דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סמארט 1 הגיעה ארצה, והיא לא הזעירה שהכרתם

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סמארט #1 הגיע ארצה, יעלה החל מ-175 אלף שקלים
  • עם מידות גדולות משמעותית מהסמארט המקורית
  • מערך השירות למותג יהיה זה של מרצדס

סביר מאוד להניח שאתם מכירים את סמארט, המכונית הזעירה הזו שבעליה מתעקשים כבר שנים ארוכות לחנות איתה לרוחב, ניצבת לאחרות, גם כשאפשר לתמרן במרווח החנייה סמי-טריילר. כי אחרת הצועדים וחולפים על פניה עלולים לפספס את העובדה שיש כאן מכונית ממש מיוחדת, ומחפשי החניה עשויים שלא לפנק את בעליה במגוון ברכות כשהם נוסעים לצדה בפעם החמישית בחיפוש האינסופי בשעת ערב.

אז אתם מכירים. אבל הסמארט 1 בה נהגנו לאחרונה - ביצרנית מציינים את שמה Smart #1, ביבואנית מתרגמים גם ל-סמארט האשטאג 1 - היא מכונית שונה לגמרי מזו שהושקה בשנות ה-90. שכן היא ממש לא קטנה, לא לשימוש עירוני בלבד, חשמלית (הגם שהייתה גרסה כזו) וסינית. שכן היא חלק מסוללת המותגים המתארכת של קונצרן ג'ילי הסיני, זה המחזיק גם בוולוו, בג'ילי עצמה, בפולסטאר ולוטוס ועוד.

את סמארט מחזיקים הסינים בשיתוף עם מרצדס (ממנה נרכשו 50% מומותג ב-2019), ולדברי היצרנית, זו האחרונה אחראית על העיצוב, בעוד ג'ילי על כל השאר. והשאר אומר פלטפורמת SEA (ר"ת Sustainable Experience Architecture) עליה נשענים גם וולוו EX30 שהושק כאן זה עתה, זיקר שתשיק ממש בקרוב ולוטוס, רשימה חלקית.

ה-1 נמתחת ל-427 ס"מ, רוחבה 182 ס"מ וגובהה 164 ס"מ, עם בסיס גלגלים של 2.75 ס"מ. אלו בהחלט מידות שאמורות להכיל בנוחות ארבעה מבוגרים, והיא עושה זאת לא רע. קלה היא לא, עם 1,820 ק"ג של משקל עצמי, או שני טון עם שני נוסעים. בין היתר עקב סוללת 66 קוט"ש שמספקת אנרגיה למנוע אחורי עם 272 כ"ס, וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות. גרסת בראבוס כפולת הנעה מייצרת 428 כ"ס ומזנקת ל-100 ב-3.9 שניות בלבד.

הטווח נע בין 400 (בראבוס) ל-440 ק"מ (גרסת פרמיום), עם טעינה מהירה בקצב 150 קילוואט ומילוי מ-10% ל-80% בפחות מחצי שעה. כאופציה יש מטען פנימי לטעינה ביתית בקצב מהיר יחסית (22 קילוואט) - טעינה מ-10% ל-80% בשלוש שעות.

כל גרסאות הסמארט - פרו+, פרמיום ובראבוס - מצוידות בין היתר במסך "12.8, לוח מחוונים בגודל "9.2, חלון גג, תאורת אווירה וחימום למושבים הקדמיים. אך גם חיישני חנייה מלפנים ומאחור, מערכת לניטור עייפות הנהג, בקרה על שמירת הנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, מצלמת 360 מעלות ומערכת חניה אוטומטית.

המחירים עומדים על 175 אלף שקלים לפרו+, 190 אלף שקלים לפרמיום, 195 לגרסת השקה מיוחדת ו-210 אלף שקלים עבור הבראבוס.

מה אנחנו חושבים: כמו במקרה של וולוו EX30 עליו דיווחנו לאחרונה, גם סמארט - אם כי לא באופן כה מוגזם - מומצבת בישראל גבוה יותר מבחינה פיננסית, ממיקומה באירופה. שם זהה מחיר גרסת הפרמיום (190 אלף שקלים אצלנו) למחיר BYD אטו 3 בגרסת הכניסה (167 אלף שקלים בישראל). את הפער הזה יצדיקו ביבואנית כלמוביל במעמד היוקרתי יותר של סמארט. עניין שדורש עדיין הוכחה.

אבל כסף בצד, הסמארט 1 (נוותר ברשותכם על תוספות מעיקות) היא מכונית חביבה מאוד למראה, עם שם שמעורר סקרנות ובית שמעורר הערכה כפולה. מרצדס היא, ובכן, מרצדס, בעוד ג'ילי ממצבת עצמה ככוח מרשים מאוד בתעשיית הרכב העולמית, עם שורת הישגים (רנסנס מרשים לוולוו, תחיית לוטוס) יוצאי דופן בכל מובן, ללא קשר למוצאם.

כך שאין ספק שסמארט תמכור בישראל, וכמות נכבדה, בוודאי הרבה יותר מהסיבוב הראשון של המכונית הזעירה ההיא. עד כמה היא תצליח? התשובה לכך תיקבע במידה רבה על ידי לקוחות שיחפשו את ממד הפרמיום במכונית. אם ימצאו, ובמחיר הזה, יש לכלמוביל סיבה לאופטימיות.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה