Live Blog: יונדאי אלנטרה במבחן ארוך טווח

יונדאי אלנטרה מגיעה ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם יונדאי אלנטרה

Live Blog: יונדאי אלנטרה במבחן ארוך טווח

פורסם: 13/02/2022

עדכון אחרון: 12/05/2022

מאת: מערכת iCar






12/5/2022, 14:26

ועכשיו, קבלו את סרטון הוידאו החדש בסדרה, שעוסק בכל נושאי הפרקטיקה והשימושיות. סופ"ש נעים!
 


 

10/5/2022, 18:01

אחת המערכות השימושיות יותר באלנטרה, היא זו שמתריעה לפני פתיחת דלת כאשר עובר רכב חולף. המערכת מתריעה גם בצפצוף ברור וגם בסימון על לוח המחוונים, והיא פעילה גם לאחר כיבוי הרכב.

8/5/2022, 10:10

לריפוד הפנים האפור של האלנטרה יש יתרון כפול: מצד אחד, זו צביעה בהירה שנותנת תחושה אוורירית בתא הנוסעים; מצד שני, שלא כמו צביעה בגווני לבן או קרם, האפור לא נוטה להתלכלך במהירות.


 

6/5/2022, 9:32

בבוקר יום העצמאות לקחנו את המשפחה ויצאנו לטיול באיזור עמק האלה. מערכת השמע ניגנה מערכונים של הגשש החיוור, הדגל התנפנף בחלון האחורי והצלחנו אפילו למצוא חניה בתוך אתרי הקמפינג העמוסים...


 

3/5/2022, 03:30

אחרי יומיים קצרים בהשקה של רכב אחר באירופה, חזרנו אל האלנטרה שחיכתה לנו בנתב"ג ויצאנו לנסיעה קצרה לכיוון הבית. בשל השעה והעייפות הפעלנו את כל מערכות הבטיחות האפשריות - שמירת מרכז נתיב, התרעה מוקדמת ככל הניתן מפני התנגשות ובקרת שיוט אדפטיבית, הצבנו את המיזוג על טמפרטורה נמוכה ויצאנו לדרך, שבסופה הגענו בשלום הביתה.


1/5/2022, 12:27

החרטום הנמוך של האלנטרה תורם לעיצוב הספורטיבי, אבל יוצר חששות לקראת חניה מול מדרכות גבוהות. למרות המראה המדאיג, בפועל הפגוש לא נמוך מדי, כך שבמרבית המקרים הוא לא מתחכך במדרכה. לשם השוואה, הקורולה שהיתה אצלנו במבחן ארוך טווח קודם, נטתה להתחכך במדרכה בתדירות גבוהה יותר.


 

28/4/2022, 14:35

לוח המחוונים הדיגיטלי של האלנטרה מציע 4 תצוגות שונות לבחירה, שלוש מתוכן יכולות להיות מקושרות לבורר מצבי הנהיגה - כך שמבט חטוף בתצוגה יאפשר לנו לדעת באיזה מצב נהיגה הרכב נמצא כרגע. ניתן גם לבטל את הקישור הזה ולבחור באופן קבוע בתצוגה מסוימת.


 

26/4/2022, 16:21

מלבד המערכת המוכרת לתיקון סטיה מנתיב, שמזיזה את ההגה בכל פעם שאנחנו מגיעים לקצה הנתיב, לאלנטרה יש גם מערכת לשמירת מרכז הנתיב. את המערכת הזו צריך להפעיל בכל נסיעה מחדש באמצעות כפתור שנמצא על גלגל ההגה, והיא דואגת למרכז כל הזמן את ההיגוי כך שנישאר במרכז הנתיב. בהתחלה זה קצת מציק, אבל מהר מאוד התרגלנו לזה ועכשיו אנחנו משתמשים בזה כמעט בכל נהיגה. יש בזה משהו משחרר, מסיר אחריות - אבל בקטע טוב.


 

24/4/2022, 10:04

בשעה טובה, האלנטרה שלנו הגיעה ל-8,888 קילומטרים - מה שאומר שבקצת פחות מ-3 חודשים של מבחן, נהגנו בה כמעט 5,000 קילומטרים.



21/4/2022, 11:14

את טיולי חול המועד סיימנו אתמול קרוב לבית, בגן הלאומי אפולוניה שבהרצליה. חנינו  על העשבים הגבוהים, במה שנראה בהתחלה כמו איזור מוצל - אך מהר מאוד השמש כיסתה כמעט את כל הרכב. לפני החזרה לרכב הלוהט הפעלנו את פונקציית ההנעה מרחוק, ואפשרנו לתא הנוסעים להצטנן מעט לפני שנכנסנו. נצטרך לבחון את זה גם בימים חמים יותר.


 

19/4/2022, 9:06

הבוקר נסענו בכיוון ההפוך לפקקי התנועה - מחדרה למודיעין. יצאנו לדרך בשעה רבע לשמונה בבוקר והופתענו לפגוש כבישים ריקים כמעט לחלוטין. נסיעה של 78 קילומטרים, דרך כביש 6, הסתיימה בתוך 43 דקות בלבד - במהירות ממוצעת של 108 קמ"ש. את הקטע הזה, שהיה נמרץ יחסית, סיימה האלנטרה עם צריכת דלק של 19.3 ק"מ לליטר.


 

17/4/2022, 11:45

את חול המועד פתחנו בטיול משפחתי לנחל מערות שבכרמל. הנסיעה לשם, בפקקים לא קצרים ועם שני ילדים (יחסית סבלניים) במושב האחורי, עברה בסך הכל בצורה נעימה: ההנעה ההיברידית נעימה בפקקי התנועה, פונקציית Auto Hold של בלם היד החשמלי מעניקה לרגל ימין מנוחה יקרה והיעדר המיזוג מאחור נשכח אחרי כמה דקות נסיעה קצרות.


 

14/4/2022, 9:46

אחרי כמה שניות קצרות של המתנה ברכב מונע במצב P של ידית ההילוכים, מופיעה על המסך הודעה המדווחת כי בתוך חצי שעה יכבה הרכב - זאת כדי למנוע מצב בו שכחתם את הרכב מונע למשך הלילה, בחסות השקט של המנוע החשמלי. את הספירה לאחור של מחצית השעה ניתן לאפס בכל רגע בלחיצה קצרה על הכפתור בגלגל ההגה.


 

12/4/2022, 18:12

בסוף יום העבודה מצאנו יונדאי סונטה בצבע זהה, שחונה בסמוך לאלנטרה שלנו. במבט מהצד אפשר לזהות את הבדלי המידות; לאלנטרה פיסול זוויתי יותר, ולשתיהן תצורת סדאן-קופה נאה למדי.



10/4/2022, 17:04

התורים הארוכים במכוני השטיפה שבתחנות הדלק הובילו אותנו למסקנה הברורה - את נקיון הרכב לפסח עדיף לבצע בבית, עם שואב האבק. התהליך היה זריז יחסית - מפתח הדלתות הרחב מקל על הגישה פנימה, הפלסטיקה הקשיחה יחסית של הרכב מתנקה בקלות - וגם, צריך להודות, העובדה שמדובר ברכב חדש למדי שלא הספיק ממש להתלכלך, גם כן סייעה...


 

7/4/2022, 10:30

האלנטרה היא מכונית מאוד מאובזרת. יש בה בקרת אקלים מפוצלת, בלם יד עם פונציית Hold ועוד המון טכנולוגיות - אפילו התראה על רכב בשטח מת. באופן מוזר, דווקא מנגנון לקיפול חשמלי למראות הצד אין כאן, אבל יש לזה הסבר. האלנטרה היא מכונית סדאן, בדיוק מבנה הרכב האהוב על תושבי ארה"ב ופחות מקובל באירופה. בנוסף, בארה"ב בדרך כלל אין מקומות חניה צפופים בעיר אלא פרברים נינוחים עם חניה פרטית (החלום האמריקאי). 

בגלל שהאלנטרה פונה לשוק האמריקאי ובגלל שבשוק הזה אנשים רבים לא צריכים בכלל מנגנון שכזה בגראז' הפרטי - מכוניות שמיועדות לארה"ב פשוט לא מאובזרת בקיפול המראות לרוב.


 

5/4/2022, 14:11

ולא רק השעון התעדכן עם תחילת חודש אפריל, אלא גם מחיר הדלק, שזינק לשיאים שלא ראינו כבר זמן רב, בחסות המלחמה באוקראינה. עם האלנטרה - שרושמת צריכת דלק של יותר מ-20 ק"מ לליטר - זה הרבה פחות נורא. תדלוק ממוצע של 30 ליטרים עולה לנו עכשיו 223 שקלים, ומספיק ליותר מ-620 קילומטרים.
 

3/4/2022, 08:27

בסוף השבוע עברנו לשעון קיץ, ולא שכחנו לכוון את השעון גם ברכב. השעון של האלנטרה מבוסס GPS - ולכן הוא מדויק מאוד. כדי להגדיר אותו לשעון קיץ לא צריך לכוון אותו ידנית, אלא פשוט לסמן בתיבה היעודית שעברנו לשעון קיץ - והשעון יתכוונן מאליו.


 

31/3/2022, 16:19

מנגנון קיפול המושבים של האלנטרה מופעל במשיכה קלה ונוחה מתוך תא המטען - כך שאם רוצים להכניס חפצים גדולים, לא צריך ללכת הלוך וחזור מתא המטען אל המושבים האחוריים. נוח ויעיל.


 

29/3/2022, 18:10

במחזיקי הכוסות של האלנטרה יש פיצ'ר מעניין: הם יכולים להיות נמוכים, כלומר להתאים לכוסות אספרסו קטנות או למפתחות ומטבעות שרוצים לשמור בהישג יד; אבל אם רוצים למקם בפנים כוס גבוהה יותר, נניח של אייס קפה, ניתן פשוט לשלוף את שניהם החוצה, לסובב וכך להפוך אותם לעמוקים בהרבה.



 

27/3/2022, 09:32

אז בדרך לאילת, בנהיגה מחושבת, הגענו לנתון צריכת דלק פנומנאלי של יותר מ-35 ק"מ לליטר. בדרך חזור נהגנו בצורה אגרסיבית הרבה יותר, עם מזגן מופעל בעוצמה, האצות מהירות ושיוט במהירות גבוהה למדי. את הנסיעה הזו סיימנו עם נתון של 17 ק"מ לליטר - עדיין חסכוני למדי.
 

24/3/2022, 14:15

ועכשיו הגיע הזמן לחשוף את הסיבה שבגינה ירדנו לאילת... מבחן צריכת הדלק - עכשיו זמין לצפיה!


22/3/2022, 8:34

תאורת הלד של האלנטרה לא רק נראית טוב, היא בעיקר עוזרת מאוד לראות בתנאי חשיכה. אתמול בלילה מצאנו את עצמנו בכביש צדדי וחשוך למדי, נהנים מאור בהיר וחזק של פנסי הלד.


 

20/3/2022, 20:06

היום אחר הצהריים, כשנסענו מהמשרד לכיוון הבית, בלימת החירום האוטונומית הופעלה כאשר נוצר פקק תנועה בכביש 6. זיהינו את הפקק בעצמנו והיינו מספיקים לבלום לבד, אבל הפעלת הבלימה - שהיתה ברגע הכמעט אחרון - נתנה תחושת בטחון ברכב.
 

17/3/2022, 17:19

היום הרכב שימש אותנו לחלוקת משלוחי המנות של פורים - נסיעות קצרות בתוך השכונה, עם אינספור עצירות והנעות חוזרות ונשנות. מצד אחד, האלנטרה ארוכה יחסית ולא תמיד קל למצוא עבורה חניה בתוך העיר; מצד שני, ההנעה ההיברידית נעימה מאוד בתנאים האלה, והמערכת לכניסה והנעה ללא מפתח הופכת את הכניסות החוזרות לרכב לקלות מאוד.
 

15/3/2022, 11:35

הרבה פעמים אנחנו נמנעים מלהשתמש בפונקצייה האוטומטית של בקרת האקלים, בגלל התופעה הידועה: נכנסים לרכב חם יחסית ומקבלים משב אדיר של רוח מכיוון המזגן, שמתאמץ להוריד את הטמפרטורה במהירות. לבקרת האקלים של האלנטרה יש פיצ'ר ייחודי: 3 רמות של עוצמה, כאשר ברמה המינימלית מתקבל מיזוג נעים כבר מהנעת הרכב. בזכות זה אנחנו מוצאים את עצמנו משתמשים בבקרת האקלים על מצב אוטומטי באופן קבוע, ולא נוגעים בכפתורי האוורור.



13/3/2022, 11:38

חיישני החניה של האלנטרה הם מקוריים מהיצרן, ולא בהתקנה מקומית. זה אומר שמלבד פעולה מדויקת למדי, הם גם נהנים מחיווי ויזואלי ברור על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי, עם צבעים שונים שמצביעים על המרחק הנותר וגם תצוגה שמחולקת לפי האיזורים השונים. נוח ופשוט.


 

10/3/2022, 8:24

עוד נספר בהרחבה על מטרת הנסיעה לאילת, אבל בינתיים נספר כי את הדרך חזור ביצענו מכביש 12, על גבול מצרים. מלבד הנוף המטריף והשקיעה היפהפיה של המדבר, האלנטרה סיפקה התנהגות מצוינת בפיתולים ובעליות: המנוע החשמלי הופך את הכוח לזמין, ואילו מרכז הכובד הנמוך והצמיגים הרחבים יחסית מעניקים אחיזת כביש מצוינת ותחושת בטחון לנהג.


 

8/3/2022, 21:52

היום ירדנו עם האלנטרה לאילת, בדרך לעבוד על כתבה חדשה ומסקרנת. פרטים בקרוב...


 

6/3/2022, 18:19

בקיץ אנחנו פחות אוהבים לפתוח את חלון השמש בגג, כדי להימנע מחימום יתר של הרכב. אבל בחורף זה דווקא נחמד, מכניס קצת אור לרכב החשוך וגם הגשם נראה יפה יותר מבעד לזגוגית.

3/3/2022, 14:10

לקראת סוף החורף, כשהשמש זורחת ברוב שעות היום, אנחנו נוטים לשכוח לפעמים להדליק את האורות בנסיעה בין עירונית. כדי להימנע מזה החלטנו להציב את התאורה על מצב דולק באופן קבוע: כך היא נכבית עצמאית כשיוצאים מהרכב, נדלקת לבד בהנעה הבאה ולא מטרידה עם צפצופים מיותרים.
 

1/3/2022, 9:27

בורר מצבי הנהיגה נמצא בסמוך לידית ההילוכים, ומאפשר לעבור בין מצבי "נורמל", "ספורט" ו"סמארט" - מצב שבו הרכב מחליט בעצמו האם לבחור בסגנון נהיגה חסכוני, רגיל או ספורטיבי. הבעיה: בגלל המיקום שלו, הבורר נלחץ לפעמים בטעות כשאנחנו מניחים את הסמארטפון בתא היעודי שלו.



27/2/2022, 11:04

מדי בוקר, גם כשעובדים מהבית וגם כשיוצאים למשרד, אנחנו יוצאים עם האלנטרה לפיזור של הילדים בגנים ובבית הספר. בניגוד לרכבים אחרים שנמצאים אצלנו באופן תדיר, המרכב הנמוך יחסית של האלנטרה מאפשר לילדים להיכנס ולצאת בקלות בכוחות עצמם. יתרון חשוב.

24/2/2022, 16:15

ישנם רכבים שמציעים פתיחה של תא המטען בהנפת רגל - פתרון שלעיתים עובד בצורה יעילה, אך לא פעם דורש אקרובטיקה וביצוע חוזר של תנועות משונות מול דלת תא המטען הסגורה... באלנטרה ישנו פיצ'ר יעיל יותר: אם תעמדו במשך 4 שניות בסמוך לדלת תא המטען, היא תיפתח מאליה. נוח מאוד כשמגיעים עם ידיים עמוסות בשקיות מהסופר.



21/2/2022, 18:51

האלנטרה עדיין חדשה יחסית בישראל, וככזו היא מושכת לא מעט תשומת לב מהעוברים והשבים. אמרו לנו כבר שהיא נראית כמו מכונית מנהלים, שאלו אם זו מכונית ספורט חדשה וגם תהו אם מדובר ברכב של מותג יוקרה. זו ללא ספק מכונית שמותירה רושם, לפחות עד שנראה אלפים כאלו על כבישי ישראל.


 

20/2/2022, 11:40

בסוף השבוע קנינו מיכל של נוזל לניקוי שמשות, אילתרנו משפך ומילאנו את המיכל - שהצליח לאכלס באופן מדויק את כל המיכל, בנפח 4 ליטרים. הכמות הזו אמורה להספיק לכמה חודשים טובים.


 

17/2/2022, 9:14

כבר בימים הראשונים נדלקה לנו נורית ההתרעה על מחסור בנוזל שטיפת שמשות. לוח המחוונים הדיגיטלי של האלנטרה מאפשר להציג את ההודעה בצורה ויזואלית ברורה עם כיתוב נלווה, שמופיע בכל הנעה של הרכב ונעלם לאחר שניות ספורות.



15/2/2022, 16:21

בסוף השבוע הראשון שלנו עם האלנטרה יצאנו לנסיעה ארוכה לכיוון ים המלח, עין גדי והסביבה. התחושה הראשונית בנהיגה דומה מאוד לזו של רכבי המנהלים. זה נובע מאורכה של המכונית, ממימד הרוחב הנדיב וגם מתנוחת ישיבה נמוכה (אף שהיתה נמוכה מדי לחלק מהנוסעים). 

בתדלוק הראשון נתון צריכת הדלק עמד על 21 ק"מ לליטר. תדלקנו בירושלים ומשם ירדנו לים המלח, עלינו שוב לירושלים ומשם ירדנו למרכז. בסוף הטיול הזה הרכב העמיד נתון מצוין של 24.5 ק"מ לליטר. מרשים.


13/02/2022, 11:36

יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם ליונדאי אלנטרה, דור חדש לגמרי למשפחתית הותיקה שהגיעה עכשיו לישראל, עם הנעה היברידית. במהלך החודשים הקרובים נשתמש באלנטרה באופן שוטף וננהג בה אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.
 

המכונית שהתייצבה למבחן מצוידת במנוע היברידי בנפח 1.6 ליטרים עם 139 כ"ס ו-27 קג"מ, ברמת הגימור הבכירה "Supreme". מחיר המחירון של המכונית, נכון ליום תחילת המבחן, עומד על 149,900 שקלים.


 

האלנטרה החדשה, שנחתה בישראל בשבועות האחרונים של 2021, למעשה תופסת את מקומה של האיוניק שייצורה הופסק. למרות הפסקת הטבות המס לרכבים היברידיים, האלנטרה צפויה להפוך לאחד מרבי המכר של המותג - ולהתחרות ראש בראש מול טויוטה קורולה, כמובן.
 

icar ב instgram


רכב המבחן הגיע אלינו לאחר שצבר כמעט 4,000 קילומטרים. בחודשים הקרובים המספר הזה יוכפל ואף למעלה מכך.

כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים תסיים האלנטרה את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.

לפני שרוכשים רכב - טיפ מצוות iCar

כתבות נוספות









 

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. יפה שהלכתם על אלנטרה  רכב חדש ומסקרן

רונן,13.02.2022

2. אז כמה דלק היא לוקחת?  תגיעו לתכלס

יפים,13.02.2022

3. היה לי את האיוניק  זו הרבה יותר יפה

גלית,13.02.2022

4. מתי העדכון הבא ?  (לת)  

גילי,27.02.2022

5. רעשי מנוע  יש הערות על רעשי מנוע ורוח בנסיעה בין עירונית. ה...

דוד אורנשטיין,10.04.2022

ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה