דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחדשת אייקון – מרצדס מעדכנת G קלאס

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • זה הגיע: מנועי ה-G קלאס קיבלו מערכת היברידית קלה
  • נוסף מסך מגע חדש והורחב סט מערכות הבטיחות
  • בישראל צפוי לנחות קראת סוף השנה

קוביה גרמנית: מרצדס חושפת מתיחת פנים ל-G קלאס, מרכבי השטח המפורסמים והמוערכים בעולם. בהתאם, מרצדס בחרה שלא לשנות כמעט כלל את העיצוב החיצוני שבקושי השתנה. חדי עין יבחינו בפגוש, סבכה, חישוקים וקורות A שונים, שמטרתם בין היתר להקטין את מקדם הגרר הגבוה מאוד. לא מפתיע בהתחשב בצורת המרכב. וזה הצליח, עם שיפור מ-0.53 ל-0.48.

גם בסביבת הנהג יש שינויים, מעט יותר מורגשים. למשל הגה שלוש צלעות חדש, מערכת ההפעלה העדכנית של היצרנית עם צמד מסכים (כבעבר בגודל "12.3 כל אחד) ברזולוציה גבוהה יותר, והפיכתו של המרכזי למופעל מגע במקום תפעול החוגה המיושן של קודמו.

יש כעת אפשרות לתצוגת נתוני שטח מורחבת, כולל מבט מהמצלמות ההיקפיות מתחת לגחון הרכב. ליושבים מאחור יש אפשרות לצמד מסכי מגע ("11.6) מותקנים בגב המושבים הקדמיים.

אבקת חשמל: מערכת היברידית קלה (48V) לצמצום צריכת הדלק ופליטת המזהמים מוצמדת כעת לכל המנועים. כבעבר, טורבו-דיזל עם 6 צילינדרים בנפח 3.0 ליטר עם 367 כ"ס ב-G450d (17+ כ"ס) או V8 בנזין כפול מגדשים עם 585 כ"ס ב-G63 AMG.

ב-G500 מחליף כעת מנוע 6 צילינדרים בנזין מוגדש את ה-V8, אך למרות הנפח שקטן ומספר הצילינדרים הצנוע יותר, ההספק דווקא עלה (449 כ"ס, 33+).

כל המנועים מחוברים כבעבר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה. בולמי זעזועים אדפטיביים הם ציוד תקני בגרסאות הרגילות בעוד שב-AMG זו מערכת מתקדמת עם חיבור הידראולי בין הבולמים, המאפשרת להקטין את זוויות הגלגול ולשפר את נוחות הנסיעה, תוך וויתור על מוטות מייצבים קונבנציונליים.

מעבר להגה חשמלי - הידראולי בעבר - מאפשר מערכות בטיחות מתקדמות יותר, כמו שמירה על נתיב ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה את המהירות בהתאם לנתוני מערכת הניווט. כבעבר יש הילוך כוח ושלוש נעילות דיפרנציאלים (מרכזי, אחורי וקדמי), אך נוסף בורר עם שלושה מצבי נהיגת שטח (שביל, חול או סלעים) המתאים את המערכות השונות לתוואי הנבחר.

מרצדס G קלאס

מה אנחנו חושבים: מרצדס לא שינתה יותר מדי ב-G קלאס ולטעמנו טוב שכך, שכן כך הוא שומר על המראה האייקוני ובהתאם תדמית השטח הקשוחה שלו. השדרוג הקל שעבר מטפל בעיקר בנקודות התורפה, לרבות מערכת הפעלה מתקדמת יותר ושיפור איכויות הנסיעה לצד צריכת דלק טובה במעט.

בשורה התחתונה, ה-G נותר דומה לקודמו. את המהפכה שומרת מרצדס ל-EQG החשמלי, שצפוי להיחשף באופן רשמי ממש בקרוב.

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה