Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח

יונדאי טוסון מגיע ל-iCar למבחן ארוך טווח. במהלך תקופת המבחן תמצאו ב- Live Blog פוסטים ועדכונים שוטפים על החיים עם יונדאי טוסון

Live Blog: יונדאי טוסון במבחן ארוך טווח

פורסם: 03/02/2020

עדכון אחרון: 20/02/2020

מאת: מערכת iCar



יונדאי טוסון - מבחן ארוך טווח

יונדאי טוסן - מבחן ארוך טווח

20/2/2020, 21:34

לקחנו את הטוסון לנסיעה ארוכה דרומה, ובאחד השלבים מצאנו את עצמנו בכביש סדום - ערד. הגרסה בה אנחנו נוהגים היא החזקה בהיצע, את זה אתם יודעים, וכוח בהחלט לא היה אתגר. התנהגות הכביש של הטוסון טובה מאוד בסך הכל עם עודפי אחיזה מרשימים. כשהאחיזה נגמרת מתפתח תת היגוי עדין וצפוי. ההגה קל מדי ולא מאוד מדוייק אבל בהחלט נהנינו מהבלמים ההחלטיים. 
 

ועוד משהו קטן: רבים אוהבים לנצל את כביש סדום ערד לנהיגה מהירה - אבל גם אם החלטתם שנהיגה היא התחביב שלכם ויש לכם מכונית הולמת, זה לא אומר שאתם יכולים לחתוך פניות עיוורות ולחצות פס הפרדה בלי לחשוב. נהג אחד כזה כמעט גמר לכולנו את הטיול.

18/2/2020, 11:14

אחד הדברים הראשונים שגילינו לגבי הטוסון, זה שחשוב מאוד להקפיד על סגירת המדף הנגלל בתא המטען. הוא אמנם נראה דק יחסית, אבל משפר מאוד את בידוד הרעשים ברכב בנסיעה על כביש מהיר.



16/2/2020, 9:19

דווקא בשיא תקופת החורף, אמצע חודש פברואר, אנחנו זוכים סוף סוף בשבת חורפית אך שמשית. ניצלנו את ההזדמנות החמימה להוציא קצת את האף שלנו מהבית ואת האף של הטוסון מהחניה, לטיול ראשון. באיזור יער בן שמן מצאנו נקודת תצפית יפה שהדרך אליה כוללת שביל קק"ל קליל, אך שלוליות החורף והבוץ הפכו קטעים מסוימים בשביל המדובר למעט מאתגרים יותר. הטוסון אמנם לא מציע הנעה כפולה או יומרות שטח של ממש, אך בזכות צמיגים רחבים ומומנט גבוה הוא התמודד עם המסלול די בקלות.

יונדאי טוסון טיול

13/2/2020, 17:34
במהלך המבחן נעסוק לא מעט ביחידת ההנעה של הטוסון-טורבו, שהיא ללא ספק אחת מנקודות החוזקה שלו. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 177 כ"ס, שמציג תגובות מצוינות והופך את הטוסון לרכב מהיר מאוד בכל מצב. עוד לא איתגרנו אותו בטיפוסים עם רכב מלא לרמת הגולן, למשל, אבל עד כה בכל עקיפה, זינוק או שיוט במהירות גבוהה - פגשנו בשפע של כוח זמין. 

11/2/2020, 15:25

מערכת בקרת שיוט אדפטיבית לא היתה זמינה עד היום בטוסון, אך החל מינואר האחרון ניתן לקבל אותה בגרסת הטורבו הבכירה. זו מערכת שתמיד מעניין לבחון מאחר ויש לה התנהגויות שונות בין יצרן ליצרן ולפעמים אף בין דגם לדגם של אותו יצרן. בהקשר של הטוסון נספר שהמערכת נוחה וקלה לתפעול, במיוחד עבור מי שתפעל בעבר מערכת כזו בכל יונדאי אחרת. המערכת גם מאפשרת זחילה נוחה מאוד בפקקי תנועה, פועלת גם במהירות אפס ומאפשרת המשך תנועה לאחר מספר שניות של עמידה באמצעות לחיצת כפתור אחת או בלחיצה קלה על דוושת התאוצה.
 

השבוע, בעת שנהגנו בכביש מעט מתפתל, המערכת זיהתה רכב שעמד על השול הימני כרכב שנמצא בנתיב הנסיעה שלנו. הרגשנו שמתפתחת בלימה ללא צורך, כשברגע האחרון לפני שהמערכת נקטה בבלימת חירום נאלצנו להתערב ולנתק את פעולת המערכת כדי להמשיך בנסיעה כרגיל. המסקנה - לעולם הישארו ערניים כשאתם משתמשים במערכות אוטונומיות.


יונדאי טוסון בקרת שיוט אדפטיבית


9/2/2020, 17:08

כשנכנסים לטוסון, אחד הדברים הבולטים לטובה הוא הגוונים הבהירים שחולשים על משטחים רבים ברכב. בעבר הלא רחוק, יונדאי נתפסה כמותג אפרורי ותא נוסעים משעמם אפיין את דגמי היצרן. הטוסון, במיוחד לאחר מתיחת הפנים, שובר את הסטיגמה הזו ומשפר מאוד את רמת ההגשה של תא הנוסעים. בנוסף לצבעים הבהירים נציין לטובה גם את מסך המולטימדיה הצף.


6/2/2020, 21:47
רגע לפני סוף השבוע, קבלו את הסרטון הראשון בסדרה - שמסביר למה בכלל בחרנו דווקא בטוסון למבחן ארוך טווח.



4/2/2020, 18:22
שני שינויים קיבל הטוסון בגרסה הבכירה עם פתיחת 2020. הראשון הוא בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto Hold והשני הוא בקרת שיוט אדפטיבית, שעד כה לא הוצעה בטוסון. על המחסור בשני הפריטים האלו כתבנו כאשר בחנו את הטוסון המעודכן לפני כשנה, ואנחנו שמחים לגלות שמישהו ביונדאי הקשיב לבקשות שלנו.

03/02/2020, 10:58
יוצאים לדרך עם מבחן ארוך טווח חדש - והפעם ליונדאי טוסון, אחד מרכבי הפנאי הפופולאריים בישראל. במהלך החודשים הקרובים נשתמש בטוסון באופן שוטף וננהג בו אלפי קילומטרים במטרה לדווח לכם כל מה שאפשר וצריך לדעת על המכונית הזו.

המכונית שהתייצבה למבחן היא הגרסה הבכירה ביותר של הטוסון: היא מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים עם 177 כ"ס, ברמת הגימור "Elite". מחיר המחירון של המכונית, נכון ליום תחילת המבחן, עומד על 182,900 שקלים.

יונדאי טוסון טורבו

בשנת 2019 נמכרו בישראל 7,199 יחידות של יונדאי טוסון, מתוכן 788 יחידות בגרסת הטורבו החזקה - מה שהופך את הטוסון לאחד משלושת רכבי הפנאי הנמכרים בישראל ולרכב השביעי הנמכר ביותר בהסתכלות על כלל השוק.


הדור הנוכחי של הטוסון משווק כאן מאז שלהי 2015, אך בתחילת 2019 הוא עבר מתיחת פנים מקיפה - וממש בימים אלו גרסת המבחן, הטורבו, קיבלה עוד כמה תוספות אבזור חשובות.

עד שנתחיל בדיווחים השוטפים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון מבחן שערכנו לטוסון לא מזמן, ובו התמקדנו בהבדלים שבין רכב פנאי למכונית משפחתית.



כרגיל, אתם מוזמנים לשאול שאלות, לבקש בקשות ולהציע מבחנים ומבדקים שונים שתרצו שנבצע עם המכונית. עם כמה קילומטרים יסיים הטוסון את המבחן? ומה יקרה לה עד אז? אתם מוזמנים להצטרף ולעקוב אחרי ה-Live Blog.
יעוץ והצעות לקניית רכב
  • איקון וואטסאפ
  • איקון טלפון

כתבות נוספות









 

למאמר זה התפרסמו 12 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה

1. צריחת דלק בקוריאניות  על פי נתוני יצרן, והיקר נתונים בפועל במבחני רכב, מ...

אא,03.02.2020

2. רכב מיותר לגמרי. בזמן שעולים רכבים היברידיים חדשים, רכבים חסכוניים ומודרנים. אתם הולכים שוב לכלמוביל שיביאו לכם פח ועכשיו זה הפח המיושן הזה? מיותר! (לת)  

,03.02.2020

3. מספר 2, מה אתה רוצה?  שיבחנו רכב חשמלי שקונים 2 וחצי אנשים? טוסון זה אחד...

אלכס,03.02.2020

4. טוסון  (לת)  

ל2 - הרבה יבואנים היו רוצים את הרכב ״המיותר״ הזה,03.02.2020

5. עד מתי  מבחני רכב ממומנים ע״י כלמוביל

מישהו,03.02.2020

6. צריכת דלק  אני נוסע עם יונדאי טוסון 2019 מנוע טורבו 1.6 נסיעה...

דני,04.02.2020

7. יונדאי טוסון רכב מספר 1  רכשתי יונדאי טוסון שנת 2019 נפח מנוע 2000 מאד מרוצ...

ארי ,04.02.2020

8. יונדאי טוסון רכב מספר 1  רכשתי יונדאי טוסון שנת 2019 נפח מנוע 2000 מאד מרוצ...

ארי ,04.02.2020

9. טיפשים  בסרטון הקודם שעשיתם בשיתוף מציבושי אמרתם שהגיפונים...

מציבושי,05.02.2020

10. שינוי דלת אחורית לטוסון 1.6טורבו 2020  האם יש מישהו שיודע אם ישנה אפשרות ואם כן היכן ניתן...

,05.02.2020

11. טוסון   למה לא נפתח??????????????

למה,09.02.2020

12. ,תגובה ל9 הטיפש  לפני שאתה זועק טיפשים - גיפונים אכן קצרים ממכוניות...

מיכאל,14.02.2020

קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ
קבל ייעוץ קבל ייעוץ
ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה