אודי מציינת 40 שנה לקוואטרו

מערכת ההנעה של אודי לכל ארבעת הגלגלים חוגגת 40 שנים, מאז הצגת אודי קוואטרו האגדית

 אודי מציינת 40 שנה לקוואטרו

פורסם: 25/03/2020

 

מאת: רן סגל


מערכות הנעה כפולה לא היו זרות לעולם הרכב, אך הן היו קיימות בעיקר ברכבי בשטח קשוחים ובמשאיות ולא במכוניות כביש. הרעיון לפיתוח מערכת שכזו למכונית כביש החל כאשר ב-1976 אודי פיתחה רכב שטח עבור צבא גרמניה. המהנדסים התרשמו מיכולת הניהוג של הרכב בתנאים חלקלקים כגון שלג וקרח ופנו מיד להתקין את מערכת ההנעה הכפולה באודי 80 סדרתית - ותוצאות המבחנים לא אחרו לבוא.


אודי - קוואטרו
 

בסתיו 1979 יצרה אודי את ה-Quattro (ארבע) - מכונית קופה ספורטיבית שלראשונה צוידה במערכת הנעה כפולה קבועה. לאודי קוואטרו היה מנוע 2.2 ליטרים בעל 5 צילינדרים מוגדש טורבו בהספק של 200 כ"ס והיא נחשפה לציבור בדיוק לפני 40 שנים, בתערוכת ז'נבה של מרץ 1980.

icar ב telegram


שנה לאחר מכן אודי קוואטרו כבר התחרתה במרוץ הראלי העולמי באוסטריה וכבשה את לב הצופים והפודיום. בין-לילה הפכה מערכת Quattro לסימן ההיכר של החברה.


אודי - קוואטרו
 

אודי קוואטרו השתתפה במשך 6 עונות (1986-1981) בליגת ה-WRC ולא מעט נהגים מוכרים ישבו מאחורי ההגה של הקוואטרו האגדית – ביניהם ניתן למנות את סטיג בלומקוויסט, וולטר רוהל וגם את מישל מוטון, שהייתה מהראשונים שנהגו אודי קאווטרו ראלי. מוטון היא האישה הראשונה (והאחרונה נכון לשנת 2020) שהתחרתה בסבב הראלי הבכיר ובראלי 1982 אף עמדה 4 פעמים על הפודיום עם 3 מקומות ראשונים ומקום שני אחד וסיימה את העונה שנייה רק לרוהל בדירוג הנהגים.


אודי קוואטרו
 

ומה זה אומר היום?

מערכת Quattro כיום מניעה ברוב הזמן את הגלגלים הקדמיים וזאת לטובת חיסכון בדלק  וניצול יעיל יותר של כוח המנוע. במידת הצורך הכוח מועבר גם לסרן האחורי באמצעות דיסקיות כפולות, כאשר למערכת ישנו מחשב ניהול המסנכרן בין תגובות המנוע, תיבת ההילוכים, מהירות סיבוב הגלגלים, מצב האחיזה וכמובן העדפות הנהג על-פי הבחירה בבורר מצבי הנהיגה. בהתאם לכך מנותב הכוח בתוך חלקיקי שניה בין הסרן הקדמי לאחורי, אך לא רק ביניהם: מערכת הקוואטרו כיום יודעם גם לחלק את הכוח בין הגלגלים הפנימיים לחיצוניים.


אודי - קוואטרו
 

כיום, כמעט כל דגמי אודי מציעים הנעה כפולה - החל מה-A4, דרך ה-A6 ועד ה-A8, כמעט בכל גזרת דגמי הפנאי (מה-Q3 ומעלה) ובכל דגמי הספורט - כולל אפילו ה-S1 הקטנה מהדור הקודם.


אודי - קוואטרו
 

מאז הקוואטרו המקורית נמכרו 10.5 מיליון דגמי אודי עם הנעת הקוואטרו. היתרונות של הנעת הקוואטרו באים כיום לידי ביטוי לא רק בנהיגה ספורטיבית כפי שהיה לפני 40 שנה; ההנעה הכפולה תורמת לאחיזת כביש משופרת, לא רק בתנאים חלקלקים אלא גם על אספלט יבש לגמרי ומסייעת במצבי קיצון של תת היגוי או היגוי יתר.

לכבוד חגיגות 40 השנים לקוואטרו, הכינו באודי סרטון קצר עם לא פחות מאשר הסטיג המקורי.

לדגמי אודי בישראל – אודי

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב

כתבות נוספות








 

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. חולה על אאודי  אחיזת כביש הכי טובה שיש

רון,25.03.2020

2. אחח, אאודי 80  היו לי שתיים כאלה, רכב חלום

צביקה,25.03.2020

3. עזבו קוואטרו, מתי יש A4 פלאג אין? (לת)  

מתחשמל,25.03.2020

ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה