מאזדה CX-30 - מבחן רכב

נעים מאוד: למאזדה יש רכב פנאי חדש, שמכוון למרכז הקטגוריה החשובה ביותר בשוק הרכב הישראלי. יצאנו לנהיגה ראשונה במאזדה CX-30 - צפו בוידאו

מאזדה CX-30 - מבחן רכב

פורסם: 05/12/2019

עדכון אחרון: 05/01/2020

כתב וצילם: נועם ריין | צילם וערך וידאו: שלו שטיינבאום




 

לפני כ-3 חודשים הגיע לישראל הדור החדש של מאזדה 3, וסימן את ירידתה של "המשפחתית הלאומית" מעל במת ההיסטוריה. המשפחתית היפנית, שבמשך תקופות לא מבוטלות היתה להיט מכירות אדיר, לא הלכה לשום מקום - היא פשוט הפכה למוצר נישה יקר, ששואף לעולמות הפרימיום ומתרחק ממחוזות המיינסטרים והליסינג. 
 

עוד בהשקה של ה-3 ציינו בפנינו אנשי היבואנית כי הצפי הוא למכירות נמוכות בהרבה בהשוואה לשנים עברו. הרכב שאמור לפנות למשפחות הישראליות, אמרו כבר אז, הוא ה-CX-30 - ועכשיו קיבלנו את ההזדמנות לנהוג בו לראשונה.
 

לעמוד הדגם בקטלוג iCar: מאזדה CX-30


מאזדה CX-30, מנוע 2.0 ליטר בנזין, אוטומטית 6 הילוכים, 165 כ"ס, מ-151,900 שקל
יתרונות

חסרונות

תחושת איכות בתא הנוסעים

יחידת הנעה לא גמישה

בידוד רעשים

מרווח מאחור

התנהגות כביש

  לא מספיק גבוה ו"ג'יפי"





מאזדה CX-30 הוא למעשה גרסת פנאי של ה-3 החדשה, סוג של SUV קומפקטי בתצורת קופה. הוא גדול ויקר מה-CX-3, זול וקטן מה-CX-5, ולמה בעצם לא קוראים לו CX-4? טוב ששאלתם. הסיבה היא שכבר קיים CX-4 שנמכר בשנים האחרונות בשוק הסיני, וממילא מאזדה מתכננת לשנות בקרוב את שיטת השמות שלה. ה-CX-3 הבא יקרא בשם CX-20 וה-CX-5 יהפוך ככל הנראה ל-CX-50.

מאזדה CX-30
 

אבל בינתיים ניצב לפנינו רכב פנאי מעוצב, שנמכר במחיר התחלתי של 152,000 שקלים ואמור לאיים על דגמים פופולאריים רבים - בהם יונדאי טוסון, קיה ספורטז', טויוטה C-HR, פיג'ו 3008 וסקודה קארוק. איך הוא עושה את זה ולמי כדאי לקנות אותו? 

icar ב telegram


עיצוב

כמו כל מאזדה בשנים האחרונות, גם ה-CX-30 הוא רכב נאה. אפילו נאה מאוד. החזית מחודדת וספורטיבית, יחידות התאורה צרות ופנסי לד מוצעים כסטנדרט בכל הגרסאות. אלו שמאחור גם מרשימים עם חותמת אדומה נאה. אגב, הצבע האדום של רכב המבחן (וגם צבע אפור נוסף) מוצעים בתוספת תשלום.
 

כדי להעניק ל- CX-30 מראה ג'יפוני, הגביהו אותו ב-10.5 ס"מ ביחס למאזדה 3 וגם הוסיפו לו פגושים וקשתות בתי-גלגלים בצבע שחור. זה עושה את העבודה, אבל רק כמעט: מדובר עדיין ברכב נמוך יחסית. עם גובה של 154 ס"מ, הוא נמוך ב-12 ס"מ מיונדאי טוסון ואפילו קיה נירו יהיה גבוה ממנו בכמה מילימטרים. להערכתנו, יהיו לקוחות אשר ה- CX-30 לא יהיה מספיק "ג'יפון" עבורם. 
 
מאזדה CX-30
 

תא הנוסעים

תא הנוסעים הוא העתק מדויק של מאזדה 3, ויש לנו רק דברים טובים לומר על המראה שלו. הוא נראה יוקרתי ומרשים, העיצוב נקי ואלגנטי ואיכות החומרים גבוהה מאוד.
 

מושב הנהג נוח יחסית, אך בסיסו קצר, והוא מציע טווח רחב של אפשרויות כוונון. תנוחת הנהיגה טבעית ומוצלחת, אך שוב - לא "ג'יפונית". ה-CX-30 מרגיש מאחורי ההגה יותר כמו "פרייבט". סביב הנהג פוזרו תאי אחסון בנדיבות.
 
מאזדה CX-30
 

רשימת האבזור מצוינת כבר בגרסת הבסיס. זו כוללת בין היתר היצע מלא של מערכות בטיחות, ובהן בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות עם התרעה על תנועה חוצה מאחור, אורות גבוהים אוטומטיים ותיקון סטיה מנתיב - שכמו ב-3 פעל באיחור וביצע תיקון מוגזם.
 

עוד בגרסת ה"קומפורט" הבסיסית, תוכלו למצוא בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד", הנעה בכפתור, חישוקי "18 קלים, מצלמת רוורס, חיישני גשם ותאורה, מראות עם קיפול חשמלי ועוד. הגרסאות הבאות בהיצע משדרגות את המפרט עם אביזרי נוחות רבים, אך חשוב לציין שגם גרסת הכניסה מעניקה תחושה עשירה.
 
מאזדה CX-30
 

מול הנהג ישנו לוח מחוונים חצי וירטואלי עם תצוגות ידידותיות ונקיות. מסך המולטימדיה המרכזי צר יחסית, אך הוא נוח מאוד לשימוש באמצעות הגלגלת המרכזית וגם מציע תמיכה מלאה בעברית.
 

מעבר למושב האחורי מלווה בחששות רבים. ה-3 האצ'בק, שלא היתה מכונית מרווחת בלשון המעטה, ארוכה מה-CX30 בכמעט 7 ס"מ וגם בסיס הגלגלים שלה ארוך יותר בשיעור דומה. הרוחב של השתיים זהה לחלוטין. ובפועל?

שני נוסעים בוגרים יסתדרו במושב האחורי של מאזדה CX-30, אך יחושו בצפיפות מסוימת בברכיים. המרווח לראש הוא התחום בו הושג השיפור העיקרי ביחס ל-3, הודות לתוספת הגובה, וגם החלונות כאן גדולים יותר - אם כי לא מאוד גדולים בפני עצמם. גם כאן ישנם פתחי מיזוג מאחור.
 
מאזדה CX-30
 

ניסיון להכניס 3 נוסעים מאחור יתקל בצפיפות יוצאת דופן: המושב האמצעי מוגבה ומאוד לא נוח לישיבה, במרכז הרצפה ישנה תעלת הינע גדולה וגם רוחב המושב לא יקל על החיים כאן.
 

נפח תא המטען של מאזדה CX-30 עומד על 430 ליטרים, לעומת 295 בלבד ב-3 האצ'בק. זה אומר שכאן הנפח כבר יספיק למשפחות צעירות (אם כי מרבית המתחרות מציעות נפח עדיף). המבנה שלו נגיש ונוח, אך התאכזבנו מכך שחלל הטעינה לא מאובזר כלל: אין בו תאים צדדיים, ווים לשקיות או רשתות אחסון.

מאזדה CX-30
 

נוחות נסיעה

מאזדה 3 היא מכונית נוקשה. ה-CX-30 נוקשה גם הוא, אך במידה פחותה - והתוצאה המיידית של זה היא הספיגה המשופרת של השיבושים בעיר. הפגמים הקטנים מגיעים לתא הנוסעים, אך בצורה מעודנת, ועל פסי האטה ובורות גדולים עובר ה-CX-30 בצורה מרוסנת ונעימה.
 
מאזדה CX-30
 

מחוץ לעיר משתפרת רמת הנוחות. גם כאן נרגיש שיבושים אם נפגוש בהם, אך בצורה מינורית, ורמת הריסון והיציבות תורמת לנסיעה שלווה, נינוחה ובטוחה.
 

בידוד הרעשים הוא אחד היתרונות הבולטים של המאזדה הזו. היא היתה שקטה ומבודדת מאוד בכל תנאי הדרך וכמעט בכל מהירות.

 מאזדה CX-30
 

מנוע ותיבת הילוכים

גם יחידת ההנעה כאן מוכרת מדגמים אחרים של מאזדה. מדובר במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד ועם מומנט של 21.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד. המשקל העצמי של ה-CX-30 עומד על 1521 ליטרים, כבד ב-70 ק"ג בלבד מה-3 האצ'בק.
 

בלחיצה הראשונית על הדוושה התגובה מיידית והרכב יוצא מהמקום בזריזות, אך מהר מאוד מגלים כי על מנת לקבל את הכוח ישנו צורך בלחיצה מהותית בהרבה על המצערת. עם רצועת כוח צרה שממוקמת הרחק במעלה קשת הסל"ד, לא תמיד יש מספיק כוח זמין. לא פעם נדרש מאמץ גדול יותר מצידו של המנוע מכפי שהיינו פוגשים במנועי הטורבו של המתחרות. כך או אחרת, כשמאמצים את המנוע מתקבלים ביצועים טובים מאוד, למעט במשימות מפרכות באמת - שם מרגישים לפעמים שקצת חסר לו אוויר לנשימה.
 
מאזדה CX-30
 

במקומות האלו מגיעה גרסת ה-2.5 ליטרים, שמשפרת את הביצועים ומציגה נתונים של 195 כ"ס ו-26.3 קג"מ. התוצאה היא שיפור של התאוצה ל-100 קמ"ש ב-1.2 שניות, מ-9.7 ל-8.5, אבל השיפור העיקרי הוא בתחושות. המנוע הגדול פחות מתאמץ מאחיו הקטן ומסוגל לספק ביצועים מצוינים גם במאמץ סביר. בנוסף, את האתגרים המשמעותיים יותר של הדרך הוא ביצע בקלות יחסית.
 
מאזדה CX-30
 

תיבת ההילוכים האוטומטית של המאזדה היא מהטובות שפגשנו. היא מעבירה הילוכים בצורה חדה, חלקה ומהירה, ומסייעת לנצל כל סוס מהמנוע. ברמות האבזור הבכירות תקבלו גם מנופי שליטה מגלגל ההגה.
 

נתוני היצרן מצביעים על צריכת דלק קרובה מאוד של שני המנועים, ונתוני המבחן מאששים זאת. בנסיעה רגועה ניתן להגיע ל-12.5-13 ק"מ לליטר, ואילו אחרי מספר קטעים של נהיגה מאומצת הגענו בסוף ל-10.5 ק"מ לליטר.
 
מאזדה CX-30
 

התנהגות כביש

למבנה הנמוך של מאזדה CX-30 יש גם יתרונות. מרכז הכובד שלו נמוך יחסית, וכך הוא מצליח לשמור על אחיזת כביש מצוינת ולחסל כמעט כל רכינה שצצה. ההגה מדויק (אם כי לא מתקשר), וגם השלדה היא אחת הטובות בסביבה. הנחישות בשינוי הכיוון אולי פחות בולטת בהשוואה למאזדה 3, אך זה לא יהיה מוגזם להניח כי מדובר באחד הג'יפונים הדינאמיים והמהנים בשוק הרכב הישראלי.
 
מאזדה CX-30
 

סיכום

נעים מאוד, תכירו את רכב ה"לחם והחמאה" של מאזדה. בדלק מוטורס מעריכים כי ה-CX-30 ימכור בערך כפול מה-3, ויש להם את כל הסיבות הטובות להאמין בכך: הוא עולה רק 4,000 שקלים יותר ממנה, ובתמורה מציע עיצוב יותר "ג'יפוני", תא נוסעים קצת יותר פרקטי, תא מטען גדול יותר, נוחות נסיעה עדיפה ומאפשר בחירה מתוך מגוון גדול יחסית של גרסאות.
 

החסרונות שלו, מאידך, ברורים אף הם: הוא צפוף יחסית, לא נראה מאוד גבוה וגם מנוע ה-2.0 ליטרים שלו לא גמיש במיוחד. לכאורה, אלה חסרונות שעלולים להרחיק רבים. בפועל המציאות מלמדת שניתן להשיג הצלחות אדירות בישראל על אף המגרעות שמנינו. תשאלו אפילו את טויוטה C-HR.

 
 

לדגמי מאזדה בישראל - מאזדה

יעוץ והצעות לקניית רכב
  • איקון וואטסאפ
  • איקון טלפון

כתבות נוספות









 

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. רכב מדהים.  החיסרון היחיד ברכב הוא שחסר לו עוד 5 ס'מ אבל רכב מ...

רכב מעוצב .,05.12.2019

2. אמנון  מנועים וגיר ישנים

מזדה 3 סטיישן תחת אופנת הקרוס ,05.12.2019

3. מנועים מיושנים ביחס להיצע של מאזדה  המנועים הם כמו מנועי סקייאקטיב הוותיקים. לארץ לא מ...

אא,05.12.2019

4. לכתבנו, על יצירת ציפיות... נו טוףףףף  בשנה האחרונה יצרו כתבי הרכב ציפיות שווא לגבי ה- CX...

אא,05.12.2019

5. איזה יבואן עלוב ושקרן  לא מספיק שהיבואן חיסל בארץ את פורד. עכשיו גם היבו...

מר נתנאל,05.12.2019

6. לא צריך נסיעת מיבחן  אין היום רכב בישראל יותר מדהים מימנו פנים וחוץ .

בוחן רכב,05.12.2019

7. סיאט מיתחרה אתם רציניים ?  תיבדוק 10 שנים אחורה אין גרמניות ,. איפה פסאט שעלת...

כנסו.......,06.12.2019

8. יונדאי  עדיף יונדאי קונה יותר חזקה ויותר זולה וגם עם מערכו...

מאור,06.12.2019

9. מאזדה  כל המוסדות אותה צורה...אותה גברת בשינוי אדרת...ברו...

אישיאוטו,06.12.2019

10. מאזדה  כל המוסדות אותה צורה...אותה גברת בשינוי אדרת...ברו...

אישיאוטו,06.12.2019

11. ל-1: אותה בעיה בדיוק יש לך (לת)  

גורי אלפרון,06.12.2019

12. לורן המלרלר (לת)  

מזדה 3 קצת מוגבהת וקצת מקוצרת.,06.12.2019

13. אהה, כן, ומה עם חיבור לסמרטפונים?  לפי מה שהבנתי, אין חיבור לאנדרואיד, ואין מערכת GPS...

אא,08.12.2019

14. הטויוטה מצליח בגלל עיצוב קולע ומנוע היברידי  ובעיקר בגלל מיתוג החזק של טויוטה. הוא גם מתומחר נמ...

סוקו,11.12.2019

15. שאלה  הרכב נראה מעולה, מתי מתחילים לשווק אותו?

רונן,29.01.2020

16. רכשתי CX30  רכשתי CX30 חדש לאחר שהיו לי שתי מכוניות CX5 ואני ה...

יגאל פינקלשטיין,12.02.2020

קבל ייעוץ קבל ייעוץ
ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה