יונדאי וקיה מציגות: פנאי חשמלי עם 7 מושבים

היצרניות הקוריאניות חשפו בתערוכת לוס אנג'לס דגמי קונספט חשמליים עם 7 מושבים - יונדאי SEVEN וקיה EV9

יונדאי וקיה מציגות: פנאי חשמלי עם 7 מושבים

פורסם: 18/11/2021

 

מאת: רן סגל


החברות האחיות קיה ויונדאי הציגו שתיהן במקביל דגמי קונספט חשמליים בתערוכת לוס אנג'לס. הפעם מדובר ברכבי פנאי עם 7 מושבים, סגמנט שעדיין נמצא בתחילת דרכו בתחום הנעות החשמל. הדגמים מתוכננים להגיע לייצור רק בעוד כשנתיים; מיבואנית קיה נמסר כי השיווק בישראל צפוי להיפתח רק לקראת 2024, בעוד אצל כלמוביל יבואנית יונדאי לא ידעו למסור פרטים בנושא.


יונדאי seven
 

יונדאי Seven

ביונדאי, שמו של הדגם עוד לא כולל את תת המותג החשמלי "איוניק" ובשלב זה הדגם מסתפק בשם "שבע" בלבד. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת E-GMP, המשמשת גם יונדאי איוניק 5 המוכרת.

העיצוב עתידני משהו, ובדומה לקונספט "45" שהיה הקדימון לאיוניק 5, ניתן להניח שגם עיצובו המרשים של ה-"7" יגיע, לפחות בחלקו, אל קו היצור. ליונדאי 7 כמה מאפייני עיצוב המזכירים את אלה של יונדאי סטאריה החדש, מחליפו של ה-i800 - בהם סבכה רחבה מאוד ופס נורות לד הנמתח לרוחב החזית. גם מאחור ישנם כמה מאפיינים דומים כגון יחידות תאורת הלד ה"מפוקסלות".


יונדאי seven
 

מבפנים ישנם מוטיבים אליפטיים רבים וניתן להבחין בהיעדרן של מערכות ניהוג קונבנציונליות כגון הגה או דוושות - קריצה לעולם האוטונומי שתיעלם מהר מאוד בדרך לדגם הסדרתי. כמו כן מרווח הפנים צפוי להיות מרשים בזכות בסיס גלגלים של 320 ס"מ, ארוך ב-43 ס"מ מבסיס הגלגלים של יונדאי סנטה פה למשל.


יונדאי seven
 

ביונדאי מבטיחים שבסיוע עמדת טעינה מהירה של 350 קילואט, יוכל ה-SEVEN להיטען מ-10% ל-80% בתוך 20 דקות בלבד. טווח הנסיעה צפוי להיות גבוה מ-480 ק"מ.

icar ב instgram


קיה EV9

האחות לקונצרן, קיה, הציגה את ה-EV9, גם הוא רכב קונספט עם 7 מושבים בעל מבנה דומה לזה של ה"שבע" המבוסס גם כן על אותה פלטפורמה ומציע נתוני טעינה וטווח דומים.


קיה EV9
 

לעומת החזית בעלת הקימורים ביונדאי, זו של הקיה עמוסה זוויות חדות עם יחידות תאורה בעלות קווים ישרים ותאורת לד המוטמעת בתוך הסבכה האטומה. השמשה הקדמית כמעט ישרה והזוויות החדות מופיעות גם בפרופיל ובחלקו האחורי. העיצוב קשוח ואגרסיבי יותר וכולל את כל המאפייינם המוכרים של רכבי פנאי, כגון בתי גלגלים מושחרים, מגיני צד, מגן גחון ומגלש אחורי מדומים.

קיה EV9
 

בקיה דווקא בחרו לפרסם את נתוני המידות, וציינו כי אורכו של ה-EV9 עומד על 493 ס"מ, רוחבו עומד על 205.5 ס"מ, גובהו עומד על 179 ס"מ ובסיס הגלגלים עומד על 310 ס"מ. בהשוואה לסורנטו למשל מדובר בתוספת של 12 ס"מ לאורך, 15.5 ס"מ לרוחב, 9 ס"מ לגובה ו-28.5 ס"מ לבסיס הגלגלים. החישוקים, אם תהיתם, מגיעים בקוטר של 22 אינץ'.


קיה EV9
 

מבפנים קיה מציגה עיצוב נקי מאוד ולא מוותרת על פריטים כמו הגה ודוושות. הדשבורד מעוצב באופן "מרחף", כמו גם הקונסולה שבין המושבים ואילו תאורת האווירה במשענות היד שבדלתות מקנה גם להן תחושת ריחוף מסויימת. כמו כן ישנו מסך אחד המאגד את לוח המחוונים והמולטימדיה והוא מגיע בגודל אדיר של 27 אינץ'.


קיה EV9
 

תצורת המושבים ברכב הקוסנפט מאפשרת כמה קונפיגורציות. האחת סטנדרטית, ואילו השתיים הנוספות מאפשרות סיבוב המושבים הקדמיים על צירם ליצירת אינטראקציה עם שאר יושבי הרכב. תצורה נוספות מאפשרת גם לסובב את שורה המושבים השלישית כנגד כיוון התנועה, תוך פתיחת תא המטען ויצירת אינטראקציה עם הסביבה החיצונית.

לפני שרוכשים רכב - טיפ מצוות iCar

כתבות נוספות










 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות.
הוספת תגובה >>
תגובות לכתבה
ייעוץ מקצועי והצעות לרכב זה