דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

למבורגיני אורוס מחושמל, וגם הכי נקי במשפחה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • למבורגיני מציגה אורוס היברידי-נטען
  • עם 800 כ"ס, 3.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-312 קמ"ש
  • וגם, טווח תיאורטי נקי מזיהום של 60 ק"מ

השור הזועם: האורוס SE הוא היברידי-נטען שני של למבורגיני, אחרי הרוולטו שנחשפה לפני כשנה. עם מערכת הנעה שמשלבת בין מנוע V8 כפול-מגדשים בנפח 4.0 ליטר (620 כ"ס) עם מנוע חשמלי (192 כ"ס) המוצב בתוך תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

תערובת הבנזין והחשמל אחראית ל-800 כ"ס, 134 כ"ס יותר מהאורוס הרגיל, ואלה עוברים לכל הגלגלים דרך הנעה כפולה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור (אלקטרוני).

הזינוק ל-100 קמ"ש מתבצע בתוך 3.4 שניות (0.1 שניות פחות מהאורוס הרגיל), ל-200 קמ"ש ב-11.2 שניות (1.3 שניות פחות) בדרך ל-312 קמ"ש מרביים (7 קמ"ש יותר). סוללת 25.9 קוט"ש אמורה לאפשר כ-60 ק"מ נקיים מזיהום במהירות של עד 130 קמ"ש.

מה עוד צריך לדעת: כמו באורוס הרגיל, גם כאן מערך המתלים משלב כריות אוויר עם מוטות מייצבים אקטיביים, אך הם זוכים לכיול ייעודי. על הבלימה אחראים דיסקים קרמיים, מלפנים בגודל זהה לאורוס הרגיל (440 מ"מ) וגדולים יותר מאחור (410 מ"מ לעומת 370).

בורר מצבי הנהיגה כולל כבעבר שלושה מצבים לכביש (׳סטרדה׳, ׳ספורט׳ ו׳קורסה׳) ולשטח (׳כורכר׳, ׳שלג׳ ו׳חול׳) ונוספו גם שלושה מצבים למערכת ההנעה (׳חשמלי׳, ׳היברידי׳ ומצב הטוען את הסוללה).

גם העיצוב החיצוני עודכן עם מראה שונה ליחידות התאורה (כעת מטריקס-לד) ומכסה קדמי ארוך יותר, בעוד דלת תא המטען עוצבה מחדש עם מסיטי אוויר שונים המשפרים לדברי היצרנית את כוח ההצמדה ב-35%.

למבורגיני גם מציינת כי תכנון שונה של הרצפה ושל כונסי ומסיטי האוויר מאפשר קירור יעיל יותר של מערכת ההנעה (ב-15%) ושל הבלמים (ב-30%). בסביבת הנהג השינוי הבולט הוא מסך מגע גדול יותר ("12.3 לעומת "10.1).

מה אנחנו חושבים: עם יותר מ-25 אלף יחידות שיוצרו מאז הוצג לראשונה, האורוס הפך לרב-מכר היסטרי של למבורגיני ובכך הצדיק את כל התקוות השיווקיות שתלו בוי. הוא גם האחראי המרכזי לעלייה דרמטית בקצב המכירות שאפשרו לה להגיע לקצב שנתי של יותר מ-10,000 מכוניות בשנה שעברה, לראשונה בהיסטוריה.

ועם הגרסה ההיברידית נטענת, למבורגיני רותמת את החשמל לטובת שדרוג הביצועים ולא רק כמס שפתיים להפחתת זיהום האוויר ופליטת המזהמים. זה יאפשר לו להפוך פופולרי אפילו יותר.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה