דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

טסלה נכנעה. תבצע ריקול ל-2 מיליון מכוניות עם אוטו-פיילוט

Getting your Trinity Audio player ready...

טסלה הודיעה כי תבצע ריקול לכ-2 מיליון מכוניות מתוצרתה עקב כשלים בטיחותיים במערכת אוטו-פיילוט מתוצרתה, המסייעת לנהג ומאפשרת גם נהיגה אוטונומית, ללא מעורבות הנהג. זאת בעקבות ממצאים בעייתיים שהתגלו במהלך חקירה שניהלה לאורך שנים הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA), ואשר הוגדרו על ידה כ"לא מונעים מספיק את השימוש האסור במערכת". במילים פחות מכובסות, טסלה הואשמה - ונמצאה במידה רבה אשמה - בהטעיית צרכנים באשר ליכולת של האוטו-פיילוט לנהוג באותן מכוניות בבטחה מבלי לסכן גם את שאר משתמשי הכביש.

תאונה טסלה מודל 3

באוטומוטיב ניוז מצטטים את דובר ה-NHTSA כאומר ש"החקירה שערכנו העלתה כי המאמצים שטסלה עושה כדי לגרום לנהג להיות מעורב בנהיגה (בזמן שמערכת אוטו-פיילוט משולבת, ה.פ) כנדרש בחוק, אינם מספקים ועלולים לגרום לשימוש לא ראוי. בעיקר מצאנו כי התכנון הייחודי של אוטו-פיילוט עלול לגרום לבעיות בשימוש ולחוסר מעורבות בנהיגה".

בהודעה ששחררה היום (רביעי) ה-NHTSA נאמר כי "למערכות טכנולוגיות שונות יש פוטנציאל גדול לשפר את הבטיחות, אבל רק אם נעשה בהן שימוש ראוי ואחראי. ההתפתחות היום (הריקול עליו מכריזה טסלה, ה.פ) היא דוגמה לשיפור מערכות עזר אוטומטיות לנהיגה, על ידי מתן עדיפות לבטיחות".

לפי האוטומטיב, חקירת ה-NHTSA החלה עוד ב-2016 לאחר תאונה קטלנית, אשר הובילה ל"זיכוי" המערכת שנה מאוחר יותר. אך בתחילת העשור הנוכחי החלה חקירה משמעותית יותר כתוצאה ממספר גדל והולך של תאונות בין מכוניות טסלה שהועברו למצב נהיגה עצמאית לבין רכבי עזרה ראשונה עם אורות מהבהבים על הכביש. זאת בנוסף לבעיית בלימה פתאומית ללא סיבה במהלך נסיעה על כביש מהיר.

בסך הכל פתחה הרשות, כך האוטומוטיב, בלא פחות מ-50 חקירות של תאונות במעורבות טסלה, בהן נחשד כי מערכת אוטו-פיילוט הייתה מעורבת.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה