7 מושבים עד 50,000 שקלים: מה כדאי לקנות?

המשפחה מתרחבת וצריך רכב עם שבעה מושבים? בסכום צנוע יחסית של 50 אלף שקלים תוכלו למצוא כמה מובילי נוסעים שימושיים ומרווחים

7 מושבים עד 50,000 שקלים: מה כדאי לקנות?

פורסם: 16/06/2021

עדכון אחרון: 20/06/2021

מאת: רן סגל ונועם ריין


מדינת ישראל היא אחת מהמדינות הפוריות ב-OECD. נכון לסוף שנת 2018 היא ממוקמת במקום הראשון עם ממוצע של 3.1 ילדים למשפחה, מה שיוצר ביקוש רב לרכבים עם 6 או 7 מקומות ישיבה.

בכתבה זו סקרנו 18 רכבים עם 7 מקומות, חלקם מיניוואנים או מיניוואנים גדולים, עם נציגות סמלית גם לתחום הפנאי. את כולם ניתן להשיג בתקציב של 50,000 שקלים, סכום שיתאים יותר למשפחות ברוכות ילדים - ודאי כאשר רכב חדש עם 7 מושבים עולה בדרך כלל 170,000 שקלים או יותר. סדר המכוניות הוא לפי הא"ב והמחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).

ישנם כמובן דגמים נוספים שיתאימו למסגרת התקציב; כך למשל תוכלו לשקול רכב פנאי אמריקאי גדול כמו שברולט טראוורס או רכב שטח קשוח כמו טויוטה לנד קרוזר, רק קחו בחשבון שבתקציב הזה מדובר ברכב כבני 15-20 שנים שלא בהכרח עברו חיים קלים.

icar ב instgram


אופל זאפירה 2014-2015

מנוע: 1.4 טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 10.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 35,000-40,000 שקלים

האח התאום של שברולט אורלנדו נמכר במחירים יחסית נמוכים, וההיצע יחסית רחב כך שלא מסובך למצוא רכב במצב טוב. שטח השמשות הגדול שלו מכניס הרבה אור לתא הנוסעים, אך גם מקשה על פעולת המזגן. טוב שיש פתחי מיזוג בשורה השניה שמשפרים את המצב. באותה שורה שניה מציע הזאפירה שלושה מושבים נפרדים, מה שמקל מאוד על חגירת מושבי בטיחות. השורה השלישית לעומת זאת צפופה משמעותית, ותתאים בעיקר לילדים. מאחורי נמצא תא מטען קטן מאוד כאשר כל המושבים בשימוש. מנוע הטורבו הקטן מספק ביצועים טובים מאוד, אך לא מצליח להשיג צריכת דלק נמוכה. 


אופל זאפירה
 

דאצ'יה לודג'י 2016-2017

מנוע: 1.5 טורבו-דיזל, 109 כ"ס / 1.2 טורבו-בנזין, 115 כ"ס

תיבת הילוכים: ידנית, 6 הילוכים

בטיחות: 4 כריות אוויר, 3 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 14 ק"מ לליטר (בדיזל)

טווח מחירים: 40,000-45,000 שקלים

המיניוואן של דאצ'יה דורש לא מעט פשרות. הוא משווק עם תיבת הילוכים ידנית בלבד, רמת הבטיחות שלו נמוכה יחסית וגם איכות הנסיעה לא מצטיינת. מנגד, יש לו גם כמה יתרונות מובהקים: הוא מרווח מאוד ויתאים אפילו לשבעה מבוגרים, הוא חסכוני בדלק, זריז יחסית וגם זול מאוד לרכישה. בתקציב המדובר תוכלו להרשות לעצמכם לודג'י משנתון מתקדם יחסית, כך שאם תוכלו להסתדר עם החסרונות שלו – תקבלו חבילה בהחלט משתלמת.


דאציה לודגי
 

דודג' ג'רני 2013-2014

מנוע: 2.4 בנזין, 170 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, לא נבחן במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 7 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 45,000-50,000 שקלים

הג'רני הוא רכב יחודי בנוף. הוא מעוצב בסגנון אמריקאי-כוחני משהו, אך תא הנוסעים שלו לא איכותי במיוחד. השורה השניה מרווחת בעיקר לשניים, ואילו השורה השלישית צפופה למדי על אף מימדיו הגדולים של הרכב. המנוע הגדול מספק ביצועים סבירים בלבד, לצד אופי פעולה רועש ובזבזני. האבזור נדיב בגרסה הבכירה, אך מלבד זאת (ומלבד המחיר הנוח) אין לג'רני יתרונות בולטים אחרים.


דודג גרני
 

טויוטה ורסו 2013-2014

מנוע: 1.8 בנזין, 147 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 12 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 40,000-50,000 שקלים

הורסו הוא אחד המיניוואנים הנפוצים והמבוקשים בישראל, לא רק בגלל המותג שממנו הוא מגיע. מבחינה חיצונית הורסו לא גדול, כך שקל לתמרן איתו בסביבה צפופה, אך הוא מציע מרווח מצוין ל-5 הנוסעים שמלפנים – הודות למושבים נפרדים בשורה השניה. מאחור, בשורה השלישית, המרווח מוגבל כמו אצל רבים מהמתחרים. לורסו תא מטען קטן מאוד כשכל המושבים בשימוש, אך קיפול של מושב אחד פותר חלק ניכר מהבעיה. מנוע ה-1.8 ליטרים מספק ביצועים סבירים לצד צריכת דלק לא רעה. האתגר: לא פשוט למצוא ורסו נמוך עם קילומטראז' סביר. רכבים במצב טוב נחטפים מהר מאוד.


טויוטה ורסו
 

מאזדה 5 שנתון 2013-2014

מנוע: 2.0 בנזין, 144 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 9 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 40,000-50,000 שקלים

מאזדה 5 הוא מיניוואן מסוג מעט שונה. יש לו 6 מושבים יחסית מרווחים – כן, כולל אלו שבשורה השלישית – אך המושב השלישי באמצע צפוף וקטן מאוד. דלתות הזזה מקלות על הגישה למושבים האחוריים במקומות צפופים, אך תא המטען קטנטן כמקובל. מאזדה 5 אמנם לא מצטיין בביצועים או בחסכון בדלק, אך הנסיעה בו נעימה והתנהגות הכביש שלו בטוחה ומהנה. 

מאזדה 5
 

מיצובישי גרנדיס 2010-2011

מנוע: 2.4 בנזין, 165 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 4 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 8.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 25,000-35,000 שקלים

המיניוואן של מיצובישי כבר הרבה זמן לא נמכר כחדש, וחבל. ישראלים רבים מצאו בו פתרון מצוין בשל מימדי הביניים שלו: הוא גדול ומרווח יותר ממאזדה 5 וטויוטה ורסו, ובעיקר יש לו תא מטען לגמרי סביר כשכל המושבים בשימוש. מנגד, הוא קטן יותר ופחות בזבזן בהשוואה לקיה קרניבל, למשל. ולא שהוא חסכוני: עם מנוע גדול יחסית קשה לצפות לחסכון מופלג, אך הביצועים נאותים והנסיעה נעימה בסך הכל. גם במקרה הזה, לא פשוט להשיג רכב במצב טוב שכן הביקוש גבוה וההיצע מוגבל.


מיצובישי גרנדיס
 

ניסאן קשקאי+2 2009-2010

מנוע: 2.0 ליטרים, בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: רציפה

בטיחות: 6 כריות אוויר, לא נבחנה במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 35,000-45,000 שקלים

היום, תצורת 7 מושבים מתחברת באופן טבעי לרכבי הפנאי – אבל לפני עשור זה לא בהכרח היה כך. הגרסה המוארכת של ניסאן קשקאי משלבת בין מרכב נאה ושימושי של ג'יפון לבין יכולת להסעת 7 נוסעים (בשורה השלישית יכנסו בעיקר ילדים). ההנעה כפולה כמעט בכל הגרסאות, מה שמעניק יכולת מסוימת לטיול בשבילים אך לא מעבר לכך. מנוע ה-2.0 ליטרים מספק ביצועים יעילים לצד צריכת דלק סבירה. תא המטען כמעט ולא קיים כאשר כל המושבים בשימוש. 


ניסאן קשקאי פלוס 2
 

סיאט אלהמברה 2013

מנוע: 1.4 ליטרים, טורבו-בנזין, 150 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 6 הילוכים

בטיחות: 7 כריות אוויר, התרעת עייפות, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 50,000 שקלים

סיאט אלהמברה הוא עוף קצת מוזר: הוא גדול יותר ממרבית המיניוואנים הקומפקטיים (למשל מאזדה 5) אבל קטן ממיניוואנים גדולים (כמו קיה קרניבל). הוא מציע מרווח פנימי מצוין, גם בשורה השניה שמציעה 3 מושבים נפרדים וגם בשורה השלישית. במפתיע, נותר אפילו נפח סביר לגמרי למטען מאחורי שבעת המושבים. מנוע הטורבו הקטן מייצר ביצועים לגמרי לא רעים ורשימת האבזור עשירה במיוחד. עד סוף 2015 האלהמברה שווק עם מגדש טורבו כפול, טכנולוגיה מעט מורכבת ורגישה, אך לאחר מכן הוא עבר למנוע עם מגדש יחיד. תיבת ה-DSG כאן היא מהגרסה המוצלחת יותר, עם 6 הילוכים.


סיאט אלהמברה
 

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו 2015-2016

מנוע: 1.6 ליטרים, טורבו-בנזין, 165 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי (בגרסאות "אקסקלוסיב" יש בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים)

צריכת דלק (מבחן): 12 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 40,000-50,000 שקלים

הרבה יותר טוב ממה שאתם חושבים. סיטרואן C4 גרנד פיקאסו נמכר במחירים נמוכים יחסית בגלל תדמית לא מוצלחת (וספק אם מוצדקת), מה שמאפשר לכם להשיג רכב בשנתון מתקדם למדי. הדור השני של הפיקאסו עדיין סובל מהנדסת אנוש מעצבנת ומפקדי תפעול מוזרים, אך מדובר ברכב נעים מאוד למשפחה. הוא מרווח מאוד, עם 3 מושבים נפרדים בשורה השניה וגם מרווח לגמרי לא רע בשלישית. יש בו אינספור תאי אחסון ופתרונות פרקטיים שיקלו על המשפחה. מנוע הטורבו מייצר ביצועים טובים וגם שומר על צריכת דלק סבירה, ואילו מערכות הבטיחות של הגרסה הבכירה הן משהו שנדיר לפגוש במיניוואנים במחיר כזה. בנוסף יש גרסאות דיזל, פחות נפוצות אך יותר חסכוניות.

סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
 

פולקסווגן טוראן 2011-2012

מנוע: 1.4 ליטרים, טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצדים, 7 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 30,000-35,000 שקלים

המיניוואן מבוסס הגולף הוא יצור די נדיר במחוזותינו. כמו הגולף, יש לו תא נוסעים איכותי ונעים לשהיה, נוחות נסיעה מוצלחת וגם מנוע טורבו חזק. מנגד, המרווח הפנימי מצומצם יחסית. מנוע הטורבו מורכב יחסית מבחינה טכנולוגית, עם שני מגדשי טורבו. בשנתונים מתקדמים יותר שווק גם מנוע בנזין סטנדרטי בנפח 2.0 ליטרים ובין לבין היו גם גרסאות דיזל חסכוניות – אך הן נדירות במיוחד.


פולקסווגן טוראן
 

פורד S Max 2014-2015

מנוע: 2.0 ליטרים, טורבו-בנזין, 203 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 7 הילוכים

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 8.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 35,000-45,000 שקלים

ה-S מקס של פורד מבוסס על מכונית המנהלים מונדיאו, ומביא איתו כמה יתרונות לא מבוטלים. בראשם – ביצועי מנוע ברמה גבוהה מאוד וגם התנהגות כביש מהנה. לחובבי נהיגה שהפכו להורים. גם המרווח הפנימי לא רע ורשימת האבזור נדיבה. מנגד, צריכת הדלק גבוהה, מערכת המיזוג חלשה יחסית וכן נשמעות לא מעט תלונות על אמינות לא מושלמת – מה שמתבטא בין היתר במחירי רכישה נמוכים.


פורד S MAX
 

פורד גלקסי 2013-2014

מנוע: 2.0 ליטרים, טורבו-בנזין, 203 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 7 הילוכים

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 8.5 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 25,000-35,000 שקלים

כמו ה-S מקס, רק גדול יותר. הגלקסי של פורד מציע מרווח פנימי מעולה לשבעה מבוגרים וגם מותיר נפח לגמרי לא רע למטען. הוא מציע בנוסף ביצועי מנוע נהדרים, התנהגות כביש מהנה ואבזור עשיר, אך יש לו את אותם החסרונות – בראשם מערכת מיזוג חלשה וצריכת דלק גבוהה.


פורד גלקסי
 

פיאט 500L ליוינג 2015-2016

מנוע: 1.2 ליטרים, טורבו-דיזל, 85 כ"ס

תיבת הילוכים: מצמד יחיד, 5 הילוכים

בטיחות: 7 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 14.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 35,000-40,000 שקלים

פיאט 500 הקטנטנה, מכירים? אז מישהו לקח אותה וניפח לא מעט, עד שיצא מזה מיניוואן. יש גם גרסאות 5 מושבים קצרות עם אופציה לגרסת בנזין ידנית, אך הגרסה המוארכת מגיעה רק עם שילוב של דיזל-רובוטי. צריכת הדלק אמנם טובה מאוד, אך הביצועים חלשים והחלפות ההילוכים לא חלקות ויוצרות תחושת טלטול. המרווח טוב בשתי השורות הקדמיות אך מצומצם בזו השלישית. העיצוב, כמובן, יפהפה.


פיאט 500L ליוינג
 

קיה קארנס 2013-2014

מנוע: 2.0 ליטרים, בנזין, 166 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 10 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 45,000-50,000 שקלים

זה כנראה אחד המיניוואנים היותר מוצלחים שאתם לא מכירים. הקארנס מהדור האחרון מציג מימדים חיצונים קומפקטיים, מה שמקל על התמרון בעיר. מנגד, יש לו 3 מושבים נפרדים בשורה השניה כך שאפשר למקם בה כסאות בטיחות בקלות. גם מיזוג מאחור זמין כסטנדרט. השורה השלישית צפופה ותתאים לילדים בלבד, ותא המטען זעיר כשכל המושבים פתוחים. מנוע ה-2.0 ליטרים לא חסכוני בצורה מיוחדת, אך הוא גם לא בזבזן באופן קיצוני. הביצועים לא רעים והנסיעה חלקה ונעימה. שימו לב – גרסת הבסיס הנפוצה מגיעה עם מפרט אבזור מצומצם, שאפילו לא כולל דיבורית בלוטות'.


קיה קארנס
 

קיה קרניבל 2010-2011

מנוע: 2.9 ליטרים, טורבו-דיזל, 185 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 11 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 25,000-35,000 שקלים

די נדיר להשיג קרניבל בשנתונים האלו, במיוחד אם מתעקשים על אחת עם קילומטראז' סביר ומנוע דיזל. אבל אם תמצאו אחת טובה, תקבלו מיניוואן במימדים נדיבים עם מרווח פנימי מעולה שיספיק גם לשבעה מבוגרים, תא מטען ענק, צמד דלתות הזזה וישיבה גבוהה ונוחה. בזכות מנוע הדיזל, גם צריכת הדלק סבירה למדי (בהתחשב במימדים).

קיה קרניבל
 

קרייזלר גרנד וויאג'ר 2011-2012

מנוע: 3.6 ליטרים, בנזין, 279 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 4 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 7.6 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 45,000-50,000 שקלים

המתחרה הקלאסי של הקרניבל נועד לאותן משימות, אבל יש לו גישה מעט שונה. כמו בקרניבל, גם כאן תמצאו 7 מושבים סופר-מרווחים וגם תא מטען עצום וישיבה גבוהה. מנוע הבנזין כאן חזק מאוד, וצריכת הדלק גבוהה בהתאם. האבזור עשיר במיוחד והתנאים מפנקים – אם כי הנסיעה נוקשה יחסית ולא מאוד אמריקאית באופיה.

קרייזלר גרנד וויאגר
 

רנו גרנד סניק 2015-2016

מנוע: 1.5 ליטרים, טורבו-דיזל, 110 כ"ס

תיבת הילוכים: כפולת מצמדים, 6 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 15 ק"מ לליטר

טווח מחירים: 45,000-50,000 שקלים

עוד מיניוואן שנהנה מתמחור נמוך, כך שניתן להשיג אותו בשנתונים מודרניים. לגרנד סניק דיזל יש את אותה יחידת הנעה של הפלואנס ושל דגמים רבים אחרים, כך שלא חסר מלאי זמין של חלפים. הביצועים נאותים וצריכת הדלק מצוינת, עניין לא נפוץ במיניוואנים. גם נוחות הנסיעה טובה מאוד והמרווח הפנימי נדיב – בעיקר בשתי השורות הראשונות. הנדסת אנוש מעט מסורבלת תקשה על התפעול, אך האבזור עשיר למדי.


רנו גרנד סניק
 

שברולט אורלנדו 2014-2015

מנוע: 1.4 ליטרים, טורבו-בנזין, 140 כ"ס

תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

בטיחות: 6 כריות אוויר, 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי

צריכת דלק (מבחן): 10.5 ק"מ לליטר 

טווח מחירים: 45,000-50,000 שקלים

האחות הכמעט תאומה של אופל זאפירה (ע"ע) שווקה בתחילת דרכה רק בגרסת דיזל חזקה למדי, אך בהמשך הצטרפה גרסת בנזין שהיתה זולה באופן משמעותי. האורלנדו מציע מרווח טוב יחסית, אפילו בשורה השלישית, עם סידור של "מושבי תיאטרון" – כלומר, כל שורה גבוהה במעט מזו שלפניה. ביצועי המנוע טובים וגם נוחות הנסיעה לא רעה בכלל, אך צריכת הדלק סבירה בלבד. גם כאן מדובר ביחידת הנעה נפוצה מאוד, ששירתה גם את שברולט קרוז, אופל אסטרה ודגמים רבים אחרים.

שברולט אורלנדו
 

לפני שרוכשים רכב - טיפ מצוות iCar

כתבות נוספות









 

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. למי תתאים מכונית לא בטוחה? (לת)  

תיזהרו מהדאצ'יה,17.06.2021

2. מיצובישי גרנדיס  יש לי את הגרנדיס כבר 11 שנה רכב באמת חזק אבל צמא...

א.ל,17.06.2021

3. לבעלי הגראנדיס מומלץ להחליף להנעה בגז חסכוני בטירוף!!!!  מידיעה ומכסים את ההחלפה תוך חודשים ספורים מומלץ מא...

משה,20.06.2021

4. קיה קארנס  לשוק רכבי 7 מושבים, יש ביקוש מאוד גבוה, רוב המשפחו...

נהג על ,20.06.2021

ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה