דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

30 דגמים חדשים בשלוש שנים: תוכניות שאפתניות לניסאן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • ניסאן הציגה תוכנית שאפתנית לשלוש השנים הקרובות
  • הצהירה גם על פיתוח מואץ של סוללות
  • אבל גם בסוף העשור מנועי הבעירה הפנימית ישלטו

פותחת מבערים: ניסאן מתכננת להשיק לא פחות מ-30 דגמים חדשים בשלוש השנים הקרובות (עד סוף שנת הכספים שתסתיים במרץ 2027), להגדיל את מכירותיה העולמיות ל-4.5 מיליון (לעומת 3.5 מיליון כעת) מכוניות, לקצץ בעלויות ולשפר כך רווחיות.

"לא נוכל להצליח אם לא נשתנה", אמר מאקוטו אוצ'ידה (Uchida), מנכ"ל ניסאן, עם חשיפת התוכנית הגרנדיוזית. הוא סיפר על השקעה של 400 מיליארד ין (10 מיליארד שקל) בפיתוח סוללות, ועל תוכניות להשיק סוללות 'מצב מוצק' כבר באפריל 2028.

במקביל מצפה ניסאן להקטין עלויות ייצור בדור הבא של מכוניות חשמליות ב-30%, עם מטרה להשוות עלויות בין כלי רכב חשמליים ובעלי מנועי בעירה פנימית עד 2030.

אוצ'ידה מתכנן להשיג יעדים אלה באמצעות חיזוק השותפות הקיימת עם רנו ומיצובישי, לצד יצירת חדשות. על אחת מהן דווח לאחרונה - עם הונדה, בפיתוח טכנולוגיה חשמלית. ניסאן גם מבקשת להתחזק בשווקים מתפתחים של אמריקה הלטינית, דרום מזרח אסיה והודו, וגם בשווקים מבוססים בהם היא כבר מצליחה, כמו ארה"ב.

לא רק חשמליות: ולצד ההתמקדות בטכנולוגיה חשמלית, ניסאן מבהירה כי אינה מתכננת להפוך את כל ארסנל דגמיה לחשמלי לחלוטין. לדברי מנכ"ל ניסאן, רק 16 מתוך 30 הדגמים החדשים יהיו 'מחושמלים', ובכך הוא מתייחס גם להיברידיות, היברידיות-נטענות וחשמליות לחלוטין.

בעבר טען כי עד סוף העשור יתפסו מכוניות מחושמלות כ-55% ממכירות המותג היפני. כעת הוא מעדכן את התחזית ל-60%.

 מאקוטו אוצ

מה אנחנו חושבים: ניסאן שהייתה חלוצה בתחום החשמלי עם ליף, מצאה את עצמה נשרכת מאחור בין היתר בגלל נטישתו הסוערת קרלוס גוהן, מנכ"ל החברה שהואשם בעברות פיננסיות. העדר המנהיגות של המנהל הכריזמטי גרם בין היתר לדשדוש, האטה בפיתוח וחוסר בהירות כללי באשר לעתיד המותג.

כעת נראה כי ניסאן סוף סוף מתאוששת, מתווה תכנית סדורה ועדכנית שמאשרת כי העולם אינו עובר לחשמל-מלא מהר כל כך, ודורש עדיין כלי רכב חדשים עם מנועי בעירה פנימית. עכשיו נותר להמתין ולראות אילו דגמים חדשים ניסאן מכינה לעולם.

למאמר זה התפרסמו 9 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה