Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח

יונדאי טוסון מגיע ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם יונדאי טוסון

Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח

פורסם: 03/02/2020

עדכון אחרון: 23/03/2020

מאת: מערכת iCar



יונדאי טוסון - מבחן ארוך טווח

יונדאי טוסן - מבחן ארוך טווח

23/3/2020, 12:56

ועכשיו - קבלו את הסרטון החדש בסדרה - אתגר הביצועים!
 


 

19/3/2020, 17:46

הטוסון שלנו מצויד בצמיגים רחבים במיוחד, במידה 245/45R19 מתוצרת הנקוק. דגם הצמיג הוא Ventus S1 EVO2 SUV, והוא מוגדר על ידי היצרנית כצמיג לרכבי פנאי-פרימיום. הצמיג הזה מייצר אחיזת כביש מצוינת, שבאה לידי ביטוי בכמה נסיעות מאתגרות שביצענו בימים הגשומים האחרונים.



 

17/3/2020, 9:50

הנדסת האנוש המוצלחת של הטוסון, עליה דיברנו בעיקר בהקשר של מסך המולטימדיה, מתבטאת גם בסידור הגיוני של הכפתורים: משמאל להגה ממוקמים כפתורי התאורה, שמאפשרים לכוון את גובה אלומת האור ואת עוצמת ההארה של לוח המחוונים, ולצידם 3 כפתורים לניתוק מערכות הבטיחות - בקרת היציבות, תיקון הסטיה מנתיב והמערכת לניטור שטחים מתים במראות. המיקום הצדדי של כל הכפתורים האלו, שאינם בשימוש יומיומי (או בכלל בשימוש כלשהו) נראה לנו מוצדק ביותר.



15/3/2020, 9:49

בסוף השבוע יצאנו עם הרכב לסיבוב משלוחי מנות שחצה את הארץ לאורכה ולרוחבה. תא המטען גדול, מספיק גדול כדי להכיל ערימה גדולה של משלוחי מנות וכנראה הוא יסתדר עם הרבה יותר מזה. את אחת הירידות מההר לבקעה עשינו בשביל. נהיגה זהירה העבירה אותנו בקלות דרך מעט הבוץ שבדרך ומרווח הגחון אפשר לנו לדלג מעל חריצים גדולים. 
 

בטוסון חייבים לאמץ נסיעה איטית בשטח בשל המהלך הקצר של המתלים, זה שמאפשר התנהגות כביש לא רעה בכלל.


 

12/3/2020, 10:20

מדף חלוקת הגובה בתא המטען מאפשר לא רק לשטח את אף ההעמסה, אלא הוא גם יוצר משטח ישר, שטוח וגדול מאוד בקיפול של המושבים. החלל הפנימי שנוצר במצב הזה - פשוט ענק, ומאפשר העמסה של פריטים גדולים מאוד. מיטת תינוק, לאחר פירוק כמובן, נכנסה ללא קושי.


 

10/3/2020, 17:56

על המכשיר הסלולארי התקנו (באופן פיראטי) את אפליקציית אנדרואיד אוטו, שמאפשרת הקרנת אפליקציות מובילות, ובהן ווייז, מהנייד למסך המגע הצף במרכז הרכב. המסך ניצב בנקודה מאוד מוצלחת - במרחק הושטת יד קצרה - מה שמאפשר לעשות את הפעולות הבודדות שדורשות טאץ' בקלות וכמעט ללא הסטת המבט מהכביש. 

8/3/2020, 15:24

בסוף השבוע האחרון הטוסון לא עבד קשה מדי והסתפק בגיחה קצרה לירושלים ובחזרה. 
 

בשני המבחנים שעשינו לגרסת הטורבו בעבר התלוננו על בידוד רעשים לקוי כשהמדף האחורי פתוח, אך כשהוא סגור המצב הרבה יותר טוב. באופן מפתיע גם כשהגג הפנוראמי פתוח (לא הגג עצמו אלא הכיסוי) יש רעש שחודר לרכב. 
 

בנסיעה מנהלתית היונדאי מרגיש גמיש אבל לא מאוד נושך. אם אתם רוצים פרץ של כוח אפשר לעבור למצב ספורט אבל הכפתור מסתתר למטה ליד ידית ההילוכים במקום לא ממש נגיש ללחיצה תוך כדי נסיעה. הפיתרון - העברה של ידית ההילוכים למצב ידני - גם אינטואיטיבי וגם מאפשר שליטה בהילוך הנבחר. התוצאה: הטוסון משנה את פניו והופך לרכב עם מנוע הרבה יותר "נושך" שמגיב באגרסיביות מבורכת ללחיצה החלטית על דוושת התאוצה.



5/3/2020, 09:35

אתמול אחר הצהריים נסענו לאירוע אצל חברים באחד מישובי השומרון. בעליה הממושכת של כביש מספר 5 לכיוון אריאל שמר הטוסון על מהירות קבועה של 120 קמ"ש בהילוך שביעי על 2,100 סל"ד בלבד - מרשים. בהמשך עברנו לכבישים קטנים ומפותלים יותר, שם מנוע הטורבו סיפק שפע של כוח זמין לצד אופי חלק ולא אגרסיבי מדי במהירויות הנמוכות.

3/3/2020, 11:16

ביום הבחירות לקחנו את הטוסון לטיול משפחתי קצר שכלל פקקים, פריחה ועל האש באחד מיערות קק"ל. ההרכב המשפחתי המורחב כלל שני רכבי פנאי ושתי מכוניות משפחתיות. כאשר חיפשנו מקום לחנות את הרכב עם קצת צל, נוכחנו ביתרון של רכבי הפנאי (והטוסון ביניהם) על פני המשפחתיות: מרווח הגחון העדיף אפשר לטוסון לעמוד בקלות מעל האבנים הגדולות, והצל שמר על תא הנוסעים קריר ונעים.

 

1/3/2020, 16:50

אחרי שכבר עסקנו במגני השמש, יש עוד עניין קטן אחד ששווה להזכיר. החורף כבר מראה סימנים של סיום, ואנחנו פוגשים ביותר ויותר ימי שמש. בשעות הבוקר או בשעות אחה"צ, כשהשמש נמוכה בשמיים, מגני השמש הופכים לאביזר שימושי ואף בטיחותי.

בג'יפונים בהם שטח החלונות גדול יחסית, יש גם משמעות לגודל מגני השמש.  הטוסון מצטיין בתחום זה עם מגני שמש גדולי מידות שלהם גם הארכת פלסטיק הנשלפת ממגן השמש ומייצרת רצף טריטוריאלי להגנה מפני השמש. זהו אביזר פשוט ויעיל ובעיקר נדיר יחסית, ולא כל כך ברור לנו למה אנחנו לא פוגשים אותו ביותר רכבים.

27/2/2020, 8:19

הימים השמשיים נמשכים בסוף פברואר ואנו מגלים שעם כל הכיף של גג שמש פנוראמי, לא תמיד נכון להשתמש בו.
 

למשל, תצוגת בקרת האקלים הכחלחלה והנעימה בתנאי החשיכה סובלת מכך שהגג הפנורמי פתוח והמידע על הצג הופך כמעט בלתי נראה. הצללה של תא הנוסעים בהחלט נדרשת על מנת לזהות את הטמפרטורה המופיעה על הצג.



25/2/2020, 17:46
החריץ הזה על מגן השמש הוא אחד מהפיצ'רים האהובים עלינו. מדובר למעשה במקום אחסון יעודי לכרטיסי חניה, כך שאלו לא יאבדו במהלך השהות בחניונים. בחו"ל זה משמש גם לכרטיסים של כבישי אגרה.




23/2/2020, 13:54

במהלך סוף השבוע בילינו לא מעט עם הטוסון בנסיעות עירוניות. שני פיצ'רים מורגשים במיוחד בתנאים האלו: הראשון הוא המערכת לדימום מנוע בעמידה, שנדרכת במהירות ומניעה את הרכב בצורה יחסית חלקה. לפחות בחורף, כשאין צורך בקירור של הרכב, אנחנו נהנים מהפעולה של המערכת. הפיצ'ר השני, חדש יחסית, הוא כפתור ה-Auto Hold שמחזיק את הרכב בעמידה ברמזור ומאפשר להרפות מהלחיצה על דוושת הבלם. גם זו מערכת נוחה מאוד שמקלה על חיי היומיום, אך היא מתנתקת בכל יציאה מהרכב וצריך להפעיל אותה מחדש בכל נסיעה.



20/2/2020, 21:34

לקחנו את הטוסון לנסיעה ארוכה דרומה, ובאחד השלבים מצאנו את עצמנו בכביש סדום - ערד. הגרסה בה אנחנו נוהגים היא החזקה בהיצע, את זה אתם יודעים, וכוח בהחלט לא היה אתגר. התנהגות הכביש של הטוסון טובה מאוד בסך הכל עם עודפי אחיזה מרשימים. כשהאחיזה נגמרת מתפתח תת היגוי עדין וצפוי. ההגה קל מדי ולא מאוד מדוייק אבל בהחלט נהנינו מהבלמים ההחלטיים. 
 

ועוד משהו קטן: רבים אוהבים לנצל את כביש סדום ערד לנהיגה מהירה - אבל גם אם החלטתם שנהיגה היא התחביב שלכם ויש לכם מכונית הולמת, זה לא אומר שאתם יכולים לחתוך פניות עיוורות ולחצות פס הפרדה בלי לחשוב. נהג אחד כזה כמעט גמר לכולנו את הטיול.

18/2/2020, 11:14

אחד הדברים הראשונים שגילינו לגבי הטוסון, זה שחשוב מאוד להקפיד על סגירת המדף הנגלל בתא המטען. הוא אמנם נראה דק יחסית, אבל משפר מאוד את בידוד הרעשים ברכב בנסיעה על כביש מהיר.



16/2/2020, 9:19

דווקא בשיא תקופת החורף, אמצע חודש פברואר, אנחנו זוכים סוף סוף בשבת חורפית אך שמשית. ניצלנו את ההזדמנות החמימה להוציא קצת את האף שלנו מהבית ואת האף של הטוסון מהחניה, לטיול ראשון. באיזור יער בן שמן מצאנו נקודת תצפית יפה שהדרך אליה כוללת שביל קק"ל קליל, אך שלוליות החורף והבוץ הפכו קטעים מסוימים בשביל המדובר למעט מאתגרים יותר. הטוסון אמנם לא מציע הנעה כפולה או יומרות שטח של ממש, אך בזכות צמיגים רחבים ומומנט גבוה הוא התמודד עם המסלול די בקלות.

יונדאי טוסון טיול

13/2/2020, 17:34
במהלך המבחן נעסוק לא מעט ביחידת ההנעה של הטוסון-טורבו, שהיא ללא ספק אחת מנקודות החוזקה שלו. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 177 כ"ס, שמציג תגובות מצוינות והופך את הטוסון לרכב מהיר מאוד בכל מצב. עוד לא איתגרנו אותו בטיפוסים עם רכב מלא לרמת הגולן, למשל, אבל עד כה בכל עקיפה, זינוק או שיוט במהירות גבוהה - פגשנו בשפע של כוח זמין. 

11/2/2020, 15:25

מערכת בקרת שיוט אדפטיבית לא היתה זמינה עד היום בטוסון, אך החל מינואר האחרון ניתן לקבל אותה בגרסת הטורבו הבכירה. זו מערכת שתמיד מעניין לבחון מאחר ויש לה התנהגויות שונות בין יצרן ליצרן ולפעמים אף בין דגם לדגם של אותו יצרן. בהקשר של הטוסון נספר שהמערכת נוחה וקלה לתפעול, במיוחד עבור מי שתפעל בעבר מערכת כזו בכל יונדאי אחרת. המערכת גם מאפשרת זחילה נוחה מאוד בפקקי תנועה, פועלת גם במהירות אפס ומאפשרת המשך תנועה לאחר מספר שניות של עמידה באמצעות לחיצת כפתור אחת או בלחיצה קלה על דוושת התאוצה.
 

השבוע, בעת שנהגנו בכביש מעט מתפתל, המערכת זיהתה רכב שעמד על השול הימני כרכב שנמצא בנתיב הנסיעה שלנו. הרגשנו שמתפתחת בלימה ללא צורך, כשברגע האחרון לפני שהמערכת נקטה בבלימת חירום נאלצנו להתערב ולנתק את פעולת המערכת כדי להמשיך בנסיעה כרגיל. המסקנה - לעולם הישארו ערניים כשאתם משתמשים במערכות אוטונומיות.


יונדאי טוסון בקרת שיוט אדפטיבית


9/2/2020, 17:08

כשנכנסים לטוסון, אחד הדברים הבולטים לטובה הוא הגוונים הבהירים שחולשים על משטחים רבים ברכב. בעבר הלא רחוק, יונדאי נתפסה כמותג אפרורי ותא נוסעים משעמם אפיין את דגמי היצרן. הטוסון, במיוחד לאחר מתיחת הפנים, שובר את הסטיגמה הזו ומשפר מאוד את רמת ההגשה של תא הנוסעים. בנוסף לצבעים הבהירים נציין לטובה גם את מסך המולטימדיה הצף.


6/2/2020, 21:47
רגע לפני סוף השבוע, קבלו את הסרטון הראשון בסדרה - שמסביר למה בכלל בחרנו דווקא בטוסון למבחן ארוך טווח.



4/2/2020, 18:22
שני שינויים קיבל הטוסון בגרסה הבכירה עם פתיחת 2020. הראשון הוא בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold והשני הוא בקרת שיוט אדפטיבית, שעד כה לא הוצעה בטוסון. על המחסור בשני הפריטים האלו כתבנו כאשר בחנו את הטוסון המעודכן לפני כשנה, ואנחנו שמחים לגלות שמישהו ביונדאי הקשיב לבקשות שלנו.

03/02/2020, 10:58
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם ליונדאי טוסון, אחד מרכבי הפנאי הפופולאריים בישראל. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בטוסון באופן שוטף וננהג בו אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

המכונית שהתייצבה למבחן היא הגרסה הבכירה ביותר של הטוסון: היא מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 177 כ"ס, ברמת הגימור "Elite". מחיר המחירון של המכונית, נכון ליום תחילת המבחן, עומד על 182,900 שקלים.

יונדאי טוסון טורבו

בשנת 2019 נמכרו בישראל 7,199 יחידות של יונדאי טוסון, מתוכן 788 יחידות בגרסת הטורבו החזקה - מה שהופך את הטוסון לאחד משלושת רכבי הפנאי הנמכרים בישראל ולרכב השביעי הנמכר ביותר בהסתכלות על כלל השוק.


הדור הנוכחי של הטוסון משווק כאן מאז שלהי 2015, אך בתחילת 2019 הוא עבר מתיחת פנים מקיפה - וממש בימים אלו גרסת המבחן, הטורבו, קיבלה עוד כמה תוספות אבזור חשובות.

עד שנתחיל בדיווחים השוטפים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון מבחן שערכנו לטוסון לא מזמן, ובו התמקדנו בהבדלים שבין רכב פנאי למכונית משפחתית.



כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים יסיים הטוסון את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב

כתבות נוספות








 

למאמר זה התפרסמו 15 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. צריחת דלק בקוריאניות  על פי נתוני יצרן, והיקר נתונים בפועל במבחני רכב, מ...

אא,03.02.2020

2. רכב מיותר לגמרי. בזמן שעולים רכבים היברידיים חדשים, רכבים חסכוניים ומודרנים. אתם הולכים שוב לכלמוביל שיביאו לכם פח ועכשיו זה הפח המיושן הזה? מיותר! (לת)  

,03.02.2020

3. מספר 2, מה אתה רוצה?  שיבחנו רכב חשמלי שקונים 2 וחצי אנשים? טוסון זה אחד...

אלכס,03.02.2020

4. טוסון  (לת)  

ל2 - הרבה יבואנים היו רוצים את הרכב ״המיותר״ הזה,03.02.2020

5. עד מתי  מבחני רכב ממומנים ע״י כלמוביל

מישהו,03.02.2020

6. צריכת דלק  אני נוסע עם יונדאי טוסון 2019 מנוע טורבו 1.6 נסיעה...

דני,04.02.2020

7. יונדאי טוסון רכב מספר 1  רכשתי יונדאי טוסון שנת 2019 נפח מנוע 2000 מאד מרוצ...

ארי ,04.02.2020

8. יונדאי טוסון רכב מספר 1  רכשתי יונדאי טוסון שנת 2019 נפח מנוע 2000 מאד מרוצ...

ארי ,04.02.2020

9. טיפשים  בסרטון הקודם שעשיתם בשיתוף מציבושי אמרתם שהגיפונים...

מציבושי,05.02.2020

10. שינוי דלת אחורית לטוסון 1.6טורבו 2020  האם יש מישהו שיודע אם ישנה אפשרות ואם כן היכן ניתן...

,05.02.2020

11. טוסון   למה לא נפתח??????????????

למה,09.02.2020

12. ,תגובה ל9 הטיפש  לפני שאתה זועק טיפשים - גיפונים אכן קצרים ממכוניות...

מיכאל,14.02.2020

13. דפוק  אז איך אתה מסביר שיש מרווח פנים הרבה יותר גדול????...

ל 13 הטיפש,25.02.2020

14. בקרוב טוסון חדש  בקרוב טוסון חדש

אל,30.03.2020

15. פרסומות לרכב בינוני  (לת)  

נירו,31.03.2020

ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה