנת 2022

עשרות עיתונאי רכב ישראלים הצביעו ובחרו במשאל "רכב השנה 2022" של iCar. מי המנצחות בכל קטגוריה? ומי זכתה בתואר "רכב השנה"?

רכב השנה של iCar לשנת 2022

פורסם: 26/01/2022

 

מאת: נועם ריין


כמדי שנה, גם השנה נערך משאל עיתונאי הרכב לבחירת רכב השנה של iCar. וכמו תמיד, כדי להכריע בבחירת "רכב השנה" אנו לא מסתפקים בידע שנצבר אצלנו אלא מזמינים את כל עיתונאי הרכב בישראל להשתתף בבחירת "רכב השנה".

35 עיתונאי רכב וותיקים ומנוסים השתתפו במשאל רחב לבחירת "רכב השנה". כתבי הרכב של ידיעות אחרונות, וואלה!, ספורט 5, מעריב, דה-מרקר, ישראל היום, iCar ואתרי אינטרנט ומגזינים נוספים ענו על השאלון המקיף שהצגנו בפניהם ובחרו את המכוניות המצטיינות לשנת 2022.
 

הבחירה נעשתה בשני חלקים. בחלק הראשון בחרו עיתונאי הרכב את הרכבים המצטיינים מבין כלל המכוניות המשווקות בישראל, בכל אחת מ-11 קטגוריות שונות שהוגדרו. החלק השני כלל את בחירת "רכב השנה 2022", מבין כלל הרכבים החדשים שהגיעו לישראל במהלך השנה החולפת.

חסרי סבלנות? זו הזוכה הגדולה בתואר רכב השנה 2022 >>


רכב השנה 2022


מכוניות קטנות: פיאט 500e


במשאל הקודם זכתה בתואר פיג'ו 208, בין היתר בזכות גרסה חשמלית מסקרנת, והפעם זכתה בתואר מכונית עם הנעה חשמלית בלעדית - אבל זה רק חלק מהסיפור של פיאט 500 החדשה, החשמלית הזולה בישראל. מדובר בדור שני למכונית הרטרו המצליחה, שמגיע אחרי למעלה מעשור. לא פשוט לחדש מכונית שממילא אמורה להזכיר דגם ישן יותר, אבל נדמה שבפיאט הצליחו במשימה והעניקו ל-500 הקטנה טאצ' מודרני ותא נוסעים איכותי. וגם, כמובן, הנעה חשמלית מתבקשת.
 

מקום שני: טויוטה יאריס

מקום שלישי: פיג'ו 208

פיאט 500


מכוניות משפחתיות: סקודה אוקטביה


האוקטביה קוטפת את התואר שנה שניה ברציפות, ולא קשה להבין מדוע. כבר שנים רבות שהיא שומרת המתכון המוכר של מימדים גדולים, תא מטען מרווח, מנועים חסכוניים ואיכות נסיעה גבוהה. מלבד רמת השימושיות הגבוהה שהיא מציעה למשפחה, היא גם מפגינה ירידה קפדנית לפרטים הקטנים, תא הנוסעים שלה איכותי ומערכות ההנעה חסכוניות ויעילות. לפחות עד שיגיעו החשמליות גם לקטגוריית המשפחתיות, נראה שלסקודה יש קלף חזק מאוד.
 

מקום שני: פולקסווגן גולף

מקום שלישי: סיטרואן C4

סקודה אוקטביה


רכבי מנהלים: טסלה מודל 3


מה לא נאמר על החשמלית האמריקאית של טסלה, שבתוך פחות משנה הצליחה לגרום טלטלה של ממש לשוק הרכב הישראלי. עוד לפני כל הסיפור החשמלי ושיטות הרכישה החדשות, מדובר במכונית מנהלים יוצאת דופן: חזקה ומהירה להפליא, מעוצבת, מאובזרת, טכנולוגית וגם מהנה לנהיגה. לא סתם היא השתלטה השנה על כמעט מחצית מהמכירות בקטגוריה.

מקום שני: יונדאי סונטה

מקום שלישי: אלפא רומיאו ג'וליה


טסלה מודל 3


רכבי פנאי קטנים: פיג'ו 2008


בשנה שעברה ה-208 הרשימה בקטגוריית הסופר מיני, וה-2008 בלטה בקרב הג'יפונים. אבל אחרי שנה נוספת, נראה שה-2008 הוא זה שמצליח במכירות, עם מספרים יוצאים מהכלל. יש לו עיצוב יוצא דופן, איכויות גבוהות וגם מגוון של גרסאות ויחידות הנעה שיתאימו כמעט לכל צורך: מנוע טורבו-בנזין שמספק ביצועים זריזים, מנוע דיזל חסכוני וגם גרסה חשמלית מרשימה. 
 

מקום שני: יונדאי קונה

מקום שלישי: סקודה קאמיק

פיג'ו 2008

רכבי פנאי קומפטיים: יונדאי איוניק 5


היא אולי לא נראית כמו רכב פנאי, אבל מבט על טבלת המימדים מבהיר מיד שהאיוניק 5 גדולה יותר מהטוסון. וכמה שהיא מיוחדת: מלבד ההנעה החשמלית היעילה, עם הטווח הארוך והביצועים המצוינים, יונדאי איוניק 5 נהנית גם מעיצוב עתידני, נוחות נסיעה מצוינת ומרחב פנימי נדיב הודות לבסיס גלגלים של 3 מטרים. בשנה החולפת היא הרשימה בכמה מבחנים השוואתיים, וגם השיגה את טווח הנסיעה הגדול ביותר במבחן החשמליות שביצענו.


מקום שני: ג'ילי גיאומטרי C

מקום שלישי: פיג'ו 3008

יונדאי איוניק 5
 

7 מקומות ישיבה: קיה קרניבל


השוק מוצף ברכבי פנאי מכל מין וסוג, אבל מיניוואן גדול אחד גרם ללקוחות רבים לחשב מסלול מחדש. הקרניבל החדש שהגיע ארצה השנה הוא נוסעים משפחתי +, והוא מצטיין כמעט בכל פרמטר: הוא נראה מודרני מבעבר, תא הנוסעים שלו מעוצב בסגנון כמעט יוקרתי, הוא מאובזר היטב, בטיחותי במיוחד והוא מציע גם מנוע דיזל חסכוני לצד מנוע הבנזין הגדול והחזק. וזה עוד לפני שדיברנו על המרווח הפנימי, שיצליח להביך גם את רכבי הפנאי הגדולים ביותר. אם בעבר עוד היו לו כמה מיניוואנים מתחרים, כיום הקרניבל הוא מוצר כמעט יחיד מסוגו בישראל.
 

מקום שני: מיצובישי אאוטלנדר

מקום שלישי: קיה סורנטו

קיה קרניבל
 

מכוניות סאלון ופאר: מרצדס S קלאס


המלכה האם של מכוניות הפאר. דור חדש בשושלת ה-S קלאס הגיע בשנה החולפת ארצה, באיחור קל לאחר שנדרש לפנות מקום למארזי החיסונים על טיסות המטען (לא המצאנו את זה, נשבעים...). וכמו בכל דור של ה-S החדשה, זו ממשיכה להיות המכונית שעושה הכל בצורה הטובה ביותר, ומציבה רף חדש של אתגרים לתעשיית הרכב העולמית. זה כולל למשל תאורת מטריקס לד עם מיליוני פיקסלים, היגוי לגלגלים האחוריים שמאפשר לה לתמרן בעיר כמו קומפקטית קלילה, ניווט עם תצוגת מציאות רבודה ועוד אינספור מערכות וטכנולוגיות שהופכות אותה בעיני רבים למכונית הטובה ביותר בעולם.
 

מקום שני: פורשה טייקן

מקום שלישי: ג'נסיס G80

מרצדס S קלאס


רכבי פנאי יוקרתיים: וולוו XC40


כבר לפני 4 שנים הוא נבחר כאן ל"רכב השנה", אבל הג'יפון הקומפקטי של וולוו לא רק שלא מתחיל להתיישן - הוא גם דואג להתחדש מפעם לפעם. ולא מדובר במתיחות פנים קוסמטיות: אחרי התוספת של גרסת הפלאג-אין בקיץ של 2020, הצטרפה בשנה החולפת גם גרסה חשמלית מלאה, ועוד אחת נוספת עם ביצועים משונמכים התווספה בשבועות האחרונים. ההיצע המרשים של אופציות ההנעה מצטרף ליתרונות המוכרים של הג'יפון השבדי: עיצוב אלגנטי, נוחות נסיעה גבוהה, שימושיות מוצלחת ותחושת יוקרה אמיתית במחירים יחסית ידידותיים.
 

מקום שני: לנדרובר דיפנדר 

מקום שלישי: אודי Q4 אי-טרון

וולוו XC40


מכוניות ספורט: קופרה פורמנטור


השנה נחתו לא מעט מותגי רכב חדשים בישראל, אבל רק אחד מהם לא פונה לעולמות החשמל - אלא לרגש ולחוויה. חטיבת הספורט של סיאט הפכה למותג כמעט עצמאי, ומלבד גרסאות ביצועים ללאון ולאטקה - הנחיתה בישראל השנה גם דגם עצמאי ראשון, רכב פנאי קומפקטי בעיצוב נאה ובשתי גרסאות שונות בתכלית. הראשונה, עם 150 כ"ס והנעה קדמית, מעניקה שפע של סטייל - אך הגרסה הספורטיבית באמת היא ה-VZ, עם 310 כ"ס, הנעה כפולה ותאוצה של פחות מ-5 שניות ל-100 קמ"ש. באופן מפתיע, היכולת הדינאמית המשובחת שלה כמעט משכיחה את העובדה שמדובר בג'יפון.
 

מקום שני: שברולט קמארו

מקום שלישי: פרארי רומא

קופרה פורמנטור


טנדרים ומסחריות: טויוטה היילקס


הזוכה הכמעט נצחי בקטגוריה המסחרית שומר גם השנה על מעמדו. מיתוסים ואגדות שלמות נבנו סביב ההיילקס הותיק, ותפרו לו הילה של אמינות ועמידות יוצאות דופן. הדור הנוכחי של הטנדר היפני מציע, כרגיל, יכולות שטח גבוהות - אך לצידן גם אבזור עשיר, מערכת מולטימדיה תקנית ואפילו עיצוב נאה, יחסית. במסגרת העדכון האחרון נוסף לו גם מנוע גדול וחזק יותר, שמשפר סוף סוף את הביצועים.
 

מקום שני: ג'יפ גלדיאטור

מקום שלישי: איסוזו די מקס

טויוטה היילקס


רכבים חשמליים: טסלה מודל 3


השנה לא יכולנו שלא לפתוח קטגוריה נפרדת לכבוד הטרנד הכי חם של עולם הרכב. ומי שזכתה בקטגוריה הזו, בקלות כמעט בלתי נתפסת, היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בישראל. טסלה מודל 3 היא לא רק מוצר נהדר - ועל יכולותיה הרחבנו כשזכתה בקטגוריית רכבי המנהלים - מדובר גם במוצר ששבר חסמים רבים אצל הצרכן הישראלי והפך את הרכב החשמלי לבחירה לגיטימית יותר מאי פעם. המודל 3 גם הגדירה את גבולות התמחור של עולמות החשמל, פתחה מתחמי טעינה בקצב מסחרר וגרמה ליותר ויותר ישראלים לתהות: למה עדיין לא עברנו לרכב חשמלי?
 

מקום שני: יונדאי איוניק 5

מקום שלישי: ג'ילי גיאומטרי C

טסלה מודל 3
 

רכב השנה 2022: יונדאי איוניק 5


קרב הענקיות בין טסלה מודל 3 ליונדאי איוניק 5 נמשך לאורך השנה החולפת בזירות רבות - ברשתות החברתיות ובנתוני המכירות ניצחה טסלה, במבחנים ההשוואתיים גילתה היונדאי עדיפות, וגם בתחרות על תואר רכב השנה היא זכתה, על חודו של קול בודד. מבלי להמעיט בערכה של הטסלה, נדמה לנו שיונדאי העניקה השנה שיעור מאלף בצניעות לחשמלית של אילון מאסק, והזכירה לכולנו שרכב זה לא רק ביצועים, מסך מולטימדיה וצליל נפיחות מהמושב. 
 

מלבד ההנעה החשמלית היעילה וטווח הנסיעה המרשים (ראו מבחן הטווח שערכנו כאן לאחרונה), יונדאי איוניק 5 מצטיינת גם בכל פרמטר אחר שאותו בדקנו השנה: נוחות הנסיעה, המרווח הפנימי, בידוד הרעשים, התנהגות הכביש וכמובן העיצוב יוצא הדופן. כל אלו העניקו לה, בזכות ולא בחסד, את תואר רכב השנה 2022.
 

יונדאי איוניק 5


מקום שני: טסלה מודל 3

מקום שלישי: ג'ילי גיאומטרי C
 

icar ב telegram


רשימת העיתונאים שהשתתפו במשאל (לפי סדר א"ב):

1. אודי עציון, ידיעות אחרונות

2. אופיר דואק, The Car, ספורט 5

3. אייזיק דוידוביץ, אתר Drive Time ומגזין הרכב של עיתון הארץ

4. אילן פייביש, טורבו-מגזין

5. איתי שטיינברג, אתר השטח הישראלי, לשעבר מגזין אוטו

6. אלדר מנורי, Gear

7. אריאל אלסיבוני, אובר דרייב וישראל היום, לשעבר מגזין אוטו

8. אריק רוזנבלום, אתר דוגרי

9. בוריס רוזנר, אתר Gear

10. דניאל סקלי, אתר iCar, לשעבר במגזין הרכב של עיתון הארץ

11. דניאל שמיל, The Marker

12. חזי גורן, Gear

13. טל אבן, iCar, גלגלים, ישראל היום, מגזין הבנקאות הפרטית, Epoch Times ישראל, יועץ אישי בענף רכבי היוקרה

14. יואב פולס, וואלה! News, קארספורום, קאר-פד

15. יואל שוורץ, וואלה! News, מגזין אוטו, The Car, לשעבר מוטוקאר ועורך אתר אוטו

16. יוסי צרפתי, קאר בלוג

17. יניב אביטל, גיקטיים

18. יתיר דוידוביץ, iCar

19. כפיר כשריאן, ספורט 5, לשעבר גלובס

20. ליאוניד גרוסמן, זהב.רו מבית וואלה! News

21. מוטי שטרן, אתר כיפה

22. מולי גומא, iCar, לשעבר אתר  Mako

23. נועם וינד, The Car, לשעבר אתר Mako ומגזין הגה

24. נועם קום, אתר אוטוקום, מנהל פורום "נוהגים הייטק"

25. נועם ריין, iCar

26. ניר בן טובים, ספורט 5, לשעבר וואלה! News

27. עופר אוגש, אתר השטח הישראלי

28. עידן גולצמן, פלאג-מג

29. ענת דניאל, מעריב, "מלכת הכביש"

30. צביקה בורג, לאשה, לשעבר  Ynet

31. קינן כהן, וואלה! News, לשעבר Carsforum , עורך מגזין הגה, אתר Mako

32. רוני נאק, אתר "שטח", ישראל היום, ידיעות אחרונות, גלובוס, מגזין "אוטו"

33. רן אלקובי, אתר קארטיוב

34. רן סגל, iCar

35. ששי כהן, אתר Wheel

הצילומים בכתבה: רן סגל, נועם ריין, שלו שטיינבאום, יתיר דוידוביץ
לפני שרוכשים רכב - טיפ מצוות iCar

כתבות נוספות









 

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. האיוניק 5 מהממת! (לת)  

ד,26.01.2022

2. איך שה שאים אף עיתונאית? (לת)  

אדם,26.01.2022

3. אצל האייטולות באיראן יש יותר נשים.  אולי לא צריך לתת אך רק לעיתונאי רכב וותיקים ומנוסי...

שי,27.01.2022

4. חובבי הגה  ברור שהטסלה עדיפה כמעט מכל בחינה מיונדאי. המבחן הה...

מחשמל,27.01.2022

5. אלפי טסלות על הכביש בודדים מהאיוניק 5  איך בדיוק רכב השנה?? אולי רכב השנה בקטגוריית אין ב...

ירדן,27.01.2022

6. למה הורדתם את מה שכתבתי? (לת)  

יעקב,28.01.2022

7. סוחוי  במחיר של במוו סידרה 3 בסיסית בישראל ניתן לרכוש כיו...

מאחל לעיתונאי הרכב בארץ ובעולם שיצליחו להיגמל מהקשר המשחית עם יצרנים ויבואנים,30.01.2022

8. למה לא מפרגנים למשאל?  טסלה 3 ואיוניק 5 לא נמצאות באותה קטגוריה. זאת - ר...

חיים א,16.02.2022

9. חחח ... איוניק 5  שכחתם לגמרי את SKYWELL ET5 גיפ חשמלי ענק, פאר ב...

המבין,21.02.2022

10. רכב חשמלי זבל  רכב חשמלי זבל יכשל בגדול קרינה מזיקה טעינה מעצבנת

רכב חשמלי כשלון,23.02.2022

ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה