אודי A7 (פלאג-אין הייבריד) - מבחן רכב

מכונית הסאלון קופה קיבלה גרסה היברידית-נטענת חזקה במיוחד. עד כמה היא חסכונית והאם היא מהנה לנהיגה?

אודי A7 (פלאג-אין הייבריד) - מבחן רכב

פורסם: 12/02/2020

 

כתב וצילם: רן סגל


כחלק מהמהפכה החשמלית שעובר עולם הרכב, יותר ויותר רכבים מקבלים גרסאות היברידיות-נטענות. לא בכל דגם ממהרות היצרניות להציע גרסאות עם הנעה חשמלית מלאה, מכיוון שזו דורשת התאמה של הפלטפורמה וגם גובה עלויות בהתאם, אך גרסת פלאג אין הייבריד היא תוספת זולה והגיונית בהרבה.


אודי A7 פלאג אין
 

לרוב, גרסאות היברידיות-נטענות מספקות טווח נסיעה חשמלי של כ-50 ק"מ, שעונה בשלב הזה על הצרכים של מרבית הלקוחות בנסיעות השגרתיות. לאודי יש בשלב זה חשמלית אחת מדוברת במיוחד, ה-e-tron, ולצידה מוצעות מספר גרסאות פלאג-אין הייבריד - ל-A3 (היוצאת), ל-Q7 ועכשיו גם ל-A7.

לעמוד הדגם בקטלוג: אודי A7


אודי A7, מנוע 2.0 ליטרים היברידי-נטען, כפול מצמדים, 367 כ"ס, מ-495,000 שקלים
יתרונות

חסרונות

עיצוב חיצוני

נוחות נסיעה

אבזור

מרווח מאחור

יחידת הנעה

  תא מטען

אודי A7 פלאג אין

אחרי שבחנו את אודי A7 בגרסת 3.0 הליטרים, יצאנו לבדוק מה מציעה גרסת ה-2.0 ליטרים ההיברידית. האם היא מצליחה לספק חווית ביצועים מרשימה עם 2 צילינדרים פחות וכמה מאות ק"ג יותר? עד כמה היא באמת חסכונית? ועל מה אנו נדרשים לוותר בתמורה להוזלה המשמעותית במחיר? ניתקנו אותה מהשקע ויצאנו בשקט בשקט למבחן.

icar ב telegram

עיצוב

העיצוב חיצוני מרשים. כמו כל A7 אחרת, גם גרסת הפלאג-אין בולטת, נראית דינאמית ומסובבת ראשים. זה נכון במיוחד עם חבילת ה-S-Line הספורטיבית שמצוידת בפגושים בעיצוב שונה ואגרסיבי יותר, קליפרים אדומים וחישוקי 20 אינץ' נאים מאוד (19 אינץ' כסטנדרט).


אודי A7 פלאג אין
 

בפנים הרכב הקו העיצובי הנוכחי של אודי ממשיך. אם לקסוס הלכו על קו קלאסי ומרצדס החליטו לשלב את הקלאסי עם המון דיגיטלי - באודי הלכו "הארדקור" עם המראה ההייטקי-תעשייתי. גווני אפור ונגיעות כסופות שולטים בתא הנוסעים, ולצידם בולטים שלושת המסכים הדיגיטליים הנאים ולא מעט משטחי אלומיניום איכותיים. חוויה.


אודי A7 פלאג אין
 

תא הנוסעים

המושבים הקדמיים נוחים בפני עצמם, כשהכל מתכוונן חשמלית (כמעט. כדי לשנות את אורך המושב תאלצו למשוך ידית קטנה). גם ההגה מתכוונן חשמלית כך שכל אחד יוכל למצוא כאן את תנוחת הנהיגה המתאימה לו, והכל גם נשמר בזכרונות ומתכוונן מחדש בכל כניסה לרכב עם פונקציית כניסה/יציאה קלה. המושבים מצופים עור ומחוממים, אך שווה לשקול תוספת אוורור כדי למנוע מפגשים לוהטים עם העור השחור בחודשי הקיץ.


אודי A7 פלאג אין
 

שלושת המסכים הדיגיטליים של אודי מוכרים מדגמים נוספים. הם נראים נהדר, ברורים וקלים לקריאה. לוח השעונים מאפשר מספר תצוגות יעודיות ובהן מד צריכת אנרגיה במקום מד סל"ד ואפילו התאמה אישית של התצוגות במרכז כל "שעון". שינויי תצוגה נוספים מאפשרים גם הצגת מפת הניווט שתופסת את מירב המסך.
 

מערכת המולטימדיה היא סמארטפון לכל דבר ועניין – היא פועלת בצורה חלקה ומהירה, מגיבה היטב עם כתב גדול ואייקונים גדולים. המסך השלישי באודי מתפעל ברוב הזמן את בקרת האקלים, כאשר דרכו ניתן גם לחייג על-ידי כתיבת המספר הרצוי או השם (באנגלית), לעבור בין תחנות הרדיו או להקיש כתובת ניווט. כדי להקל עליכם את המשימה, אודי דאגו לידית הילוכים אלקטרונית נמוכה ושטוחה, עליה מניחים את היד בעת הכתיבה.


אודי A7 פלאג אין
 

זמן המסך גוזל מהזמן שתצטרכו להקדיש למבט בכביש. כדי לצמצם את הסטת המבט מהכביש, המערכת תציין בקול את המספר שכתבתם על המסך, למשל. אם גם זה לא יעזור, טוב לדעת שבאודי ציידו את ה-A7 במיטב מערכות הבטיחות המתקדמות.

גם ב-A7 פלאג-אין הייבריד תמצאו את את כל המערכות האקטיביות המקובלות כגון בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית ובנוסף גם התרעת תנועה חוצה מלפנים ומאחור - שכוללת גם היא בלימת חירום אוטונומית שלעיתים הייתה רגישה מדי.


אודי A7 פלאג אין
 

שדה הראיה לפנים טוב, ולא יותר מזה. קחו בחשבון שתנוחת הישיבה נמוכה ושטח החלונות קטן, אך קורות A צרות יחסית ויש מערך נפלא של מצלמות היקפיות, כולל תצוגות תלת-מימד נהדרות.

המושבים האחוריים זהים לאלו של גרסאות הבנזין הטהורות. המושבים נמוכים ומרווח הראש סביר בסך הכל. ישנו מסך דיגיטלי נוסף לשליטה על איזור האקלים השלישי, שקע מצית ושני שקעי USB לטעינת מכשירים.


אודי A7 פלאג אין
 

רשימת האבזור ב-A7 TFSIe עשירה וכמעט זהה לזו של של גרסת ה-55 TFSI בעלת מנוע 3.0 הליטרים. ישנה תאורת מטריקס-לד מצויינת עם משחקי אור בכל פתיחה וסגירה של הרכב, סגירה רכה לדלתות (ואקום), תאורת אווירה המאפשרת פיצול לשני צבעים, מראות פנים וצד נגד סנוור שפעלו נהדר, מערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 16 רמקולים ותא מטען נפתח חשמלית.


אודי A7 פלאג אין
 

ואם כבר הזכרנו את תא המטען, בגרסתה ההיברידית של ה-A7 תא המטען הצטמצם בלא פחות מ-177 ליטרים ונפחו עומד על 380 ליטרים. על פניו זה משהו כמו 90 ליטר פחות מקורולה סדאן, אבל– אותם ליטרים שהומרו למקום אחסון הסוללה נפרסו על פני כל שטח תא המטען הגדול, כך שלמרות שהוא כעת נמוך יותר הוא עדיין נותר שטוח, עם מפתח רחב ודלת חמישית ענקית שמקלה על ההעמסה.

איכות החומרים וההרכבה טובה מאוד בסך הכל, אך מסיבה לא ברורה נשמעו קרקושים מסויימים מאיזור ההגה ולוח המחוונים. לא משהו אופייני לאודי.


אודי A7 פלאג אין
 

נוחות נסיעה

אודי A7 בגרסת הרגילה לא הצטיינה בסעיף הנוחות העירונית וגם הגרסה ההיברידית לא מרשימה כאן - בעיקר עקב החישוקים הגדולים עם הצמיגים נמוכי החתך. ה-A7 נוקשה ומפגעים שונים עוברים אל תא הנוסעים. בפן החיובי נציין את עבודת המתלים השקטה והנסיעה החרישית שמספק המנוע החשמלי.

מחוץ לעיר המצב משתפר בהחלט, והרכב נותר יציב ומרוסן. בידוד רעשים נותר מעולה גם בכביש המהיר.


אודי A7 פלאג אין
 

מנוע ותיבת הילוכים

לאודי A7 פלאג אין הייבריד מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים. יחד עם מנוע חשמלי ההספק המשולב עומד על 367 כ"ס ונתון המומנט מתייצב על 51 קג"מ. בהשוואה לגרסת 2.0 הליטרים הרגילה בוודאי שמדובר בשדרוג משמעותי, אך יותר מזה – גם בהשוואה לגרסת 3.0 הליטרים V6 החזקה מדובר בנתון הספק הגבוה ב-27 כ"ס.

להשוואה בין הגרסאות >>>


אודי A7 פלאג אין
 

ישנם רכבי פלאג-אין הייבריד שנחלשים משמעותית  ברגע שנגמר ה"מיץ" בסוללה. זה לא המצב כאן. ה-A7 TFSIe מרגישה חזקה. מאוד. גם אחרי שסיימנו את כל טווח הנסיעה החשמלי. היא מאיצה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות (איטי רק 0.4 שניות מגרסת 3.0 הליטרים ובהתחשב בתוספת משקל של 250 ק"ג, זה בהחלט הגיוני) ומרשימה עם דחף אגרסיבי בזינוק, בין היתר בזכות המנוע החשמלי. מנוע הבנזין משתלב באופן חלק לחלוטין.


אודי A7 פלאג אין
 

למנוע משודכת תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים. לעומת השידוך עם מנוע 3.0 הליטרים, בגרסה ההיברידית התיבה פשוט מצויינת. היא מהירה ופעולתה חלקה, כמעט בלתי מורגשת. לא פעם במצב הידני הייתי צריך להגניב מבט נוסף כדי לבדוק שאכן השתנה מספר ההילוך בחיווי הדיגיטלי.


אודי A7 פלאג אין
 

ואחרי המנוע והתיבה, גם דוושת ההאצה דורשת התייחסות. פעולת הלחיצה עליה רגילה למדי, אך בעת עזיבה שלה ישנה תחושת האטה מורגשת שמזכירה פעולה (מתונה) של e-Pedal (נהיגה בדוושה אחת ברכבים חשמליים). זה אמור לסייע בבלימת המנוע, בטעינת הסוללות וגם לחסוך ברפידות הבלם.


אודי A7 פלאג אין
 

ועם כל הכבוד לביצועים, יש פה גם יכולת חשמלית לא מבוטלת. בגרסה זו אחרי טעינה מלאה תוכלו לנסוע 50 ק"מ על חשמל בלבד, גם במהירות בין-עירונית. את ה-A7 קיבלנו לאחר שעברה טעינה של שעות ספורות והמחשב הצביע על 27 ק"מ חשמליים שנותרו.


אודי A7 פלאג אין
 

איפסנו שעונים, העברנו למצב e-tron (חשמל בלבד) ויצאנו לדרך. מנוע הבנזין התעורר לאחר 38 ק"מ, כלומר 11 ק"מ יותר מהנתון בתחילת הנסיעה. איך זה קרה? ראשית, מדי המרחק מחשבים את הטווח בהתאם לאופי הנהיגה בדקות האחרונות, כך שבנהיגה פרברית-מתונה, יחד עם בלימות שגם טענו את הסוללה, הצלחנו להגדיל את הטווח שהוצג. מכיוון שלא קיבלנו את הרכב עם סוללה מלאה, נוכל רק להעריך כי ניתן להגיע לטווח המוצהר של 50 ק"מ.


אודי A7 פלאג אין
 

את המבחן על גרסת 3.0 הליטרים סיימנו עם צריכת דלק של 7.7 ק"מ לליטר. הפעם, בתנאי נהיגה דומים, השגנו כ-10 ק"מ לליטר. אומנם לא מדובר בנתוני היברידיות עממיות אך מדובר בשיפור משמעותי של כ-30% לעומת גרסת ה-V6  - נתון מצוין בהתחשב בביצועים.


אודי A7 פלאג אין
 

התנהגות כביש

אודי A7 היא לא מכונית ספורט-סאלון כמו מרצדס CLS למשל ואל תצפו לתחושות ספורטיביות ממוקדות. ההגה אינו מתקשר והתחושה מהבלמים מלאכותית משהו בעקבות מערכת הטעינה.

אבל מה שכן – ה-A7 פלאג-אין יודעת לפתח קצב מהיר. "שגר ושכח" קלאסי. תוספת המשקל מאחור יוצרת איזון מוצלח והרכב מתנהג באופן בטוח מאוד, נשלט ומדויק. האחיזה גבוהה מאוד בזכות ההנעה הכפולה ותצטרכו להפעיל לא מעט פרובוקציות כדי ש(אולי) יקרה משהו.


אודי A7 פלאג אין
 

סיכום

אודי A7, עוד לפני שהיא היברידית ,היא מכונית מלאת טכנולוגיות, מאובזרת בכל טוב, בטיחותית ומעוצבת באופן כזה שמושך את העין לעומת ה-A6 עליה היא מבוססת. זאת לצד החסרונות המוכרים בדמות נוחות הנסיעה העירונית והמרווח מאחור.

הגרסה ההיברידית-נטענת מצליחה לשמור על מאפייני הביצועים החזקים של גרסת הבנזין הבכירה. היא לא ספורטיבית באופייה אבל היא תספק לכם חווית נסיעה מרשימה שמתחילה כבר ברגע שניגשים לרכב, נסיעה שקטה ועוד יותר מכך במצב החשמלי, צריכת דלק עדיפה ויכולת מרשימה לנסיעה בכוח החשמל בלבד למרחק לא מבוטל. נכון ליום פרסום הכתבה, גרסת הפלאג-אין הייבריד זולה ב-111,000 שקלים מגרסת 3.0 הליטרים בעלת הביצועים המקבילים וב- 59,500 שקלים מגרסת 2.0 הליטרים החלשה יותר - כך שאין מנוס מלקבוע שמדובר בגרסה המשתלמת ביותר של אודי A7. ותודה לרשות המיסים.

לדגמי אודי בישראל – אודי

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב

כתבות נוספות








 

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. רק עשירים נהנים מ''מס ירוק''. רכבים עממיים היברידייםיים לא יותר זולים  מרכבים בנזין, אך במכוניות יוקרה זה ממש משתלם.

נהג,12.02.2020

2. למה?????????  למה אין מכוניות רגילות בפלאג אין ולא רק במוכניות י...

נגיש,12.02.2020

3. למספר 2  בקרוב מאוד בארץ: פיג'ו 3008, אופל גרנדלנד, סיטרואן...

דן,12.02.2020

4. למספר 3  הדגמים האלה יעלו 20-30 אלף ש''ח מעל הדגמי בנזין , ...

נהג,12.02.2020

5. למספר 4  שאלו למה אין. לא למה המחיר בישראל מעוות :)

דן,13.02.2020

6. אסון הסוללות הגדולות מאוד לא בריא  מי שקונה רכב כזה יקר לחסוך בכמה אלפי שקלים זה בדיח...

טוני,13.02.2020

7. אסון הסוללות הגדולות מאוד לא בריא  מי שקונה רכב כזה יקר לחסוך בכמה אלפי שקלים זה בדיח...

טוני,13.02.2020

8. אודי איחרה קצת. ובישראל כבר אין הטבת מס מטורפת על רכבים אלו  כשהמס היה 20-30% הרכב הזה היה ניצן לייבוא אישי ב35...

א,13.02.2020

9. תודה  אני מ'ס 2 תודה לכולם אבל באמת למה אין רכבים רגילים...

ה,12.03.2020

ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה