ב.מ.וו X7 - מבחן וידאו

כדי להוות אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 7, ב.מ.וו X7 נדרש לא רק להיות גדול - אלא גם לעמוד בכבוד בכמה אתגרים נוספים

פורסם: 12/09/2019

 

כתב וצילם סטילס: נועם ריין | צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום


רכבי הפנאי הולכים ותופסים את מקומם של רכבי הכביש המסורתיים בכל הגזרות. זה קרה למכוניות הסופר מיני, המשפחתיות, המנהלים והמיניוואנים - ונדמה שרק בשתי קטגוריות רכבי הפנאי עוד לא פגעו: מכוניות המיני הזולות ורכבי הפאר המהודרים. ומכיוון שלב.מ.וו אין מתחרה משלה לקיה פיקנטו, הצעד המתבקש הבא היה יצירת אלטרנטיבה מוגבהת לסדרה 7. השם הנבחר, כמובן, הוא X7. וזה גדול כמו שזה נשמע.


לעמוד הדגם בקטלוג iCar: ב.מ.וו X7


ב.מ.וו X7, 3.0 ליטר טורבו-דיזל, 265 כ"ס, מ-890,000 שקל
יתרונות

חסרונות

טכנולוגיה

נוח - אבל לא כמו סדרה 7

עיצוב עם נוכחות

לא מתנהג כמו סדרה 7

שימושיות ומרווח

  יקר יותר מסדרה 7


 

עיצוב

יודעים מה? זה אפילו יותר גדול ממה שזה נשמע. זה עצום. רק כאשר החזרנו את ה-X7 לחניון של היבואן, אחרי יומיים של מבחן, הבנו עד כמה הוא גדול. זה קרה כאשר חנינו ליד סקודה קודיאק, שבימים אלו נמצא אצלנו במבחן ארוך טווח ושימש אותנו להגעה למקום. הקודיאק, רכב גדול למדי בפני עצמו, הרגיש ליד ה-X7 כמו שעגבניית שרי בודדה מרגישה ליד ארגז עגבניות בסופר. פשוט לא כוחות.


הגודל הוא האלמנט הבולט ביותר בעיצוב של ה-X7, וזה לא בא לידי ביטוי רק במימדי הרכב עצמו. הגריל גדול באופן חריג, מוכן לשאת על גביו נתח עסיסי של אנטריקוט. כולל הפרה עצמה, השוחט והרפתן. קווי הכרום הישרים והמבריקים בתחתית הדלתות, במסגרת החלונות ועל פסי הגגון מדגישים את הגודל, ויחידות התאורה הצרות נראות כאילו הן כיווצו את עצמן על מנת לפנות עוד קצת מקום לרכב עצמו.
 

בתוך תא הנוסעים הדשבורד הקמור מדגיש גם הוא את הרוחב, אך הסגנון הוא ב.מ.וו קלאסי. קווים ישרים ופשוטים, בלי התחכמויות ובלי תחושת עושר משתפכת. קווי הכרום עושים גם פה את העבודה ומדגישים את מה שצריך. איכות החומרים - לעילא.


ב.מ.וו X7
 

תא הנוסעים

כדי להוות אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 7, ה-X7 נדרש להצטייד במיטב הטכנולוגיות הקיימות בארסנל של ב.מ.וו. זה בדיוק מה שהוא עושה.
 

נתחיל ממערכת המדיה: יש כאן שני מסכים בגודל 12.3 אינץ', האחד מתפקד כלוח מחוונים וירטואלי והשני הוא למעשה המולטימדיה המרכזית של הרכב. לוח המחוונים קריא בדרך כלל ומציג מידע רב, אך הגרפיקה וגם השימושיות נחותה מזו שמציעים דגמי אודי.
 
ב.מ.וו X7
 

המסך המרכזי הוא כבר אופרה אחרת. יש לו רזולוציה גבוהה, והוא נשלט מגלגלת מרכזית וגם במגע. חלק מהפונקציות נשלטות אפילו במחוות יד, כמו למשל הגברת עוצמת השמע, החלפת תחנה או שיר ומענה לשיחה. ניתן גם להוסיף פונקציות כאלו בהתאמה אישית. קשה לתאר עד כמה זה נוח לשימוש. בנוסף ישנה גם הפעלה קולית מצוינת (באנגלית בלבד), אך אפשרויות השליטה שלה על הרכב מוגבלות יחסית לאלו של המערכת המקבילה במרצדס.
 
ב.מ.וו X7
 

על המסך תוכלו למצוא, מלבד כל ענייני המוזיקה, הניווט ואלוהים יודע מה עוד החביאו שם, גם אינספור מדריכי וידאו והסברים גרפיים מעולים על השימוש בפונקציות השונות של הרכב. יש משהו מעורר הערכה בדרך שבה מצהירה ב.מ.וו בגלוי על כך שנהגיה צריכים הדרכה לפני השימוש ברכב. זו אכן לא משימה פשוטה.
 
ב.מ.וו X7
 

רשימת האבזור, כמובן, כוללת כמעט כל דבר שאפשר לבקש. יש מערכת מיזוג מעולה עם 4 איזורי טמפרטורה (אופציה לחמישה), גג שמש פנוראמי שכאופציה יכול גם להציג תאורת לד ייחודית,  שלט עם מסך מידע קטן, תצוגה עילית יפהפיה המוקרנת על גבי השמשה הקדמית, חימום ואוורור למושבי העור הנפלאים, תאורת אווירה מכל סוג שהוא, מערכת שמע פנטסטית מבית "Harman Kardon" עם 16 רמקולים, מערכת לבישום האוויר ומחזיקי כוסות שמסוגלים לקרר או לחמם את השתיה שלכם. הפונקציה העיקרית שחסרה כאן היא עיסוי במושבים - אבל כנראה שגם אותה ניתן לקבל בתוספת תשלום.
 
ב.מ.וו X7
 

כדי להוות אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 7, נדרשת לא רק רשימה ארוכה של אביזרי נוחות, אלא גם טכנולוגיות שיקחו את ה-X7 צעד נוסף בדרך לעולם האוטונומי. זה קורה כאן עם מערכות עזר נהדרות לבלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים (את השניים האחרונים היא תזהה רק במהירות עירונית), שמירת נתיב, ניטור תנועה צולבת מלפנים ומאחור, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט שפעילה עד למהירות של 210 קמ"ש. לא בדקנו.
 
ב.מ.וו X7
 

עוד פונקציה סמי-אוטונומית מסקרנת היא זו שמאפשרת לרכב לחזור על עקבותיו באופן עצמאי למרחק של 50 מטרים. השתמשנו בה כאשר נקלענו למבוי סתום בחניון צפוף, וויתרנו מראש על האפשרות לביצוע פניית פרסה עם הרכב העצום. זה עובד, וזה עובד מעולה.
 

כדי להוות אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 7, ב.מוו X7 צריך גם להיות מאוד מרווח ופרקטי. ובהיבט הזה הוא מביס ללא עוררין את הסדרה 7, מהסיבה הפשוטה ש-SUV לעולם יהיה פרקטי יותר ממכונית הסדאן עליה הוא מבוסס.
 

שורת המושבים השניה קיבלה את פנינו עם 3 מושבים מרווחים. ניתן להחליפם בשני מושבי "קפטן" שיהיו מרווחים אף יותר. יש מקום בלתי נגמר לרגליים ולראש, הכסא עצמו מעולה וניתן לכוונן אותו חשמלית וגם לקרב אותו למצב שכיבה. היושבים מאחור, שפעמים רבות הם אלה שמחזיקים בבעלות על הרכב, יהנו גם מוילונות חשמליים, כריות אלקנטרה שעושות נעים לקרחת וגם מהכנה לטאבלט. את הטאבלט עצמו תידרשו להביא מהבית. הכניסה והיציאה מהמושב האחורי מתבצעות בקלות, ללא ההתכופפות הנדרשת בכניסה למכונית סדאן ארוכה ונמוכה.
 
ב.מ.וו X7
 

ויש גם שורה שלישית, שעצם קיומה כאן מהווה ניצחון על סדרה 7. עם בסיס גלגלים של 310.5 ס"מ, לא הופתענו לגלות שגם היא מרווחת מאוד. הכניסה קלה ונוחה הודות לקיפול החשמלי של השורה השניה, והמושבים עצמם יהיו נוחים לנוסעים בכל הגדלים. פתחי מיזוג הם אופציה שניתן לקבל בשורה הזו, וכסטנרדט יש שקעי USB ומחזיקי כוסות. כאן גם ניתן למצוא חלקי פלסטיק באיכות פחות מרשימה.

 
ב.מ.וו X7
 

תא המטען של ב.מ.וו X7 לא מאוד מרשים כאשר כל המושבים בשימוש. אמנם, נפח של 326 ליטרים כאשר כל המושבים בשימוש הוא לא נתון רע בהשוואה לרכבי פנאי אחרים, אבל אם תבחרו ברכב הזה להסעה של אורחים ממלונות או שדות תעופה למשל - תצטרכו למצוא פתרון אחר עבור המזוודות שלהם. קיפול המושבים, שמתבצע באופן חשמלי, פותר כמובן את כל בעיות האחסון.

ב.מ.וו X7
 

נוחות נסיעה

כדי להוות אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 7, ה-X7 צריך להיות מאוד מאוד נוח. האם הוא כזה? ובכן, מדובר ברכב מאוד נוח. אבל לא מאוד-מאוד.

ונסביר. מתלי האוויר סופגים היטב את שיבושי הכביש הגדולים, פסי ההאטה ויתר המרעין-בישין שמונחים על האספלט הישראלי. זהו רכב רך שמצליח לבודד היטב את יושביו, אך האופן שבו הוא עושה את זה איננו טוטאלי כפי שעושות זאת מכוניות הפאר, ובהן סדרה 7. 
 
ב.מ.וו X7
 

זה קורה בין היתר בגלל בחירה בחישוקי 22 אינץ' עצומים, שכוללים הרבה יותר מתכת מאשר גומי - מה שמקשה על הספיגה. הצמיגים של ה-X7 עלולים להוות בעיה גם כשיווצר צורך בהחלפה: עם מידות חריגות של 275/40R22 ו-315/35R22 מאחור, לא הצלחנו לאתר צמיגים כאלו באתרי השוואת המחירים וגם לא ברשתות הגדולות. במוסכים המורשים של ב.מ.וו תוכלו למצוא צמיגים כאלו, אך במחיר של 32,000 שקלים לרביעיה. כך על פי המחירון שמפרסמת היבואנית, נכון ליום פרסום הכתבה.

 
ב.מ.וו X7
 

גם מימד הגובה יוצא הדופן דרש מהמהנדסים הבווארים להקשיח מעט את המתלים על מנת למנוע רכינת יתר, מה שפגע במידת מה ברמת הנוחות. ולא שמדובר ברכב לא-נוח, כן? זו פשוט האלטרנטיבה שנוחה יותר.

בידוד הרעשים נהדר גם הוא, עם ניתוק כמעט מוחלט מהסביבה ומהכביש - אך גם הוא לא אבסולוטי. המבנה הקובייתי של הרכב פוגע באווירודינאמיקה, ואותם צמיגי ענק יוצרים חיכוך רב עם הכביש - וחלק מהרעשים האלו מצליחים לחדור את מעטה הבידוד.

ב.מ.וו X7
 

מנוע ותיבת הילוכים

כדי להוות אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 7, ב.מ.וו X7 צריך יחידות הנעה נהדרות - וזה בדיוק מה שיש לו. אל המבחן התייצבה גרסת הכניסה לדגם, ה-30d, עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים. דף הנתונים מספק על הספק מירבי של 265 כ"ס ב-4,000 סל"ד ועל מומנט של 63.2 קג"מ ב-2,000 סל"ד. 

הנתונים לא נשמעים מסעירים, אך המנוע הזה מתאים מאוד לאופיו של ב.מ.וו X7. הוא רגוע, נינוח, שקט ויעיל מאוד בתנאי יומיום, מציע גמישות אינסופית ומתנהל על גלי המומנט מבלי להטריד את הנהג בבקשות ל"קיק דאון" או לפעולות אחרות. הוא יתמרן במתינות בין הכיכרות בעיר באותה נינוחות שבה הוא יעקוף במהירויות גבוהות על אוטוסטרדות בגרמניה. את המיאוץ ל-100 קמ"ש הוא מסיים בתוך 7 שניות - לא נתון מסעיר, אבל גם לא כזה שפוגע ביעילות או מצביע על מחסור כלשהו בכוח. כבונוס, הוא מצליח להסוות לחלוטין את עובדת היותו לוגם סולר.


ב.מ.וו X7
 

מנוע הבנזין, ה-3.0 ליטרים המוכר של ב.מ.וו (6 ציל' בטור, 340 כ"ס), צפוי להיות בעל אופי נחוש יותר. הגרסה הבכירה היא שוב הדיזל, ה-M50d, ולה יש כבר 400 כ"ס ו-77.5 קג"מ. נשמע כמו משהו שכדאי לנסות, על אף שפער המחירים בינה לבין הדיזל הבסיסית עומד על 200,000 שקלים.

תיבת ההילוכים שמשודכת לכל אלו היא האוטומטית הקלאסית של ב.מ.וו, עם 8 יחסי העברה ואופי מתמסר ונעים במיוחד.

צריכת הדלק שמדדנו במהלך המבחן, עם גרסת הדיזל הבסיסית, עמדה על 8.5 ק"מ לליטר. בנהיגה בין עירונית מתונה הצלחנו גם להגיע ל-11 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו X7
 

התנהגות כביש

כדי להוות אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 7, ובכן, ה-X7 צריך להיות קרוב לכביש כמוה. ומכיוון שהוא לא, אין לו את היכולת הדינאמית של ה-7 (שאיננה ספורטיבית במיוחד לכשעצמה).

אבל זה בהחלט לא נורא.  ראשית, יש לו אחיזת כביש נהדרת. שני, הרכינה שלו בעיקולים הרבה פחות דרמטית משציפינו, ובאופן כללי הוא לא סובל מהתחושה הגמלונית והמגושמת שמאפיינת לא פעם רכבי פנאי גדולים. להיפך - הוא אפילו נכנס לפניות באופן ישיר וחד למדי.

אם תבחרו ב-M50d, תקבלו גם מוטות מייצבים אלקטרוניים, היגוי לגלגלים האחוריים ודיפרנציאל אחורי עם נעילה אלקטרונית. לא רע בכלל.


ב.מ.וו X7
 

סיכום

כדי להוות אלטרנטיבה לב.מ.וו סדרה 7, ב.מ.וו X7 יצטרך להפסיק להיות SUV גדול מימדים ולהפוך למכונית סדאן מפוארת. מכיוון שזה לא יקרה, וכל סיבת קיומו היא ה-X שקודם ל-7, הוא נהנה מיתרונות שאין לסדרה 7, אך גם סובל מכמה חסרונות לעומתה.

בכל מה שקשור ליכולת הטכנולוגית, לאבזור ולגאדג'טים, מדובר ברכב מרשים במיוחד שראוי להיות בפסגת ההיצע של ב.מ.וו. מהבחינה הפרקטית הוא מביס את ה-7 הקלאסית ללא עוררין הודות למרווח יוצא דופן, זוג מושבים נוסף ותא מטען שיכול להיות עצום אם רק תקפלו חלק מהכסאות. גם יחידות ההנעה שלו מוצלחות במיוחד, כולל גרסת הבסיס בעלת מנוע הדיזל המשובח.
 

ואחרי כל זה, ה-X7 נופל בכל זאת בכמה היבטים מסדרה 7, ובכל המקרים מדובר בפערים שנוצרו מעצם היותו SUV. הוא נוח מאוד, אבל קצת פחות ממכונית פאר; שקט מאוד, אבל קצת פחות ממכונית פאר; מתנהג טוב מאוד, אבל גם את זה הוא עושה קצת פחות טוב ממכונית פאר.
 

והמסקנה? סוף סוף מי שאוהב את רכבי הפנאי, או זקוק לשימושיות המשופרת, יכול לקחת ב.מ.וו מהרמה הגבוהה ביותר. מלבד מרצדס GLS, שעדיין לא משווק בישראל, אין לו ממש אלטרנטיבות בקרב המתחרים - כך שב.מ.וו X7 הוא לא רק רכב מרשים, אלא גם ייחודי בנוף.

 
 

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

יעוץ והצעות לקניית רכב

כתבות נוספות








 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. השוואה לא נכונה  זה כמו שתכתבו בחסרונות: לא רכב ספורט במו סדרה 7 ...

לא משנה,12.09.2019

2. ב.מ.וו  רכב מטורף שווה את הכסף

,16.09.2019

קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ קבל ייעוץ
ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה