דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

קלאסיקה חשמלית - 5 דברים שצריך לדעת על ORA פאנקי קאט

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני כמעט שנה נחתו בישראל סנוניות ראשונות של ORA פאנקי קאט, החשמלית המשפחתית. מאז היא הספיקה לסובב אינספור ראשים ברחובות בזכות המראה הייחודי והשונה בנוף, וגם נמכרה בלא מעט עותקים. רגע לפני שמסכמים את השנה הראשונה שלה איתנו, יש כמה דברים שאולי לא ידעתם עליה - וכדאי שתכירו.

 

העיצוב

המראה החיצוני הוא אחת מנקודות החוזקה של ORA פאנקי קאט. הרכב אמנם נראה קטן, בשל הבחירה של המעצבים בסגנון מעוגל שיוצר את האשליה הקומפקטית, אך המימדים ובעיקר בסיס הגלגלים הם של רכב משפחתי. מלפנים ישנן יחידות תאורה עגולות, מאחור יחידות התאורה משולבות בצורה מקורית יותר בשמשה האחורית, והצללית הכללית מזכירה את החשמליות הראשונות שהתגלגלו על כבישי העולם, לפני קצת יותר מעשור.

התוצאה הסופית מרשימה מאוד, עם מראה שמשלב רטרו-שיק לצד סגנון מודרני, שיתאים לחובבי הלייף סטייל והאופנה. ה-ORA מושכת הרבה מאוד מבטים ומצליחה להביא משהו חדש ומרענן לנוף המוכר של כבישי ישראל.

סביבת הנהג - המרשימה לא פחות - כבר מצליחה לייצר תחושה של מכונית יקרה בהרבה מכפי שהיא. ההישג הזה נרשם הודות לשימוש בחומרים דו-גוניים באיכות מצוינת. ניתן לקבל את הפאנקי קאט במגוון רחב של שילובי צבעים מבחוץ ומבפנים, וגם בגרסת GT עם תוספת של פריטי עיצוב ספורטיביים.

 

השימושיות

כאמור, ORA פאנקי קאט נראית כמו מכונית קטנה, אולי בגלל העיצוב המתוק, אבל כשמסתכלים על המפרטים מגלים שמדובר ברכב משפחתי מן המניין. עם אורך של 423.5 ס"מ, רוחב של 182.5 ס"מ, גובה של 160 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, היא גדולה יותר גם ממספר רכבים משפחתיים ותיקים. אבל המשפחתיות לא נשארת רק על הנייר: המושבים מלפנים ומאחור מציעים מרווח טוב מאוד לרגליים ולראש, כאשר מאחור ישנה גם רצפה שטוחה לחלוטין.

 

פיצ'רים ואבזור

מפרט האבזור עשיר בהחלט וכולל כבר בגרסאות ה-Pro צמד מסכי "10.25 למולטימדיה (דוברת העברית) וללוח המחוונים, מערך זיהוי פקודות קוליות המאפשר שליטה ללא מגע על מערכות הרכב השונות, כניסה והנעה ללא מפתח, קיפול מראות חשמלי, ריפודי עור טבעוני, כוונון חשמלי למושבים הקדמיים, הפעלה קולית נרחבת, מצלמות היקפיות וטעינה אלחוטית לסלולארי. גרסאות ה-Pro Plus כוללות בנוסף גם אוורור, חימום ועיסוי במושבים הקדמיים, חימום לגלגל ההגה, זכרונות לכוונון המושבים, גג שמש פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית ומערכת לחניה אוטומטית. רשימה שכזו נדיר למצוא גם ברכבים יקרים בהרבה.

רגע, זה לא הכל: בנוסף כוללת הפאנקי קאט גם אפליקציה יעודית ובעברית בנייד, המאפשרת לשלוט מרחוק על פתיחת דלתות הרכב ותא המטען, הפעלת המיזוג (כדי להיכנס לרכב קריר ביום קיץ חם), צפיה במצב הטעינה, בדיקת לחץ האוויר בצמיגים, קבלת התרעות על שכחת ילדים ובעלי חיים ברכב, זיהוי מיקום הרכב וגם אפשרות להתרעה מפני גניבה. שאפו.

 

הבטיחות

כמו באבזור הנוחות, גם בבטיחות מציעה הפאנקי קאט מפרט עשיר במיוחד. הרשימה כוללת בין היתר 7 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי דו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת רכב חולף בפתיחת דלת, מערכת למניעת שכחת ילדים מאחור ומערכת לזיהוי תמרורים.

כדאי גם להזכיר כי ORA פאנקי קאט זכתה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי של EuroNCAP, הציון הגבוה ביותר שניתן לקבל.

 

החשמל

ORA פאנקי קאט היא לא רק משפחתית - היא חלק ממותג של רכבים חשמליים בלבד, ובכך מצטרפת למגמה העתידית של עולם התחבורה, זו שתהפוך את סביבת המחיה של כולנו לנקיה יותר, וגם תוזיל משמעותית את עלויות הנסיעה. 

לפאנקי קאט יש מנוע חשמלי קדמי בהספק של 171 כ"ס ועם מומנט של 25 קג"מ, מה שמאפשר לה להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 או 8.3 שניות, בהתאם לרמת הגימור. ניתן לקבל אותה עם שני סוגי סוללות לבחירה: סוללת LFP בקיבולת של 47.8 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה של 310 ק"מ*, או עם סוללת NMC בקיבולת 63.1 קוט"ש שמספקת טווח נסיעה מירבי של 420 ק"מ*. 

הטעינה בעמדה ביתית צפויה לארוך 5.5-6.5 שעות, בעוד טעינה מהירה מתאפשרת בקצב מירבי של 80 קילוואט ומאפשרת למלא את הסוללה הקטנה מ-20% ל-80% בתוך 38.5 דקות, ואת הסוללה הגדולה בתוך 46 דקות.

וכמה זה יוצא בסוף? טעינה מלאה בעמדה ביתית עולה 28.6 שקל בלבד אם בחרתם בסוללה הקטנה, או 38 שקלים בלבד אם בחרתם בסוללה הגדולה. מרבית הנהגים בישראל ידרשו לטעינה כזו פעם בשבוע.

* נתוני טווח הנסיעה וצריכת החשמל מתפרסמים על פי דין לפי בדיקות המעבדה. טווח הנסיעה וצריכת החשמל בפועל מושפעים, בין היתר, גם מתנאי הדרך, מתחזוקת הרכב, ממאפייני הנהיגה ומקיבולת ובלאי הסוללה, ועל כן הם יכולים להיות שונים בהשוואה לנתוני המעבדה.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. פרסומת נואשת למיני חשמלית סינית ב-150 אלף 
    סיני = אויב, 26-11-2023

    כלמוביל תמשיכו לפמפם חזק בטוח תמצאו מספיק פרייארים שיקנו את כל החתולות שנרקבות על המסלול הישן באילת.

    סגור תגובה

  • 2. Dangerous charging 
    Dov, 05-01-2024

    Ora Funky Cat safety fault lets users disconnect the plug while charging, which can lead to sparks and cause a burning smell. Yes, I think that's the concern. 10ms is fast, but not necessarily fast enough to prevent an arc if yanked out.

    סגור תגובה

  • 3. תקלה 
    דוד, 05-01-2024

    תקלת בטיחות של Ora Funky Cat מאפשרת למשתמשים לנתק את התקע בזמן הטעינה, מה שעלול להוביל לניצוצות ולגרום לריח שריפה. כן, אני חושב שזה החשש. 10ms זה מהיר, אבל לא בהכרח מהיר מספיק כדי למנוע קשת אם מושכים החוצה.

    סגור תגובה

  • 4. יקרה 
    גד, 04-02-2024

    קופסת פח עם סוללה ,במחיר של רכב בנזין מכובד.המחיר צריך להיות זול בחצי בכדי לחסוך אנרגיה,אבל מדינת ישראל והיבואנים חייבים להתעשר על חשבון הצרכן הישראלי שנדפק בכל קניה של כל מוצר במדינה.נישאר עם הבנזין הטוב והמוכר.

    סגור תגובה

חזור למעלה